Herkese iyi günler dilerim. 2 gün öncesine kadar internetimizi 16 Mbps ADSL'den 24 Mbps VDSL'e geçirme kararı almıştık. Aynı gün içerisinde bize internetimizi modem kurulumu yaptıktan sonra kullanabileceğimizi belirttiler. Modem kurulumunu hem tek başıma hem müşteri hizmetleri ile eksiksiz bir şekilde yapmama rağmen teknik desteğe modemim IP almıyor diye bir arıza kaydı oluşturdum. Daha sonrasında gelen teknik destek ekibi modemle biraz uğraştıktan sonra "sizin altyapınız 24 Mbps VDSL desteklemiyor, 16 Mbps VDSL'e geçmeniz daha makul olur, modeminiz IP alamıyor." dediler. Kabloların eskimiş olmasından kaynaklı olduğunu açıkladılar fakat benim içime sinmedi. 16 Mbps VDSL'e geçtikten sonra bana teknik destek tarafından "altyapınızla ilgili arızanız giderilmiştir" olarak bir arama geldi. Acaba altyapımda bir sorun vardı da 16 Mbps'ye geri geçtiğim anda mı düzeltildi? 16 Mbps VDSL için bir sıkıntı yok fakat aynı altyapı üzerinde 24 Mbps kullandığımda neden modemim IP alamaz olup da altyapımda sıkıntı çıkıyor? Santralle aramızda 430 metre var yok, internette farklı ISS'lerden yaptığım sorgulamalarımda 42 Mbps'ye kadar hız alabileceğimi belirtmişlerdi. Yardımınızı ve düşüncelerinizi bekliyorum. |
Türk Telekom ADSL'den VDSL'e geçiş modemin IP alamaması
-
-
Hat değerleri ve modem marka model? -
Modemim Asus DSL-N16.
-
Komple fabrika ayarlarına dönüp kurmuştunuz değil mi?
500 metreye göre özellikle upload yönünde zayıflama çok fazla. Devreniz arızalı olabilir, yerinde destek isteyin. -
Hem hızlı kurulum sekmesinden hem de fabrika ayarlarına dönüp kurulum gerçekleştirdik yine de IP alamama hatası aldık. Teknik destekle zaten iletişime geçmiştik dediğim gibi kabloların eski olduğunu söylemişlerdi. Benim kafama takılan iki şey var sadece: Modemin IP alamaması tam olarak ne demek ve nasıl çözülür? Beni aradıklarında altyapınızdaki problem çözülmüştür demişlerdi, şimdi gidip tekrar 24 Mbps'ye geçsem sıkıntı yaşar mıyım?
-
Altyapınız 27 destekliyor. Siz 24'e geçmişsiniz, hızınızı 20.000 kbps'ye sabitletin saha görevlisinden. -
24'e geçmiştik daha sonrasında altyapınız kaldırmıyor, modem ip alamıyor diye bizi 16'ya geri düşürdüler.
-
Kardesim durumu btkya yaz vdsl olarak yapilandirip sebi vdsle geciremediler mi acaba.. alt yapi 40 civarinda cikiyorsa o civari destekleyebilir.. ip alamama durumuna saha dolabi degisikligi mi yaptilar acaba.. port durumuna gore bu iste bir sıkıntı olabilir.. siz btk sitenize sikayetinizi aynen sade dille ayrıntılı yazın..
-
Hocam VDSL kullanabiliyorum. Hatta şu anda 16 Mbps VDSL kullanıyorum. Sıkıntı şu: 16 Mbps kullanırken bir problem yok fakat 24 Mbps kullandığımda modem ip alamıyor diyorlar. Yani şikayetlik bir durum yok çok fazla. Ben neden 16 Mbps VDSL kullanabiliyorum da 24 Mbps VDSL kullanamıyorum onu anlamadım.
-
Onun sebebi tam olarak bilinmemekle birlikte, hat buluşsa bile mesafe kaynaklı ip alamayabiliyor. Dedikleri doğru diyebiliriz. Siz bir ara ankastre ölçümü yaptırın, orada değerler iyiyse kablonuzu yenileyin. Yazmışım zaten özellikle upload yönünde zayıflama çok var. -
Ankastre ölçümü için müşteri hizmetlerini mi aramalıyım? Bir de başlıkta belirttiğim gibi ISS olan Türk Telekom kesin yardımcı olur mu ?
-
Yardımcı olana kadar arıza kaydı açarsınız. En sonunda pes edip yardım ederler. TT yi kullanma amacımız bu zaten.
Müşteri hizmetlerini arayıp altyapının sağlama alınmasını isteyebilirsiniz. Ekipleri görmeden değişiklik yapmayın, onlar ezbere sağlam der genelde. -
Tamamdır teşekkür ederim.
-
Bende de benzeri bir sorun vardı. Bir süre sonra kendi kendine çözüldü.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X