Şimdi Ara

TÜPLÜ ARABA GEÇMİŞİM (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
1
Favori
4.135
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • adam oyle bir yazmiski.



    asagidaki bakkal beni her gittigimde dovdu diyor ama 18 sene her gun asagidaki bakkaldan ekmek aldim diyor.



    madem karsi sokaktakine gideydin bu kadar mi .... neyse ceza yemeyelim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2007 grande punto LPG li. 92.000km de aracım şu an devirlerde sıkıntı yok, çalışma ve geçişlerde sıkıntı yok, gazdan benzine geçiş hızlı ve düzenli sıkıntı yok, göstergem saat gibi tıkır tıkır sıkıntı yok. Montajı ustama gösterdim kusursuz dedi sistem brc 2011 montajlı sıkıntı yok. Simit tank bi depo 480 km yol gidiyorum sıkıntı yok. Allah allah sorun kimde şimdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece avm olsa. Feribota da almıyorlar. Ben avmye giriyorum diyenler kaçak giriyorlar simit depo sayesinde. Lpg hem motora zarar, hem de bomba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 model Honda civic aracım var. 0 km aldım, 13 bin km de lpg sistemi taktırdım (BRC), şuan km 169 bin, şükürler olsun hiçbir hata sıkıntı olmadı. Bazen bakımları 5-10 bin km geçtim. Bence iyi bir usta bulmuş olsaydınız sorun yaşamazdınız.
  • Hocam en ucuz dizel 65 bin tl sifiri.

    Sizde biliyorsunuz 200 binden sonra dizel motorlu araclara piyasada ceset veya saatli bomba muamelesi yapiyorlar satarken.

    Oysa 200 bine gelmis bir benzin lpg li arac hicbir zaman yuksek km ve bu buyuk bir risk gozuyle bakilmaz.

    Ama siz dizel motorun 1 milyon km gidebilecegini savunabilirsiniz ama ikinci el arac satarken yok iste oyle birsey. 250 bine gelmis bir dizel araci satmak deveye hendek atlatmaktan zor.

    Ama 250 binde benzinli kucuk bir testle yola devam.

    Bu yaz sordum 2008 clio 1.5 dizel motorun rektefesi kac bin tl diye bir ustaya bana 8 bin dedi.

    Ama benzinlinin 2 bin. 4 te biri.



    Yani sozun özü eger düsük km dizel alabilirsen cok iyi binmesi kullanmasi osu busu super satisida iyi ve hizli olur.

    Ama yuksek km lerde dizel satilmasi cok cok zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG motoru öldürüyor diye yıllardır söylenir durur ama 2.el araç alırken 200binde lpgli araç mı yoksa 200binde dizel araçmı diye iki alternatif sunsalar %90 lpgliyi seçer. Neden? çünkü dizel bir aracın 200binden sonra yapacağı masraf şuan 8 bintl ama lpgli bir araç için 1500e yeni bir lpg kiti gerekebilir bir de subaplar eridiyse 2000tlye de subaplar değişir etti mi 3500 hadi ıvır zıvır 4000tl totalde.Sonra yine binmeye devam.Yine dizelden ucuza mâl oldu.sonra satmak istedin diyelim oldu km 250bin.Dizeli satarken Sen ne kadar kendini de yırtsan ben bu araca 8bine motor yaptırdım km daha 50binde desen milet yüzüne bakmak istemez aracın.Ama lpgli olsa 250 bin km olsa ben bu kiti sıfırladım motorunda da subaplar yeniledim desen alıcı için daha cazip olur.
  • Ben de anlatayım bari ;

