Şimdi Ara

türk telekom dolandırıcılığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
51
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Türk Telekom tarafından daha önce sabit ve internet (ttnet) hizmeti almakta olup, ilgili hizmetleri taahhüd süreleri bitimi 15 gün içinde iptal ettirmiştim. Ancak Şubat 2019'da 15 liralık borcum olduğuna dair sms alınca konuyu araştırdım ve (e-devlet aracılığı ile) 15 lira sabit, 75 lira internet olmak üzere 90 liralık borcum olduğunu ve yasal takip başlatıldığını öğrendim. Konuyla ilgili Türk Telekom müşteri hizmetleri ve ilçe telekom bayisiyle yüz yüze görüşmek suretiyle, borcumun olamayacağı çünkü bütün faturalarımın ödendiği ve taahhüd bitimini iptal işlemini gerçekleştirdiğimi belirtsem de her iki kanalda faturaları ödemek zorunda olduğumu belirtmiştir. Bunun üzerine BTK'ya başvurarak sorunun çözülmesini istediğimde ise verdikleri cevaplar ise yapılan dolandırıcılığa karşı devlet kurumlarının acziyetini göstermektedir. (İlgili resimlere bakınız)
    Olayı kısaca anlatmak gerekirse Türk Telekom tarafından gelen bir sms ile 15 liralık borcum olduğunu öğrenince e-devletten sorgu yaptım ve 15 lira haricinde 75 lira daha borcum olduğunu öğrendim. Durumu resimlerdeki yazışmalardan da anlayabileceğiniz gibi Türk Telekom ile çözemeyince BTK'ya yazı yazdım ama maalesef sorun çözülmedi. Öncelikle Türk Telekom müşteri hizmetleri sabit hat için Ocak 2017 dönemine ait 15 liralık bir borçtan bahsetmiş, BTK cevabında ise 04.01.2017'de iptal talebi 10.01.2017'de ise iptalin yapılan ilgili hatta ait 20.02.2017 son ödeme tarihli bir borçtan bahsetmekte. Öncelikle bilinmesi gereken ve Türk Telekom'un ısrarla anlamadığı nokta: taahhüd bitimini müteakiben 15 gün içinde benim herhangi bir bedel, ceza ödemeden bitmiş olan sözleşmeyi (genelde her firma biten sözleşmeleri otomatik yenileme eğilimindedir) iptal etme hakkım vardır. Ben de buna göre herhangi bir sözleşme fesih bedeli ödememeliyim ayrıca bu süre zarfında aylık ücretlendirme de yapılamaz. Nitekim şirketler sözleşmeyi otomatik yeniledikleri için, bazı kimseler taahhüdsüz hizmet alımına devam etmekteyken bazı kimseler ise hizmet alımını iptal etmekteler. Taahhüd bitimi öncesi bir gün dahi olsa iptal yapamazsınız, yaparsanız var olan sözleşmeyi iptalden kaç aylık sözleşme yaptıysanız (örn; 24 ay) ona göre sözleşme fesih bedeli ödersiniz. İşte 15 günlük yasal süre bunun için vardır. Taahhüdünüz biter, 15 gün içinde siz de iptal edersiniz. Türk Telekom ise bu süre zarfında şahsıma ücretlendirme yapmıştır. BTK cevabında ''son ödeme tarihi 20.02.2017'' olan fatura! Ben sözleşme dahilindeki faturalarımı ödemişim, sözleşme bitimi 15 gün içinde iptal yapmışım, 03.02.2017 tarihinde PTT üzerinden hatta ait geçmiş faturayla birlikte 49,15 lira para ödemişim (Normal fatura ücreti 24-25 civarı). Ancak Türk Telekom bunlardan anlar mı? Kesinlikle hayır.
