Şimdi Ara

Türk Telekom'un kampanya isyanı!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
2.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türk Telekom'un kampanya isyanı

    İstediği gibi kampanya yapamıyor, istediği üründe istediği kadar fiyat düşüremiyor, Türk Telekom tek pazar ile adalet istiyor…


    6 yıldır ses iletim pazarında mevzuatın değişmemesine isyan eden Türk Telekom, kendi durumunu elleri kolları gözü bağlanarak ringe çıkarılmış bir boksöre benzetiyor. “Diğerleri serbest ve maç yapılıyor” diyen Şükrü Kutlu, cep telefonlarıyla rekabet için mevzuattaki mobil/sabit telefon ayrımının kalkmasını istiyor. Türk Telekom Regülasyon ve Destek Hizmetleri Başkanı Şükrü Kutlu’ya bir sorduk bin işittik. Neden tek pazar istediklerini ve bunun tüketiciye yansımalarını konuştuk.

    Türk Telekom olarak Türkiye’de ses iletim piyasasında ‘tek pazar mevzuatı’ istiyorsunuz peki ama neden?

    ŞÜKRÜ KUTLU: Türkiye pazarında serbestleşme 2004’te başladı. Bilgi Teknolojileri Kurumu, Avrupa’daki sistemi aynen getirdi Türkiye’de uygulamaya başladı. Avrupa Birliği'nde pazarlar mobil, internet, sabit olarak tek tek tanımlanıyor. O dönemde sabitte sadece Türk Telekom vardı. Mobilde ise üç operatör. Sabitte rekabet yok, Türk Telekom hakimiyeti var, diye düşünüldü. Mobilde ise üç operatör olmasına rağmen aslında orada rekabet yok çünkü bir büyük operatörün toplam abone sayısı, ve gelir açısından pazar payı, diğer ikisinin toplamından daha fazla. İşte bu mobil ve sabit pazarlar tamamen birbirine müstakil, birbirini hiç etkilemeyen; sanki otomotiv pazarıyla gıda pazarı gibi düşünüldüğü için bugüne kadar ortak bir düzenlemeye gidilmedi.

    Peki sabit ve mobile ilişkin rakamlar ne diyor?

    KUTLU: Çok iyi biliyoruz ki sabit ve mobil birbirinin alternatifi ve ikamesi. İşte odadayız ve hem sabit hem cep masada. Yapılan araştırmaya göre Türkiye’de cep telefonundan yapılan konuşmaların yüzde 90’ı kapalı mekanlarda gerçekleşmiş. Yani insanlar, otobüste, trende, yolda değil kapalı bir mekanda yapmışlar cep görüşmelerini.

    YIKIM YAŞANDI

    Pazar paylarında nasıl bir değişme oldu?

    KUTLU: Birbirinin alternatifi olmalarına karşın ayrı pazar olarak düzenlenmiş. Bir taraf tamamen serbest bırakılırken, diğer tarafın katı şekilde düzenlenmesi sonucu Türkiye’de rekabet ciddi şekilde bozuldu. Bu başlangıç için çok normaldi. Piyasaya yeni şirketlerin girmesi için bize 15-20 alanda çok ağır yükümlülükler getirildi. Öyle ki biz Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan (BTK) izin almadan piyasaya yeni bir ürün sürme, tarifeleri değiştirme hakkına sahip değiliz.

    2004’te Türkiye’deki toplam ses trafiğinin yani cep telefonu ve sabit görüşmelerin toplamının yüzde 87’si Türk Telekom’a aitti. 2009 yıl sonu itibariyle ise bizim payımız yüzde 17’ye düştü. Onlarsa yüzde 83’e yükseldi. Ama regülasyonlar hala değişmedi. Bunu şuna benzetiyoruz; yıllardır iki boksör ringe çıkarıldı. Birinin eli kolu gözleri bağlandı. Diğerleri serbest bırakıldı ve maç yapıyorlar. İşte yaşadığımız temel sorun bu.

    Dünyada durum nasıl?