    1-Antalya'dan Akseki güzergahını kullanarak Konya'ya çok gittim geldim. Bilenler bilir, dağ yoludur. Benim arabamın 2-3 katı güçteki arabalar hariç geçenler olmadı. Yokuşlara hızlanarak girmezseniz atmosferik üzer. Bakın lpg demiyorum. Atmosferik motor üzer.
    2-Arıza lambasını ben de yaşıyorum şu an. Düzgün bir ayar sonrasında sorun yaşamayan çok.
    3-Mutlaka güç düşüşü oluyor ama %10'u neye göre ölçtüğünüzü bilmek isterim. Ben ancak bir tık diyebiliyorum. Aslında güç düşmesinden çok benzinde motor daha rahat çalışıyor diyebilirim.
    4-Antalya'da yaşıyorum. Bu benim sorunum değil.
    5-LPG'si önceden takılmış bir araba alırsanız uğraşmazsınız. Bu prosedürleri gözünüzde çok büyütüyorsanız verin takipçinin birine çözsün işinizi.
    6-Zırt pırt ayara gideni ne duydum ne gördüm. LPG organik bir sistem değil ki günlük tribe girsin. Regl dönemi olsun.
    7-Bu benim için problem değil. Bekarım. Bagajımda kamp sandalyesinden termosa, mangaldan masaya her şey var. Ki HB bir araca sahibim.
    8-Montaj yapılırken başında beklemeyin.
    9-Subap ne zaman elektronik bir parça oldu? Bu dediğiniz arızalar at ile deve olan şeyler değil. Zaten bir çoğu düzgün mapping ayarı yapılmadığından oluyor. Siz arabayı bir eşya olarak görmüyorsunuz sanırım. Tabii ki eskiyecek ve sorun çıkartacak.
    10-Çalışma mantığını bilmediğinizden kaynaklanıyor. Her depoda trip sıfırlarsanız ortalama kaç km gittiğinden yola çıkarak göstergeyi kavrayabilirsiniz.
    11-Anlık tüketim ne işinize yarıyor. Psikoloji bozmaktan başka bir şey değil. Menzil'i de bir önceki maddedeki yöntemle ortalama ulaşabilirsiniz.
    12-Benzinden gaza geçtiğini anlamıyorum bile. Ki ses ve araba dengesi konusunda takıntılı biriyim.
    13-Böyle bir sorun yaşamadım. Sorun sizde.
    14-Ankara'dan Trabzon'a, Antalya'dan Konya'ya daha giremediğim AVM otoparkı olmadı. Stepne bağajda durmasına rağmen hiç kimse bir şey demedi.
    15-Simit tüp ve HB aracım.Dediğiniz gibi bir şey yaşamadım. 7. maddede bagajdaki diğer şeyleri de saydım. Bence siz düzen konusunda takıntılısınız. Hayatta ne o kadar düzenli ki? Bırakın biraz akışına.

    Mecburiyetten bindiğimize katılıyorum. Ama dizel motorun tarzını seven biri değilim. Aniden tork patlamalarıyla akıcı olmayan dengesiz bir motor bence dizel motor. Büyük hacimli atmosferik benzinli motor kullandırtmayan ülke düzenine...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atb0788

    Ben de anlatayım bari ;

    1-Antalya'dan Akseki güzergahını kullanarak Konya'ya çok gittim geldim. Bilenler bilir, dağ yoludur. Benim arabamın 2-3 katı güçteki arabalar hariç geçenler olmadı. Yokuşlara hızlanarak girmezseniz atmosferik üzer. Bakın lpg demiyorum. Atmosferik motor üzer.
    2-Arıza lambasını ben de yaşıyorum şu an. Düzgün bir ayar sonrasında sorun yaşamayan çok.
    3-Mutlaka güç düşüşü oluyor ama %10'u neye göre ölçtüğünüzü bilmek isterim. Ben ancak bir tık diyebiliyorum. Aslında güç düşmesinden çok benzinde motor daha rahat çalışıyor diyebilirim.
    4-Antalya'da yaşıyorum. Bu benim sorunum değil.
    5-LPG'si önceden takılmış bir araba alırsanız uğraşmazsınız. Bu prosedürleri gözünüzde çok büyütüyorsanız verin takipçinin birine çözsün işinizi.
    6-Zırt pırt ayara gideni ne duydum ne gördüm. LPG organik bir sistem değil ki günlük tribe girsin. Regl dönemi olsun.
    7-Bu benim için problem değil. Bekarım. Bagajımda kamp sandalyesinden termosa, mangaldan masaya her şey var. Ki HB bir araca sahibim.
    8-Montaj yapılırken başında beklemeyin.
    9-Subap ne zaman elektronik bir parça oldu? Bu dediğiniz arızalar at ile deve olan şeyler değil. Zaten bir çoğu düzgün mapping ayarı yapılmadığından oluyor. Siz arabayı bir eşya olarak görmüyorsunuz sanırım. Tabii ki eskiyecek ve sorun çıkartacak.
    10-Çalışma mantığını bilmediğinizden kaynaklanıyor. Her depoda trip sıfırlarsanız ortalama kaç km gittiğinden yola çıkarak göstergeyi kavrayabilirsiniz.
    11-Anlık tüketim ne işinize yarıyor. Psikoloji bozmaktan başka bir şey değil. Menzil'i de bir önceki maddedeki yöntemle ortalama ulaşabilirsiniz.
    12-Benzinden gaza geçtiğini anlamıyorum bile. Ki ses ve araba dengesi konusunda takıntılı biriyim.
    13-Böyle bir sorun yaşamadım. Sorun sizde.
    14-Ankara'dan Trabzon'a, Antalya'dan Konya'ya daha giremediğim AVM otoparkı olmadı. Stepne bağajda durmasına rağmen hiç kimse bir şey demedi.
    15-Simit tüp ve HB aracım.Dediğiniz gibi bir şey yaşamadım. 7. maddede bagajdaki diğer şeyleri de saydım. Bence siz düzen konusunda takıntılısınız. Hayatta ne o kadar düzenli ki? Bırakın biraz akışına.

