Arkadaşlar yolcu uçaklarında kullanılan turbo fan motoru yada turbo jet miydi tam bilmiyorum her neyse biz turbo fan diyelim nasıl çalışır çalışma prensini nedir kısaca özetçe ama dolu dolu anlatabilir misiniz.
Birde yolcu uçaklarındaki turbo fan motorunun Fanı (yani motorun önünde kocamam bir pervane gibi bir şey var ya o işte, o hızlı mı dönüyor yoksa yavaş mı , birde onu döndüren ne elektrik sayesinde mi dönüyor o.
Jet motorları, ön taraftan içeri fan ile alınan havanın yakıt ile karıştırılıp patlatılarak arkadan çıkartılması şeklinde çalışır. İçeride sıkışan hava aniden dışarı çıkmak ister ve motorun arkasında çok büyük bir itme kuvveti oluşur. Etki-tepki prensibine göz önüne aldığımızda itilmek istenen hava bu kuvvete tepki gösterecek ve motorun ileriye doğru hareketini sağlayacaktır. Uçaklarda kullanılan sistem bundan ibarettir. Önden alınan hava çok büyük bir vakum oluşturmaz yani motor fanının büyüklüğü ve devri ölçüsünde havayı motor içerisine alır. Fakat motor içerisindeki patlamayla beraber arkaya verilen hava itişi çok fazladır. bu nedenle uçak motorunun önünde durulabilir ama arkasında asla.
quote:
Orijinalden alıntı: LENCER
Jet motorları, ön taraftan içeri fan ile alınan havanın yakıt ile karıştırılıp patlatılarak arkadan çıkartılması şeklinde çalışır. İçeride sıkışan hava aniden dışarı çıkmak ister ve motorun arkasında çok büyük bir itme kuvveti oluşur. Etki-tepki prensibine göz önüne aldığımızda itilmek istenen hava bu kuvvete tepki gösterecek ve motorun ileriye doğru hareketini sağlayacaktır. Uçaklarda kullanılan sistem bundan ibarettir. Önden alınan hava çok büyük bir vakum oluşturmaz yani motor fanının büyüklüğü ve devri ölçüsünde havayı motor içerisine alır. Fakat motor içerisindeki patlamayla beraber arkaya verilen hava itişi çok fazladır. bu nedenle uçak motorunun önünde durulabilir ama arkasında asla.
iyi güzel anlatmışsın da hocam ben yine pek anlamadım yani biraz bilimsel olmuş, yani ben biraz kabaca özet falan istiyorum, yani şimdi havayı içeri alan pervaneyi yada fan diyelim onu ne döndürüyor ne ile dönüyor o, sonra mesela uçak motorunun önüne geçsek bizi içine alır mı bizi çeker mi, eğer çekmezse neden bizi çekmiyor yani biraz daha açık anlatırsanız sevinirim
quote:
Orijinalden alıntı: blackbyte
quote:
Orijinalden alıntı: LENCER
Jet motorları, ön taraftan içeri fan ile alınan havanın yakıt ile karıştırılıp patlatılarak arkadan çıkartılması şeklinde çalışır. İçeride sıkışan hava aniden dışarı çıkmak ister ve motorun arkasında çok büyük bir itme kuvveti oluşur. Etki-tepki prensibine göz önüne aldığımızda itilmek istenen hava bu kuvvete tepki gösterecek ve motorun ileriye doğru hareketini sağlayacaktır. Uçaklarda kullanılan sistem bundan ibarettir. Önden alınan hava çok büyük bir vakum oluşturmaz yani motor fanının büyüklüğü ve devri ölçüsünde havayı motor içerisine alır. Fakat motor içerisindeki patlamayla beraber arkaya verilen hava itişi çok fazladır. bu nedenle uçak motorunun önünde durulabilir ama arkasında asla.
iyi güzel anlatmışsın da hocam ben yine pek anlamadım yani biraz bilimsel olmuş, yani ben biraz kabaca özet falan istiyorum, yani şimdi havayı içeri alan pervaneyi yada fan diyelim onu ne döndürüyor ne ile dönüyor o, sonra mesela uçak motorunun önüne geçsek bizi içine alır mı bizi çeker mi, eğer çekmezse neden bizi çekmiyor yani biraz daha açık anlatırsanız sevinirim
Fan ile türbin tek şaft üzerine baglı.Yanma odasında patlayan eksoz gazı türbin tarafına giderek dışarı atılıyor.Dolayısıyla türbin döndügü için fanda dönüyor.Yanma için gerekli hava önden vakumlanıyor çok yaklaşan insanı çekebilir.
quote:
Orijinalden alıntı: LENCER
quote:
Orijinalden alıntı: blackbyte
quote:
Orijinalden alıntı: LENCER
Jet motorları, ön taraftan içeri fan ile alınan havanın yakıt ile karıştırılıp patlatılarak arkadan çıkartılması şeklinde çalışır. İçeride sıkışan hava aniden dışarı çıkmak ister ve motorun arkasında çok büyük bir itme kuvveti oluşur. Etki-tepki prensibine göz önüne aldığımızda itilmek istenen hava bu kuvvete tepki gösterecek ve motorun ileriye doğru hareketini sağlayacaktır. Uçaklarda kullanılan sistem bundan ibarettir. Önden alınan hava çok büyük bir vakum oluşturmaz yani motor fanının büyüklüğü ve devri ölçüsünde havayı motor içerisine alır. Fakat motor içerisindeki patlamayla beraber arkaya verilen hava itişi çok fazladır. bu nedenle uçak motorunun önünde durulabilir ama arkasında asla.
iyi güzel anlatmışsın da hocam ben yine pek anlamadım yani biraz bilimsel olmuş, yani ben biraz kabaca özet falan istiyorum, yani şimdi havayı içeri alan pervaneyi yada fan diyelim onu ne döndürüyor ne ile dönüyor o, sonra mesela uçak motorunun önüne geçsek bizi içine alır mı bizi çeker mi, eğer çekmezse neden bizi çekmiyor yani biraz daha açık anlatırsanız sevinirim
Fan ile türbin tek şaft üzerine baglı.Yanma odasında patlayan eksoz gazı türbin tarafına giderek dışarı atılıyor.Dolayısıyla türbin döndügü için fanda dönüyor.Yanma için gerekli hava önden vakumlanıyor çok yaklaşan insanı çekebilir.
fan öndeki, türbin ise arkadaki mi oluyor, yani şimdi şöyle mi oluyor , sıcak gazlar dışarı çıkarken arkadaki türbini döndürüyor oda öndeki fanı mı döndürüyor, peki motorun ilk çalışması nasıl oluyor, ve yavaşlaması hızlanması sırasında ne oluyor, nasıl hızlanıyor nasıl yavaşlıyor. yani öndeki fanı çeviren döndüren bir şey yok mu