Merhaba arkadaşlar. 8 yıldır kullandığım TurkNet bugün itibari ile benim hızımı düşürüp yükseltmek istemiyor. Lütfen yardım edin. 3 yıldır sağlıklı bir şekilde kullandığım 100 Mbit VDSL hismetini bugün itibarı ile sağlıklı kullanamıyorum. Daha önce 100Bmit olarak gelen DSL siyalinin bugün baktığımda SNR seviyesi düşmüş ve aralıklı olarak sık sık kopma yaşıyorum. Dolayısıyla 100 Bmit hızı sağlıklı olarak alamıyorum. Destek kaydı açtığımda tuknet yetkilisi bana yardımcı olamıyacağını altyapımın max 75 mbit desteklediği yalanını atıyor. Ben de 1 gün öncesine kadar 100 mit kullandığımı söylediğimde bana alt yapımın bakır olduğunu bu yüzden değişkenlik gösterebileceği yalanı atıyor. Nasıl olur da altyapım birgünde SNR değeri düşüp değişebilir ki. Tahminim ya biliçli olarak yapıldı ya da bana gelen saha dolabında bir sorun oldu. Kapakları kapalı olması gereken saha dolabını kapakları sürekli açık olarak yıllarca duruyordu. Ya buna dışarıdan bir müdehale edildi ya da bilinçli olarak SNR değerim düşürüldü. ikisinden biri olduğunu düşünüyorum. Bunu altyapıyı biraz olsun rahatlatmak adına tam 100 mbit alanların hızını biraz düşürüp altyapı için daha fazla alan oluşturmak için olduğunu da düşünmeye başladım. Sanıyorum tabiri caiz ise yeni çakallık yönetemi bu olabilir. Destek olarak sadece ücretli destek verebileceklerini söylediler. Ben de dedim ki sorun benden kaynaklı değil neden bunun cezasını ben ödeyeyim ki. Daha önce 99999 Mbit olarak gelen hattımın Down SNR değeri 14-15db civarı iken (Modeme gelen Hız 99999 Mbit iken) bugün birden 8 db e düştüğünü gördüm. Daha önce gerçekten çok sağlıklı bir bağlantı alıyordum ve hattım 100 Mbit üzerini bile rahatlıkla kaldırabilecek düzeydeydi. Saha dolabı evime çok yakın çünkü. Destek kaydı açtığımda yardımcı olmayıp ücretli destek talebi sunuyorlar. Gerçekten çıldırmak üzereyip. Lütfen ne yapabileceğim konusunda yardımcı olun bana... < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mentalite -- 22 Ekim 2024; 15:9:31 > |
TurkNet hat değerlerimi düşürdü ve yükseltmek istemiyor (Sonunda, nihayet çözüldü!)
-
-
Bakırın doğası bu. Bağlı olduğunuz saha dolabındaki abone sayısı arttıkça, bu abonelerin hızları yükseldikçe sizin ve diğerlerinin ulaşılabilir hızları ve kapasite hızları düşecek. Ankastre kutunuzda bağlı olan aboneler de hızını yükselttiğinde aynı şeyler oluyor.
Bakırın doğası bu şekilde sizin buna yapabileceğiniz bir şey yok.
Ayrıca Türknet hat değerleriyle oynayamaz, altyapı Telekom a ait. Telekom un da yapabileceği bir şey yok. Sizin çözümünüz FTTH de herkesin olduğu gibi.
Adresinize ftth geldiğinde bu sorunlar ile karsılasmazsınız
-
Peki hocam o zaman sorun nerede? Turktelekom kaynaklı mı bu sorun? Yani hiçkimse kablolara ya da altyapıya müdehale etmemiş saha dolabındaki aboneler hız yükseltmiş ve benim SNR değerim mi düşmüş diyorsunuz yani?
-
Hocam en basit haliyle şöyle izah edeyim.
Saha dolabına kadar fiber geliyor. Sonrasında bakır üzerinden abonelere dağıtılıyor.
