Şimdi Ara

UBER'e trafikte über ceza (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
1
Favori
3.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ne taksi ne uber kullanan bir adam degilim de şu ülkede sadece bir gün bile rezalet haberi gormeme hakkim yok mu benim ya ? Anarşist olacagim sirf Turkiyede yaşadigim icin bu gidişle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hadii habere bak yalanın atası mübarek...

    sevgili editör

    UBER ülkemizde yasal

    öyle böyle değil kapı gibi yolcu taşıma belgesi var

    hayırdır gun beyin taksi plakası felan mı var?

    yolcu taşıma belgeli bir hizmete polis ne hakla ceza yazdı acaba?

    yoksa bazı siyasi ve zenginlerimizin taksi plakaları mı var acaba?

    ben iyi şoförden iyi araçlarla insan gibi hizmet alamicak mıyım?

  • bu cezaları ARAÇTA SİGARA İÇEN ŞÖFORLERE NEDEN KESMİYORLAR? reyiz sigaraya karşı değil miydi nedne taksi şöforlerine sigarayı yasaklamıyor gücü yetmiyormu yoksa keş taksicilere

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mementopolis


    quote:

    Orijinalden alıntı: dere.beyi

    Bu işin sonu
    "uber olarak herşeyimiz tam kaçak bişeyimiz yok" diyecek ve avrupa mahkemesine gidilecek sonra uber'a ceza kesemezsiniz diye karar çıkacak sonra herşey halledilecek.
    *****************
    ÖYLE BİR ÜLKEYİZ Kİ GAVUR DEDİKLERİ ADAMLARDAN ADALET BEKLİYORUZ
    B Ö Y L E ... M Ü S L Ü M A N
    *****************
    ülkeyiz işte.


    Belki Laik Bir Ülkeyiz .

    o degilde UBER'e karsi bir Tutum oldugu asikar. Bunu bir tarafa baglamanin bir anlami yok.

    Devletin işine gelmez Uber. Taksi plakasında dönen para harika çünkü oradan nemalananlar yaptırıyor bunları.

    Türkiyenin sorunu bu işte. Ne kadar hükümet değiştirsen de fark etmiyor hep aynı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Sinirim soğumuyor arkadaşlar, kafayı yiyeceğim. Ben anlamıyorum, taksi kullanmak zorunda mıyım ? Bundan kime ne kardeşim istediğim araca binerim bundan kime ne?

    Hem uber vergi veriyor, devlete faydası var uberin. Neden devleti ve halkı soyan, trafik kurallarını çiğneyen taksilere binmek zorunda kalıyorum ? Bu nasıl hükümet böyle ben cidden anlamıyorum, halkın yararına bir tane iş yaptıklarını görmedim.



    Çünkü onlara devlet bu işi yapması için plaka tahsis etti. Plaka olayı olmasa zaten bugün bende sende istediğin gibi yolcu taşıyabilirdin. Kendi aracım garajda yatıyor ihtiyacım olduğunda kullanıyorum. Plaka olayı olmasa boş vaktimde yolcu taşır para kazanırdım bende hocam. Uber ya plaka alacak yada bu plaka sistemi kalkacak bunun başka yolu yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TormentedSoul

    hadii habere bak yalanın atası mübarek...

    sevgili editör

    UBER ülkemizde yasal

    öyle böyle değil kapı gibi yolcu taşıma belgesi var

    hayırdır gun beyin taksi plakası felan mı var?

    yolcu taşıma belgeli bir hizmete polis ne hakla ceza yazdı acaba?

    yoksa bazı siyasi ve zenginlerimizin taksi plakaları mı var acaba?

    ben iyi şoförden iyi araçlarla insan gibi hizmet alamicak mıyım?

    Yolcu taşıma belgesi neyi kapsıyor hocam? Taksi gibiyse plakası T ile mi başlıyor? Minibüs ise M ile mi başlıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hani rekabet kurumu ota moka saldırmaya başladı, tekelleşiyor diye taksicilere de saldırsa ya yer mi bir tarafı onu yapmaya?!?!

