Şimdi Ara

TÜRKİYE'DE DÖNEL KAVŞAK BİLME(ME)CESİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
2
Favori
10.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet şimdi Ülkemizde bilenlerin gerçektende çok nadir olduğu onlarında fazla direnemeyerek genele yani bilmeyenlere uyduğu bir kuralsızlık vakası var ve İstanbul gibi yoğun şehirlerde trafiği işin içinden çıkılmaz hale getiren bir sorunu tartışmaya açıyorum.
    Bilindiği gibi (aslında bilinmediği gibi) dönel kavşaklar ışıklı kavşaklara göre çok daha kullanılışlı,kaza riski az ve en önemli özelliği trafik sorununu ortadan kaldıran bir kavşak şeklidir ve ortada bulunan bizim milletin göbek diye tabir ettiği yuvarlak ada her yönden gelen araca yine her yöne gitmeye olanak tanıyan kavşak şeklidir. Ama işte gel gör ki yurdum insanına ehliyet alırken bu kavşaklarla ilgili bilgi verilmesine rağmen o her işte olduğu gibi çokbilmişlik yaparak o bilgileri umursamaz bile.

    Dönel kavşaklarda en önemli husus şu : Kavşağa girecek araç kavşağa kendisinden daha önce girmiş araçlar varsa bu araçların dönüşlerini tamamlamasını beklemelidir yani onlara yol vermelidir, ki onlar kavşaktan çıkabilsinler ve kavşak yeni araç girişine müsait olunca bekleyen araç kavşağa girsin. Zaten bu kavşakların girişlerinde yolver tabelası mutlaka bulunur. Bizde uygulanış biçimi ise şu şekildedir, kavşağa giren araç hiç durmadan kavşağa girer,kavşakta dönmekte olan araç kavşağa girene yol verir (tam tersi) ve kavşağa her koldan giren olduğu içinde çok kısa sürede bu dahiyene kavşak işlevini yitirir ve kör düğüm olur. Sistemin kilitlenmesi kaçınılmazdır çünkü kavşağa girmekte olanlar kavşağın kapastesini doldurduğu için ve kavşaktan çıkacak olanların önlerini kestikleri için artık ne kimse girebilir hale gelir ne de çıkabilir. Örnek Kavacık kavşağı insanlar her sabah akşam orada saatlerini bu kuralı uygulamadıkları için kaybediyorlar.

    Ben trafikte dönel kavşağı doğru kullanmaya çalışıyorum ve çokça yanlış kullananların hem suçlu hem güçlü diye nitelendirilen tavırlarıyla karşılaşıyorum. Kavşağa girerken kuralların gerektirdiği şekilde kavşakta dönen veya çıkan araca durup yol veriyorum o da duruyor (kuralı bilmediği için) benim geçmemi bekliyor kendisine onun geçmesi gerektiğini işaret ediyorum o da birkaç saniye bekledikten sonra benim lütfedip veya incelik gösterip kendisine yol verdiğimi düşünerek teşekkür edip zoraki olarak geçiyor.

    Trafikte yol vermek diye birşey yoktur, kimin nerede nasıl ve hangi önceliklerle geçeceği kurallarla belirlenmiştir.
    Şimdi insanlarımızın bu kuralı öğrenmelerini ve bir nebze olsun trafiğin rahatlamasını nasıl sağlayabiliriz. benim aklıma kavşak girişlerine koca koca yazılarla bunu yazmak geliyor bi farkındalık oluşturmak için, başka fikri olan mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mihl -- 7 Mayıs 2014; 14:05:46 >







  • Konuyla ilgili görseller .
     TÜRKİYE'DE DÖNEL KAVŞAK BİLME(ME)CESİ TÜRKİYE'DE DÖNEL KAVŞAK BİLME(ME)CESİ TÜRKİYE'DE DÖNEL KAVŞAK BİLME(ME)CESİ TÜRKİYE'DE DÖNEL KAVŞAK BİLME(ME)CESİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mihl -- 7 Mayıs 2014; 4:05:53 >




  • Çok büyük bir sorun. Kurala uymak tehlikeli bile olabiliyor. Çünkü kavşağa girerken kavşak içindekilere yol vermek için durmak arkadan aracın çarpması için bir neden olabiliyor.

