Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aliserpil2006

    arkadaşım paylaşım için teşekkürler.peki ses azaltılması ve yakıt tüketimini azaltmak için reklamı yapılan bon power ,motor silk gibi katkıların araca bir katkısı ve zararı olur mu?bunları kullanma mantığı nedir?sesi azaltır mı ya da tüketimi


    Bu konuda ancak şahsi fikrimi belirtebilirim. Konu ile ilgili araştırma yapmadım. Ve piyasada çok farklı ürünler var.

    Yağ katkılarını özellikle yeni motorlarda tavsiye etmiyorum. Özellikle içeriğinde teflon çinko gibi maddeler bulunan yağ katkıları, yağ üreticilerinin belli kriterlere göre belirlediği oranları bozabilir. Yüzeylerde kalıntılar bırakabilir.

    Yağ katkısı olmadığını iddia eden ürünler var. Bunların da tek tek incelenmesi lazım tabiki.

    Toptan hepsine faydalı veya zararlı demek doğru olmaz.

    Ancak yeni bir motorda yağ değişimi düzenli yapılırsa, kaliteli yağlar kullanılırsa katkıya bence gerek yok...

    kolay gelsin...




  • Merhaba O.B.K , Bilgiler için çok teşekkür ederim.Bundan sonraki çalışmalarda da başarılar dilerim.

    Otomobil Uzmanı Ben de şunu sormak istedim:Arabayı yokuş aşaga boşta kullanım konusunda daha önce çok tartışıldı ve cok şeyler söylendi.Peki turbo ya etkileri açısından da ele alırsan senin görüşlerin nedir bu konuda.
    Hayırlı günler.Kolay gelsin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: opxito

    Merhaba O.B.K , Bilgiler için çok teşekkür ederim.Bundan sonraki çalışmalarda da başarılar dilerim.

    Otomobil Uzmanı Ben de şunu sormak istedim:Arabayı yokuş aşaga boşta kullanım konusunda daha önce çok tartışıldı ve cok şeyler söylendi.Peki turbo ya etkileri açısından da ele alırsan senin görüşlerin nedir bu konuda.
    Hayırlı günler.Kolay gelsin.



    Gaz pedalından ayağınızı çektiğiniz andan itibaren actuator isimli parça basınclı egsoz gazını wastegate yoluyla boşa salar. Yani hem boşa atmanız durumunda, hem de viteste gazdan ayağınızı çekmeniz durumunda zaten gaz pedalına basmadığınız için turbo basıncı düşecek ve rölanti seviyesinde dönecektir.

    Sonuç olarak vitesi boşa almanın turbo üzerinde pek bir etkisi yoktur.

    Ancak vitesi boşa aldığınız durumlarda şanzumanın yeteri kadar iyi yağlanamayacağını, ve sonra tekrar vitese geçmek istediğinizde de yağsız şanzumanla vitese geçerken hasar oluşabileceğini de akıldan çıkarmamak lazım.

    Ayrıca ani bir durum karşısında sert fren yapmanız gerekirse motor, fren basıncını karşılayamayıp stop edebilir. Ancak eğer araç viteste ise motor stop etmez. Etse bile motor hala döndüğü için yeterli fren basıncı yine sağlanır.

    Tavsiyem vitesi boşa almamanızdır. Zaten yol bilgisayarı olanlar boşa alınca, anlık tüketimin, vitesteyken gazdan ayağınızı çekince gerçekleşen anlık tüketimden daha fazla olduğunu görürler.

    Kolay gelsin...




  • Güzel paylaşım. Eline sağlık OBK.

    actuator için Türkçe "otomatikleştirici" diyebilirsin. (http://www.thefreedictionary.com/actuator )
  • sormak istediğim bi konu var.

    bildiğiniz gibi piyasada blow off valve denilen bi parça var.. çalışma prensibini az çok biliyorum.turbo bıçaklarını rahatlattığı ve stabil şekilde dönderdiği bilgiler arasında.ve hoşta ses çıkarıyor "çuff" diye :)

    dizel araca taktırmakla faydası veya zararı olur mu? sonuçta cazibeli bi sesi var..

    teşekkürler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: birtasarimci

    Güzel paylaşım. Eline sağlık OBK.

    actuator için Türkçe "otomatikleştirici" diyebilirsin. (http://www.thefreedictionary.com/actuator )


    Teşekkür ederim.