    Mecburiyetten bindiğimize katılıyorum. Ama dizel motorun tarzını seven biri değilim. Aniden tork patlamalarıyla akıcı olmayan dengesiz bir motor bence dizel motor. Büyük hacimli atmosferik benzinli motor kullandırtmayan ülke düzenine...

    Söylenecekleri söylemiş arkadaş.diyecek ne kaldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hepsini cevaplayayım:

    1- 2.0 atmosferik arabayla kullanıyorum LPG'yi. Yakıt olarak hiç pişman etmeyip, 1.6 dizellerle yarıştı. Performans ise hiç bir zaman üzmedi. Çünkü 2.0.

    2- Arıza lambası benim arabada yanmadı, belki ayardan belki aracın tam uyumlu olmasındandır.

    3- 2.0 arabada çekiş kaybını pek hissetmedim. Tabii benzine alınca daha bir istekli gidiyor ama LPG'de de öyle %10-15 kayıp hissetmiyorum.

    4- 500-600 metrede gaza geçiş yapıyor arabam. İşe git gel en fazla 1000-1200 metre benzinde kalıyor.

    5- LPG'yi ben taktırmadım, bilemiyorum.

    6- LPG'de 63 bin kilometredir sadece ben kullanıyorum. Sadece bir kere enjektör değiştirdikten sonra ayara gittim. Ayar nedir bilmem yani.

    7- Stepne yuvasında LPG var. Mini stepne de koyunca bagaj büyük ölçüde bana kalıyor.

    8- Benim arabanın tüm alt yapısı tesisata hazır. Yani delinecek yerler belli, delinen yerler belli. Öyle rastgele iş yapılmıyor.

    9- Şu saatten sonra tüm motoru baştan toplasam, 60 bin kilometredeki karım daha fazla.

    10- Tüp göstergesi bende de doğru çalışmıyor ama, arabanın ne kadar gittiğini biliyorum. LPG'yi doldurduktan sonra her zamanki kullanımım 300 km götürüyor. Günlük km sayacı atıyorum 150'ye geliyor, yarı depo diyorum. 250'ye geliyor "Bitmesi yakındır" diyorum. Şehir içinde çok trafiğe falan kalırsam 280-260 km gibi biteceğini ön görüyorum. Yani göstergeye ihtiyacım yok.

    11- Benzinin üstüne %20 ekleyince isabetli oluyor. Gerçi benim arabada yol bilgisayarı hiç yok ama ELM 327 ile takip ediyorum verileri, benzin değerini gösteriyor ben onu 1.20 çarpanla hesap ediyorum.

    12- Benzin - gaz geçişini hiç hissetmedim. Rölanti dalgalanması falan pek yaşamadım. Çakı gibi çakılıyor rölanti.

    13- Dediğim gibi rölantide hiç sorun yaşamadım. Sabit 700 devir, benzinde de gazda da.

    14- AVM'lere genelde girdim. Bagaj kontrolüne rağmen girdim. Henüz sorun yaşamadım yani.

    15- Yedek tekere mini stepne çözümünü kullanıyorum.