Bakır zaten enterferans demek
Saha dolaplarındaki portların belirli kapasiteleri var, bakır kabloların taşıyabileceği verilerin de bir kapasitesi var. Bakır kablo çevresel etkenlerden kolay etkilendiği için her türlü durumdan dolayı hat değerlerimiz etkilenebilir.
Senin bağlı olduğun ankastre kutusundaki bir başka abonenin hız artışı, saha dolabının genelindeki abone sayısının artışı, hızların artışı gibi etkenlerle "ulaşılabilir hız" değeri giderek aşağı düşer. Düşmese dahi hattın kalitesi olumsuz etkilenir.
Zira bakır kablolar birbirinden dahi etkilenirler ve gürültü oluştururlar.
Ayrıca bakır kablolar çevresel faktörlerden çok fazla etkilendikleri için zaman içinde oksitlenirler.
Hülasa
Bakır kullandığınız sürece bu sorunlar daima olur.
Fiber de ise bu bahsettiğim sorunların hiçbiri olmaz.
Üstteki mesajımda bahsettiğim gibi, ftth gelmesi için çaba gösterin. Diğer türlü bakırda bu tarz hız düşmeleri, hat değerlerinin aşağı inmesi gibi durumlar daima olacaktır.
Bu konuya modem arayüzünden hat değerlerinizi eklerseniz forum arkadaslarımız detaylıca yorumlarlar ve alabileceğiniz hızı söylerler.
-
Farklı firmaya geçip bakmanız lazım; eğer sorun ortadan kalkıyorsa firma, aynen devam ediyorsa altyapı kaynaklıdır. Ne kadar mantıklı bilemem.
-
Hocam verdiğiniz bilgiler ve alakanız için teşekkür ediyorum ama kendim de Bilgi Teknolojileri ile yakından ilgili ve 20 yılı aşkın süredir bu işlerle ilgilenmiş biri olarak bir günde bağlantının bu hale gelmesi bana yanlış anlamazsanız eğer pek mantıklı gelmiyor. Evet biliyorum bakırın belli bir taşıma kapasitesi var, evet bakır kablo zamanla yavaş yavaş oksit yapıp taşıma gücünü kaybedebilir, evet bakır kablo dışarıdaki parazitlerden etkilenebilir ama bunların hepsi birgünde olacak şeyler değil bence. Bugüne kadar çok rahat 100 Mbit hızı alabiliyorken birgünde ne oldu da DSL hattın SNR değeri birden düştü de benim bağlantım kopmaya başladı?
Ben sorunun altyapı kaynaklı bir problem olduğunu düşünüyorum. Ya evime gelen kablonun bana gelirken yolda biryerde başına birşey geldi (Saha dolabının kurcalanması, kazı çalışması nedeniyse kabloların zarar görmesi vb.) ya da ISS artık hangisi ise bu TurkNet mi yoksa altyapısını kullandığı Turktelekom mu bilemiyorum tarafından biliçli birşekilde omurgadaki trafiği biraz rahatlatmak için veyahut da yeni müşterilere bir miktar da olsa yer açmak için olabilir biliçli bir şekilde altyapınız bu kadar destekliyor denilip SNR değerlerinin düşürülerek kullanıcıyı daha alt kademe hızlara mahkum etmek olabilir.
Bir de bir bilgi vereyim size. Bağlı olduğum saha dolabının kapakları yıllardır ardına kadar açık. Normalde bu kapakların kapalı olması gerekiyorken bu kapaklar yıllardır ardına kadar açık. Bu da onu dışarıdan müdehaleye açık bir hale getiriyor. Bundan dolayı saha dolabına dışarıdan gerek sokaktaki çocuklar olabilir ya da yoldan geçen biri olabilir isteyerek ya da istemeden müdehalede bulunmuş olabilir. Çünkü bakır kablolar burada açıkta ve görünür durumda. Bu bana daha olası geliyor.