    KUTLU: Yüzde 50-50 civarında. Bazılarında 55’e 45, 60’a 40. Ama birçoğunda sabit daha önde. Örneğin Almanya’da ses trafiğinin yüzde 70’i sabitten, yüzde 30’u mobilden gerçekleşiyor. 2004’tekidüzenlemelere hukukçu gözüyle baktığımızda o düzenleme çok normal, devasa bir Telekom var, diğerleri yeni girmişler. Bu yüzden yapıldı. Ama zamanla bu durum sona erdi. Bu kadar devasa yatırımı olan bir şirketin payı buralara düştüyse o zaman regülasyonu değiştirmek, müdahale etmek, aktif olmak lazım. Zamana göre ayarlanması gerekli. Şartlara göre takip edilen belki her ay değişime göre uyarlanan düzenlemeler olmalı diye düşünüyoruz.

    ADALET, EŞİTLİK İSTİYORUZ

    Siz ne istiyorsunuz?

    KUTLU: İşte biz mobile ayrı, sabite ayrı kurallar kaldırılsın, tek bir pazar olarak düzenleme yapılsın, istiyoruz. Çünkü şu anda Türk Telekom sabitteki her alanda, toptanda perakendede etkin piyasa gücüne sahip işletmeci olarak değerlendiriliyor. Ama mobil tarafta böyle değil. Dolayısıyla diğer operatörler çok rahat hareket edebiliyorlar. Biz aslında adalet istiyoruz; eşitlik istiyoruz. Eşit muamele istiyoruz. Tek pazarın temel mantelitesi bu; koyulan kurala herkes uyacak.

    Tüketici açısından tek pazar ne anlama geliyor?

    KUTLU: Biz indirim yapmak istesek şu anda yapamıyoruz. Diğer operatörler etkileneceği için. Biz belli noktalarda indirim yapalım, diyoruz aynı noktalarda kilitleniyoruz. Bedava dakikalar verelim, diyoruz. Uzun süre uğraşıyoruz ve onları sınırlı verebiliyoruz.

    Ama siz de akşam yedi sabah yedi bedava konuşturuyorsunuz?

    KUTLU: Ancak sınırlı kampanyalar şeklinde yapabiliyoruz. Çünkü her şey hesaplanıyor. Bu zamana kadar toplam kaç kişi konuşmuş, ne kadar ses trafiği oluşmuş ve de fiyat sıkıştırma testleri var. Tüm bunlara tabi tutularak karar veriliyor. Eğer belli limiti geçersek ‘dur’ deniliyor.

    Yani siz tek mevzuat olursa cep telefonlarından daha ucuza konuştururuz, diyebiliyor musunuz?

    KUTLU: Tabii ki bu mümkün. Gördüğünüz gibi şu anda bile en ucuzu değil, bedavayı veriyoruz. Tek pazar olduğunda en önemlisi adil rekabet ortamı oluşacak. Rekabet tüketicinin yararına mı? Evet. Dolayısıyla Türk Telekom bu büyüklüğüne rağmen pazarların ayrı olarak düzenlenmesinden bu kadar etkileniyorsa, piyasaya yeni girmek isteyen işletmeler ne kadar etkilenir düşünebiliyor musunuz? Onlar varlık gösteremiyorlar. Adil rekabet ortamı olduğunda belki onlar da büyüyecekler ve yer edinmeye başlayacaklar. Regülasyonun iki temel amacı var; birincisi rekabetin oluşmasını sağlamak. İkincisi tüketiciyi korumak. Bu iki amaca da hizmet etmiş olacak tek pazar uygulaması.

    SABİT, CEP, İNTERNET TEK PAKETTE

    İstediğiniz rekabet ortamı sağlanırsa Türk Telekom olarak tüketiciye ne sunacaksınız?

    KUTLU: Türkiye’de çok önemli altyapıya sahibiz. Her eve giden hattımız var. Ayrıca Grubumuza ait mobil şirketimiz var. Amacımız bir evin bütün iletişim ihtiyaçlarını tek faturayla sağlamak. Buna yakınsama, diyoruz. Örneğin ayda bana şu kadar fatura ödeyin, size 3 bin dakika sabit, 2 bin dakika mobil, şu kadar GB internet yanında bir de IP TV vereceğim, denilebilir. Böylece tüketiciye tek faturayla başka işletmecilerle uğraşmadan iletişim hizmeti sunulacak. Şu anda en önemli hedefimiz bu. BTK’den de bunun önünü açacak düzenlemeler bekliyoruz; zaten ciddi bir engel de görünmüyor.

