Şimdi Ara

Tüketici Yasası İle İlgili

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Danışmak istediğim bir şey var. Bilgisi olanlar yardımcı olursa çok sevinirim.

    Ben 12 Martta Teknosa'dan bir laptop aldım. Bununla ilgili 2 problem yaşıyorum. İlki şu; ben pcyi satın alma sürecinde bilgisayarları incelerken bana bu laptop'ı aldıran satış danışmanı yanlış bilgi verdi. 4-5 kez online oyunları yüksek fpsle oynayabilir miyim diye sormuştum ve hepsini onaylamıştı fakat yüksek fps alamıyorum. Tüketici yasasındaki bu konuyla ilgili madde şu ;
    "satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir."

    Yani yasa, bu yapılanın ürünü ayıplı kıldığını söylüyor. Ben bunu mağaza müdürüne ilettiğimde "ben olsam ben de oyunu oynatır derdim, bu fiyata zaten çok yüksek performans beklemeyin" gibi şeyler söyledi. Hem bir yalanı savundu hem de bana başta söylenmesi gereken şeyi bu noktada söyledi. Sonrasında da isterseniz tüketici hakem heyetine başvurun deyip beni başından savdı.

    ikinci sorunumda şu;
    Ben tüketici hakem heyetine başvuru yaptım, 2 ay oldu fakat ilerleme yok. Şu an bilgisayarım kendi kendine online oyunun ortasında, ya da ben bir çizim yaparken henüz verileri kaydetmemişken kapanıyor. Tekrar açıyorum 5-10 dk sonra tekrar kapanıyor. Tekrar açmaya çalıştığımda pcyi şarja takana kadar açılmıyor. Fakat bu kapanmalar sırasında pcnin şarjı bitmiş değil kesinlikle. Yani bilgisayarda şu an alenen beni mağdur eden bir problem var. Bu konuyla ilgili olarak da yasada şu maddeler var;

    "İki tür ayıp söz konusudur. Bunlardan birincisi açık ayıp, diğeri ise gizli ayıptır. Maldaki ayıp, bazı durumlarda teslim anında açık bir şekilde ortada iken, bazı durumlarda sonradan ortaya çıkabilir.
    Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilmektedir. Bu gibi durumlarda, malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmayacaktır."

    Eğer ürün ayıplıysa direkt teknik servise göndermek de yanlışmış. Tüketicinin ayıplı mal karşısındaki hakları da yasada şöyle belirtilmiş;

    -Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
    -Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
    -Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
    -İmkan varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini istemedir.

    Bilgisi olan arkadaşlarıma soruyorum; ben bu bilgisayarın iadesini yahut bilgisayarın tutarında alışveriş çeki isteme hakkına sahip miyim? Bu yasalar ışığında ben haklı mıyım? Nasıl hareket etmeliyim? Lütfen bilgisi ya da tecrübesi olan arkadaşlar bana yardımcı olsun. Her ay taksidini ödediğim bilgisayarı düzgünce kullanamamak canımı sıkıyor.







  • Şimdi öncelikle ilk bölümde ifade ettiğin yanlış bilgilendirme bir ayıptır. Doğru. Ancak burada şöyle bir problem oluyor. Kanıtlama evresi sıkıntılı. Yani sen bunu bu şekilde ifade ederek verdiğin dilekçe ile karşı taraftan savunma talep edildiğinde evet arkadaşlarımız böyle yaptı/yapmıştır diyeceklerini sanmam. Dolayısıyla olayın bu yönü ile haklı olsan dahi maalesef buradan yürüme şansın düşük gibi.