Son birşey da söyleyeyim size bu akşam Turnet ten yetkili biriyle 2. görüşmemde bana hattımı resetlemeyi önerdi ve ben de el mecbur bir ihtimal deyip kabul ettim. Suan itibari ile hattımın SNR değeri sanırım düzelmiş görünüyor fakat yine bir sorun var. Hattımı resetlediklerinde modeme tanımlı olan hızım 99999 Mbit ten 88 Mbite inmiş durumda ve upload hızım da 20 Mbit ten 8 Mbite inmiş durumda. Simdi asıl sorun bu eski hızları nasıl tekrardan tanımlattıracağım ben bunlara...???
SNR değerim şuan 88 Mbit te 19.8 Db olarak görünüyor. Eğer hızım 100 Mbit olarak tekrar tanımlanırsa muhtemelen yine eskisi gibi 14-15 db değerlerine inecektir.
-
Hocam ben de isterdim başka firmayı denemek ama malum bu firmaya tekrardan güvenip zamlardan etkilenmemek için yıl başında geçen yılın fiyatından 1 yıllık peşin ödedim bu yılın internet hizmet bedelini. O yüzden 2025 yılına kadar bu firmada kalmam gerekiyor. Yani eğer sorunu çözemezlerse muhtemelen 2,5 ay sonra başka bir firmaya geçeceğim. Bir de yukarıda cevap olarak yazdıklarımı okursanız çok sevinirim.
-
Arkadaşlar ilgi ve alakanız için teşekkür ederim. Son gelişmeleri size aktarmak istiyorum. Yukarıda arkadaşa cevap olarak yazdıklarımda olduğu gibi, şuan sanırım SNR değerim normale döndü.
TurkNet ten beni 2 . defa aradıklarında bana hattımı resetlemeyi teklit ettiler. Ben de bunlara derdimi anlatamadığım için daha doğrusu derdimi anlamak istemedikleri için el mecbur bir ihtimal deyip bunu kabul ettim. Belli bir süre sonra SNR değerim sanırım normale döndü gibi duruyor. Fakat şuan ise daha farklı bir sorunum var. Hattım resetlendiğinde hızım da 100 Mbit ten 88 mbit e düşmüş durumda. Upload hızım da 20 Mbit ten 8 Mbite düşmüş durumda. Simdi asıl mesele ben nasıl bunlara tekrardan eski hızımı tanımlattıracağım bilemiyorum. İnanın gerçekten bunlara 1dk dahi sürmeyecek bu işlemi yaptırmak deveye hendek atlatmaktan daha zor. Nasıl yaptıracağım ben bunlara şimdi bu işlemi???
Modeme gelen Download hızı 88 Mbit e düşmüş durumda ve şuan Download SNR değerim de 19.8 Db değerinde. Sanıyorum yine eskiden olduğu gibi hızımı 99999 Mbite getirdiklerinde SNR değerim 14-15 Db dolaylarında olacaktır. Ama ben şimdi bunu nasıl yaptıracağım bunlara yardım edin lütfen...
-
Dediğiniz gibi; belki dolapta bir çalışma yapıldı, ondan sonra da hız profiliniz değişmiş olabilir.
Tekrar hızın yükseltilmesi için kayıt açmanız lazım; zaten upload 8 olmuş onun da yükseltilmesi gerekli. Siz firmaya, firmada Telekom'a talepde bulunacak. Yani top çevirme seansları.
-
Hocam, firmaya(TurkNet) bunu söyledim. Fakat hattınızda herhangi bir sorun göremedim diyorlar bana. Görmemezlikten duymamazlıktan geliyorlar. Ne yapayım şimdi bunlara ben...
-
Hızı yükseltmeyip; abonenin sorununu çözmeyenler için, uyarı babında; göstermek lazım gibi.
-
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırlısı olsun insallah en kısa sürede düzelir hocam
-
Arkadaşlar ilgi ve alakanızdan ötürü hepinize teşekkür ederim.