    Bunun olması müşteriye büyük kolaylık sağlayacak. Dünyada bu var. Fransa’da Orange Telekom var. Bir ofisten tüm bunları satın alıp çıkabiliyorsunuz. Ulaştırma Bakanlığı ve BTK ne diyor bu Tek Pazar talebiniz karşısında?

    KUTLU: Bu Türkiye’de yeni bir konu. Bir yıldır üzerinde çalışıyoruz. Bir yıldır tüm verileri, analizleri, AB örneklerini, BTK’nin bu konudaki kayıtlarını bir araya getirdik ve çok güzel bir rapor oluşturduk. Bu raporu ekleyerek BTK’ye başvuracağız ve aynı şartlarda regüle edilmeyi talep edeceğiz. Ben inanıyorum ki BTK o rapor ile gerçeği görecek. AB kurallarının tamamen getirilip Türkiye’ye uygulanması çok doğru değil zaten. Oradaki şartlar çok farklı. AB ülkelerinde refah payı çok yüksek. İnsanlar mobil hat aldıklarında sabitlerini iptal etme gereği duymuyorlar. Ama Türkiye’de bu mümkün değil. İnsanın zaten bir tane telefon alacak parası var. Oturup düşünüyor. Genelde de mobili tercih ediyor. Biz diyoruz ki; rekabeti güçlendirecek regülasyonlar yapılmalı. Tek taraf kollanmamalı.

    Peki ama yatırımlar…

    KUTLU: Yatırımları teşvik eden regülasyonlar yapılmalı. Türkiye’de piyasaya yeni giren operatörlerin büyümemesinin temel nedenlerinden biri de bu. Çok fazla yatırım yapılmıyor. Türk Telekom çok büyük. Çünkü 170 yıldır bu ülkeye yatırım yaptı. Her evde, her köyde Türk Telekom’un bir yatırım izini görüyorsunuz, her eve kablosu gidiyor. Ama şu anda lisans almak o kadar kolaylaştı ki. İşletmeci olmak isteyen birinin dilekçe vermesi yeterli. Hemen lisansı alıp kapımıza dayanıyor. 1 milyon dolarlık bile yatırımı yok. Başlıyor bana göre düzenleme yap, demeye.

    Siz altyapınızı kullandırmakla yükümlüsünüz değil mi?

    KUTLU: Evet, mevcut düzenlemelerde bize bütün tesislerimizi, altyapımızı paylaşım yükümlülüğü bulunuyor. Eğer biri sizin hattınızdan geçmek istiyorsa onu vermek zorundasınız. Hatta onun fiyatını da ortak belirleyeceksiniz. Belirleyemezseniz kuruma başvuruyor, kurum oturup bir fiyat belirliyor, şundan vereceksiniz, diyor. Burada şu sıkıntı ortaya çıkıyor; ben yenileme yatırımı yapacağım zaman oturup düşünüyorum.


    HIZLI İNTERNET İÇİN 5 YIL MUAFİYET İSTİYOR

    Örnek verir misiniz?

    KUTLU: Örneğin daha hızlı internet için evlere kadar fiber kablolar yapacağım. Ama kurum bana şuna da ver, diyecek. Benden daha fazla o gelir elde edecek. Onun için ben o yatırımı yapmayı tercih etmiyorum. İşte kurumun bunu sağlama alması lazım. Bu yönde de kuruma başvurularımız var. En son başvurumuzda en azından 5 yıl müdahale etmeyeceksen, biz her eve fiber çekeceğiz dedik. Şimdi başvuruya cevap bekliyoruz. İnterneti çok hızlı hale getirecek. Evinizde internet üzerinden TV; oyun oynama imkanı sağlayan çok rahat, kesintisiz internet sağlayacak. Hem sabitte, hem datada hem seste çok geniş bir imkan sağlayacak. Kurumun regülasyonları Türkiye’de yatırımları teşvik etmeli. Bir de zamana ve zemine göre değişmeli.


    not: yazının mavi renkte olan kısmı yorumsuz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    kaynak:http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/16077231.asp?gid=373

     Türk Telekom'un kampanya isyanı!!!