    2 ay oldu ilerleme yok demişsin ama tahminim muhakkak yapılan/yapılmış işlemler vardır. En kötü savunması istenmiştir karşı tarafın. Geldi gelmedi bilemem tabi ama Hakem Heyetinin yoğunluğuna da bağlı durumlar olduğu için çok dikine bir şey demek mümkün değil bu konuda :)

    Şu an ki aktif ayıp ile ilgili de Hakem Heyeti ilerleyen süreçte bilirkişi tayin etmesi durumunda bilirkişi inceler ve senin lehine görüş beyan ederse Hakem Heyeti de bu yönde karar alacaktır. Ama Hakem Heyetindeki dilekçende sadece ilk durumdan bahsettiysen diğer konuyu da bir ek dilekçe ile eklemeni tavsiye ederim. Çünkü ilk konu yönünden asıl problem bilgisayarın performansından çok karşı tarafın bu performans ile ilgili seni yanıltması olmasından dolayı bilirkişiye gerek duyulmaksızın karar sürecine giderse sıkıntı olabilir.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet_st

    Şimdi öncelikle ilk bölümde ifade ettiğin yanlış bilgilendirme bir ayıptır. Doğru. Ancak burada şöyle bir problem oluyor. Kanıtlama evresi sıkıntılı. Yani sen bunu bu şekilde ifade ederek verdiğin dilekçe ile karşı taraftan savunma talep edildiğinde evet arkadaşlarımız böyle yaptı/yapmıştır diyeceklerini sanmam. Dolayısıyla olayın bu yönü ile haklı olsan dahi maalesef buradan yürüme şansın düşük gibi.

    2 ay oldu ilerleme yok demişsin ama tahminim muhakkak yapılan/yapılmış işlemler vardır. En kötü savunması istenmiştir karşı tarafın. Geldi gelmedi bilemem tabi ama Hakem Heyetinin yoğunluğuna da bağlı durumlar olduğu için çok dikine bir şey demek mümkün değil bu konuda :)

    Şu an ki aktif ayıp ile ilgili de Hakem Heyeti ilerleyen süreçte bilirkişi tayin etmesi durumunda bilirkişi inceler ve senin lehine görüş beyan ederse Hakem Heyeti de bu yönde karar alacaktır. Ama Hakem Heyetindeki dilekçende sadece ilk durumdan bahsettiysen diğer konuyu da bir ek dilekçe ile eklemeni tavsiye ederim. Çünkü ilk konu yönünden asıl problem bilgisayarın performansından çok karşı tarafın bu performans ile ilgili seni yanıltması olmasından dolayı bilirkişiye gerek duyulmaksızın karar sürecine giderse sıkıntı olabilir.

    Kolay gelsin.
    Başvurumda güncelleme yapabileceğimi bilmiyordum. Pazartesi hemen gideyim.
    Dediğiniz gibi ispatta sıkıntı yaşıyorum. Şahit bu konuda etkili olur mu bilmiyorum fakat o gün yanımda arkadaşım da vardı. Geçen hafta teknosayı bu konuyla ilgili tekrar aradığımda mağaza kendini "müşteri bilgisayarın fiyatının 1 hafta sonra düştüğünü görünce o fiyat üzerinden almak istedi ve problem yarattı" şeklinde savunmuş. Açıkçası bu saçma yalanı duyduktan sonra daha çok bilendim. Ama bu 6 aylık süreci de kaçırmak istemiyorum. Zaten 3 ayı geçmiş durumda... Ve evet, THH şu an savunma istmeiş gözüküyor ve yaklaşık 2 aydır bu şekilde.




  • Hocam sizin ilk savunmanızın ispatı çok güç tanıkla vs bile irade bozukluğunu kolayca ispatlayamazsınız, ürünlerin hangi gpu ya sahip olduğu gösteriliyor. Sizin düşündüğünüz gibi olması için mesela üründe GtaV Ultra 60+fps garantili olarak satıyoruz diye belgeli olsa , bu olmadığı zaman müşteriye vaad edilen vasıfların olmamasını ayıp olarak ileri sürebilirsiniz. Kolay bir süreç olur...



    Sizin durumda sözle satmak için bişeyler demiş ispat size düştüğü takdirde bunu hakime kolayca anlatamazsınız, şirket çalışanları gpu şu bu performans verilerini uygun şekilde aktardık aldı vs der lehinize karar alamazsınız.