    Ayrıca, daha da saçma bir durum var. Bazılarında kavşağa girerken kavşak içindekiler yol veriyor. Kavşak içinden çıkacakken de kavşağa girecekler yol veriyor. Yarısı yanlış, yarısı doğru uygulanan bir kural oluyor. Bunun dayanak noktası ne merak ediyorum. Çoğu araç bunu uyguluyor. Sanki yazılı bir kural değil de, örf veya adet gibi. :) İnsanlar hisleriyle anlaşıyorlar sanki.

    Sonuç olarak kuralı doğru uygulamak için büyük bir hareket gerekiyor. Hatalı kural ile yoğunluk olmayan kavşaklar yine idare ediyor, ama yoğunluk olduğu zaman trafik tıkanıyor.
  • Bende bu kuralı Almanya da öğrenmiştim adamlarda saygı var kurala uyma var bizim burda kavşağa dalıyorlar hemen.
  • bu sebeplerden dolayı ışık daha iyi işliyor bizim yollarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    bu sebeplerden dolayı ışık daha iyi işliyor bizim yollarda.
    faydalı konu elinize sağlık.
    buna benzer konular bende açmıştım, dönel kavşak işleyişini vurgulamak değilde,
    bu kavşakta yol vermek üzerine idi.
    aslında yol vermek gibi bir durum yok,
    kimin geçiş önceliği ve üstünlüğü kanunlarla belirlenmiş. yeterki bilelim ve uygulayayım. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    faydalı konu elinize sağlık.
    buna benzer konular bende açmıştım, dönel kavşak işleyişini vurgulamak değilde,
    bu kavşakta yol vermek üzerine idi.
    aslında yol vermek gibi bir durum yok,
    kimin geçiş önceliği ve üstünlüğü kanunlarla belirlenmiş. yeterki bilelim ve uygulayayım. :)

    Alıntıları Göster
    gelişmiş ülkelerin hazırladığı kurallar medeni insanların hayatını kolaylaştırmak için birebirdir ama bu bizde ve ortadoğuda işe yaramıyor.
  • Döner Kavşaklar ışıklardan daha fazla rahatlık aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    bu sebeplerden dolayı ışık daha iyi işliyor bizim yollarda.
    Önemli bir bilgi. Yukarılarda görünmeli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    bu sebeplerden dolayı ışık daha iyi işliyor bizim yollarda.



    aynen katılıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihattr

    Çok büyük bir sorun. Kurala uymak tehlikeli bile olabiliyor. Çünkü kavşağa girerken kavşak içindekilere yol vermek için durmak arkadan aracın çarpması için bir neden olabiliyor.

    Ayrıca, daha da saçma bir durum var. Bazılarında kavşağa girerken kavşak içindekiler yol veriyor. Kavşak içinden çıkacakken de kavşağa girecekler yol veriyor. Yarısı yanlış, yarısı doğru uygulanan bir kural oluyor. Bunun dayanak noktası ne merak ediyorum. Çoğu araç bunu uyguluyor. Sanki yazılı bir kural değil de, örf veya adet gibi. :) İnsanlar hisleriyle anlaşıyorlar sanki.

    Sonuç olarak kuralı doğru uygulamak için büyük bir hareket gerekiyor. Hatalı kural ile yoğunluk olmayan kavşaklar yine idare ediyor, ama yoğunluk olduğu zaman trafik tıkanıyor.



    Söylediğiniz gibi kavşağa girerken kavşaktaki aracı beklemek tehlikelide olabiliyor sadece arkanızdakinin çarpma tehlikesi değil, örneğin iki gün önce bir kavşağa girerken kavşaktan çıkmakta olan bir araç ve motora ,bekleyerek kuralın gerektirdiği gibi onlara geçiş önceliklerini verdim, arkamda ki şahıs kornayı asıldı,ben istifimi bozmayınca kapıyı açtı arabadan indi yanıma gelmek üzereydi ki ben devam ettim. Birkaç araç daha olmuş olsaydı, adam kesin gelip benimle kurala uyduğum için kavga edecekti bundan eminim. Bizim trafik polislerimiz,yetkililerimiz ne yapıyorlar doğrusu merak ediyorum.