Süreç hakkında bilgi vermek istedim. Belki de burada sizin desteklerinizden ötürüdür bilemiyorum. Ne olduysa bugün tarafıma geri dönüş yapılmış ve Download ve Upload hızlarıın tekrardan eski değerlere tanımlandığı bilgisi verilmiş. (100 Mbit Download / 20 Mbit Upload)
Sorun şu ki ne yazık ki 11 mbit lik hız artışı, ilginç bir şekilde Download SNR değerimi tekrardan 8 db e çekmiş durumda. Dolayısıyla çok yüksek oranda CRC hataları alıyorum ve bağlantı koptu kopacak durumda.
Tekrardan kendilerine bilgi verdim. Sorun kesinlikle altyapıda. Ne oldu da 1 günde SNR değerim birden 8 db birden aşağıya indi. Sorun kesinlikle altyapıdan kaynaklı.
Simdi bunu nasıl düzelttirebilirim?
-
Hız ve snr ayarı yapabileceğiniz; Keenetic veya Asus modem almanız gerekli.
Modem değerlerini atsanız.
-
Arkadaşlar gün içinde birçok defa kopma yaşadım. Kesinlikle sağlıksız bir bağlantım var. Apaçık ortada zaten herşey. Durumu Turknet desteğe yazdığımda benim 100 Mbit hız aldığımı altyapımın 75 Mbit desteklediğini yazıp tekrardan konuyu kapatmaya çalışıyorlar. Bu yapılan ortada apaçık görünün altyapı soununu görmemezlikten gelmek demektir. Tekrardan ısrarla aynı şeyleri kendilerine ilettiğimde bu defa durumu Turktelekom ekiplerine bildirmelerini istedim ve sanırım bu defa anlamış olacaklar ki durumu TurkTelekom ekiplerine ilettiğine dair bilgilendirme mesajı atmışlar. Umarım sorunum çözülür.
Sizlere konu hakıında buradan bilgilendirme yapmaya devam edeceğim.
Merak edenleriniz için aşağıya şuanki modeme gelen hat değerlerimi koyuyorum. Onun altına da 4 ay önce aynı altyapı ile aynı şekilde aldığım 100 Mbit kullanırkenki modem hat değerlerimi bırakıyorum. aradaki farkı siz görün ve yorumlayın.
-
Tavsiyen için teşekkürler ama daha 2 gün öncesine kadar sorunsuz kullandığım 100 Mbit internetim için hiçbir SNR ayarı yapmaya gerek duymadım ve de gerek de duymamam gerekiyor. Çünkü birgün içinde meydana gelen bir altyapı problemim var ve bunun acilen düzeltilmesi gerekiyor. Yukarıdaki mesajımda şuanki modem hat değerlerini ve daha önce 100 Mbit interneti sorunsuz bir şekilde kullanıyorkenki hat değerlerimi yükledim. İncelersen sevinirim...
-
Sizin binada sizin gibi aynı değerlere sahip kullanıcı var mı? Varsa aynı durumu yaşıyor mu?
Benim aklıma şey geldi; ne kadar mantıklı bilemem.
Daha önce düşük hızda kullananlar, tarifeleri değiştirip hızlarını yükseltince mi acaba problem başladı.
Dolap kardeşliği durumumu acaba; çoktan çok, azdan az gider misali.
-
Bina bize ait. Müstakil yani. Bizden başka da binada oturan yok.
-
Sizin bağlı olduğunuz ankastre kutusuna kaç abone bağlı hocam? Bu kutu ya direk üzerinde olur, ya binanın dış yüzeyinde olur ya da binaların girişinde olur.
Benzer içerikler
- türknet kurulum ücreti
- internet ışığı yanıp sönüyor
- pon ışığı yanmıyor
- açık is emri var işlem devam edemez ne demek
- snr margin kaç olmalı
- turknete geçiş
- 24 ay taahhütlü internet cayma bedeli
- turkcell abone sayısı
- internetim çok yavaş
- zyxel modem kurulumu
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X