Şimdi Ara

Tüketici Kanunları Hakkında Bilgilendirme (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
604
Cevap
61
Favori
108.015
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 30 günlük gönderme süreleri var.göndermezlerse iadeli taahütlü mektup yollarsın göndermelerine dair.15 gün içinde gelişme olmazsa ilçe deki tüketici hakem heyetine başvurursun.3-ay sonra karar çıkar :)
    quote:

    Orjinalden alıntı: gokhan1500

    Stokta olmayan malı stokta gibi gosterdiler..Ustelik ucretini de nakit aldılar..Siparisi vermeden once de telefonla arayıp sordum urun elinizde mi diye..elimizde dediler..Simdi para iadesi yapmak istiyorlar urun elimizde yok diye..Aradan 3 gun gecti...Tamam parami sorunsuz iade alabilirim ama bu yaptıkları ayıp..Eger bu konuda benim bir hakkım varsa bunun pesinden gitmeyi dusunuyorum..Cunku bu firmanın bu yaptıgı 1 degil 2 degil..Para iadesi haricinde birsey yapabilme imkanım var mı ?

    Saygilar...
  • o zaman sanırım 3 beklemektense parayı almak en iyisi...:)

    yaptıkları yanlarına kar kalacak :S
  • Yeni(Mayıs 1-2009) aldığım(133 tl:() ayakkabım bir hafta içerisinde ön tarafından açıldı. Ayakkabıyı iade veya değişim için geri götürdüğümde mağaza yetkilileri ayakkabıyı "merkeze" göndereceklerini ve rapor doğrultusunda hareket edeceklerini söylediler. Ayakkabı merkeze gitti. Daha sonra ben "merkez"i aradığımda bana, ayakkabının onarılıp gönderileceği söylendi. Ben onarılmış ayakkabı kabul etmiyorum en azından yenisiyle değiştirilmesini istiyorum. Şaşırıp kalmış ve sinir olmuş durumdayım, ne yapmam gerekiyor bu durumda? Teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: quasi522

    Yeni(Mayıs 1-2009) aldığım(133 tl:() ayakkabım bir hafta içerisinde ön tarafından açıldı. Ayakkabıyı iade veya değişim için geri götürdüğümde mağaza yetkilileri ayakkabıyı "merkeze" göndereceklerini ve rapor doğrultusunda hareket edeceklerini söylediler. Ayakkabı merkeze gitti. Daha sonra ben "merkez"i aradığımda bana, ayakkabının onarılıp gönderileceği söylendi. Ben onarılmış ayakkabı kabul etmiyorum en azından yenisiyle değiştirilmesini istiyorum. Şaşırıp kalmış ve sinir olmuş durumdayım, ne yapmam gerekiyor bu durumda? Teşekkürler.


    Bunu söyleyin firmaya. Onarılmış istemediğinizi, yenisi ile değişim yapılması gerektiğini. Sizin hatanızdan kaynaklanmıyorsa hakem heyetine kadar gidin gerekirse.Kabul etmek zorunda değilsiniz onarılmış halini...




  • mavi bilgisayar stoklarımda yok dedi siparisimi iptal etti...simdi urun stoklarında...ben indirimli fiyattan almıstım..simdi ise yuksek fiyattan satılıyor... mavi bilgisayara kocaman bir
  • 2Gün önce media markttan mp4 çalar aldım.Ürün teşhirde tek kaldığından fiyatta indirim yapmışlardı.Buna bağlı olarak sıfır değildi yani.Çocuk 'müşteriye teşhir ürünü olduğu bilgisi verilmiştir 'diye bir ibare yazarak bir kağıt imzalattı.Garanti şartları aynen devam eder mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: subsonic

    Tüketici şikayetleri için

    http://www.sanayi.gov.tr/TRK/TukSikayetsektordis_.aspx?menuSec=234



    Reklam şikayetleri için

    http://bim.sanayi.gov.tr/temp/SikayetDisBacak.aspx?menuSec=234

    Buraya şikayeti aktardıktan sonra ne olacak acaba? Ben buraya yazdım, formu doldurdum. Bir şikayet no verdiler siteden o kadar. Ya daha sonrası?




