3 şeriti yolda en sol şeritte seyrederken bölünmüş yol başlangıcında sağa doğru ayrılan yola aniden girmeye çalışarak trafiğin anasını ağlatanlar var. |
Türkiye Trafiğinin İçler Acısı Durumu (4. sayfa)
-
-
İstanbul dışındaki şehirler bu konuda biraz daha medeni. Ben ne zaman osmangazi köprüsünden ya da arabalı vapur ile yalovadan diğer tarafa geçsem herşey bir anda değişiyor , yüzlerce km zevkle araba kullandığım yolun son 40 kmsi sinir harbiyle geçiyor. Öndeki araçla fren mesafesi bırakan sürücülerin önündeki araç fren yapmasına rağmen araya giren dallamalar ve makas atmaya çalışıp ben aynadan görüp frene dokunmasam aracıma %100 sürtecek olan ''usta'' söförleri öldüresim geliyor. Burdan makas atıp kendini şöför sanan dallamalara bir sözüm var , makas attığınızı sandığınız olay aslında önüne kırdığınızda yavaşlamayı bilen ve metreler öncesinden aynasını takip edip önlemini alan usta söförlerin sizi kollaması sayesinde kaza yapmamanızdır
-
Yine Teksas örneği verilmiş. Hayatınızda kaç kere Teksas'a gittiniz?
-
Oysaki Austin, Paris'ten daha güvenli ve daha huzurlu bir şehir.
-
Bu muhabbetler bitmez. Bu ülke de düzelmez. Açılan 5000.ci konu falan olabilir.
-
Tüm bu haklı tespitlere ek olarak;
- Herkes hangi hızda giderse gitsin sol şeride yapışıp arkadadan gelen araca yol vermiyor. Bu yüzden genellikle orta ve sağ şeritte daha hızlı, sol şeritte daha yavaş trafik seyrediyor.
- kamyon sürücüleri 3 şeritli yollarda rampa gördüklerinde 3 şeritte aynı hizada birbirlerini sollamaya çalışıp otobanı kitlemeyi maharet sanıyorlar.
- tüplü şahinler başta olmak üzere bir çok sürücü egzoz deldirip o kullandıkları gazlı tenekeleri ferrari zennettiği için inanılmaz bir gürültü kirliliği oluşturuyorlar.
-
İlk mesajda yazılanlara sonuna kadar katılmakla beraber, şerit değiştirenlere yol vermemek için sanki o aracı kullanan insanla kişisel bir husumeti varmış gibi gaza abanan şerefsizlerden bahsedildi mi ? Bahsedilmediyse onları ve onları yetiştirenleri güzelce anıyorum buradan.
-
Yaya geçidinde yol verirsem mümkün mertebe yolu ortalıyorum. Ben yol veriyorum kadın geçmeye çalışıyor ama benim yan şeritten adam basıp geçiyor kadını ezecek. İyilik yapalım derken milleti ezdirmeye vesile oluyorsunuz.
Yol genişse yapacak birşey yok. Arkamda araba yoksa duruyorum. Araba varsa durmuyorum çünki yayayı ezebilir arkadan gelen.
Kavşak girişinde bekliyorum arkadan korna basan basana sağımdan kavşağa dalan dalana. Kurala uyuyorsun iş kazaya gidiyor.
Cezayla olmaz diyor bazıları ama olur.
Cezayı uygularsan olur ama. Kırk yılda bir denetlemeyle olmaz bu iş.
Bir ay aralıksız ülkede her yerde sıkı denetim yapıp hizaya getireceksin. Her gün her saat kontrole devam edeceksin. Hataya devam edenin ehliyetini iptal edip aracını da 6 ay bağla. Bak bir daha yapabiliyor mu? Git ehliyeti baştan al diyeceksin.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
En önemli sebep nüfustur kardeşim
Misal benim yaşadığım yerin nüfusu 20 yıl önce 30.000 vardır anca
Yollar çöptü ama stres yoktu,korna sesi veya sıkışıklık olmazdı.
