Şimdi Ara

Turbo Arabalarda Start sonrası ve Stop Öncesi Rolantide Bekleme Sorunsalı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
2.131
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Astra j 1.4 t ve jetta 1.2 tsi araçlarım oldu bu durumu hiç yapmadım, bir sorun da yaşamadım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Motor yeterince ısınmadan devirli kullanmamak gerekir.Çalıştırınca dizel olsun benzinli olsun çok beklemeden hareket edilebilir, ancak kesinlikle yüksek devir çevirmeyin.Motoru durdurmadan önce de eğer çok yüksek tempolu gelmişseniz turbonun normal rölanti devrine düşmesini bekleyin, bu da yağlama ile beraber 20 sn filan sürer.Gerisi bence gereksiz bekleme.Yıllardır turbo dizel turbo benzinli kullanırım , bu şekilde yaptım hep.Bir de bakımını fabrikanın onay verdiği yağlarla yaptırın...

  • Uzun süre rölantide durmak zarar verir. Aracı çalıştırıp kemeri takıp bt den müziği ayarlayıp devam ediyorum. Zaten bunlar 30 40 sn süre alıyor maksimum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Öyle dakikalar beklemek en meşhur şehir efsanelerinden birisidir.


    Yukarıda da bazı mesajlarda yazıldığı gibi, normal sürüş sonrasında gerek olmayan bir şeydir.


    İlk çalıştırmada önemli olan motor ısınmadan aracı sıkıştırmamak, motor ısınana kadar yüksek devirlere çıkmamak. Hava çok soğuksa o zaman hareket öncesi kısa süre beklenilebilir.


    Yoldan gelip stop etmeye gelince de, turbonun devri gaza basışınız ile orantılıdır, park alanına dip gaz gelip zınk diye durmuyorsanız yine öyle dakikalar beklemeyi gerektirecek bir durum yoktur.


    Ailedeki 1.6 hdi aracımız 350.000 km'de, orijinal turbosu ile birlikte.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 24 Kasım 2020; 8:57:3 >
  • marş yaptığınız an yağlama başlar. marş yapıp kemeri yakıp motor ısınana kadar düşük devir yürüyün yeterli. stop ederken de turbo pervanelerinin yavaşlamasını kendinizce bekleyip stop edin 20-30 saniye yeterli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30 saniye yeterli. Bu durum atmosferik motorlu araçlar içinde geçerli. Turbo timer taktırarak beklemekten kurtulabilirsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aracın kullanım kılavuzuna bakmak sanırım bu konuda yapılacak en doğru şey olacak. Benim aracımın kitapçığında şunlar yazıyor ( -23 derece nin altında harekete geçmeden önce aracı 4 dakika süreyle çalıştırın. ) ( Dış sıcaklık yüksekse, motorun soğuması için motoru stop ettirmeden önce aracı 1-2 rölantide çalıştırın. ) ( Özellikle kışın, birinci vitese almadan evvel motoru boşta çalıştırmaktan kaçının. aracınız hareket halindeyken daha çabuk ısınır. )



    Burda bir diğer soruda stop-start sistemi olan araçlarda, uzun yolculuk yaparken trafik lambasında durduğu zaman araç, hemen devreye giriyor.. O zaman bu turbonun yağlaması ne durumda oluyor ?

  • Uzun yol veya şehir içi seyahat dahil, stop/start olan araçlarda; tamamen park etmeden, örneğin ışıkta durduğunuzda, motor kapandı. Yukarıda yazılanlara göre turbo'yu elimize almamız an meselesi olması lazım ama böyle bir durum gözlenmiyor. Demek ki durunca o yağlama hemen kesilmiyor. 30 sn bekle vs sanki atmasyon bilgi gibi geliyor bana.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.