  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Plaka sisteminin kalkması lazım hocam. Halka zulümdür, isteyen ek iş olarak bu işi yapsın kime ne yani.

    Bu arada ben azeri türküyüm, bizim orada sizin söyledıgınız gıbı herkes kendı ozel arabasıyla taksıcılık yapıyor kımse bır sey demıyor. Tamsı lambası alıp canı ıstedıgınde arabanın ustune koyup ek iş yapıyorlar.
  • Sonuçta olan normal fiyata konforlu gitmek isteyen vatandaş ile yok pahasına gece gündüz çalışan taksicilere oluyor. Milyonluk plakaları olan godamanları devletimiz koruduğu için olan yine garibanlara oluyor. Yoksa olay uber vs sarı taksi de değil. Yok pahasına godamanların taksisini kullanacağına uber gibi kendi işinin patronu olmak isteyen çok taksici var.
    Devletimiz halkının refahını gözetmeli ama ne yazık ki godamanların refahını daha çok düşünüyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse


    quote:

    Orijinalden alıntı: TormentedSoul

    hadii habere bak yalanın atası mübarek...

    sevgili editör

    UBER ülkemizde yasal

    öyle böyle değil kapı gibi yolcu taşıma belgesi var

    hayırdır gun beyin taksi plakası felan mı var?

    yolcu taşıma belgeli bir hizmete polis ne hakla ceza yazdı acaba?

    yoksa bazı siyasi ve zenginlerimizin taksi plakaları mı var acaba?

    ben iyi şoförden iyi araçlarla insan gibi hizmet alamicak mıyım?

    Yolcu taşıma belgesi neyi kapsıyor hocam? Taksi gibiyse plakası T ile mi başlıyor? Minibüs ise M ile mi başlıyor?

    hocam ikisi de değil

    mesela donanımbirlik diye otobüs firması açtın

    turistik yolcu taşımacılığı diye alırsın belgeni taşırsın

    olay bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben bu uber i yasal biliyordum eğer korsan ve yasadışıysa tamamen kaldırılsın.

  • Ben uber'in yerinde olsam çekilirdim ne b*k yerlerse yesinler derdim. Ülke olarak, millet olarak iğrenç bir seviyedeyiz. Umarım çekilirler pazardan

  • Uber araçlarının trafikten men edilmesi ile ilgili kanun tasarısını chp'li vekiller meclise taşımıştı...

    Bizim gibi geri kalmış demokrasilerde toplum faydası değil, rant ve oy potansiyeli önceliklidir. Partisi falan önemli değil... Ama bilmedikleri, taksi mağdurları taksicilerden çok daha fazla oya sahipler.
  • Ege CANSEN'in yazısından :)
    Yaklaşık 30 yıl önce İstanbul'da 6 milyon kişi yaşıyordu. 17500 kadar taksi plakası vardı. Bugün İstanbul'un nüfusu 15 milyon oldu. Hâlâ aynı sayıda ruhsatlı taksi var. Ekonomik hareketliliğin nüfustan da hızlı arttığı hesaba katılırsa, ruhsatlı taksi sayısının İstanbul için son derce yetersiz kaldığı anlaşılır.

    Uzunca bir süre önce İstanbul Ulaşım'ı ziyaret etmiştim. Burada, şehir içi ulaşım sorunlarına hâkim çok değerli elemanlarla tanışmıştım. Hatta benim çok inandığım ve sıkça tekrar ettiğim “kentsel planlama, ulaşım planlamasıdır” ilkesini tartışmıştık. Bu durumda aklıma şu soru geliyor. Acaba bu uzman arkadaşlar ve koskoca İstanbul'u yönetenler, niçin hâlâ ruhsatlı taksi sayısını bu kadar düşük tutuyor? Yoksa bu donukluğun gerisinde de “rant avcılarının kavgası” mı yatıyor?.