  • Işıklı döner kavsaklarda bile sorun oluyor. Sagdan kavsaga girecek olan kavsak icindeki trafige ragmen sarı yanıyor olsa dahi kavsaga giriyor. İlerisi de ayni kendisi gibi düşüncesiz hareket ederek kavsaga karsidan giren yüzünden yrsil dahi yansa kavsagin kilitlenmesine sebep oluyor. Bu durumu tahmin ettigim zaman sarı yanar yanmaz hemen durip kavsaga girmeyip bekliyorum ki soldan kavsak icinden cıkmak isteyen kendilerine yeşil yandığında rahatca cikabilsinler önlerini kesmis olmayayım. Onlarca aracin içinden biri kavsak ici trafik olduğu halde kavsaga girerse tüm kavsak trafigini kör düğüme sokuyor. Sorsan kendisine kırmızı yanmiyordu kurallara uydum der . yani on metre ilerleyip kalinca daha erken gidecegini zannediyor. Malesef trafik bilinci zayıf coğumuzun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Işıklı döner kavsaklarda bile sorun oluyor. Sagdan kavsaga girecek olan kavsak icindeki trafige ragmen sarı yanıyor olsa dahi kavsaga giriyor. İlerisi de ayni kendisi gibi düşüncesiz hareket ederek kavsaga karsidan giren yüzünden yrsil dahi yansa kavsagin kilitlenmesine sebep oluyor. Bu durumu tahmin ettigim zaman sarı yanar yanmaz hemen durip kavsaga girmeyip bekliyorum ki soldan kavsak icinden cıkmak isteyen kendilerine yeşil yandığında rahatca cikabilsinler önlerini kesmis olmayayım. Onlarca aracin içinden biri kavsak ici trafik olduğu halde kavsaga girerse tüm kavsak trafigini kör düğüme sokuyor. Sorsan kendisine kırmızı yanmiyordu kurallara uydum der . yani on metre ilerleyip kalinca daha erken gidecegini zannediyor. Malesef trafik bilinci zayıf coğumuzun.

    Sizin gibi duyarlı sürücüler olsa trafik problemi büyük ölçüde çözülür. Dediğinize katılıyorum ışıklı kavşaklarda da kavşak merkezini ne olursa olsun boş bırakmamız gerekiyor karşı tarafta bir araçlık yer varsa karşıya geçer gibi geçmemiz gerekiyor hatta bazı yerlerde bunu sağlamak amacıyla ortayı taralı bölge yapıp taralı bölgede durmayın diye uyarılar yazdılar eds koydular ama hepsi nafile bizim insanımıza. Söylediğinize örnek , mecidiyeköy gülbağ çıkışı eski alisamiyen stadyumu önü. Mecidiyeköy trafiğinin ana merkezi burası çünkü burada sizin dediğiniz gibi herkes her koldan geçmeye çalıştığı için birbirlerinin önünü keserek düğüm yapıp saatlerce tüm bulvarı tıkıyorlar. Şimdi ben yeşil yandığı halde kavşağın merkezi dolu diye geçmiyorum çünkü bize birazdan kırmızı yandığında diğerlerine yeşil yanacak ve hepimiz orada kilitleneceğiz bu öngörülen bir durum ama arkamdaki sürücüler kornalara öyle bir asılıyorlar ki sanki önümüz bomboş ve ışığı geçersek uçuşa geçeceğiz gibi. Beni trafik değil kuralları bilmeyen sürücüler yoruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Işıklı döner kavsaklarda bile sorun oluyor. Sagdan kavsaga girecek olan kavsak icindeki trafige ragmen sarı yanıyor olsa dahi kavsaga giriyor. İlerisi de ayni kendisi gibi düşüncesiz hareket ederek kavsaga karsidan giren yüzünden yrsil dahi yansa kavsagin kilitlenmesine sebep oluyor. Bu durumu tahmin ettigim zaman sarı yanar yanmaz hemen durip kavsaga girmeyip bekliyorum ki soldan kavsak icinden cıkmak isteyen kendilerine yeşil yandığında rahatca cikabilsinler önlerini kesmis olmayayım. Onlarca aracin içinden biri kavsak ici trafik olduğu halde kavsaga girerse tüm kavsak trafigini kör düğüme sokuyor. Sorsan kendisine kırmızı yanmiyordu kurallara uydum der . yani on metre ilerleyip kalinca daha erken gidecegini zannediyor. Malesef trafik bilinci zayıf coğumuzun.