    Ayrıca bundan sonra otomatikleştirici tabirini kullanırım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    sormak istediğim bi konu var.

    bildiğiniz gibi piyasada blow off valve denilen bi parça var.. çalışma prensibini az çok biliyorum.turbo bıçaklarını rahatlattığı ve stabil şekilde dönderdiği bilgiler arasında.ve hoşta ses çıkarıyor "çuff" diye :)

    dizel araca taktırmakla faydası veya zararı olur mu? sonuçta cazibeli bi sesi var..

    teşekkürler..


    Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Blow off valve veya dump valf işte bu performans kaybını önlemek için vardır.

    Ayağınızı gazdan çektiğinizde motora basılamayan yüksek basınç Blow Off Valve sayesinde turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz.

    Turbo pervanesi tek yöne dönmek için tasarlanmıştır. Ters yönde uygulanan basınç tribünleri zamanla bozar. Blow off valve ise bu geri tepen basıncı dışarı atarak turbo tribünlerinin ömrünü uzatır.

    Aynı zamanda bu şekilde turbo tribünlerinin yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar.

    Çıkardığı etkileyici sesden çok, sağladığı bu üstün faydalardan dolayı bence kaliteli BOV(Blow Off Valve) kitleri kullanılmalı.

    Dizel veya benzinli, tüm turboşarjlı motorlara, o motorun turbo basıncına uygun üretilen BOV(Blow Off Valve) kitlerini tavsiye ederim.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 23 Mart 2008; 20:09:31 >




  • Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkürler.Dizel araçların yüksek devirli kullanılması gerektiği meselesi nedeniyle arkadaşlarla uzun zamandır tartışıyorduk ve benim haklı olduğum anlaşıldı sonundaBen aracımı normal çekiş sağladığı devirlerde kullanmaya özen gösteriyorum.Aracın teklemesine izin vermiyorum ancak öyle denfiği gibi hep 2000-2500 aralığında kullanmıyorum.Benim aracım düz yolda 1750 devir civarında normal sürüş sağlıyor,ani hızlanmam gerektiğinde bir alt vitese geçip topukluyorum.Genelde agresif kullanmamaya dikkat ediyorum ve benzer motora sahip araçlardan çok daha az yakıt tüketiyorum.Servislerde ustalar hep devirli kullanın diyorlar,hep yüksek devirlerde kullansam verilen fabrika değerlerini yakalamam hayal olurdu.
    Bende C3 70HP var arkadaşımda 207 90Hp var.Bir depoyla ş.içi 600 km yi geçemediğini söyleyip dert yanıyor.Defalarca durumu anlattım fakat ustası devirl kullan demiş ya bir kere bağıttıra bağıttıra kullanıyor.Tamam araç cengaver gibi gidiyo ama yakıyo da doğal olarak.
    Sizin yazınızı okutcam bakalım anlıycak mı balta




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Blow off valve veya dump valf işte bu performans kaybını önlemek için vardır.

    Ayağınızı gazdan çektiğinizde motora basılamayan yüksek basınç Blow Off Valve sayesinde turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz.

    Turbo pervanesi tek yöne dönmek için tasarlanmıştır. Ters yönde uygulanan basınç tribünleri zamanla bozar. Blow off valve ise bu geri tepen basıncı dışarı atarak turbo tribünlerinin ömrünü uzatır.

    Aynı zamanda bu şekilde turbo tribünlerinin yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar.

    Çıkardığı etkileyici sesden çok, sağladığı bu üstün faydalardan dolayı bence kaliteli BOW(Blow Off Valve) kitleri kullanılmalı.

    Dizel veya benzinli, tüm turboşarjlı motorlara, o motorun turbo basıncına uygun üretilen BOW(Blow Off Valve) kitlerini tavsiye ederim.

    Kolay gelsin...


    teşekkür ederim.. peki benim aracım için önerebileceğin bi marka var mı? ve nerde uygulatabilirim,burda modifiye adına uygulama yapan dükkan bile yok :)

    aracım,2006 getz 1.5 crdi,88 hp.

    video falan izledim bir iki,3 silindirli dizel getzlere uygulanmış,fena da olmamış..fakat bilgi ve nasıl yapıldığı konusunda bişi bulamadım..
    teşekkürler..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza
    teşekkür ederim.. peki benim aracım için önerebileceğin bi marka var mı? ve nerde uygulatabilirim,burda modifiye adına uygulama yapan dükkan bile yok :)

    aracım,2006 getz 1.5 crdi,88 hp.

    video falan izledim bir iki,3 silindirli dizel getzlere uygulanmış,fena da olmamış..fakat bilgi ve nasıl yapıldığı konusunda bişi bulamadım..
    teşekkürler..