    İkinci durum için dediğiniz kapanma olayı gizli ayıptır, burdan yürütmek çok daha mantıklı 6 ayı kaçırma olayına gelince bu işinize yarayan bir karine 6 aydan sonra satış anındaki ayıbı bilirkişi tespit eder (fabrikasyon kaynaklı bir hata varsa vs) gene karar alınır ama ondan önemli bir durum var gizli ayıp satıcıya DERHAL bildirilir. (Ayıbın konusu, bu ayıbı kabul etmediğine dair ibare ile ayıbın türü) gizli ayıp konusunda zaman kaybetmemek lazım.





    Ürünüm iadesi konusunda hakim eğer küçük bir zarar veya masraf için dönme talebi edilirse bunu bedeli satıcıya ait olmak üzere tamir veya bedel indirimine çevirebilir. Dönme olursa çek yerine paranızı alırsınız (kullanımdan dolayı indirimler düşülür , satıcının paradan kazandığı faiz vs eklenir bir bedel çıkarılır vs)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Hocam sizin ilk savunmanızın ispatı çok güç tanıkla vs bile irade bozukluğunu kolayca ispatlayamazsınız, ürünlerin hangi gpu ya sahip olduğu gösteriliyor. Sizin düşündüğünüz gibi olması için mesela üründe GtaV Ultra 60+fps garantili olarak satıyoruz diye belgeli olsa , bu olmadığı zaman müşteriye vaad edilen vasıfların olmamasını ayıp olarak ileri sürebilirsiniz. Kolay bir süreç olur...



    Sizin durumda sözle satmak için bişeyler demiş ispat size düştüğü takdirde bunu hakime kolayca anlatamazsınız, şirket çalışanları gpu şu bu performans verilerini uygun şekilde aktardık aldı vs der lehinize karar alamazsınız.







    İkinci durum için dediğiniz kapanma olayı gizli ayıptır, burdan yürütmek çok daha mantıklı 6 ayı kaçırma olayına gelince bu işinize yarayan bir karine 6 aydan sonra satış anındaki ayıbı bilirkişi tespit eder (fabrikasyon kaynaklı bir hata varsa vs) gene karar alınır ama ondan önemli bir durum var gizli ayıp satıcıya DERHAL bildirilir. (Ayıbın konusu, bu ayıbı kabul etmediğine dair ibare ile ayıbın türü) gizli ayıp konusunda zaman kaybetmemek lazım.





    Ürünüm iadesi konusunda hakim eğer küçük bir zarar veya masraf için dönme talebi edilirse bunu bedeli satıcıya ait olmak üzere tamir veya bedel indirimine çevirebilir. Dönme olursa çek yerine paranızı alırsınız (kullanımdan dolayı indirimler düşülür , satıcının paradan kazandığı faiz vs eklenir bir bedel çıkarılır vs)
    Merhaba. Affedin lütfen bir şeyler emin olmak için tekrar soracağım. Ben laptop'ı zaman kaybetmeden teknosaya mı götüreyim kapanma problemiyle ilgili, satıcıya derhal bildirilmeli derken bunu mu kastediyorsunuz? Eğer öyleyse daha önce de olduğu gibi teknosa muhtemelen hemen teknik servise onarıma göndermeyi teklif edecek, orada başka bir işlem yapmıyor gibiler. Onarım olursa iade hakkımı kullanamam o yüzden onarım istemiyorum. Tam olarak ne yapmam lazım lütfen biraz daha açıklar mısınız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Hocam sizin ilk savunmanızın ispatı çok güç tanıkla vs bile irade bozukluğunu kolayca ispatlayamazsınız, ürünlerin hangi gpu ya sahip olduğu gösteriliyor. Sizin düşündüğünüz gibi olması için mesela üründe GtaV Ultra 60+fps garantili olarak satıyoruz diye belgeli olsa , bu olmadığı zaman müşteriye vaad edilen vasıfların olmamasını ayıp olarak ileri sürebilirsiniz. Kolay bir süreç olur...



