|
TÜRKİYE'DE DÖNEL KAVŞAK BİLME(ME)CESİ (3. sayfa)
-
-
Bu kavşaklarla tecrübem çok acımasız olmuştu. Kıbrıs'ta araba kiraladık gezdik. Araç sağdan direksiyon. Trafik sağdan akıyor. Ona alışmak benim için kolay oldu. Ancak kavşak bilgim tamamen teorik. "Normalde şöyle yapılması lazım" diye biliyorum sadece. Hiç pratiğe dökmemişim. Ters akan trafik ve ters direksiyon ile işi pratiğe döktüm. İlk 2-3 kavşak acılı oldu. Beyni dönüyör insanın. Ancak Kıprıs'lılar özellikle yaz ayları temkinli. Bizim Türkiye'den gelen paçozlar olduğumuzu kavşağa girişimizden anlıyorlar. Yaşadığın bocalamadan sonra, elle "şükran, şükran" deyip geçiyorsun. Bıyık altından gülüyorlar falan. Aslında Kıprıs alıştırma için çok iyi. Hem trafik çok az, hem trafik sağdan. Ona alıştın mı, sırtın yere gelmez. Ancak hata da kaldırmaz. Bir an daldırsan, eşek cennetinde soluğu alırsın.
-
Cevabınız için teşekkür ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
https://m.youtube.com/watch?v=JVXGEGFGouo&layout=mobile&client=mv-google
Medeni ülkelerde kavşak işleyişi nasıl olura güzel bir örnek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bizde kavşakta kim hızlı ise geçiş üstünlüğü onda :D ben yol boşsa uyuyorum kavşak içindeki araca yol veriyorum fakat arkamdan biri geliyorsa kesinlikle vermem duruyorum diye hem arkadan patlatma hemde neden duruyorsun gibi saçma bi soruyla karşılaşırım diye bazende uymuyorum. -
Bizde yollar dönel kavşağı paralel kesiyor haliyle araçlar dönel kavşağa hız kesmeden direksiyon kırmadan girip çıkıyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nıghtman -- 7 Nisan 2017; 9:56:25 > -
Durakta beklerken dönel kavşakta bir kaza meydana geldi. Kavşakta dönmekte olan araca kavşağa girmekte olan bir araç çarptı. Tabi hemen kalabalık toplandı kendi arasında suçlu arıyor. Kalabalıkta ki herkes hatta dönel kavşağın içinde olan adam dahi kendini suçlu sandı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bizde bir ana yol kuralı var ki delinmez ve değişmez, kural şu, ana yoldan gelende geçiş üstünlüğü vardır ne sağdan gelene ne de kavşaktakine yol verilmez ve herkesin gittiği yol kendince ana yoldur -
üşenmedim saydım. arabadan çok bisiklet geçti
https://www.youtube.com/watch?v=_on1ta5Icl8
arkadaşın link uçmuş. -
quote:
Orijinalden alıntı: mihl
quote:
Orijinalden alıntı: mihl
quote:
Orijinalden alıntı: Arif
quote:
Orijinalden alıntı: mihl
quote:
Orijinalden alıntı: Arif
bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...
Kavşaklar 3'e ayrılır;- Kontrolsüz Kavşaklar
- Kontrollü Kavşaklar
- Katlı Kavşaklar
Dönel kavşağın kaldırmadığı, yukarıdaki fotoğraflardaki gibi olan yerlerde ise dönel kavşak kaldırılıp yerine ışık kontrollü kavşak konulur.
Özellikle Ankara'da dönel kavşağın içine ışık koyan belediyeler trafiği kendi elleriyle katletmektedirler.
Konya'da dönel kavşak girişlerine koca koca YOL VER tabelaları, altına dönel kavşak işareti onun da altında ADA ETRAFINDA DÖNEN ARACA YOL VER yazıları konuldu. Sürücü kurslarının yapamadığını belediye yapmaya çalışıyor.