  • 2017 yılında LPG den sorun yaşayan insan hele büyük şehirde ise kusura bakmasın ama kendi hatasının bedelini oduyordur. Subap sıkıntısı var denen Astra h ile 60 bin km yaptım düzgün ayar ve montaj ile neredeyse sıfır sıkıntı yaşadım. Kötü gaza denk geldiğim için birkaç kere arıza lambası yandı sonra söndü. Aynı şekilde Astra J 1.4 turbo aldım sıfır km LPG taktirdim 210 a kadar çıktım LPG ile yeri geldi sıfır sıkıntı. 217 binde Colt aldım LPG li arıza lambası yanıyordu eski sahibi ayar tutmuyor dedi bir iki saat uğraştık ayar vs lamba söndü mis gibi kullandım. Gaz benzin geçişi vs hiç sıkıntı yaşamadım. Ağrı gibi soğuk memlekette LPG li araç kullandım ne donma sıkıntısı oldu ne başka birşey. Kışın LPG ye geç geçiyor demiş arkadaş yılın 9 10 ayında ilk çalışmada yaptığı tasarrufları benzin parasını fazlasıyla çıkarıyor zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bediboy

    2007 grande punto LPG li. 92.000km de aracım şu an devirlerde sıkıntı yok, çalışma ve geçişlerde sıkıntı yok, gazdan benzine geçiş hızlı ve düzenli sıkıntı yok, göstergem saat gibi tıkır tıkır sıkıntı yok. Montajı ustama gösterdim kusursuz dedi sistem brc 2011 montajlı sıkıntı yok. Simit tank bi depo 480 km yol gidiyorum sıkıntı yok. Allah allah sorun kimde şimdi

    Hocam yakıt tüketiminiz nedir bendede aynı araçtan var sehir içi trafikte dur kalk kullanıyorum 9lt 11lt arası yakıt tükerimi var gösterge ya full gösterito yada en düşük seviyede 260 300 km yol yapıyorum full depoyla atiker sistem var araçta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de lpg geçmişimi yazayım.



    Babamın corolla arabasına 12sene önce lpg taktırdık. Lpg ile alakalı hiç arıza ya da arıza ışığı olmadı. Belki bir iki defa bakım görmüştür o kadar. Hala kullanılıyor.



    Önceki 13-14 litre yakan aracıma lpg taktırdım. 10bin km sonra sattım. Muayene süresi gelmediği için muayene yaptırmadan kullandım. Lpg ile ilgili sorun yaşamadım.



    Şimdiki aracıma da taktırdım, 1 sene, 15bin km oldu. İki ayda bir ışık yanıyor, 1-2 gün sonra sönüyor.



    Muayene yaptırmadım.



    İnce stepne var. Havasını indirdim, çocuk koltuğunun önüne koydum. Bagajda yer kaplamıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi de maddi durumdan biniyoruz,tamam.Ama yazdıklarınızın çoğu 2 aracımızda da olmadı.Çekiş sorunu hariç diğerlerine katılmıyorum.
  • TÜPLÜ ARABA GEÇMİŞİM

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • .LioN. kullanıcısına yanıt
    Litre olarak ölçmedim de hocam şehir içi son zamlarla güvenalgaz ankara 2.69 dan fulledim 23 kuruş, bide ben hep aynı yerden aynı pompadan iyice fullerim şehirlerarası çok düşüyor yakıtım 110 u geçmezsem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bediboy

    Litre olarak ölçmedim de hocam şehir içi son zamlarla güvenalgaz ankara 2.69 dan fulledim 23 kuruş, bide ben hep aynı yerden aynı pompadan iyice fullerim şehirlerarası çok düşüyor yakıtım 110 u geçmezsem