    Sizin gibi duyarlı sürücüler olsa trafik problemi büyük ölçüde çözülür. Dediğinize katılıyorum ışıklı kavşaklarda da kavşak merkezini ne olursa olsun boş bırakmamız gerekiyor karşı tarafta bir araçlık yer varsa karşıya geçer gibi geçmemiz gerekiyor hatta bazı yerlerde bunu sağlamak amacıyla ortayı taralı bölge yapıp taralı bölgede durmayın diye uyarılar yazdılar eds koydular ama hepsi nafile bizim insanımıza. Söylediğinize örnek , mecidiyeköy gülbağ çıkışı eski alisamiyen stadyumu önü. Mecidiyeköy trafiğinin ana merkezi burası çünkü burada sizin dediğiniz gibi herkes her koldan geçmeye çalıştığı için birbirlerinin önünü keserek düğüm yapıp saatlerce tüm bulvarı tıkıyorlar. Şimdi ben yeşil yandığı halde kavşağın merkezi dolu diye geçmiyorum çünkü bize birazdan kırmızı yandığında diğerlerine yeşil yanacak ve hepimiz orada kilitleneceğiz bu öngörülen bir durum ama arkamdaki sürücüler kornalara öyle bir asılıyorlar ki sanki önümüz bomboş ve ışığı geçersek uçuşa geçeceğiz gibi. Beni trafik değil kuralları bilmeyen sürücüler yoruyor.

    Cok doğru . Yeni haliyle trafik rahatladi biraz Mecidiyeköy'de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Işıklı döner kavsaklarda bile sorun oluyor. Sagdan kavsaga girecek olan kavsak icindeki trafige ragmen sarı yanıyor olsa dahi kavsaga giriyor. İlerisi de ayni kendisi gibi düşüncesiz hareket ederek kavsaga karsidan giren yüzünden yrsil dahi yansa kavsagin kilitlenmesine sebep oluyor. Bu durumu tahmin ettigim zaman sarı yanar yanmaz hemen durip kavsaga girmeyip bekliyorum ki soldan kavsak icinden cıkmak isteyen kendilerine yeşil yandığında rahatca cikabilsinler önlerini kesmis olmayayım. Onlarca aracin içinden biri kavsak ici trafik olduğu halde kavsaga girerse tüm kavsak trafigini kör düğüme sokuyor. Sorsan kendisine kırmızı yanmiyordu kurallara uydum der . yani on metre ilerleyip kalinca daha erken gidecegini zannediyor. Malesef trafik bilinci zayıf coğumuzun.

    Sizin gibi duyarlı sürücüler olsa trafik problemi büyük ölçüde çözülür. Dediğinize katılıyorum ışıklı kavşaklarda da kavşak merkezini ne olursa olsun boş bırakmamız gerekiyor karşı tarafta bir araçlık yer varsa karşıya geçer gibi geçmemiz gerekiyor hatta bazı yerlerde bunu sağlamak amacıyla ortayı taralı bölge yapıp taralı bölgede durmayın diye uyarılar yazdılar eds koydular ama hepsi nafile bizim insanımıza. Söylediğinize örnek , mecidiyeköy gülbağ çıkışı eski alisamiyen stadyumu önü. Mecidiyeköy trafiğinin ana merkezi burası çünkü burada sizin dediğiniz gibi herkes her koldan geçmeye çalıştığı için birbirlerinin önünü keserek düğüm yapıp saatlerce tüm bulvarı tıkıyorlar. Şimdi ben yeşil yandığı halde kavşağın merkezi dolu diye geçmiyorum çünkü bize birazdan kırmızı yandığında diğerlerine yeşil yanacak ve hepimiz orada kilitleneceğiz bu öngörülen bir durum ama arkamdaki sürücüler kornalara öyle bir asılıyorlar ki sanki önümüz bomboş ve ışığı geçersek uçuşa geçeceğiz gibi. Beni trafik değil kuralları bilmeyen sürücüler yoruyor.

