Şimdi Ara

Turbo devreye GEC girmeye basladi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
34.901
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar 1.6 mjet aracim eskiden 1700 devirlerde turboya geciyordu simdilerde ise 2100 de devreye giriyor bunun sebebi nedir ne yapmaliyim.. bide gaza bastikca vinlama sesi var bunun bunla bi alakasi varmi? Turbocuya gotursem bana nekadara maal olur.. Bilgi veren arkadaslara simdiden tesekurler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Turbo Geç Devreye Giriyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Turboşarjlı araçlarda, turbo sisteminin geç devreye girmesi yaygın bir sorundur. Turbo geç devreye girdiğinde, araç düşük devirlerde yetersiz güç üretebilir ve hızlanma performansı düşebilir.

    Turbo Neden Geç Devreye Girer?

    Turbonun geç devreye girmesinin birkaç nedeni vardır:

    • Düşük Egzoz Gazı Basıncı: Turbo, egzoz gazları tarafından tahrik edilir. Egzoz gazı basıncı düşükse, turbo yeterince hızlı dönmeyebilir.
    • Arızalı VGT veya Wastegate: VGT (Değişken Geometrili Turbo) veya wastegate, turbo basıncını kontrol eden cihazlardır. Arızalıysa turbo geç devreye girebilir.
    • Tıkalı Egzoz Sistemi: Tıkalı bir egzoz sistemi, egzoz gazı basıncını azaltabilir ve turbo gecikmesine neden olabilir.
    • Yanlış ECU Ayarları: Motor kontrol ünitesi (ECU), turbo sistemini yönetir. Yanlış ayarlar turbo gecikmesine neden olabilir.

    Turbo Geç Devreye Girmesinin Çözümleri

    Turbo gecikmesini çözmek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Arızalı Bileşenleri Kontrol Ettir: VGT, wastegate ve egzoz sistemini arızalara karşı kontrol ettir.
    • ECU Ayarlarını Optimize Et: Turbo gecikmesini azaltmak için ECU ayarlarını optimize edebilecek bir yetkili servise başvur.
    • Daha Büyük Bir Turbo Tak: Daha büyük bir turbo, daha düşük devirlerde daha yüksek egzoz gazı basıncı sağlayarak turbo gecikmesini azaltabilir.
    • Egzoz Sistemini Modifiye Et: Daha serbest akan bir egzoz sistemi, egzoz gazı basıncını artırabilir ve turbo gecikmesini azaltabilir.

    Turbo gecikmesi, turboşarjlı araçlarda yaygın bir sorundur ancak çözülebilir. Yukarıdaki adımları takip ederek, araçlarının turbo sisteminin düzgün çalışmasını sağlayabilir ve daha iyi hızlanma performansının keyfini çıkarabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • öyle birşey yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oduncu06

    Arkadaslar 1.6 mjet aracim eskiden 1700 devirlerde turboya geciyordu simdilerde ise 2100 de devreye giriyor bunun sebebi nedir ne yapmaliyim.. bide gaza bastikca vinlama sesi var bunun bunla bi alakasi varmi? Turbocuya gotursem bana nekadara maal olur.. Bilgi veren arkadaslara simdiden tesekurler..

    Turbo araba çalışınca devreye girer. Sizin dediğiniz turbonun verimli olarak basınç bastığı devir. Belki turbonun oralarda hava kaçağı yada turbo basıncı ioe ilgili bir sorun vardir.(emin değilim sallıyorum tamamen)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • toutonic T kullanıcısına yanıt
    Bu Olay gectimiz gunlerde ankarada farlara kadar suya gomulmustum ondan sonra Boyle oldu.. evet demek istedigim tamda sizin soylediginiz 1700 devirde hissetigim tork simdi 2000 devirde oluyor.. hava filitresini degistirdim tamamen camurdu ama aracim duzelmedi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi karbon temizliği ve yağ değişimi yaptırın. Turbo kurum bağlamış olabilir onu bir nebze temizler karbon clean .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo daha geç devreye giriyor diye birşey söz konusu değil, Turbo daha geç dolmaya başlamıştır bu da basınç yetersizliginden olur.
    Bujilerde bir arıza veya Turbo hortumlarinda kaçak veya deformasyon olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Filtreye giren su, turbo miline de ulasmisti.. vinlama da bunun isareti zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oduncu06

    Bu Olay gectimiz gunlerde ankarada farlara kadar suya gomulmustum ondan sonra Boyle oldu.. evet demek istedigim tamda sizin soylediginiz 1700 devirde hissetigim tork simdi 2000 devirde oluyor.. hava filitresini degistirdim tamamen camurdu ama aracim duzelmedi..

    Bunu keşke en başta soyleseydiniz. Buyuk ihtimalle hava filtresiyle ilgili olabilir. Araba iyi hava cekemiyorsa tabiki düşer performansi. Bence siz iyi bir yerde kontrol ettirin. Arabanın başından geçen herşeyi anlatın. Büyük ihtimalle küçük bir masrafla kurtulursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • toutonic T kullanıcısına yanıt
    Insallah ufak biseyle kurtulurum.. bazi Arkadaslar map sensorunu temizlememi onerdi o konuda bi fikriniz varmi? Hava filitresini yagini felan degistirdim ama sorun gitmedi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debimetreyi sokup temizlesem mi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turboya su, çamur vs gittiyse turbonuzun yataklamaları hasarlanmış olabilir. Turbo pervanelerine çamur birikmiş olabilir.
  • Debimetreyi cikarip temizlemeyi dusunuyorum.. bakalim nolucak burdada sizinle paylasirim hepinize ayri ayri tesekur ediyorum tekrardan..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet debimetreyi temizledim sorunum duzeldi arkadaslar herkese cok tesekurederim..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim aracimda da benzer sorun var hocam. debimetre nedir nerde bulunur?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu vinlama islik sesi tarzindami? Normalde çok sağlamdir bahsettiğiniz motor reno ;ford vs olsa direk turbo milli yağlama hatasi aşiri yüklenme kaynakli diyeceğim ama bu motor nuh der peygamber demez tipte sağlamdir.bence multijetin eksozundan suyun turbo pervane ve sizdirmazliğini aşmasi zor;servise danişin derim belki basit bir bilya sorunudur yada kayiş depimetre ses yaparmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dardanel16 -- 22 Haziran 2015; 11:11:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oduncu06 O kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dardanel16 kullanıcısına yanıt
    Herkes anlamiyo ben motorun sesine kulagim alistigi icin o sesi seciyorum.. evet bilya sesi gibi.. bi ustam var ona sordum normal dedi acaba benmi pinpirikliyim? Debimetreyi temizledim aracim suan normale dondu ama o vinlama Halen var.. acaba oncedendemi vardi benmi yanlis hatirliyorum bilemedim..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quvardci Q kullanıcısına yanıt
    Hava filtresinden turboya giden borudaki suzgec gorevi ve hava basincini olcen musur gibi bisey...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kayiş ;altarnatör.hatta rolantide şazuman tarafindan ses geip gelmediğine bakin;gaz verdiğiniz zaman ses hafif yükselip kayboluyormu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speed_Passion

    Turbo daha geç devreye giriyor diye birşey söz konusu değil, Turbo daha geç dolmaya başlamıştır bu da basınç yetersizliginden olur.
    Bujilerde bir arıza veya Turbo hortumlarinda kaçak veya deformasyon olabilir.

    1.6 mjet motorda buji ?... ateşleme bobinide arayalım..:D
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.