Şu anda ise İzmirin en büyük sanayisi oldu belki de,nüfus oldu 200.000.O kadar yol yapildi,emin ol eski trafigi ozler oldum
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Trafiğin kendisi düzgün değil ki insanlar düzgün sürsün. Yollarda çok ciddi mühendislik hataları var, yani ilk okul terk birine verseniz kalemi size daha düzgün bir proje çizer.Adam gitmiş tabelayı tam viraj içine döneceğim noktaya ağacın arkasına koymuş.Gideceğim yönü son anda tayin etmek zorunda kalıyorum ve tabelaları o kadar saçma yerlere koyuyorlar ki çoğu okunmuyor.Gidip ağaç dalları arasında kayboluyor tabela.Birde abuk subuk kavşaklar var yüz elli milyon noktadan bağlantı yapmış, en medeni trafiğe sahip ülkenin insanlarını getirsen onlar bile çuvallar ulan hangimiz geçeceğiz diye.Bence yollarda da sıkıntı var.Özellikle sokak tabelaları amerika da avrupa da sokağın tam ortasında havada durur gideceğiniz yeri bilirsiniz.Bizde sokak tabelalarını öyle kuytu köşeye koymuşlar ki arabadan inip aramanız lazım nerede bu tabela diye.Navigasyonda olmasa zaten kaybolucaz bu saçmasapan yollarda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi War Rock -- 21 Ağustos 2020; 7:6:18 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Trafiğe çıkmadığın o kadar belli ki daha fazla yorum yapmaya gerek yok.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Onlar da belki o şeyhten daha müslüman
şeyhte islamometer mı varmış takvaölçer filan?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
- Trafik tabelarında bir standart yok. Bazı yerlerde yol ver tabelası el kadar, bazı yerlerde dev gibi.
'dan sonrasını okumadım.
Standart olduğu için zaten bu şekilde. Tabela ve içlerindeki harflere varana kadar büyüklüklere standarda bağlıdır. Proje hızı değiştikçe bunların da büyüklükleri değişir.
Kaplama üstü yazılar, işaretler hepsinin standardı vardır. Karayolları buna gayet iyi uyar ama yerel yönetimlerin yaptığı yollarda genelde
Standart da burada
14.1.1-Hız Sınırı 60 km/s veya daha az olan yollarda harf boyutları
14.1.2- Hız Sınırı 60 km/s'ten fazla olan yollarda harf boyutları
14.2- Rakamlar
14.2.1- Hız Sınırı 60 km/s veya daha az olan yollarda rakam boyutları
14.2.2- Hız Sınırı 60 km/s'ten fazla olan yollarda rakam boyutları
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 21 Ağustos 2020; 9:51:30 >
-
bbcnin Türkiye için yaptığı güzel bir video belgesel tadında.
-
Bizde ne kadar alçak o kadar kaldırıma park
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Sadece ehliyet fotomu atıyorum. Veriliş tarihine bak bak dur.
-
Okuduğunu anladığına emin misin? Fesübhanallah. Biz ne diyoruz bu ne anlıyor.
-
Yine siyasi olacak ama... Bu hükumet binlerce km yol yaptı. Bence yapılmalıydı çok eksiğimiz vardı. Ama maalesef o yollar da sürecek sürücümüz yok. Yani eğitim yetersiz.
Çok saygısız ve sabırsızız. Bunun üzerine bir de trafikte denetim yok.
Mesela bir dönem makas atan sürücüler sırf gündem de diye sadece onlara özel ceza kesildi. Sonra unutuldu gitti. Makas atanın normalde de ceza alması lazım ama maalesef gündeme göre hareket ediliyor.
Geçenler de şu videoyu izledim resmen huzura erdim. Medeniyet budur..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FlightClub -- 21 Ağustos 2020; 10:49:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X