  • Merhabalar

    18.04.2009 tarihinden Toshiba marka bilgisayarımızı yetkili servise teslim ettik. 25.05.2009 tarihi itibari ile 30 iş günü doldu ( 23 Nisan, 1 Mayıs , 19 Mayıs ve Pazar günlerini çıkartınca ) Ankara da bulunan Tükoder ile yaptığım görüşme sonucunda buraya gelirseniz bir protesto çekeriz dediler.
    Daha sonra Toshiba müşteri hizmetleri ile tekrar görüşüp ürünü sorgulattığımda arızalı parçanın halen gelmediği bilgisi iletildi ve bugün 30. iş gününün dolduğunu belirttim. Yeni bir ürün almak istediğimi söyledim. Benden ürünün faturasını istediler ( fatura var) daha sonra bir rapor hazırlayıp bilgi vereceklerini ilettiler.
    Şimdi bu konu hakkında ne yapayım Tükoder ile protesto mu çekeyim yoksa Toshiba Müşteri hizmetleri ile mi devam edeyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aeser -- 26 Mayıs 2009; 10:56:08 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drercan

    2Gün önce media markttan mp4 çalar aldım.Ürün teşhirde tek kaldığından fiyatta indirim yapmışlardı.Buna bağlı olarak sıfır değildi yani.Çocuk 'müşteriye teşhir ürünü olduğu bilgisi verilmiştir 'diye bir ibare yazarak bir kağıt imzalattı.Garanti şartları aynen devam eder mi?


    Ne desem yalan olur hocam. Garanti şartlarının devam edeceğini düşünmekle beraber teşhirdeki kullanımı nedeniyle oluşmuş yıpranmayı kabul ettim anlamına geldiğini düşünmekteyim...


    quote:

    Orjinalden alıntı: quasi522


    quote:

    Orjinalden alıntı: subsonic

    Tüketici şikayetleri için

    http://www.sanayi.gov.tr/TRK/TukSikayetsektordis_.aspx?menuSec=234



    Reklam şikayetleri için

    http://bim.sanayi.gov.tr/temp/SikayetDisBacak.aspx?menuSec=234

    Buraya şikayeti aktardıktan sonra ne olacak acaba? Ben buraya yazdım, formu doldurdum. Bir şikayet no verdiler siteden o kadar. Ya daha sonrası?



    Şikayetiniz bir uzmana gidiyor ve öncelikle şikayetiniz bize ulaştı sonuçtan ayrıca bilgilendirileceksiniz diye size bilgi veriliyor.
    Reklam şikayeti ise söz konusu reklamlar inceleniyor mevzuata aykırı durum için firmalara ceza kesilebiliyor.Aynı durum tüketici şikayetleri için de geçerli.

    Her ne kadar firmalara tüketicinin mağduriyetinin giderilip giderilmediği bilgisi sorulsa da, Bakanlığın bireysel mağduriyetleri giderme imkanı yok yani şöyle mağdur oldum deseniz bile olayın iki tarafı olduğundan idarede değil yargıda çözümlenebilir... Fakat mevzuata aykırı davranan firmalar hakkında idari cezalar uygulanmaktadır.




    quote:

    Orjinalden alıntı: aeser

    Merhabalar

    18.04.2009 tarihinden Toshiba marka bilgisayarımızı yetkili servise teslim ettik. 25.05.2009 tarihi itibari ile 30 iş günü doldu ( 23 Nisan, 19 Mayıs ve Pazar günlerini çıkartınca ) Ankara da bulunan Tükoder ile yaptığım görüşme sonucunda buraya gelirseniz bir protesto çekeriz dediler.
    Daha sonra Toshiba müşteri hizmetleri ile tekrar görüşüp ürünü sorgulattığımda arızalı parçanın halen gelmediği bilgisi iletildi ve bugün 30. iş gününün dolduğunu belirttim. Yeni bir ürün almak istediğimi söyledim. Benden ürünün faturasını istediler ( fatura var) daha sonra bir rapor hazırlayıp bilgi vereceklerini ilettiler.
    Şimdi bu konu hakkında ne yapayım Tükoder ile protesto mu çekeyim yoksa Toshiba Müşteri hizmetleri ile mi devam edeyim?


    Öncelikle firma ile görüşün bakın bakalım ürün değişimi yapacaklar mı? Sorun çıkarmadan yapıyorlarsa değişimi sizin de işinize gelir.Ancak işi yokuşa sürüyorlarsa protesto çekin hiç uğraşmayın.




  • Bu kısayolun da buraya eklenmesi faydalı olabilir

    http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=266
  • Arkadaşlar 6-7 ay önce kargoyla aldığım projeksiyon kullanılmış( izlemeye başladıktan 2 gün sonra filtre temizle uyarısı verdi ki 0 bir üründe imkansız) ve hdmi girişi bozuk çıktı,bunun üstüne 1 hafta içinde aleti geri kargoladım ama alet aynen geri geldi,ne tamir ne değişim olmadan üstelik kumandasıda çalınmış bir halde,bu olaydan sonra telefonlarıma geri dönülmedi ve de ben yüzyüze görüşmek için İstanbula gelene kadar(yani bugüne kadar) bekledim,sebebiyse firma güven vermediğinden birdaha gönderirsem belki de alet hiç gelmeyecekti,aletin kullanılmış ve hdmi girişinin çalışmadığına dair kanıt,görgü tanığı(filtre temizle hatası verdiğinde arkadaşım yanımdaydı) var,ayrıca aleti 6-7 ay önce firmaya postaladığıma dair kargo makbuzuda var,alet şu an 2. kez teknik serviste,hukuki süreçten bahsedince 6-7 ay öncesine göre çok daha yakın ilgilenildiğinide söylemem gerekir haklarını yememek açısından.