Aslında Dönel kavşaklar ışıklı kavşaklardan daha yoğun trafiği kaldıracak şekilde tasarlanmışlardır. Özellikle trafik oluşturan kavşaklara bu kavşarlar konulur. ışıklı kavşaklardan dönel kavşaklardan daha fazla yoğunluk oluştururlar çünkü örneğin sola dönmek isteyen araçlar için karşı yönden gelen araçlar bekler aynı şekilde karşıdan gelen araçlar için diğerleri bekler yani gereksiz yere alakasız araçlar bekler. Fotoğrafa dikkat ederseniz kavşağa girişler dolu çıkışlar bomboş hatta çıkışlarda araç yok oysa ki giriş yapılmayıp çıkanlar beklense çok kısa sürede kavşak boşalacak.
ben trafik mühendisliği dersi aldım, kavşaklarda saatlerce araç saydım, kavşak neye göre nasıl tasarlanır biraz fikrim var... bu konuda yazılmış bir çok makale mevcut, biraz araştırırsanız çok zevk alarak okursunuz
Işıklı kavşakların dönel kavşaklardan daha fazla trafiği kaldıracak bir çözüm olduğuna dair kaynak paylaşabilir misiniz ,araştırmak istiyorum
1.3.3 Avantajları ve dezavantajları
Öncelik kontrollü ve sinyalize kavGaklar ile karGılaGtırıldıklarında dönel kavGakların bazı
avantajları ve dezavantajları aGağıdaki tablolarda belirtilmiGtir.
Avantajları
Öncelik kontrollü kavşaklar Sinyalize kavşaklar
Güvenlik Kontrolsüz kavşaklarla karşılaştırıldıklarında çatışma noktalarının
sayısı azdır.
Düşük hız hem araç araca olan hem de araç yaya arasında olan
kazaların meydana gelme sıklığını ve şiddetini azaltır.
Kapasite Seyir halindeki trafik durmaktan
ziyade yol vermekte, bu da daha
küçük zaman aralıklarının
kabulü ile sonuçlanmaktadır
Dönel kavşaklar, sinyalize
kavşaklardaki zaman kaybının
olmaması sebebiyle (kırmızı ve sarı
ışıkta), daha yüksek kapasite/şerit
imkanı sunabilirler
Gecikme Genel gecikme muhtemelen eşit
hacimli sinyalize kavşaktakinden
daha az olacaktır.
Maliyet Kazaların sayısının ve şiddetinin az olması sebebiyle kaza maliyetleri
düşüktür
Genel olarak daha az istimlak
alanına gerek duyulur
Genel olarak bakım maliyetleri
dönel kavşaklar için daha düşüktür.
Yayalar/bisikletliler Düşük seyir hızları yaya-araç kazalarının sıklığını ve şiddetini azaltır.
Dezavantajları
Öncelik kontrollü kavşaklar Sinyalize kavşaklar
Kapasite
Koordine edilen sinyalizasyonlu
ağların kullanılması halinde,
sinyalize kavşak ağın genel
kapasitesini artıracaktır.
Gecikme Trafik ışıkları çok çarpık trafik
dağılımının (bazı girişlerinde çok
yüksek diğer bazı girişlerinde ise
çok düşük trafik hacimleri olan
kavşaklar) olduğu kavşaklarda
daha kısa süreli gecikmeler
verebilir.
Maliyet Bazı yerlerde, dönel kavşakların daha fazla aydınlatılmasına gerek
vardır.
Yayalar/bisikletliler Uzun güzergahlar hem yayalar hem de bisikletliler için katedilen
mesafeyi artırır.
Yoldan geçmek için zaman aralıkları kollayan yayalar için dönel
kavşaklar gecikmeyi artırır.
Güvenlik açısından trafiğin durduğu
bir faz yoktur.
Bu bilgiyi sizin paylaştığınız trafik güvenliği projesinden aldım, burada da ışıklı kavşaklardı ki gibi gecikmenin olmayacağından bahsediyor "Dönel kavşaklar, sinyalize
kavşaklardaki zaman kaybının
olmaması sebebiyle (kırmızı ve sarı
ışıkta), daha yüksek kapasite/şerit
imkanı sunabilirler
Gecikme Genel gecikme muhtemelen eşit
hacimli sinyalize kavşaktakinden
daha az olacaktır. " buradan ben böyle bir anlam çıkardım ama şunu ifade etmeliyim dönel kavşağın olduğu yere ışık koyacak olursanız bir yönde araçların en az üç dakika beklemesi gerekir ki üç dakikada birikecek trafik yeşil yansa bile yeşil en fazla 30 saniye olabilir ancak beş metre boşaltır. bunu düşünemiyorum bile. Ha şu olabilir Türkiyede kural bilinmediği ve uygulanmadığı için Sadece Türkiye için ışık daha cazip olabilir ama orada da merkezi dolduruyorlar.
