Şimdi Ara

Türkiye’de elektrikli araç sayısı bir yılda yüzde 130 yükseldi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Marrusia kullanıcısına yanıt

    Ha tabi ki evden de şarj imkanı var sonuçta. En azından evde yada başka bir yerde şarj edip birkaç saat sonra iş gene yapılabilir. Şimdi elektrikli aracın da bakım kalemi yok, silecek suyunu koy balata değiştir devam et diyorlar ama işte bilmiyoruz ki ? her araca göre değişebilir. Belki pili bozulacak işte birşeyi bozulacak falan atıyorum beyni ekranı bilmemne sensörü yazılımı osu busu bunlar da biraz risk. Çünkü öyle bir arıza da sanayideki bilmemne usta bakamayacak illa ki belirli servislerine gidilecek onların da sayısı çok az şuan. Ha ama atıyorum reno bilmemne olsun 1.5 dci falan taksici paket Türkiye’de elektrikli araç sayısı bir yılda yüzde 130 yükseldi sanayide anlamayan usta yoktur her halde ? ama işte sorun dert hep. 2. el tabi bambaşka bir boyut. Malesef türkiyede yaşıyoruz bu konuda bunu düşünmeden araba alan sayısı çok azdır ya, hani piyasa öyle ki adamlar hurda yağ tenekesi kıvamındaki tofaşlara 200 300 bin lira para istiyorlar. Bunlar yürüyen tenekeden kaplı tabut yani ama çare yok, millet ulaşım çözümü için basit işler için bile o toplu taşıma eziyetini çekmek istemiyor. Birde şimdi lazım meclisten dışarı helaya bile arabayla giden adamlar var. 50 metre ötedeki markete bile arabayla gidip marketin kapısına sıfır yanaştıran adamları ben gördüm. Bu bambaşka bir seviye artık. Ha yoksa alım güçlerimiz süper olsa tabana yayılsa araçlardan bu kadar yüksek vergi alınmasa almanya gibi falan olsak bu konuda haaa ozaman tamam, al arabayı 2 3 sene sonra ölü parasına sat yenisini de hemen 500 euro taksitle al çık bitti. Bizde arabaya öyle değer veriliyor ki 15 20 senelik arabaya milyon tl para isteyenler var. Bak o eski mercedeslere falan 15 senelik araba neresinde ne sorun çıkartacağı meçhul yedek parçası bakımı bile bela olan arabalara mercedes kalitesi adı altında 2 3 milyon dahi isteyenler var.





  • zotacing kullanıcısına yanıt

    o bir tez konusu olabilir gerçekten..

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Hibrit in olayı sürdürülebilirlik oranı yüksek bana göre.


    yeni araç aldım aldığım fiyata sıfır togg ve 2.el tesla alınıyordu mesela.


    onlar bir seçenek bile değildi


    bakmadım örneğin

  • Haberde tüketicinin çevreci araçlara ilgisinin artması demişler, çpk da umurundaydı insanların. Zaten çevreci falan da değil, kullanılan elektrik doğalgaz yakılarak elde ediliyor. Haberi yazan sallamış, hangi bilimsel çalışmada yazıyormuş bu?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Paylaşılan grafikten yola çıkarsak elektrikli araçta esas rekor 2023'te kırılmış ve elektrik araç kategorisi yüksek artışını sürdürse de, 2024'te 2023'e nazarla biraz ivme kaybı yaşamış. Buna mukabil - elektrikli taşıt furyasından önce daha erken bir tarihte gelişim göstermiş - hibrit ise Türkiye'de en popüler kategori olup elektrikliden daha az olan genel ivmesini yıllar içerisinde elektrikliden bir miktar daha iyi muhafaza etmiş gibi duruyor.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DaggeredByRuhtan kullanıcısına yanıt

    Herhangi bir enerji kaynağından elektrik üretebildiğin ve bataryalarını imal edip uzun vadede ölen bataryaları yenileyebildiğin sürece elektrikli taşıtlar çalışır. Ama içten yanma motorlu taşıtlar ancak fosil yakıtlar varolduğu/erişilebilir olduğu sürece çalışırlar. Elektriği varolan enerji kaynakları arasından (rüzgar, solar, hidro, nükleer vs) herhangi bir şekilde üretebilirsin. Fosil yakıtlar ama bir gün tükenecek; muhtemelen tükenmesinden daha önce çıkarma veya erişim zorluğundan dolayı tercih edilebilir olmayacak.


