Şimdi Ara

Turkcell'den 3 iyi haber... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.682
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • türkcell sağlam alt yapı ve ilk operatör olmanın avantajları ile pek çok arkadaşın dediği gibi müşteriyi sömürdükçe sömürüyor

    Türkcell müdürü Muzaffer Akpınar 'ın CNN Tğrk teki söyleşisine ve gazetelere verdiği açıklamalara bakıyorumda net bir şekilde başlayacak olan yeni rekabet döneminde fiyat düşüşü asla olmamalı rekabet yeniliklerde ve kalite de olmalı diyor

    benimde böyle büyük bir piyasada % 62 pazar payım olsa ben nasıl düşünürdüm acaba diye geçiriyorum içimden

    yani arkadaşlar anlatmak istedğim Türkcell'in fiyatlardaki kazık tutumu birazda müşterinin olağan üstü ilgisinden geliyor

    çok arkadaşım var herkes bu numaramı biliyor diye başka operatöre geçmiyor

    telefonunu da çağrı yapmak ve mesaj atmak için kullanıyor
    yada birazdan evde ol seni evden arayacağım demek için


    quote:

    Orjinalden alıntı: bhrhzrc


    quote:

    Orjinalden alıntı: ritimci

    ÇOK KIZIYORUM BEYLER..BU TURKCELL PARAYA TAPIYOR,NE KADAR SÖMÜRÜRSEK KARDIR MANTIĞI GÜDÜYOR,BU KADAR BÜYÜK ŞİRKETİN Bİ TANE BEDAVA SERVİSİ OLMAZMI YA

    Pop 3 destekli e-posta adresi var.



    TURKCELL 2005 YILINDA 911 MİLYON DOLAR NET KÂR ELDE ETTİ
    Turkcell net kârını açıkladı
    Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, şirketin geçen yıl yüzde 78'lik artışla 911 milyon dolar net kar elde ettiğini bildirdi.









    Akpınar, 2005 faaliyetleri ve 2006 hedeflerine ilişkin düzenlediği
    sohbet toplantısında, dünyada 1 milyar 770 milyon GSM abonesi oluştuğunu, Türkiye'de ise 2005 Eylül sonu itibariyle GSM abone sayısının 41,9 milyon olduğunu, Turkcell'in burada yüzde 63, Telsim'inyüzde 22 ve Avea'nın yüzde 15 pazar payı bulunduğunu söyledi.
    Fiyat ve tarifenin daha ön planda olduğu bir dönemden geçildiğini
    ifade eden Akpınar, ''2005 yılında pazardaki rekabete rağmen kazanılan
    4,5 milyon net aboneyle Turkcell abone bazını yüzde 19 artırarak,
    Türkiye'deki abone sayısını toplam 27,9 milyona getirdi'' dedi.
    2005 sonu itibariyle Turkcell iştiraklerini de içeren Turkcell
    grubu abone sayısının 32,1 milyon, Ukrayna'daki abone sayısının 2,5
    milyon, Fin Tur'un abone sayısının da 641 bin net yeni abone kazanımıyla 6,1 milyon olduğunu kaydeden Akpınar, 2004 yılında 512 milyon dolar net kar elde eden şirketin geçen yıl yüzde 78'lik
    artışla, 911 milyon dolar net kara ulaştığını bildirdi.

    Akpınar, kullanım seviyesinin yüzde 4 artmasıyla konsolide
    gelirlerde yüzde 33'lük büyüme kaydettiklerini belirterek, abone kayıp
    oranının 3 operatörlü bir pazarda yüzde 10,1'e çıkmasının makul
    olduğunu söyledi.
    Turkcell'in 2005 cirosunun 4 milyar 269 milyon dolar olarak
    gerçekleştiğini bildiren Akpınar, abone başına düşen aylık dakika
    kullanım oranının bileşik bazda 2004 yılına oranla yüzde 4 artarak
    67,7 dakika olduğunu, 2004 yılında 12,3 dolar olarak gerçekleşen abone
    başına elde edilen gelirin ise geçen yıl 13,2 dolara ulaştığını
    kaydetti.