Hocam sikinti su donel kavasak kapasitesine gelene kadar isikli kavsaktan iyidir, zaman kaybi olmadan gecise izin verir ama donel kavsak kapasitesine yaklasinca olusan kuyruklar daha hizli buyur. Toplam bekleme suresi isikli kavsaktan daha cok olur. Kavsaga giren araclarin ne tarafa gitmeye calistigina gore hesaplamalar degisir, her kavsak icin ayni rakam gecerli olmaz ama genel olsarak donel kavsak trafigin az oldugu yerlerde verimlidir, eger kavsak kitlenmeye basliyorsa trafik isigina gecmek gerekir.
Bu arada donel kavsak kullanmayi bilmiyoruz diye ben de 2-3 yil once konu acmistim. Ne yazikki sagdan gelene yol ver seklinde bir kural yerlesmis inanlarin kafasina o yuzden lonk diye kavsaktakinin onune atliyorlar, ben sagdayim diye. Yurtdisinda yasiyorum ve tatile geldigimde donel kavsakta nerdeyse bir minibusun altinda kaliyordum.
- Kontrolsüz Kavşaklar
-
Konu açılmış 2014de şimdi yıl 2018 .
Hala dönel kavşağa girmesini bilmeyen hayvanlar var. Bugün sığırcığın teki roket gibi girdi kavşağa korna çaldım durdu . Dedim geçiş benim niye durmadında şimdi durdun hayırdır dedim ? Geçiş kime ait dedim? Baktı böyle mal mal sonra klasik ben düz geliyorum dedi. Ya dedim kuralı bilmiyorsun bide erkeklik yapıp duruyorsun deneme kalmadı kaçtı. Sonra insanlar ağlıyor yok sigorta yüksek yok kaskolar pahalı. Tabi pahalı olucak bu kadar sığır varken trafik de kazalar kaçınılmaz.
Yahu kuralsızlık kural olmuş . Sürücü kursu arabası bile kavşak içinde benim geçmemiş bekliyor inip söylesem ''neden öğretmiyorsun'' vs falan ya hangisine öğreticem diye vazgeçiyorum.
Son demem o ki kurala tam uysak kavşakta dönmeye kalksak kaza yapcaz. Sonra hem arabasız kalcaz hemde biton iş uğraş dur. Yeminle bıktım bu ülkede araba sürmekten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77
bu sebeplerden dolayı ışık daha iyi işliyor bizim yollarda.
Işıkta duruyolar sanki de
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Olmadık yerlere radar koyacaklarına ışıklara kgs koysalar sorun kalmıcak.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir de kavşakta park edenler var onlar için ne desem az -
Muğla/Bodrum’da ikamet ediyorum. Bilen bilir, burada cevre yolu denen ana yolda bircok donel kavşak var. Bodrum’un insanı artik alistigindan midir nedir bilmem ilginc bir sekilde bu kavsaklardaki kurallara, gecis onceligine uyuyor, herhangi bir sikinti olmuyor. Ta ki ozellikle yazin yabanci plakalar araya karisana kadar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DursunBey -- 26 Ocak 2018; 17:53:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yıl olmuş 2021 hala dönel kavşaktaki arabalara yol vermiyor bu yaratıklar.
-
Türkiye'de kavşak kuralı: Kavşağa ilk giren, yolun sahibidir
-
Bazı illerde dönel kavşak girişinde kocaman ters üçgen (Yolver) levhası ve altında "Kavşak İçindekine Yolver" yazısına rağmen halen dönel kavşak kurallarını bilmeyen sürücüler var maalesef.
Arazi yapısının elverdiği ve trafiğin akımının hızına uyacaksa yerlerde kavşakların "modern dönel kavşak" yapısında olması, hatta sağ kavşak kollarına ayrı bağlantı yollarının yapılması kavşak içindeki yığılmayı azaltabilir, kavşaklar amacına uygun daha kullanışlı hale gelir.Modern dönel kavşak yapılarında da kavşak girişlerine yönetmeliğe uygun hız kesici tümsek yapılması dönel kavşak kullanımını pekiştirici etki yapar. Tabi bu görevler ilgili yolun yapım bakımından sorumlu kgm veya belediyelerin verecekleri önem dahilinde.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X