    KITLIK RANT YARATIR.
    “Rant” aslında kira demektir. Kira, bir üretim aracını kullanmanın zaman değeridir. Bu üretim aracına sahip olan kişi, hiç emek sarf etmeden, sırf bu aracın sahibi olduğu için “kira geliri” elde eder. Ciddi mülkü olanların da ciddi miktarda geliri olur. Bu sebeple çalışmadan iyi yaşayanlara “rantiye” denir. Üretim araçları, tarla, han, hamam, otel, fabrika, gemi vs. gibi “gerçek/fiziksel” varlıklar olabileceği gibi, devletin veya belediyelerin aldığı arz kısıtlamalarından “sanal varlık” mülkiyeti de olabilir.

    Mesela batmış bir bankanın “bankacılık lisansı”, eğer devlet yeni lisans vermiyorsa, 40-50 milyon dolar eder. Hakeza “taksi plakası” denen nesne de araç hurdaya çıksa bile birkaç milyon lira eder. Bunlar “yapay kıtlığın yarattığı” hava-cıva mülkiyetlerdir. Bir taksi plakası, sahibine hiç çalışmadan ayda 3-5 bin lira gelir getirir.

    Bir taksinin yarattığı gerçek katma değer, şoförün emeği ile aracın eskime payının toplamıdır. Plaka sahibinin aldığı para ise ranttır..

    KENT İÇİ ULAŞIM.
    Kent içi insan ulaşımı iki türdür. Birincisi, belirsiz sayıda insanın, belirsiz bir zamanda, belirsiz bir yerden, belirsiz bir yere taşınmasıdır. Bu hizmet esas olarak taksi veya özel araç gibi “bireysel” taşıtlarla sağlanır. İkincisi ise, çok sayıda insanın, belli zamanlarda, belli noktalardan belirli noktalara taşınmasıdır. Bunun için otobüs, tramvay, metro gibi “toplu” taşıma araçları kullanılır. Minibüs-dolmuş gibi küçük toplu taşıma araçları ise, ne bireysel ne de toplu taşıma aracıdır. Çoğu kez, kent trafiğine yarardan çok zarar verir..

    RUHSATLI TAKSİ KISITLANIRSA, RUHSATSIZLAR ÇOĞALIR.
    İstanbul'da veya dünyanın pek çok şehrinde taksi plaka sayısı sınırlıdır. Kent içinde taksi sayısının kısıtlı olması “bireysel” ve “toplu” taşıma araçlarının sunduğu ulaşım hizmetini dengelemek açısından şarttır. Yani iktisadidir. Ama görülmektedir ki; ruhsatlı taksi sayısı gereksiz şekilde kısıtlandıkça, ortaya çıkan bireysel taşıma hizmeti açığını, ruhsatsız veya dolambaçlı yollarla sözde ruhsatlanmış taksiler kapatmaktadır. Bu sahtekârlığa artık göz yumulmamalı ve İstanbul'da derhal 5000 yeni taksi ruhsatı “açık artırma” ile piyasaya arz edilmelidir. Telefon-Taksi hizmeti verenler de (Bi-Taksi, İ-Taksi-Uber vb.) bu işi “yalnız ve yalnız” ruhsatlı (sarı) taksilerle yapmalıdır. Böylece hem arz açığı kapanır, hem de haksız rekabet önlenir. Elektrikli Mavi taksi zıpırlığına da gerek yoktur.. Son söz: Rantlar, rasyonel kaynak tahsisini bozar.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: TormentedSoul


    quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse


    quote:

    Orijinalden alıntı: TormentedSoul

    hadii habere bak yalanın atası mübarek...

    sevgili editör

    UBER ülkemizde yasal

    öyle böyle değil kapı gibi yolcu taşıma belgesi var

    hayırdır gun beyin taksi plakası felan mı var?

    yolcu taşıma belgeli bir hizmete polis ne hakla ceza yazdı acaba?

    yoksa bazı siyasi ve zenginlerimizin taksi plakaları mı var acaba?

    ben iyi şoförden iyi araçlarla insan gibi hizmet alamicak mıyım?