    BOV'u monte etmek öyle çok zor bi iş değildir. Zaten ürünün yanında montaj klavuzu da verilir genelde.

    Herhangi bir ustaya, klavuzda anlatıldığı gibi yaptırabilirsiniz.

    Aracınızın turbo basıncını bilmiyorum. Uygun basınca göre üretilmiş bir kit almanızı öneririm. Birçok marka ve fiyat var. Yanlış yönlendirmek istemem.

    Kısacası netten de sipariş verip kendi ustanıza montajını yaptırabilirsiniz. Yalnız siparişi vermeden önce satıcıya muhakkak alacağınız blow off kitinin sizin aracınıza uygun olup olmadığını sorun. Yüksek basıncı erken boşaltan bir blow off valf turbo performansınızı düşürür.

    Fiyat olarak tahminim, markaya göre montaj hariç 200-300 ytl civarıdır.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 23 Mart 2008; 20:08:48 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: panisher

    Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkürler.Dizel araçların yüksek devirli kullanılması gerektiği meselesi nedeniyle arkadaşlarla uzun zamandır tartışıyorduk ve benim haklı olduğum anlaşıldı sonundaBen aracımı normal çekiş sağladığı devirlerde kullanmaya özen gösteriyorum.Aracın teklemesine izin vermiyorum ancak öyle denfiği gibi hep 2000-2500 aralığında kullanmıyorum.Benim aracım düz yolda 1750 devir civarında normal sürüş sağlıyor,ani hızlanmam gerektiğinde bir alt vitese geçip topukluyorum.Genelde agresif kullanmamaya dikkat ediyorum ve benzer motora sahip araçlardan çok daha az yakıt tüketiyorum.Servislerde ustalar hep devirli kullanın diyorlar,hep yüksek devirlerde kullansam verilen fabrika değerlerini yakalamam hayal olurdu.
    Bende C3 70HP var arkadaşımda 207 90Hp var.Bir depoyla ş.içi 600 km yi geçemediğini söyleyip dert yanıyor.Defalarca durumu anlattım fakat ustası devirl kullan demiş ya bir kere bağıttıra bağıttıra kullanıyor.Tamam araç cengaver gibi gidiyo ama yakıyo da doğal olarak.
    Sizin yazınızı okutcam bakalım anlıycak mı balta


    Sizin de belirttiğiniz gibi turbo dizel aracınızı, aracın çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanmak en ekonomik sürüşü sağlar.

    Yalnız gaza tepki alamayacak kadar düşük devirlerde, hızlanmak için gaza bastığınız zaman kurum oluşumu ve yakıt tüketimi artar.

    Bu durumla siz de karşılaşmışsınızdır. Önünüzdeki turbo dizel araç gaza düşük devirde yüklenirse, önce egsozdan siyah duman attığını sonra hızlandığını görürsünüz. Yeterli devire ulaşana dek yakıt verimli yakılamadığından siyah duman olarak atılır. Ancak yeterli devirden sonra yakıtın verimli yanması için gerekli basınçlı hava turbo tarafından sağlanır. Zaten araç da bu andan itibaren hem hızla ivmelenir, hem de egsozdan düşük devirde gaza yüklenildiğinde gelen siyah duman kesilir.

    kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: panisher

    Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkürler.Dizel araçların yüksek devirli kullanılması gerektiği meselesi nedeniyle arkadaşlarla uzun zamandır tartışıyorduk ve benim haklı olduğum anlaşıldı sonundaBen aracımı normal çekiş sağladığı devirlerde kullanmaya özen gösteriyorum.Aracın teklemesine izin vermiyorum ancak öyle denfiği gibi hep 2000-2500 aralığında kullanmıyorum.Benim aracım düz yolda 1750 devir civarında normal sürüş sağlıyor,ani hızlanmam gerektiğinde bir alt vitese geçip topukluyorum.Genelde agresif kullanmamaya dikkat ediyorum ve benzer motora sahip araçlardan çok daha az yakıt tüketiyorum.Servislerde ustalar hep devirli kullanın diyorlar,hep yüksek devirlerde kullansam verilen fabrika değerlerini yakalamam hayal olurdu.
    Bende C3 70HP var arkadaşımda 207 90Hp var.Bir depoyla ş.içi 600 km yi geçemediğini söyleyip dert yanıyor.Defalarca durumu anlattım fakat ustası devirl kullan demiş ya bir kere bağıttıra bağıttıra kullanıyor.Tamam araç cengaver gibi gidiyo ama yakıyo da doğal olarak.
    Sizin yazınızı okutcam bakalım anlıycak mı balta


    Sizin de belirttiğiniz gibi turbo dizel aracınızı, aracın çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanmak en ekonomik sürüşü sağlar.

