|
Turbo Arabalarda Start sonrası ve Stop Öncesi Rolantide Bekleme Sorunsalı
-
-
Doğru demiş çalıştırırken stop ederken 1.5-2 dakka beklet hele meşhur Opel 1.4 turboysa her zaman yap basın ağrımasın soyliyim
-
2 dk biraz fazla. Ben çalıştırıp hemen yürüyorum ama site içerisinde gaza pek dokunmadan yaklaşık yarım dk ilerliyorum sokağa çıkmak için. Sokaktan çıkınca da fazla basmadan ilerliyorum. O 2 dk olayı performanslı kullanım sonrası yapılması gereken bir durum. Örneğin otobanda 120-140 gidiyorsunuz ve dinlenme tesisinde durdunuz. İşte orada bekleyin 1 dk en az. -
https://forum.donanimhaber.com/opel-astra-1-4-t-motor-gitti--146636029. Bak alsana yeni bir örnek.Opelin varsa dikkatli kullanacaksin yoksa deli paralar ödersin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 23 Kasım 2020; 17:13:55 > -
35-40 sn bekleseniz yeter. İlk arabayı çalıştırıp radyoyu telefonu emniyet kemerini hazırlamak o kadar sürüyor zaten. Kapatırken de aynı şeyi yapsanız yeter de artar. -
Performanslı, devirli kullanımdan sonra 30-60sn arası beklemek gerekir. Standart kullanımda çok gerekli değil. Çok kafanıza takılıyorsa stop edeceğiniz yere 50m kala vitesi boşa atın aynı hesaba denk gelir.
-
2 dk az. Ben arabayı çalıştırıp termostaki çayımı içiyorum simitimi yiyorum bi 15 dk falan çalışıyo rölantide -
-
soğukken beklemekden ziyade yağ ısınıp incelene kadar devir çevirmemek lazım, yoksa rölantide bekleyerek yağ sıcaklığı 2 dakikada zaten istenen sıcaklığa yükselmez. bunun da turbosu atmosferiği yok aslında her motor için geçerli
sıcakken kapatmama meselesi de biraz üreticinin bahanesi haline gelmiş durumda, bana kalırsa. elzemse standartına turbo timer koymalılar. Üretici için iki satır koda bakar. Bizim korona önlemleri gibi kendi yapması gerekeni yapmayıp yükü tüketiciye yıkmak iyi niyetle bağdaşmaz.
otobandan çıktın benzin istasyonuna girdin 1 dakika beklenmeli ama mahalle içi yollardan gelip, yer bakıp, park edince turbo zaten yavaşlamış oluyor. 5-10 saniye bile beklense tamamdır diye düşünüyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 23 Kasım 2020; 19:32:55 > -
tdi için kitapçıkta yazan aynen şöyle
aracı sogukken çalıştırıp 30 saniye bekleyip hafif hızlarda ilerlleyin, olduğu yerde aracı 10 15 dk rölantıde calısarak ısıtmaya calısmayın diyor yakıt açısından ve şu egzozdaki katalitik acısından zararlıymıs sanırım
-
-
Motor soğukken atmosferik de olsa turboda olsa 15 - 30sn beklenmesi taraftarıyım motorun ısınması açısından.. sonra yağ ısınana kadar düşük devirlerde sürtünmeden kaynaklı olusabilecek zararları minimize edeceğini düşünerek ilerliyorum..
Motoru kapatırken de turbo mili yağsız dönerek durmaması adına yine 15 - 30sn beklenmesi gerektiğini biliyorum. Atmosferik de kapatırken beklemeyi gerektirecek bir durum yok..
-
1-2 dk ideal, dizel zaten zor ısınan Bir motor, 3 bin deviri gecmedende 6-7 dk yol alın turbo Zarar görmesin -
Soğuk motoru çalıştırınca 10-15 saniye beklemek yeterli normal iklim koşullarında. Çok soğuk yerlerde 30 saniyeye kadar uzatılabilr.
Park ederken de, eğer öncesinde aracı sıkıştırmadıysanız yine 10 saniye fazlasıyla yeterli. Eğer sıkıştırarak geldiyseniz ve hemen park edecekseniz 30 saniyeye kadar beklemekte fayda var.
-
arkadaşların çoğu doğru bilgiyi vermişler. turbonun ve motorun en büyük düşmanı motor ısısı 80-90 derecelere gelmeden motoru bağırtarak üst devirlerde kullanmaktır. performanslı kullanımdan sonra aracı hemen stop etmek de yine turbonun canına okur.
-
2 dk çok fazla,normal havada 30 saniye bekleyip düşük devirde ilerlemeniz sağlıklı.Zaten telefonu koy,kemer tak vs araç hazır oluyor.Motor 90 dereceye gelmeden sıkıştırmamak gerek.Stop ederken de sokak arası vs sakin geldiyseniz 20 saniye kadar bekleyip stop edebilirsiniz.Turbo için en önemlisi tabiki yağdır.Bunları da turbonun yağlanması için yapıyoruz.Bunları eksiksiz yapıp yağınızı zamanında değiştirmezseniz yine adam akıllı bir faydasını göremezsiniz.
-
🙂 -
Uzun veya performanslı sürüşlerden sonra en fazla 2 dk olmak üzere kaputun altındaki ısıyı dağıtmak adına motorun stop edilmemesi önerilir. Turbo ile alakası yok. Motor başladıktan 5-10 saniye sonra yola çıkmakta beis yok.
-
Aracın kitapçığında yazar o bilgi,
"Yüksek motor devir sayılarından veya yüksek motor yükünden sonra, turbo şarjı korumak için motoru düşük yükte veya yaklaşık 30 saniye boyunca rölantide çalıştırın."
İlk çalıştırma için araç zaten kendi kesmektedir;
"Türbo motor ısınması İlk harekette, motor torku özellikle motor sıcaklığı düşükken, kısa bir süre için sınırlı olabilir. Sınırlamanın amacı, yağlama sistemin motoru korumak için tamamen yağlamasını sağlamaktır."
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
2 dk az. Ben arabayı çalıştırıp termostaki çayımı içiyorum simitimi yiyorum bi 15 dk falan çalışıyo rölantide
|
Benzer içerikler
- liqui moly orjinallik sorgulama
- opel movano hakkında yorumlar
- ortak araba alınır mı
- tampon boyama fiyat
- turbo akü nasıl
- pejo 3008 2024
- renault duster 2024 fiyat
- toyota c-hr hybrid fiyat
- mg 2024 fiyat listesi
- chery tiggo 8 pro özellikleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X