    Yolcu taşıma belgesi neyi kapsıyor hocam? Taksi gibiyse plakası T ile mi başlıyor? Minibüs ise M ile mi başlıyor?

    hocam ikisi de değil

    mesela donanımbirlik diye otobüs firması açtın

    turistik yolcu taşımacılığı diye alırsın belgeni taşırsın

    olay bu

    İşte o Zaman turistik yerleri gezersin sadece. Seni Bağcılar'da polis çevirse polise eskiden buralarda bağ vardı onlarin yeni hâlini mi gösteriyorum turiste diyeceksin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tiskiniyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taksi ve benzeri nefretliktir artık.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uber D2 ile işini yapıp, vergisini ödüyor. Ceza kesmek nedir? Tamamen taksi rantında para döndürenlerin çekememezliği, kıskançlığı ve hasetliği yüzünden. Sonuna kadar Uber!

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haplo

    Blablacar gibi yolculuk sırasında dilerseniz benzin masrafını paylaştığınız uygulamalar da söz konusu cezaya tabi öyleyse. Arkadaşınıza "araba senden, benzin benden" diyerek beraber bir tatile veya yolculuğa çıktığınızda da sizden para kazanacak olan otobüsçü ve taksicileri saf dışı ettiğiniz için aynı kanun geçerli olsa gerek. Otostop çeken hiç tanımadığı birini arabasına alan kişi de otobüsçülerin veya taksicilerin kazancını düşürdüğü için her araç sahibi de suçlu öyleyse. Araç kiralayanlardan satanlara ve alanlara kadar herkes otobüs ve taksicilerin kazancından yediği için onlar da suçlu öyleyse. Bunların ayrımını yapacak bir sistem yok ve olamaz. Yasa baştan kokuşmuş, çöp.

    Burada suç unsuru yaratan ilk etmen açıktır ki ticari plaka adı altındaki zurnaya ev-apartman parası ödettiren yasa kurumlarıdır. "Çalışan kazanır, çalışmayan kazanmaz" kadar basit bir yaşamsal denklemi, "apartman parasına çalıştırma izni alan kazanır" haline dönüştürmekte, hizmeti ucuzlatacak ve kalitesini arttıracak rekabetin önünü keserek kendi kendine suç unsuru yaratmaktadır.

    Teoride "düzen" olması gereken kanun, pratikte "kaos"u yaratan temel neden olmuştur.

    Sistem, elindeki avucundakiyle çalışmak isteyene, sırf yeterince zengin olmadığı için çalışma hakkı tanımayan, insanların çalışma hakkını elinden alan, çalışmayı suç sayan, bozuk, çürük bir sistemdir.

    Sistem, parası olanı patronluğa teşvik eden, parası olmayanı başkalarının kazancı adına üç kuruşluk köleliğe mahkûm eden, ahlaksız, kirli bir sistemdir.

    Arzumuz dışında doğduğumuz bu sistemde hayattan göçeceğimiz güne dek, hepimize geçmiş olsun arkadaşlar.

    Düşüncelerinize kısmen katılıyorum, ancak otostop çeken kişiyi aracınıza akmak kanunen suç olabilir. Kaçak olarak yolculuk eden birini aracınıza aldığınızda bu kişi terörist de olabilir. Bu yüzden teröre yardımcı olacağınız için sizde zan altında kalırsınız.



    Ek olarak ticari taksi sürücülerini ve sistemi sevmem. Ama bir yandan ülkede bu işi yapmak için apartman parası ödenilen plakanın taşıma yapması ile normal bir plakanın taşıma yapması adaletsiz olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaa ben yanlış mı anlıyorum? Uber vergi veriyor ve cezalandırılıyor. Vergi şehvetiyle yanıp tutuşan bu hükümet ki verginin vergisini bile alıyor iken böyle extradan gelen vergiye(para) neden karşı???

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.