    Alıntıları Göster
    bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...

    Kavşaklar 3'e ayrılır;

    • Kontrolsüz Kavşaklar
    • Kontrollü Kavşaklar
    • Katlı Kavşaklar
    Bunlar tamamen akım kollarından geçen taşıt sayılarına göre belirlenir. Kontrolsüz kavşak olan yerlerde yoğunlaşma başlamışsa ve alan müsaitse önce dönel kavşak tesis edilir.

    Dönel kavşağın kaldırmadığı, yukarıdaki fotoğraflardaki gibi olan yerlerde ise dönel kavşak kaldırılıp yerine ışık kontrollü kavşak konulur.

    Özellikle Ankara'da dönel kavşağın içine ışık koyan belediyeler trafiği kendi elleriyle katletmektedirler.

    Konya'da dönel kavşak girişlerine koca koca YOL VER tabelaları, altına dönel kavşak işareti onun da altında ADA ETRAFINDA DÖNEN ARACA YOL VER yazıları konuldu. Sürücü kurslarının yapamadığını belediye yapmaya çalışıyor.




  • Sen bilsen ne değişecek karşıdaki bilmeyince bir anlamı yok ne yazık ki!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...

    Kavşaklar 3'e ayrılır;

    • Kontrolsüz Kavşaklar
    • Kontrollü Kavşaklar
    • Katlı Kavşaklar
    Bunlar tamamen akım kollarından geçen taşıt sayılarına göre belirlenir. Kontrolsüz kavşak olan yerlerde yoğunlaşma başlamışsa ve alan müsaitse önce dönel kavşak tesis edilir.

    Dönel kavşağın kaldırmadığı, yukarıdaki fotoğraflardaki gibi olan yerlerde ise dönel kavşak kaldırılıp yerine ışık kontrollü kavşak konulur.

    Özellikle Ankara'da dönel kavşağın içine ışık koyan belediyeler trafiği kendi elleriyle katletmektedirler.

    Konya'da dönel kavşak girişlerine koca koca YOL VER tabelaları, altına dönel kavşak işareti onun da altında ADA ETRAFINDA DÖNEN ARACA YOL VER yazıları konuldu. Sürücü kurslarının yapamadığını belediye yapmaya çalışıyor.

    Aslında Dönel kavşaklar ışıklı kavşaklardan daha yoğun trafiği kaldıracak şekilde tasarlanmışlardır. Özellikle trafik oluşturan kavşaklara bu kavşarlar konulur. ışıklı kavşaklardan dönel kavşaklardan daha fazla yoğunluk oluştururlar çünkü örneğin sola dönmek isteyen araçlar için karşı yönden gelen araçlar bekler aynı şekilde karşıdan gelen araçlar için diğerleri bekler yani gereksiz yere alakasız araçlar bekler. Fotoğrafa dikkat ederseniz kavşağa girişler dolu çıkışlar bomboş hatta çıkışlarda araç yok oysa ki giriş yapılmayıp çıkanlar beklense çok kısa sürede kavşak boşalacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...

    Kavşaklar 3'e ayrılır;

    • Kontrolsüz Kavşaklar
    • Kontrollü Kavşaklar
    • Katlı Kavşaklar
    Bunlar tamamen akım kollarından geçen taşıt sayılarına göre belirlenir. Kontrolsüz kavşak olan yerlerde yoğunlaşma başlamışsa ve alan müsaitse önce dönel kavşak tesis edilir.

    Dönel kavşağın kaldırmadığı, yukarıdaki fotoğraflardaki gibi olan yerlerde ise dönel kavşak kaldırılıp yerine ışık kontrollü kavşak konulur.