    ULUSLARARASI PAZARLAR

    Muzaffer Akpınar Fin Tur'daki operasyonların başarıyla
    yürütüldüğünü, Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan ve Moldova'da agresif
    planlarını devam ettireceklerini, Turkcell'in Fin Tur
    operasyonlarından öz sermaye metodu ile muhasebeleştirilmiş toplam
    67,6 milyon dolar net kar elde ettiğini açıkladı.

    Ukrayna'nın kendileri için çok önemli bir pazar olduğunu
    vurgulayan Akpınar, burada yüzde 8 pazar payına sahip bulunduklarını
    ve Ocak 2006 itibariyle 540 milyon dolar değerinde uzun vadeli
    finansman sağlandığını anlattı.

    Akpınar, Türkiye'de vergi konusunun Telekomünikasyon Kurumu ve
    Ulaştırma Bakanlığı'nın gündemine girdiğini, yetkililerin bu konu
    üzerinde çalışmasının mutluluk verici olduğunu ifade ederek, ''Kısa
    zamanda olmasa dahi bazı endüstriler üzerindeki verginin azaltılması
    sürecine girileceğini düşünüyoruz. Bu sektörün de öncelikle ele
    alınmasını diliyoruz'' diye konuştu.

    Kayıt dışı telefonların kayıt altına alınması sürecinin
    tamamlandığını anımsatan Akpınar, ''Bazı telefonları görüşmeye
    kapattık. Abonelik kaybetmedik. Bazı cihazların kullanıma kapanmasına
    sağladık'' dedi.

    2006 BEKLENTİLERİ

    Muzaffer Akpınar, 2006'da pazarın yavaşlayan bir hızla büyümeye
    devam edeceğini, hat penetrasyonunun 2007'nin belki ilk döneminde
    yüzde 70'e ulaşacağının tahmin edildiğini belirterek, müşteriyi elde
    tutmaya odaklanacaklarını, brüt yeni abone alımında liderliklerini
    sürdüreceklerini, müşteri beklentileri ve gelir hedefleri arasındaki
    dengeyi koruyacaklarını kaydetti.

    Akpınar, 2004'de 500 milyon dolar yatırımyaptıklarınıhatırlatarak, ''Yatırımı önemsiyoruz. Bugüne kadar lisans bedeli dahil yurt dışı yatırımlar hariç Türkiye'de toplam 4,8 milyar dolarlık yatırım yaptık. 2006 için sadece Türkiye'de 350 milyon dolarlık
    yatırım planladık'' diye konuştu.

    3. jenerasyonu hep birlikte beklediklerini ve gerekli yatırımları
    yapacaklarını kaydeden Akpınar, ''Lisans yapılandırıldığı ve
    frekanslar verileceği zaman biz de mutlaka orada olacağız'' dedi.

    Telekomünikasyon dünyasının beklentileri gibi gerçekleşmesi
    halinde büyümenin devam edeceğini düşündüklerini ifade eden Akpınar,
    ''Ancak büyüme yüzdesi olarak geçen senelerdekinden daha konservatif
    olabilir. Marjları benzer seviyelerde tutmayı planlıyoruz. Her zamanki
    gibi maliyete duyarlı, sürate önem veren, coşkulu operasyonlara devam
    edeceğiz'' diye konuştu.

    İRAN'DAKİ DURUM

    Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Akpınar, İran
    konusunda geçen yıla göre daha olumsuz bir noktada bulunduklarını
    kaydederek, şöyle dedi:
    ''Ama tamamiyle oradan çıktık mı, dosyayı kapattık mı? Hayır. Bunu
    da söylemiyoruz. İran çok önemli ve büyük bir pazar. Bizim için
    önemini her zaman devam ettirir. Ama şu etapta çok kuvvetle muhtemel
    bir proje olmaktan oldukça uzaklaştı. Yine de ilgimizi devam
    ettiriyoruz, gidiyoruz geliyoruz.''