    Sizin durumda sözle satmak için bişeyler demiş ispat size düştüğü takdirde bunu hakime kolayca anlatamazsınız, şirket çalışanları gpu şu bu performans verilerini uygun şekilde aktardık aldı vs der lehinize karar alamazsınız.







    İkinci durum için dediğiniz kapanma olayı gizli ayıptır, burdan yürütmek çok daha mantıklı 6 ayı kaçırma olayına gelince bu işinize yarayan bir karine 6 aydan sonra satış anındaki ayıbı bilirkişi tespit eder (fabrikasyon kaynaklı bir hata varsa vs) gene karar alınır ama ondan önemli bir durum var gizli ayıp satıcıya DERHAL bildirilir. (Ayıbın konusu, bu ayıbı kabul etmediğine dair ibare ile ayıbın türü) gizli ayıp konusunda zaman kaybetmemek lazım.





    Ürünüm iadesi konusunda hakim eğer küçük bir zarar veya masraf için dönme talebi edilirse bunu bedeli satıcıya ait olmak üzere tamir veya bedel indirimine çevirebilir. Dönme olursa çek yerine paranızı alırsınız (kullanımdan dolayı indirimler düşülür , satıcının paradan kazandığı faiz vs eklenir bir bedel çıkarılır vs)
    Merhaba. Affedin lütfen bir şeyler emin olmak için tekrar soracağım. Ben laptop'ı zaman kaybetmeden teknosaya mı götüreyim kapanma problemiyle ilgili, satıcıya derhal bildirilmeli derken bunu mu kastediyorsunuz? Eğer öyleyse daha önce de olduğu gibi teknosa muhtemelen hemen teknik servise onarıma göndermeyi teklif edecek, orada başka bir işlem yapmıyor gibiler. Onarım olursa iade hakkımı kullanamam o yüzden onarım istemiyorum. Tam olarak ne yapmam lazım lütfen biraz daha açıklar mısınız?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • busea B kullanıcısına yanıt
    Laptopunuzun kapanma sorunu olduğunu maddi bir ayıp bulunduğunu yeni ortaya çıktığını vs teknosaya bildirip kayıt tutturun, onarma hakkınızı kullandığınızda garanti süresinde düzelme olmaz aynı sorunla karşılaşırsanız TKHK 56/3 e göre aynı kanunun 11. maddesinde bulunan diğer seçimlik hakları kullanabilirsiniz...



    Onarma talebini kabul etmemek gibi bir imkanda var bu seçimlik hakları tüketici kullanır uyuşmazlık olursa hakim karar verir ayıpsız bir cinsi işe değişim kararı istenebilir ama kanuna göre hakimin takdiri bedel indirimi veya onarım olabilir muhtemelen bedeli satacıya ait olmak üzerine onarımdan yana kullanır...





    Bu durumu öğrenip sessiz kaldığınız tespit olur ispatlanırsa vs ayıbı kabul etmiş sayılırsınız derhal olması o sebeple önemlidir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Laptopunuzun kapanma sorunu olduğunu maddi bir ayıp bulunduğunu yeni ortaya çıktığını vs teknosaya bildirip kayıt tutturun, onarma hakkınızı kullandığınızda garanti süresinde düzelme olmaz aynı sorunla karşılaşırsanız TKHK 56/3 e göre aynı kanunun 11. maddesinde bulunan diğer seçimlik hakları kullanabilirsiniz...



    Onarma talebini kabul etmemek gibi bir imkanda var bu seçimlik hakları tüketici kullanır uyuşmazlık olursa hakim karar verir ayıpsız bir cinsi işe değişim kararı istenebilir ama kanuna göre hakimin takdiri bedel indirimi veya onarım olabilir muhtemelen bedeli satacıya ait olmak üzerine onarımdan yana kullanır...





    Bu durumu öğrenip sessiz kaldığınız tespit olur ispatlanırsa vs ayıbı kabul etmiş sayılırsınız derhal olması o sebeple önemlidir.
    çok sağolun hemen teknosaya gideyim o halde.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.