Firma değişikliğinden başka çare yok gibi; yoksa top çevirme seansları devam edip gider. |
TurkNet hat değerlerimi düşürdü ve yükseltmek istemiyor (Sonunda, nihayet çözüldü!) (2. sayfa)
-
-
Arkadaşlar çok ilginç birşey oldu bugün. Bugün gün içinde değerlerim tekrardan eski değerlere gelmişti. TurkNet destek, bana dün akşam konuyu türktelekom ekiplerine bildirdiklerini ve hattımla ilgileneceklerini söylemişlerdi. Ben de bugün bir bakayım dedim modeme. Bir baktım eski değerlerim geri gelmiş dedim muhtemelen TurkTelekom ekipleri altyapıya müdahale etti ve benim değerlerim düzeldi diye taa ki biraz önceye kadar.
saat 19.22 itibari ile internetim birden gitti ve yine o kötü bağlantım geri geldi.Üstelik hız da 98 Mbite düşmüş ve SNR değerim 8 e inmiş durumda. Sizce ne olmuş olabilir. Portumda bir sıkıntı var gibi sanki?
Aşağıya bugün gün içindeki düzelen değerleri koyuyorum ve şimdiki tekrar kötüleşen değerleri koyuyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mentalite -- 14 Ekim 2024; 19:45:32 >
-
Sadece biz yaşıyoruz ve sadece bana gelen hat bağlı. Yukarıya biraz önce yaşamış olduğum durum hakkında bilgi verdim. İlgilenirseniz sevinirim...
-
Yukarıda bugün yaşadığım durumu anlattım. Sonrasında sizin bahsettiğiniz şu dolap kardeşliği dediğiniz şey aklıma geldi. Bu gerçek mi acaba? Yani bugün yaşadığım olaydan sonra acaba diyorum benim portumu başka biriyle falan mı paylaştırdılar da o modemini açınca benim sinyal kalitem düşüp, bağlantım kopmaya başlıyor?
-
Hocam hattın takılı olduğu ankastre kutusunda sadece sizin aboneliğiniz var başka yok öyle değil mi?
-
8 li lnb gibi düşünün. 2 kişi aynı lnb den yayın izlerken sinyal gücü ve kalitesi normal iken, 8 kişi aynı anda aktif olduğunda sinyal gücü ve kalitesinin düşmesi gibi. Sizin altyapı sorguda kaç çıkıyordu bu arada?
-
İyi de bildiğim kadarıyla benim bağlı olduğum kutuda uzun süredir port yoktu. Yani portların hepsi doluydu. Sorgulamayı ISS ye göre yaptığında değişiyor. Kimisinde 70 Mbit kimisinde ise 83 Mbit çıkıyor. Ama ben biliyorum ki 3 yıldır aynı santralde 100 Mbit bağlantıyı sorunsuz aldım. Ondan önce de 3 yıl boyunca aynı sinyal kalitesiyle 35 Mbit bağlantıyı sorunsuz aldım ama o zamandan beri sinyal değerlerimi takip ederim ve 35 Mbit kullanırken dahi sinyal değerlerime baktığımda 100 Mbit hızı rahatlıkla alabileceğimi görmekteydim ve daha sonra da 100 Mbit hızı rahtatlıkla 3 yıl boyunca aldım.
Bağlı bulunduğum kutu 2 sokak ötede. Yani bana 20 -30 Metre mesafede en fazla. Ne oldu da bir günde değerlerim düştü ki böyle.
-
Ankastre kutusu diye sanırım binanın girişinde bulunan sadece telefon kablolarının bağlandığı kutuyu diyorsunuz sanırım değil mi. Eğer öyleyse sadece bana gelen hattın telefon kablosu bağlı. Bizden başka kimse yok evde çünkü daha önce de olmadı. Fakat kast etiğiniz internetimin bağlı olduğu DSLAM kutusuysa onu bir üst mesajda arkadaşa anlattım oradan okuyabilirsiniz.
