Şimdi Ara

Turk.net üyeliğimin ikinci günü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçtiğimiz Cuma günü Turk.net'li oldum. Modem ayarlarımı otomatik kurulum ile yaptım ve speedtest.net'ten kontrol ettiğimde 32-33 mbps arası hıza ulaştım. İlk gün performansı tek kelimeyle mükemmeldi, abartıp 70 gb download yapmışım. Üyeliğimin ikinci günü yani geçtiğimiz cumartesi, öğle saatlerinde İstanbul'daki yağışla birlikte yaşanan elektrik kesintileri nedeniyle interneti kullanamadım. Elektrikler geldikten sonra modemdeki DSL ışığı yanıyor, internet ışığı yanmıyordu. Kapatıp açma, evdeki tüm internete bağlanan tv, pc, mac ve iki cep telefonunun dns ayarlarının da sorunsuz olduğundan emin olduktan sonra ilk gün yaptığım modem kurulumunu tekrar gerçekleştirdim. Lakin ülke ve hizmet sağlayıcı seçtiğim yerde sanki birkaç fark vardı bu sefer, vdsl gibi bir seçenek gördüğümü hatırlıyorum bir önceki gün ama tekrar kurulum yaparken vdsl'i görmediğimi hatırlıyorum. Belki modemim kendini otomatik güncelledi bunu bilmiyorum, sorunun bundan kaynaklanabileceğini düşünmediğimden üzerinde durmamıştım o an. Bu arada modemim ASUS DSL-AC51. Kurulumu yaptıktan sonra haftasonu boyunca speedtest.net'te 12-13 mbps hız alabildim, download hızım Cuma gününe yani ilk güne göre oldukça düşüktü. Bugün de modem ayarlarını defalarca kontrol ettim ama 12-13-14 mbps hızdan öteye gidemiyorum. Çeşitli kaynaklardan, forumlardan gördüğüm vdsl ayarlarını yaptığımda (VLAN ID 35 olmalıymış) da modemimin internet ışığı yanmıyor. Sorunun elektrik kesintisi veya yağışlı hava sonrası ortaya çıktığına emindim forumda yazanları okuyana kadar, her yağıştan sonra böyle mi olacak? Veya santralde birileri vdsl portumu mu kurcaladı ikinci günden? Online işlemlerde indirme hızım 16381 kbps olarak görünüyor ama üyeliğim 35 mbps'e kadar ve bir gün boyunca bu şekilde kullanmıştım? Öncelikle sorunun neden kaynaklandığını öğrenmek istiyorum.

    Online işlemlerden arıza kaydı bıraktım, forumdaki destek hesabına PM gönderdim, dönüş yok henüz.
    Geri dönüşe göre bu mesajı düzenleyeceğim.

    Güncelleme:
    Turk.net websitesinden adres girerek altyapı sorguladığımda internet kullanmayan kapı komşuma 35 mbps'ye kadar hız verebiliyorken benim kapı numaramı girince 16 mbps'e kadar hız verebildiğini gösteriyor. Tuhaf.

    Güncelleme:
    Sorunum Online İşlemler'den arıza kaydı açtığım gün çözüldü, ertesi gün e-posta ile bilgilendirildim. Sorun ADSL portuna alınmamdan kaynaklanıyormuş.
    Türk Telekom'un kasıtlı olarak yaptığını düşünüyorum zira bugün Türk Telekom'dan "TurkNet'e geçmişsiniz ama sorun yaşıyormuşsunuz, tekrar Türk Telekom'a geçmek isterseniz kampanyamız var." konulu bir telefon aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokay91 -- 7 Mart 2018; 10:49:56 >







  • VDSL ayarlarını kurduğunuzda data ışığı yanmıyor ise ADSL portuna alınmış olabilirsiniz. Destek kaydı açarak ilk gün aldığınız hız üzerinden sorgulama yapabilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.