    Türk Telekom Regülasyon ve Destek Hizmetleri Başkanı:

    Şükrü Kutlu







  • Bu konuyu açmak için girmiştim foruma...

    Evet sadece gülüyorum söylenenlere...
  • arap telekom ne verdin de ne istiyosun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SUAVI

    Bu konuyu açmak için girmiştim foruma...

    Evet sadece gülüyorum söylenenlere...



    ekşisözlük'te röportaj ile ilgili yorumlar...

    http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=t%C3%BCrk+telekom&a=td

    ayrıca habere yapılan yorumlarda sağlam tartışma var...
  • Kuyruklu yalan her eve fiber çekecekmiş akşam akşam güldüm yahu
  • Her eve fiber internet. 1 Gb/s hız 4 GB kota. Sen büyüksün Türk Telekom.
  • quote:

    ADALET, EŞİTLİK İSTİYORUZ

    Siz ne istiyorsunuz?

    KUTLU: İşte biz mobile ayrı, sabite ayrı kurallar kaldırılsın, tek bir pazar olarak düzenleme yapılsın, istiyoruz. Çünkü şu anda Türk Telekom sabitteki her alanda, toptanda perakendede etkin piyasa gücüne sahip işletmeci olarak değerlendiriliyor. Ama mobil tarafta böyle değil. Dolayısıyla diğer operatörler çok rahat hareket edebiliyorlar. Biz aslında adalet istiyoruz; eşitlik istiyoruz. Eşit muamele istiyoruz. Tek pazarın temel mantelitesi bu; koyulan kurala herkes uyacak.


    Ahaha eşitlikmiş !!!!! Sabit hat/internet yetmiyor bide mobil piyasada tekelcilik öyle mi ?? Yedirmezler size , oturun oturduğunuz yerde !!!

    1 haftadır internetin ırzına geçilmiş , 55 liraya !!! yalın adsl verecekler birde bunun üstüne kalkıp eşitlik diye ağlıyorlar.

    ...... diyorum !!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scqo -- 19 Ekim 2010; 19:43:34 >




  • ey telekom begenmiyorsan telekomu devlete iade et. bedavaya ayda 1 milyar dolara toplam 12. milyar dolara bedavaya alacaksın, aylık milyarın üstundeki karla taksidini ödeyeceksın (yani kesenden toplam 1 milar dolar çıkacak) onra aglıyacaksın...yook öyle yama...
  • Türkiye halinden en son şikayet edecek kurum Türk Telekomdur. Adamlar İnternette tekeller ve önümüzdeki senelerde de bu durum malesef devam
    edecek gibi.
  • Telekom özelleştirilirken yanlış yapıldı. "Tek" olarak satılmayacaktı. Parçalara ayrılıp, rekabet oluşturacak şekilde ayrı firmalara satılacaktı. Ama "tekel" olarak özelleştirildi! "Özel tekel" oldu! Bu durum, devlet kuruluşu olduğundan bile daha kötü bir hale getirdi! Aşırı kar eden, fiyatları canının istediği gibi belirleyen ve teknolojik gelişmeyi durduran bir firma oluştu!

    Şu anda biz telekomun KÖLESİ gibiyiz! "Sabit telefon bağlatmayalım" desek, bu şekilde yaşamak çok zor (özellikle internet açısından). Bağlattığımız zaman da, telekom tarafından resmen SOYGUNA UĞRUYORUZ. Elini veren kolunu kaptırıyor.

    "Biz aslında adalet istiyoruz"... Yuh!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dogan23 -- 21 Ekim 2010; 15:26:39 >
  • Bu rekabet kurul ve rekabet şartları savsatası sadece müşteriye daha kalitesiz hizmet vermeyi sağlıyor. Avea sınırsız konuşma vermişti diğerleri şikayet etti önce 10k dk ya sonrada 3k ya düşürdüler. Niye??