    Bir diğer fatura (75 lira) ise internetten kalma. Yine öncelikle müşteri hizmetleriyle irtibata geçtim. Açıklama Şubat 2016 faturasının ödenmediği yönünde. BTK cevabında ise Türk Telekom farklı bir açıklama getirmiş duruma: Ocak 2016 (41,76), Şubat 2016 (12,82) olmak üzere 54,58 liralık bir borçtan bahsetmekte. 75 lirayı böyle açılıyor Türk Telekom. Matematik seviyesi yetmiyor. Ocak faturasını ödemediğimi söyleyip 41,76 lira çıkartmış. 12,82 lira ise şubattan abonelik iptal faturasıymış. Peki ben hizmet talebinde ne zaman bulunmuşum: 05.02.2014. Ne zaman iptal edilmiş 16.06.2014 (bu tarihi sehven yanlış yazdıklarını düşünüyorum, iptal tarihi 16.02.2016 olmalı ki benim iptal başvurum 07.02.2016'dır zaten). Türk Telekom müşteri hizmetleri görevlisi 16.02.2016 tarihini iptal tarihi olarak belirtmişti ki taahhüd bitimini müteakip 15 günü geçmiş değil. Peki nasıl oluyorda ''iptal faturası'' çıkartılıyor? Ocak faturasının ödenmediği iddiası karşısında ise Türk Telekom müşteri temsilcisine bütün faturalarımı (24 ay) ödediğimi, ödemiş olduğum faturalar ile ilgili bilgi ve belge almak istediğimde tabiki de olumsuz yanıt verilmiştir. Halbuki Türk Telekom en başta 75 liralık faturanın Şubat ayına ait olduğunu belirtmiş, BTK yazısında ise Ocak ve Şubat aylarına ait 54 liralık bir borç açıklaması yapmıştır. Ayrıca Türk Telekom tarafından sürekli ''faturaların geriden gelmesi'' şeklinde bir açıklama yapılmakta. Halbuki faturaların geriden gelmesi faturaların ödeme tarihleriyle ilgilidir. Önemli olan faturaların dönemi ve taahhüd kapsamında kaç fatura ödediğinizdir. Ayrıca BTK'da açıklaması yapılmış olan borçtan daha fazlası olduğuna da dikkat çekerim.
    Sonuç olarak Türk Telekom, 15 lira sabit hat, 75 lira internet hizmeti için toplamda 90 lira bir borç çıkarmıştır. Sabit hat ve internet için taahhüdüm dahilinde bütün faturalarımı ödediğimi belirtsem de, bunun için Türk Telekom'dan ödediğim faturalara dair bilgi ve belge istesem de maalesef olumsuz yanıt verilmiştir. BTK'ya yaptığım başvuru ise, BTK tarafından hiçbir şekilde incelenmemiş, yazı zaten sorunun kaynağı olan Türk Telekom'a teslim edilmiştir. Sonuç olarak ne için ödediğimi bilmediğim 90 lira bir meblağdan olduk. Bir başka ilginç nokta ise 15+75 lira için verilen makbuzda açıklama da yok. Hangi hizmet hangi dönem?
    Konuyu bu platformda paylaşma nedenim ise maalesef ülkemizde bu tarz sahtekarlıklara karşı gerekli önlem alabilecek, yaptırım uygulayabilecek bir kurumun olmayışıdır. Bazıları mahkemeye müracaat edilebilir şeklinde düşünse de ki haklılardır, her olayın çözümü için illa mahkemeye müracaat edilme zorunluluğu olmamalı. Yani ben zaten faturaları ödemişim makbuzunu da BTK'ya yollamışım. Ancak BTK benim başvurumu alıp; yahu bu nedir? demezse, incelemezse, bakmaya bile tenezzül etmeden Türk Telekom'a yollarsa o zaman BTK'nın ne gereği var. İşte bundan dolayı olayı çeşitli sosyal medya platformlarında, Türk Telekom ile ilgili yerlerde paylaşacağım.
    İlgili resimler ise;

    21.01.2016 internet fatura makbuzu
    türk telekom dolandırıcılığı

    03.02.2017 telefon fatura makbuzu
    türk telekom dolandırıcılığı

    04.03.2019 15+75 liralık tahsilat makbuzları
    türk telekom dolandırıcılığı

    BTK'ya yolladığım yazılar ve gelen cevaplar

    türk telekom dolandırıcılığı

    türk telekom dolandırıcılığı

    türk telekom dolandırıcılığı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Türk Telekom mobil
    4 ay önce açıldı
    Türk Telekom Soygunu!
    6 yıl önce açıldı
    Türk Telekom Rezaleti!!!
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.