    Bir basın mensubunun Turkcell'in bağlı olduğu gruptaki
    gelişmelerin şirkete nasıl yansıdığına ilişkin bir sorusu üzerine,
    Akpınar, ''Orası kendi yoluna, biz kendi yolumuza'' demediklerini,
    Turkcell'in kendi başına bir kurum olduğunu, kurum konuları gündeme
    geldiğinde ortakların kendi aralarındaki problemleri bir kenara
    koyduğunu ve kurumun menfaatlerini düzgün yönettiğini söyledi.
    Akpınar, şunları kaydetti:
    ''Bu şirket yaklaşık 3 yıl süren bir türbülansta kan kaybetmedi,
    kondisyon kaybetmedi. Hatta güçlenerek çıktı. Bizi hiç mi etkilemedi
    mi? Bizi bir ölçüde etkiledi. Belki şirketimizin bütün seviyeleri,
    kılcal damarları, bütün yapıları onlar etkilenmedi ama biz üst düzey
    yönetim olarak bu konuya muhatap olduk. En azından takip etmek
    durumunda kaldık. Böyle bir takip odağının bizim için de gündemden
    kalktığını, ortamın çevremizde biraz daha yumuşadığını, bunun da
    şirket için daha olumlu bir ortam olduğunu söylemek lazım
    Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, GSM'de üçüncü jenerasyon lisanslarının bu yılın sonlarına doğru verileceğine dair duyumlar aldıklarını bildirdi.

    Akpınar, şirketin 2005 faaliyetleri ve 2006 hedeflerine ilişkin düzenlediği toplantıda, ekonomide sağlanan istikrarın GSM sektöründe olumlu etki gösterdiğini belirterek, anlık mesajlaşmanın, önümüzdeki dönemde sektörün en önemli gelişmelerinden olacağını söyledi.
    Akpınar, Turkcell'in 2005 yılında yeni servisleri dünyayla eş
    zamanlı abonelerine sunduğunu, bağlılık programlarının yıl boyunca
    devam ettiğini, ''ÇalarkenDinlet''in 2005 yılının en popüler servisi
    olduğunu, Gnctrkcll'in yaklaşık 7 milyon üyeye ulaştığını anlattı.

    2005 sonu itibariyle Turkcell'in Türkiye nüfusunun yüzde 96,5'ini
    ve coğrafyasının yüzde 77,8'ini kapsadığını bildiren Akpınar,
    ''Turkcell, uluslararası dolaşımda dünyada ilk 10 içerisinde, GPRS
    uluslararası dolaşımında ise roaming yaptığı operatör ayısında dünya
    birincisi'' dedi.

    Turkcell'in 2005 yılında 58 yeni uluslararası dolaşım ortağı, 84
    yeni GPRS uluslararası dolaşım ortağı olduğunu kaydeden Akpınar,
    okyanuslarda konuşulur hale geldiğini söyledi.

    Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Akpınar, 2005 yılında
    faiz giderlerinde önemli bir düşüş, faiz gelirleri, abone sayısı,
    ortalama dakikalar ve toplam ciroda ise artış olduğunu kaydetti.

    22,5 milyon faturasız, 5,4 milyon da faturalı hat aboneleri
    bulunduğunu, büyümenin ön ödemeli tarafta olduğunu bildiren Akpınar,
    şunları kaydetti:
    ''Ciromuzun toplamında yüzde 80 ön ödemeli olmasına rağmen, ciroda
    yüzde 50'nin üzerinde pay alıyorlar. Türkiye'de ön ödemeli abonelerden
    geliri küçümsememek lazım. Bu trend böyle devam edecektir.
    Türkiye'deki ön ödemeli abonelerin 2006-2007'deki etkinliği mutlaka
    devam edecektir. Pazarın büyümesi ön ödemeli hatlarda devam ediyor.''