    Şimdi röportajda söyledikleriyle bağdaşmayan şeyler var Süper online yani turkcell fiber optik kablo çekiyor sen niye ona müdahil olmuyorsunda başkası sana olsun. Demekki işin mevzuatını bilen yapıyor. 10 kuruşa 1 kuruşluk hizmet verip birde masuma yatmıyorlar mı fıttırtıyorlar adamı.
  • Gözlerim yaşardı okurken, çok üzüldüm yahu. Battı batacak koskoca şirket. Ne yapsak da kurtarsak, faturalara üç beş kuruş da kendimizden mi eklesek bağış niyetine, kurtaralım bu şirketi arkadaşlar. Bi daha gelmez Telekom gibisi. Yoksa süperonline metronet gibi tekellerin eline düşeceğiz.
  • Hakikaten timsah gözyaşları böylesine pişkinlik görmedim.Ttnet bize zorla sabit telefon satıyor(hadi telefon neyse) ve sabit telefonun en düşük ücreti 20 tl.Kısaca aldığınız pakete otomatikman 20 tl ekleyip maliyet yapın.Ayrıca bilgisiz bir müşteri hizmetleri departmanları mevcut derdinizi anlatmak ne mümkün. (telefona çıkan arkadaşlar daha pingin ne olduğunu bilmiyor) her eve fiber optik döşemenin bir anlamı yok yurt dışı çıkışlarda problem var ttnetin hız testine güvenmeyin speedtest ten hız testi yapın lokasyon olarak yabancı bir ülkeyi seçtiğinizde hız kaça düşüyor gözlerinizle görün.KIsaca ttnet Türkiyeyi bir üçüncü dünya ülkesi görüyor ve yatırım yapmıyor.Çalışanları gözlemleyin iktidarda burada malaesef kendi seçmenini işe yerleştirmiş alan memnun veren memnun sana bana kalitesiz hizmet düşüyor onuda kabulleniyoruz malesef, bir çok şeyi kabullendiğimiz gibi... Yakında iktidar bunların istediği kanunu çıkartır sedece kamuoyu alıştırma çabaları bunlar günümüzde radikal veya farklı bir karar almadan önce bu tip şirketler basın ve medya yoluyla istedikleri fikri insanlara aşılıyorlar.Zaten medya ne yapsın reklam vereni nasıl eleştirebilir...




  • yalnız bu gelirlerin önemli bir kısmını da AVEA oluşturuyor , burada türk telekomu her türlü eleştirip , gsm hattı olarak da avea kullananların olması da ayrı bir gariplik ...
  • Telefondan hiç konuşma yapılmadan 19 lira sabit ücret adı altında haraç almayı çok iyi biliyorlar.
  • Bu güne kadar ödedigim benden haraç olarak aldıgınız paraları iade edin arkanızda olayım

    Şuna bak yahu eşitlikmiş
  • zavallı ttnet mağdurmuş
  • Diyorki Tek Biz Tekelleşelim...
    Zaten tekelsiniz.
    Neden böyle kendini yere atan aciz futbolcular gibi sızlanıyorlarki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Buffa

    Bu rekabet kurul ve rekabet şartları savsatası sadece müşteriye daha kalitesiz hizmet vermeyi sağlıyor. Avea sınırsız konuşma vermişti diğerleri şikayet etti önce 10k dk ya sonrada 3k ya düşürdüler. Niye??

    Şimdi röportajda söyledikleriyle bağdaşmayan şeyler var Süper online yani turkcell fiber optik kablo çekiyor sen niye ona müdahil olmuyorsunda başkası sana olsun. Demekki işin mevzuatını bilen yapıyor. 10 kuruşa 1 kuruşluk hizmet verip birde masuma yatmıyorlar mı fıttırtıyorlar adamı.



    superonline hem fiber hizmeti için hemde turkcell altyapısı için botaş ve benzeri kamu kurumlarıyla beraber çalıştı örneğin ıstanbulda IBB ile beraber yeraltı altyapısını kullanarak telekoma muhtaç olmuyor, ayrıca hizmet diğer şehirlerin belediyeleri ve emniyet müdürlükleri ile işbirliği yaparak MOBESE sistemlerini kuruyor ve bu sayede fiber altyapsını döşemiş oluyor alan memnun satan memnun 1-2 gün önce internette dolaşırken superonline ile ilgili bir makale buldum.




  • fiber mi? sen o fiberdeb bana 2 metre kes ver bak ben onla sana ne fantaziler kurucam gecelerini renklendiricem lan fotografa bak bi de resmen afrikada ceylan avındaki aslan imajı var ya .Bi de mobili sömürcekler oldu...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.