    Yani tam tersi olmasın? =)


    İnsanoğlunun bazen bu kadar kısa erimli olabilen düşüncesi, bu denli darlaşabilen bakış açısı beni şaşırtıyor. İrdelenmemiş bir önyargının çirkinliği hiçbir şeye benzemiyor.

  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt

    Alakası yok çok yanlış bir yorum olmuş.

    İçten yanmalı motor adından belli her tür patlama gücü alan elementle çalışır..


    Bazı ülkelerde kasalı kamyon pick uplarda odunla kömürle bile arkaya kazan koyup kazandan çıkan yanıcı gazları aracın boğazına bağlayıp çalışıyorlar videolar bir sürü var YouTube da orda burda bakabilirsin..


    İçten yanmalı motor her tür yanıcı tutucu patlayıcı gücü olan elementle çalışır Toyota içten yanmalı 3 silindirli Corolla modelini hidrojen hücreli yakıtla çalışır şekilde üretti .. BMW i7 hydro yıllar önce çıkarttı ondada içten yanmalı motor var sıvı hidrojenle çalışıyordu..


    Shell yosundan yapay yakıt üretti ve benzinden daha kaliteli olduğunu söyledi ki Shell in şu anda yapay yakıtı Avrupa'da benzinliklerde satılıyor sadece pahalı..


    Bu forumda yıllar yıllar önce Citroen Saxo 1.4 dizel aracını bio dizelle çalıştıran arkadaş vardı .. bazen ayçiçek yağı alıyordu marketten bazen restaurantlardan kullanılmış yağ alıp damıtıp aracında kullanıyordu..


    Gene bu forumda sakaryadan bir arkadaş yıllarca 94 model Mercedes dizel aracını kanola yağı ile çalıştırdı..


    Daha çok örnekler verebilirim dünyadan ve Türkiye den içten yanmalı motorun illa benzine ihtiyacı yoktur..


    Kaldı ki articte ve Amerika'nın kendi söylediği Teksas ve arkansaz dağlarında çıkarmadığı yüksek kalite bilmem kaç milyon varil toprağın altında bekleyen petrolü var bu Amerika lı yetkilerin zamanında dediği tüm dünyanın en az 120 yıllık yakıt ihtiyacını giderebilicek oranda bir rezerv .

    Kaldı ki articte Çin Rusya Amerika o rezervler yüzünden hak iddia ediyor ordada çok büyük rezervler var.. bunlar bilinenler tespit edilenler..


    Olmasa da sorun yok dediğim gibi içten yanmalı motor yanıcı tutucu patlama özelliği olan her tür kimyasal ile çalışır benzin şart değil .. işte lpg cng yani doğalgaz kitleri ile çalışan araçlarda var .. metanol ile çalışan araçlarda var .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sİtelerde yaşayanlar hala evden şarj kullanamıyor. Müstakil evi olanlar ve evden şarj imkanı olanlar her zaman daha keyifli binecek.

  • mr.big kullanıcısına yanıt

    Son düzenlemeden sonra onlarında biraz keyfi kaçıcak 417kw yani bin TL üstü faturalarda gerçek tüketim değeri ödenicek .. Tüketimine göre bu 3 bin de olur 5 binde olur ..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mr.big kullanıcısına yanıt

    Sitede 7tl/kwh olarak olarak kullanıyorum, o da yaklaşık km başına 1tl yapıyor, yazın 70-80 kuruşa düşüyor. Daha ucuza alanlar da var. En kötü senaryoda benzine göre 1/3 tüketim var


    Yazın 22kwh ile 200km yapıyorum mesela


    Türkiye’de elektrikli araç sayısı bir yılda yüzde 130 yükseldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Bu haliyle bile güzel değerler, sadece ekonomi olarak değil performans ve pürüzsüz kullanım, konfor gibi etkenler var.


    Evden şarj edenlere de 1050 TL sınırı da avantaj kaybına yol açacak.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.