    NUMARA TAŞINABİLİRLİĞİ

    Telekomünikasyon Kurumu'nun 2006 ajandasında numara
    taşınabilirliği konusunun da bulunduğunu dile getiren Akpınar, numara taşınabilirliğinde dünyanın her yerinde ücret olduğunu, bu düzenin bir
    takım altyapı ihtiyaçları bulunduğunu söyledi.
    Akpınar, ''Dolayısıyla bir maliyet olacak. Bu, Türkiye'ye özgü bir
    şey değil, dünyanın her yerinde değişik maliyetler var. Türkiye'de de
    olacak diye düşünüyorum'' dedi.
    Yatırım yaparken rekabeti hiç dikkate almadıklarını vurgulayan
    Akpınar, şunları kaydetti:
    ''Yaptığımız yatırımı eğer rekabete göre yapsaydık, herhalde çok
    daha az yatırım yapabilirdik ve rahatlıkla büyümeyi bir ölçüde
    sürdürürdük. Bizim genelde bu işlere bakışımız tekil, kendi
    stratejilerimiz çerçevesindedir. Biz bugüne kadar 'çok yatırım
    yapıyorsunuz'' diye yatırımcılarımız tarafından çok sorgulandığımız
    dönem de hatırlarız. Bütçe veya rekabetten ziyade, planlarımızı,
    hesaplarımızı yaparken hangi ürün, hangi kapsama alanı, piyasadaki
    hangi deneyimi daha iyileştirmek adına yatırım yapabiliriz diye yola
    çıkıyoruz. Bunu yaparken önümüzdeki yıllardaki stratejimiz, bakış
    açımız değişmez.''
    Akpınar, üçüncü jenerasyon lisanslarının bu yılın sonlarına doğru
    verileceğine dair duyumlar aldıklarını, yıl sonundan evvel bu konunun
    daha netlik kazanacağını tahmin ettiklerini belirterek, ''Üçüncü
    jenerasyon lisansları ve şebekelerinin mutlaka ikinci jenerasyon
    şebekeleriyle birlikte, aynı numara, aynı SIM kart, aynı telefon ile
    yapılabilir halde lisansın yapılandırılması lazım. Çünkü şu andaki
    teknoloji buna imkan veriyor'' dedi.

    ''ÜÇÜNCÜ JENERASYON BİR DEVRİM DEĞİL, EVRİMDİR''

    Üçüncü jenerasyonun bir devrim değil, evrim olduğunu dile getiren
    Akpınar, bunun bir bedeli olacağını belirterek, ''Ancak bu bedelin
    makul bir oranda olması lazım. Başlangıç fiyatı artı büyüyen cirodan
    zaten Hazine payımız var, 'pay alırız' şeklinde bakılmasının sağlıklı
    olduğunu düşünüyoruz'' diye konuştu.

    2006 yatırımları içinde üçüncü jenerasyon olmadığını belirten
    Akpınar, üçüncü jenerasyon fiyatının hangi kriterde belirlenmesi
    konusunda, nominal bir şey söylemenin doğru olmadığını, baştaki sabit
    ücreti mümkün olduğunca düşük ve makul tutmak, işi yürütmek, büyüyen
    işten vergiler çerçevesinde devletin pay almasını sağlamak gerektiğini
    söyledi.
    Akpınar, ''Bu hakikaten meşakkatli bir inşaattır. Yapılabilir ve
    faydalı bir ortam olduğunu biz hissediyoruz. Dolayısıyla gerçekten
    talepçisiyiz. Baştan makul bir fiyat, sonra da paylaşımlı bir model
    diyoruz'' dedi.
    Turkcell'in yüzde 50 pazar payı hedefini birkaç yıldır
    paylaştıklarını ifade eden Akpınar, ''Diğer operatörlerin abone kayıp
    oranının yüzde 10,1'in çok çok üzerinde olduğunu biliyoruz, görüyoruz.
    Önemli olan ne kadar abone alıyorsunuz, ne maliyete alıyorsunuz,
    bunların sizdeki ömrü nedir, ömrün arz ettiği değer nedir, günün
    sonunda bunları kaybediyor musunuz, net abone bazında toplam cirodaki
    payınız ne?'' diye konuştu.
    Akpınar, şebeke içi tarifelerin haksız rekabete yol açacak boyutta
    agresif olup olmadığının sorulması üzerine de, maliyet mantığının,
    maliyet artı makul kar üzerine yapılandırıldığını ve buna çok duyarlı
    bir tarife ve fiyat modeli bulunduğunu ifade ederek, ''Burada 'ne
    aşırılık, ne de çok düşüklük' şeklinde çok bilinçli yönetmeye
    çalışıyoruz'' dedi.