    Benim 6-7 ay önce yapılmayan değişimi şimdi isteme hakkım var mıdır,2. el ürün satılmasından dolayı dava açmayı düşünüyorum,ürünün fiyatı 1400 tlden fazla olduğu için hakem heyetinin fazla etkisi olmaz sanırım,tanıdık avukatta var,böyle bir davayı kazanma olasılığı nedir?

    Not:Söz konusu firma İB(istanbul bilişim)




  • Selamlar,

    Teknosadan PS3 aldım.

    Kutuya yapıştırılan Teknosa etiketini yırtmazsam 15 gün içerisinde iade kabul ettiklerini, eğer etiket yırtılmışsa %15 kesinti ile geri verebileceğim söylendi memnun kalmazsam.

    Ben kesinti ile iade etmek istiyorum. Acaba para iadesi yapıyorlar mı yoksa hediye çeki mi veriyorlar bilen var mı?

    Edit: Pardon farketmemişim, etiketin üstünde ufak harflerle yazıyormuş, sadece başka ürün ile değişim ya da ömür boyu geçerli hediye çeki veriyorlar. 2 durumda da para iadesi yazmıyor ne yazık ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MegriM -- 6 Haziran 2009; 1:12:50 >
  • internet siparişlerinde 7 gün koşulsuz iade hakkı kullanılırken geri gönderim kargosunu alıcı öder şeklinde gönderebiliyor muyuz yoksa yine biz mi karşılıyoruz
  • Cayma Hakkı

    Madde 8- Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir...
  • süpermiş o zaman yaşanabilecek tek sorun paramızın karta iadesi olacaktır yada satıcının "bunun kutusunu açmışsınız ambalajını yırtmışsınız" gibi ucuz bahaneleri
  • quote:

    Orjinalden alıntı: subsonic

    Cayma Hakkı

    Madde 8- Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir...



    Subsonic, sen bu maddeleri nereden alıyorsun? İlk sayfadaki ve buradaki maddeler Sanayi Bakanlığı ve Adalet Bakanlığının web sitelerindeki kanun ile birbirini tutmuyor.




  • İkinci el alınan bir ürünü arıza nedeni ile garantiye gönderdim, hali ile fatura benim adıma degildi ve fatura sahibi yurt dışında oldugu için direk şirket ile ben muhaatap oldum. Ürün 30 iş günü ve daha fazla bir süreyi geçti ve ürün hakkında bilgi almak istedigimde ürünü yurt dışına tamire gittigini ve gelmedigini ve ürün geldigi zaman bana haber verilecegi söylendi ikinci el aldıgım için 30 günlük süre gecse bile ürünü beklemekten başka birşey yapamayacagımı söylendi. Elimde ürünün faturası var ve bu fatura ile fatura sahibinin haklarına sahip miyim ? Yoksa beklemekten başka bir hakkım yok ve ürün tamir olana kadar beklemek zorunda mıyım ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KirkLeeHammett -- 26 Haziran 2009; 9:27:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SwordsMan


    quote:

    Orjinalden alıntı: subsonic

    Cayma Hakkı

    Madde 8- Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir...



    Subsonic, sen bu maddeleri nereden alıyorsun? İlk sayfadaki ve buradaki maddeler Sanayi Bakanlığı ve Adalet Bakanlığının web sitelerindeki kanun ile birbirini tutmuyor.


    Yönetmeliklere de bak, takdir edersin ki kanunda herşeyin yazması mümkün değil.
    Mesela yukarıdaki madde Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Esasları Hakkında Yönetmelik'te yer alıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi subsonic -- 30 Haziran 2009; 7:51:37 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KirkLeeHammett

    İkinci el alınan bir ürünü arıza nedeni ile garantiye gönderdim, hali ile fatura benim adıma degildi ve fatura sahibi yurt dışında oldugu için direk şirket ile ben muhaatap oldum. Ürün 30 iş günü ve daha fazla bir süreyi geçti ve ürün hakkında bilgi almak istedigimde ürünü yurt dışına tamire gittigini ve gelmedigini ve ürün geldigi zaman bana haber verilecegi söylendi ikinci el aldıgım için 30 günlük süre gecse bile ürünü beklemekten başka birşey yapamayacagımı söylendi. Elimde ürünün faturası var ve bu fatura ile fatura sahibinin haklarına sahip miyim ? Yoksa beklemekten başka bir hakkım yok ve ürün tamir olana kadar beklemek zorunda mıyım ?


    Bugün döneceğim size,emin olmadığım için yanlış bir bilgi vermek istemiyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: subsonic

    Bugün döneceğim size,emin olmadığım için yanlış bir bilgi vermek istemiyorum.

    İlğiniz için teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.