-
Hızı düşürün bu süreçte en azından mağduriyet yaşamayın. Çözümüne bakılır devamında. Bu arada modeminiz hangi yıla ait hocam merak ettim
-
Hocam en son çare bu ama bu benim yaşadığım sorunun asıl çözümü bu değil. Bunu yapmak, ölümü gösterip sıtmaya razı bırakmak durumuna benziyor. Eğer bunu düzelttiremezsem ileride daha da kötü bir bağlantıya sahip olabilirim. Bu defa sizin bağlantınız max 50 Mbit destekliyor denilip beni daha da düşük hızlara mahkum etmeye çalışabilirler.
Modem sanırım 2012-2013 yıllarına ait Huawei HG630-a marka model TTNet modemi. Modemim bence piyasadaki birçok markadan hiç geri kalır yanı yok; hatta birçoğundan üstün diyebilirim. Başka çipsete sahip modemler de denedim ama bu modemde Broadcom BCM63168 çipi var. Dolayısıyla SNR değeri en güçlü modemlerden biri bence. Bunun yanında wifi olarak da birçok modemden çok daha güçlü ve geniş kapsama alanı var. Çünkü Broadcom BCM63168 çipi bunu da çok iyi idare edebiliyor. Aslında içinde SNR değerini dahi ayarlayabilceğiniz bölüm var telnet aracılığıyla, ama maalesef bu kullandığım yazılımda telnet engellenmiş durumda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mentalite -- 16 Ekim 2024; 15:42:53 >
-
Hocam güncel modemler performans olarak daha iyi sonuçlar verir. 2012 demişsiniz 12 yıl geçmiş üzerinden. Size kalmış bir konu elbette ama bahsettiğiniz özelliklerde güncel bir modem bulup onu alabilirsiniz.
-
Hocam tavsiyeniz için teşekkürler fakat internet için daha fazla masraf yapmak istemiyorum. Zamanında 6 -7 yıl önce işimi görsün diye 2. el olarak almıştım zaten. O zamandan bu yana, ufak tefek bazı yazılımsal sıkıntıları olsa da işimi fazlasıyla gördü. Halen daha görmeye devam ediyor. Bağlantı kalitesinden memnunum yani. Başka markalar da denedim arada ama bu en iyisi. Yenileri de evet daha iyi olsalar da mucizeler yaratmayacak sonuçta. Sinyal seviyesini belki biraz daha iyileştirse bile alt yapıda sorun olduktan sonra ileride bana hatın max 50 Mbit kaldırıyor da diyebilirler böyle yaparsalar. O zaman hangi modemi alacağım peki?
Sorun modemden değil zaten. Yıllarca sorunsuz bir şekilde çalışan ve halen çalışmaya devam eden birşeyi çöpe atıp yenisini alarak extra para vermek istemiyorum. Sorun altyapı kaynaklı.
3 Yıldır çok sağlıklı çalışan bir bağlantım vardı ve bunu ben bozmadım. ISS lar bundan sorumludur. Onların düzeltmesi gerekli bunu.
-
Hocam maalesef ftth olmadığı sürece tam da bahsettiğiniz gibi saha dolabındaki yoğunluk veya hız talebi arttıkça sizin hat 50 dahi desteklemez vaziyete gelebilir. Bence çabanız ftth yönünde olsun.
https://onlineislemler.turktelekom.com.tr/bize-ulasin/internet
Adresinizi yazın, ftth talep ettiğinizi yazın. Bakalım ne sonuc gelecek hocam
-
Hocam keşke dediğiniz gibi olsa fakat ben bulunduğum yere daha uzuuuuun bir süre boyunca FTTH geleceğini pek düşünmüyorum. Bulunduğum yer daha çok müstakil ve eski evlerin olduğu eski bir semt diyebilirim. Burada bence olabilecek en iyi seçenek VDSL yani FTTC seçeneği. Bu bile buraya daha 2018 yılında anca geldi.O yüzden benim saha dolabındaki sorunu hemen çözdürmem gerekli. Ama nasıl?
Daha bugün Türktelekom tarafından bir kişi beni aradı ve sorun hakkında bilgi aldı ve bana döneceğini söyledi ama gidiş o gidiş ve şimdi TukNet destek bana sorunun çözüldüğünü söyleyen mesaj atmış. Ne çözülmesi Tuktelekom ekibinin aramasından sonra hatta upload hızım 20 Mbitten 8 Mbite düştü.
Bunlar benimle alay mı ediyor acaba? Neden kimse iş yapmıyor ve yapmak istemiyor?