    Yalnız gaza tepki alamayacak kadar düşük devirlerde, hızlanmak için gaza bastığınız zaman kurum oluşumu ve yakıt tüketimi artar.

    Bu durumla siz de karşılaşmışsınızdır. Önünüzdeki turbo dizel araç gaza düşük devirde yüklenirse, önce egsozdan siyah duman attığını sonra hızlandığını görürsünüz. Yeterli devire ulaşana dek yakıt verimli yakılamadığından siyah duman olarak atılır. Ancak yeterli devirden sonra yakıtın verimli yanması için gerekli basınçlı hava turbo tarafından sağlanır. Zaten araç da bu andan itibaren hem hızla ivmelenir, hem de egsozdan düşük devirde gaza yüklenildiğinde gelen siyah duman kesilir.

    kolay gelsin...







  • http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=251079&productid=otm721105

    mesela burdaki üniversal diyor,her türlü turbolu araca uygulanabilir vs . dizel için de uygun olduğu yazıyor. 5-35 psi aralığında vs vs ..

    hks nin iyi bi marka olduğunu duydum.sen bilgilerin dahilinde bunu önerebilir misin? yanlış yönlendirmiş olmazsın,zaten bi araştırma sonucu almaya karar veririm. dediğin gibi endişe ettiğim tek konu uyup uymaması.

    teşekkürler..
  • sayın O.B.K.
    konu çok güzel ve bilgilendirici olmuş elinize sağlık,
    siz zaten bu forumda mesajlarını beğenerek okuduğum birisisiniz,(sürekli profilinizden yazdığınız cevapları okuyorum)

    size bir fikir verebilirmiyim,
    otomobil yardım bölümünde
    o.b.k sorularınızı yanıtlıyor şeklinde bir başlık açsanız nasıl olur,
    kolay gelsin
    teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=251079&productid=otm721105

    mesela burdaki üniversal diyor,her türlü turbolu araca uygulanabilir vs . dizel için de uygun olduğu yazıyor. 5-35 psi aralığında vs vs ..

    hks nin iyi bi marka olduğunu duydum.sen bilgilerin dahilinde bunu önerebilir misin? yanlış yönlendirmiş olmazsın,zaten bi araştırma sonucu almaya karar veririm. dediğin gibi endişe ettiğim tek konu uyup uymaması.

    teşekkürler..


    Videolar izledim dediniz. Acaba o videolardaki araçlarda ne marka BOV kullanmışlar?

    HKS nin kalitesinden şüphem yok.

    5-35 psi da zaten neredeyse tüm turbo basınçlarını içine alan bir aralık.

    Sonuç olarak sorun çıkacağını sanmıyorum. Ayrıca olur da sorun çıkarsa veya aracınızda yeterli verimi elde edemezseniz, hepsiburada.com dan aldığınız için iade etme şansınız da var.

    Fiyat da uygun görünüyor. Bence alınabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 23 Mart 2008; 21:19:21 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    sayın O.B.K.
    konu çok güzel ve bilgilendirici olmuş elinize sağlık,
    siz zaten bu forumda mesajlarını beğenerek okuduğum birisisiniz,(sürekli profilinizden yazdığınız cevapları okuyorum)

    size bir fikir verebilirmiyim,
    otomobil yardım bölümünde
    o.b.k sorularınızı yanıtlıyor şeklinde bir başlık açsanız nasıl olur,
    kolay gelsin
    teşekkürler


    Estağfurullah hocam.

    Her ne kadar dilimiz döndüğünce burda arkadaşlara yardımcı olmaya çalışsak da, haddimizi de biliriz...

    Bu forumda bilgisi benden çok üstün birsürü üstadım var. Onlar dururken bana böyle birşey yapmak düşmez.

    İlginiz için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 23 Mart 2008; 21:26:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K



    Videolar izledim dediniz. Acaba o videolardaki araçlarda ne marka BOV kullanmışlar?

    HKS nin kalitesinden şüphem yok.

    5-35 psi da zaten neredeyse tüm turbo basınçlarını içine alan bir aralık.

    Sonuç olarak sorun çıkacağını sanmıyorum. Ayrıca olur da sorun çıkarsa veya aracınızda yeterli verimi elde edemezseniz, hepsiburada.com dan aldığınız için iade etme şansınız da var.