    Özellikle Ankara'da dönel kavşağın içine ışık koyan belediyeler trafiği kendi elleriyle katletmektedirler.

    Konya'da dönel kavşak girişlerine koca koca YOL VER tabelaları, altına dönel kavşak işareti onun da altında ADA ETRAFINDA DÖNEN ARACA YOL VER yazıları konuldu. Sürücü kurslarının yapamadığını belediye yapmaya çalışıyor.

    Aslında Dönel kavşaklar ışıklı kavşaklardan daha yoğun trafiği kaldıracak şekilde tasarlanmışlardır. Özellikle trafik oluşturan kavşaklara bu kavşarlar konulur. ışıklı kavşaklardan dönel kavşaklardan daha fazla yoğunluk oluştururlar çünkü örneğin sola dönmek isteyen araçlar için karşı yönden gelen araçlar bekler aynı şekilde karşıdan gelen araçlar için diğerleri bekler yani gereksiz yere alakasız araçlar bekler. Fotoğrafa dikkat ederseniz kavşağa girişler dolu çıkışlar bomboş hatta çıkışlarda araç yok oysa ki giriş yapılmayıp çıkanlar beklense çok kısa sürede kavşak boşalacak.

    ben trafik mühendisliği dersi aldım, kavşaklarda saatlerce araç saydım, kavşak neye göre nasıl tasarlanır biraz fikrim var... bu konuda yazılmış bir çok makale mevcut, biraz araştırırsanız çok zevk alarak okursunuz

    http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDocuments/KGMdocuments/Trafik/UzmanRaporlari/lovkvistdonel.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 7 Mayıs 2014; 15:34:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...

    Kavşaklar 3'e ayrılır;

    • Kontrolsüz Kavşaklar
    • Kontrollü Kavşaklar
    • Katlı Kavşaklar
    Bunlar tamamen akım kollarından geçen taşıt sayılarına göre belirlenir. Kontrolsüz kavşak olan yerlerde yoğunlaşma başlamışsa ve alan müsaitse önce dönel kavşak tesis edilir.

    Dönel kavşağın kaldırmadığı, yukarıdaki fotoğraflardaki gibi olan yerlerde ise dönel kavşak kaldırılıp yerine ışık kontrollü kavşak konulur.

    Özellikle Ankara'da dönel kavşağın içine ışık koyan belediyeler trafiği kendi elleriyle katletmektedirler.

    Konya'da dönel kavşak girişlerine koca koca YOL VER tabelaları, altına dönel kavşak işareti onun da altında ADA ETRAFINDA DÖNEN ARACA YOL VER yazıları konuldu. Sürücü kurslarının yapamadığını belediye yapmaya çalışıyor.

    Aslında Dönel kavşaklar ışıklı kavşaklardan daha yoğun trafiği kaldıracak şekilde tasarlanmışlardır. Özellikle trafik oluşturan kavşaklara bu kavşarlar konulur. ışıklı kavşaklardan dönel kavşaklardan daha fazla yoğunluk oluştururlar çünkü örneğin sola dönmek isteyen araçlar için karşı yönden gelen araçlar bekler aynı şekilde karşıdan gelen araçlar için diğerleri bekler yani gereksiz yere alakasız araçlar bekler. Fotoğrafa dikkat ederseniz kavşağa girişler dolu çıkışlar bomboş hatta çıkışlarda araç yok oysa ki giriş yapılmayıp çıkanlar beklense çok kısa sürede kavşak boşalacak.

    ben trafik mühendisliği dersi aldım, kavşaklarda saatlerce araç saydım, kavşak neye göre nasıl tasarlanır biraz fikrim var... bu konuda yazılmış bir çok makale mevcut, biraz araştırırsanız çok zevk alarak okursunuz

    Işıklı kavşakların dönel kavşaklardan daha fazla trafiği kaldıracak bir çözüm olduğuna dair kaynak paylaşabilir misiniz ,araştırmak istiyorum




  • kurallara uyulsa zaten orada trafik daha akici olur.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.