-
Selam arkadaşlar. Konu hakkında sizi bilgilendirmek istedim. TürkNet ile uzuuun uğraşlar sonucu sanırım sonunda eski değerlerimi geri getirebildiğimi düşünüyorum. Uzuuun uğraşlarım sonucu altyapımda sorun olduğunu kabul ettirebildim ve durumu TürkTelekom ekiplerine bildirmelerini istedim. Bu süreç 1 hafta sürdü. Dün baktığımda SNR değerlerim eski kullandığım iyi denilebilecek değere gelmişti. Fakat ortada yine bir sorun vardı. Upload hızımı 8 Mbit'e düşürmüşlerdi. Bunu TurkNet ekibine defalarca söylememe rağmen altyapımın buna izin vermediğini söylediler. Eğer işi bilmeyen ya da çabuk pes eden biri olsam tabiri caiz ise bunu yutturacaklardı. Defalarca upload hızımın geri yükseltilmesini istedikten sonra biraz önce tekrardan eski hızıma (20 Mbit Upload) tanımladıklarını gördüm.
Suan için halen hattı test ediyorum. Aynı durum geçen hafta pazartesi günü de olmuştu. Gün içinde tekrar eski iyi değerlere gelen hattım akşam üzeri tekrardan kötü değerlere düşmüştü. TukNet ekibinin bana dediğine göre sorunum çözülmüş görünüyormuş. Ama ben ne olur ne olmaz yine de birkaç gün test edeceğim ve kesin sonucu size burada paylaşacağım. Umarım bir daha sorun yaşamam.
Merak edenler için şuanki Modem hat ve hız değerlerimi sizinle aşağıda paylaşıyorum. @HesaplıBilgi @XpressMusic34 Herkese ilgi alaka ve yardımlarınız için teşekkürler. Kesin sonucu birkaç gün kullanıp test ettikten sonra paylaşacağım. Simdilik modem değerlerim bu şekilde.
-
Geçmiş olsun.
-
Hayırlısı olsun inşallah geçmiş olsun
-
Arkadaşlar konu hakkında ilgilenen ve destek veren herkese teşekkür ediyorum. Bugün sorun olmadan 2 gün geçti ve destek kaydını da kapattım. Simdilik bağlantımda bir sorun olmadı. Herşey 2 gün önceki mesajımda size paylaştığım modem değerlerindeki gibi. Umarım bundan sonra da sorun olmaz.
Sizde tavsiyem şudur ki bu bana yapılan şey belki bilinçli bir hareket belki de istemeden ya da kendiliğinden meydana gelen bir arızaydı. Buradan da şunu görmüş oluyoruz ki hiçbir ISS (İnterrnet Servis Sağlayıcı) sizin arızanızı dikkate almıyor ve çözmek istemiyor. Onlar için sağlıklı ya da sağlıksız bağlantınız var önemli değil. Online gözükmeniz yeterli oluyor. Çözüm istediğinizde ise en kolay çözüm yolları sizin hızınızı düşürmek oluyor. Bu tabi hepsinin işine geliyor. Siz ne kadar düşük hız alıyorsunuz altyapı o kadar rahatlamış oluyor. Çözüm üretmeyip, sizin isteklerinizi dikkate almamaları aslında çok ciddi bir sorun. Bunun genel anlamda kesin olarak çözülmesi gerekiyor. Ama maalesef burası Türkiye demek geliyor içimden.
Son tavsiyem olarak siz siz olun kesinlikle olayın peşini bırakmayın ve ısrarcı olun. Onlar size aynı yalanları söylemeye devam etseler bile. Gerekirse her ne kadar müşterinin değil, ISS lerin yanında olsalar da bir üst merciye talep ve şikayetlerde bulunun konu hakkında. Altyapım desteklemiyor dedikleri yerde ben 3 yıldır bu hızı iyi denilebilecek SNR değerleri ile alıyordum.
Bu konuda bana söyledikleri herşey müşterinin yanında olmayıp, müşterinin söylediklerini dikkate almadan arıza olduğunu kabul etmemeleri, olmuş olsa bile bundan ücret istemeleri ve her defasında beni geri plana atarak sürekli hızımı düşürmek istemeleri oldu.
Bu konuda maalesef TurkNet destek sınıfta kalmış durumda...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X