    Fiyat da uygun görünüyor. Bence alınabilir.






    yanlış hatırlamıyorsam onlar da hks idi.. malum site kapalı olduğundan bakamıyorum..

    uzun bi süredir düşünüyorum hatta geçen yaz bursadayken bir iki yere sordum,tuning mekanlarıydı falan ama bana dedikleri dizeller fazla devir çevirmediği için pek verim alınamıyor bu uygulamadan falan filandı,pek de bilgili gözükmüyorlardı ama.. hatta chip de sormuştum, 1500 ytl ye mal olur demişti.oysa 200 ytl ye satılan chipler var,gerçi kalitesi düşündürücüdür ama..

    bu görüşe katılıyor musunuz? fazla devir çevirmediği için bi faydası olmaz mı? bana saçma gibi geliyor ama..

    teşekkürler..alır,uygular ve test edersem bilgi veririm,resim ve vidyo ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizza -- 23 Mart 2008; 21:34:18 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza
    yanlış hatırlamıyorsam onlar da hks idi.. malum site kapalı olduğundan bakamıyorum..

    uzun bi süredir düşünüyorum hatta geçen yaz bursadayken bir iki yere sordum,tuning mekanlarıydı falan ama bana dedikleri dizeller fazla devir çevirmediği için pek verim alınamıyor bu uygulamadan falan filandı,pek de bilgili gözükmüyorlardı ama.. hatta chip de sormuştum, 1500 ytl ye mal olur demişti.oysa 200 ytl ye satılan chipler var,gerçi kalitesi düşündürücüdür ama..

    bu görüşe katılıyor musunuz? fazla devir çevirmediği için bi faydası olmaz mı? bana saçma gibi geliyor ama..

    teşekkürler..alır,uygular ve test edersem bilgi veririm,resim ve vidyo ile.



    BOV de önemli olan motor devri değil, turbo basıncıdır. Çoğu turbo dizel motorda da turbo basıncı benzinli turbolardan hiç de aşşağı kalmaz. Hatta bazılarında daha da üstündür.

    Bence BOV en çok dizellere lazım. Çünkü verimli devir bandı çok kısa olduğundan sık sık vites değiştirmek gerekiyor. Bu vites değişimlerinde de sık sık turbo basıncı geri tepecektir. Ama BOV uygulamasıyla vites değiştirdikten sonra da yeterli turbo basıncı ayağınızın altında olacaktır.

    Şimdiden hayırlı olsun.

    Sonuçları bekliyorum...




  • teşekkür ederim,ilgin ve değerli bilgilerin ile yardımcı olduğun için.umarım korktuğum başıma gelmez ve mükemmel uyumla karşılaşırım..sanırım 1 ay falan sürücek bu işlem,malum öss hazırlığı biraz aksatıcak..

    iyi günler dilerim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza
    yanlış hatırlamıyorsam onlar da hks idi.. malum site kapalı olduğundan bakamıyorum..

    uzun bi süredir düşünüyorum hatta geçen yaz bursadayken bir iki yere sordum,tuning mekanlarıydı falan ama bana dedikleri dizeller fazla devir çevirmediği için pek verim alınamıyor bu uygulamadan falan filandı,pek de bilgili gözükmüyorlardı ama.. hatta chip de sormuştum, 1500 ytl ye mal olur demişti.oysa 200 ytl ye satılan chipler var,gerçi kalitesi düşündürücüdür ama..

    bu görüşe katılıyor musunuz? fazla devir çevirmediği için bi faydası olmaz mı? bana saçma gibi geliyor ama..

    teşekkürler..alır,uygular ve test edersem bilgi veririm,resim ve vidyo ile.



    BOV de önemli olan motor devri değil, turbo basıncıdır. Çoğu turbo dizel motorda da turbo basıncı benzinli turbolardan hiç de aşşağı kalmaz. Hatta bazılarında daha da üstündür.

    Bence BOV en çok dizellere lazım. Çünkü verimli devir bandı çok kısa olduğundan sık sık vites değiştirmek gerekiyor. Bu vites değişimlerinde de sık sık turbo basıncı geri tepecektir. Ama BOV uygulamasıyla vites değiştirdikten sonra da yeterli turbo basıncı ayağınızın altında olacaktır.

    Şimdiden hayırlı olsun.

    Sonuçları bekliyorum...


    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ayak gazdan çekildiğinde geri tepen bir şey olmaz. Dolayısıyla dizel motorlara Blow-off Valve takılması sesten başka hiç bir fayda sağlamaz...




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.