    UKRAYNA PAZARI

    Muzaffer Akpınar, Ukrayna stratejilerine ilişkin olarak, şunları
    kaydetti:
    ''Hep şunu söyledik, 1 ila 2 arasındaki aramız çok uzun. Çünkü
    pazara oldukça geç girdik. 1 ila 2 ve bizim aramızdaki arayı
    kapatacağız belki ama bizim orada 'illa birinci olacağız, ikinci
    olacağız şu tarihte' gibi bir hırstan ziyade, sürdürülebilir, 'ne
    zaman kendini taşıyabilir, pozitif nakit akışı üretebilir' şeklinde
    bir iş modelini önemsiyoruz. Biz bunu yaptığımız iş planlarımızda
    görüyoruz. Gelecekte bunu yapabileceğimize kesinlikle inanıyoruz.
    Ancak bu tarihleri henüz paylaşmıyoruz. Tahmin ediyorum birkaç çeyrek daha bu şekilde yolumuza devam edeceğiz.''
    Ukrayna'da bir ortaklık ya da işbirliği çalışmaları olup
    olmadığının sorulması üzerine, Akpınar, şu anda gündemlerinde böyle
    çok somut bir vaka olmadığını belirterek, ''Şu anda ihtimal olmamasına
    rağmen ileride öyle bir ortam oluşursa, o zaman masaya kim oturursa
    daha kuvvetli varlıklarla, o kadar da iyi bir netice çıkar. Bizim şu
    anda oradaki tek odağımız, varlığı iyi yönetmek'' diye konuştu.
    Turkcell çalışanlarının maaşlarına yapılacak zamma ilişkin bir
    soru üzerine de, Akpınar, bu konuda henüz karar vermediklerini
    belirterek, ''Mart ayında yapıyoruz. İş planlarımızı yaparken
    hükümetin politikalarının neredeyse tamamını, belki ortalamalarda
    değil ama üst seviyelerde, satın almış bir şirketiz. Maaş politikalarıyla ilgili de bakıldığında, artık Türkiye'de 6 ayda bir yapılan gözden geçirmelerin yılda bire indirildiğini görüyoruz'' diye
    konuştu.

    Toplantıda, Turkcell'in Türk Ticaret Kanunu ve Sermaye Piyasası
    Kurulu mevzuatına tabi bulunduğu, Yönetim Kurulu'nun 2004 yılında
    aldığı karara göre, şirketin temettü dağıtım politikasının şirketin
    mali yapısı elverirse minimum yüzde 50 nakit temettü dağıtılması
    yönünde olduğu, 2006 yılıyla ilgili temettü dağıtım kararının ise Mart
    ve Nisan aylarındaki Yönetim Kurulu toplantılarında değerlendirileceği, 28 Nisan'daki Genel Kurul'da ise onaylanacağı bildirildi.



    ARKADAŞLAR ÇOK YER KAPLADIĞIM İÇİN KIZMAYIN BANA

    HERKESE SAYGILAR VE SELAMLAR
    HOŞÇAKALIN




  • Benim faturalı hattım var ama kız arkadaşım hazırkartlı. Bu indirimli seçmecelere üye olmuştu, 28 Şubat'tan sonra da bitmedi, hala devam ediyor indirimi. Beni dakikası 1 kontörden aramaya devam ediyo walla.. Bence senin indirimin yanlışlıkla iptal falan edilmiştir, müşteri hizmetlerini arayıp hakkını arasana..
  • siz dakikası üç kontöre indirim mi diyorsunuz
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.