    Afyon ankara dönüşü, çıkmadan Afyon özdilek karşısı güvenalgaz dan fulledim kalanı şehir içi ankara ostim Yenimahalle şehir içi ostim güvenalgaz dan fulledim 99.50 kuruş aldı 474 km yol yapmışım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün işyerine bi arkadaşım geldi, erzurumdan kars a gitmişti araba ile dönüş çilesinden bahsetti, dedim hayırdır, 2013 model bi focus u var powershift, 63 bin km de, lpg li lavatolu, hatasız bir araç, yolda gelirken motor bozulmuş rezil olmuşlar dağın başında, çekici vs bir sürü uğraşmış, dedim ne oldu neyin nesi araba lpg den dolayı subab eritmiş, 2000 liraya sanayide yaptırmış arabayı, arabayıda satacak kafaya koydu,aynı şey benimde başıma geldi, 1.6 H kasa 37 bin km de 111.yıl paket astra lanzirenzon lpg ile subab eritti benimde geçen sene, oyüzden demem o ki birbirimizi kandırmayalım, yada kandıralım gitsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaanacarcan

    Dün işyerine bi arkadaşım geldi, erzurumdan kars a gitmişti araba ile dönüş çilesinden bahsetti, dedim hayırdır, 2013 model bi focus u var powershift, 63 bin km de, lpg li lavatolu, hatasız bir araç, yolda gelirken motor bozulmuş rezil olmuşlar dağın başında, çekici vs bir sürü uğraşmış, dedim ne oldu neyin nesi araba lpg den dolayı subab eritmiş, 2000 liraya sanayide yaptırmış arabayı, arabayıda satacak kafaya koydu,aynı şey benimde başıma geldi, 1.6 H kasa 37 bin km de 111.yıl paket astra lanzirenzon lpg ile subab eritti benimde geçen sene, oyüzden demem o ki birbirimizi kandırmayalım, yada kandıralım gitsin

    Almayın lpg uyumlu araç, motora uygun yakıt vermeyin sonra ucuz diye bir de basın deyin ki lpg eritiyor. Yahu tabii ki eritir. Adamlar motorun parçalarını senin lpg ne göre ayarlamamış ki. Belki üreten adamlar lpg nin ne olduğunu bilmiyor. Hatta benzin ya da mazotun bu kadar pahalı olduğunu bilmiyordur ki. Hele sizin bahsettiğiniz o iki araç benzini/mazotu su gibi içer. Adamlarda yakıt ucuz bizim gibiler mi. Madem lpg takacaksın alacaksın lpg için hazırlanan araç. Yok takmayacaksın az yakan araç alacaksın. sonra vay efendim lpg şöyle böyle demeyecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 135 bin'de daha önceden LPG olan aracın arızası vardı tankı değişecekti, markası Prins idi. Ben de sıfırdan BRC taktırdım henüz 10 bin km olmadı. 10 bin km olunca filtre değiştirmeye gideceğim. Bunun haricinde önerisi olan var mı? Şunu şunu yap diyeceğiniz neler var?

    İlk etapta Shell'den alıyordum, dedim kaliteli gaz alacağım. Lakin bu fiyatlar böyle uçtuğu için artık Milangaz'dan alıyorum, çekişi tam anlamıyla berbat. Ama mecbur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaanacarcan

    Dün işyerine bi arkadaşım geldi, erzurumdan kars a gitmişti araba ile dönüş çilesinden bahsetti, dedim hayırdır, 2013 model bi focus u var powershift, 63 bin km de, lpg li lavatolu, hatasız bir araç, yolda gelirken motor bozulmuş rezil olmuşlar dağın başında, çekici vs bir sürü uğraşmış, dedim ne oldu neyin nesi araba lpg den dolayı subab eritmiş, 2000 liraya sanayide yaptırmış arabayı, arabayıda satacak kafaya koydu,aynı şey benimde başıma geldi, 1.6 H kasa 37 bin km de 111.yıl paket astra lanzirenzon lpg ile subab eritti benimde geçen sene, oyüzden demem o ki birbirimizi kandırmayalım, yada kandıralım gitsin

    ilk tkatırdıktan bir süre sonra gelin diyorlardı ona git.ayarları kontrol etsinler.sonra daha uğrama. aracın bir depo ile kaç km gidiyor onu öğren.daha sonra da araç litre bazında fazla yakmaya başlamadan lpgciye uğrama. eğer lpg iyi çalışıyorsa hiç elletmeyin. o bu çırak kalfa derken bozuluyor toplanmıyor sonra. 10bin bakımı için çalan düdük falan varsa onları da iptal ettir.başkada bir şey yok zaten bozulana kadar bineceksin. motorun yağını filtreleri zamanında değiştir.orjinal parça kullan yeter.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.