Şimdi Ara

Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
760
Cevap
167
Favori
61.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frux

    Uruguay Hava Kuvvetleri'nin 571 sefer sayılı uçuşu

    Uruguay Hava Kuvvetleri Uçuş 571, ya da And Dağları uçak kazası, havacılık tarihinde özel yeri olan bir uçak kazası. 13 Ekim 1972 tarihinde 45 kişiyi taşıyan bir uçak And Dağları’na çarpıp düşmüş, hayatta kalan 16 kişi ancak 23 Aralık 1972 günü kazanın üzerinden iki aydan uzun bir süre geçtikten sonra kurtarılabilmiştir.

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir


    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir


    Kaza ve kurtarma çalışmaları
    ...


    Uff bu çok ilginçmiş...And Dağları'nda aylarca hayatta kalmak çok zor iş olsa gerek...

    Şili ve Arjantin arasında yaptığım seyahatlerde birkaç defa üzerinden geçtim ve manzara inanılmaz...Hiçbir bitki örtüsü yoktu...Aşağıdaki resimdeki gibi sarp, yüksek, zirveler, kayalıklar...Ve kilometrelerce devam ediyor...

    Adamların yaptığı tam anlamıyla mucize olmuş...

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir


    Konuyu açan arkadaşa çok teşekkürler...Oldukça güzel bir konu olmuş, baştan sona okudum...




  • Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir

    aklıma geldi
  • Takip.
  • İlginiz İçin Bir kez Daha Çok Teşekkür Ederim Hepinize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frux

    Uruguay Hava Kuvvetleri'nin 571 sefer sayılı uçuşu

    Uruguay Hava Kuvvetleri Uçuş 571, ya da And Dağları uçak kazası, havacılık tarihinde özel yeri olan bir uçak kazası. 13 Ekim 1972 tarihinde 45 kişiyi taşıyan bir uçak And Dağları’na çarpıp düşmüş, hayatta kalan 16 kişi ancak 23 Aralık 1972 günü kazanın üzerinden iki aydan uzun bir süre geçtikten sonra kurtarılabilmiştir.

    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir


    Uçak Kazaları (Kazalar Güncellenmiştir) Yeni Olaylar Eklenmiştir





    gecenlerde tv8'de bunu konu alan yasamak icin adli filmi izlemistim. Baya etkileyiciydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scoopi -- 1 Ağustos 2012; 19:27:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ucak bakım okuyorum. bu konu ile ilgili bi projem var. yerimizi ayırtalım
  • Uruguay Hava Kuvvetleri'nin 571 sefer sayılı uçuşu Belgesel (İngilizce altyazılı)




    Alive: Flight 571 crash site in Google Earth Uçağın düşüş konumunu ''Google Earth'' ile anlatımı





  • Onemli olan her ucak kazasindan sonra bunun teknik yada pilotaj hatasini ortaya koyup tekrarlanmasini onlemektir nitekim rapororler bu konuda cok ciddi anlamda calisip gercegi gun yuzune cikartip olabilcek bir cok kazayi onlemislerdir ,,, konu cok guzel emeginize saglik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Air France 447 ve THY 1951 Uçak kazaları eklenmiştir.
  • Air France'den uzak durun
  • konu mükemmel gidiyor.takip
  • SEVERIM BOYLE KONULARI MSJ BULUNSUN
  • Bölümünüze bir katkıda bulunmak isterim.

    Süphan Dağı'na yakın bir bölgede bulunduğum zaman, oranın halkı 1950'lerde dağa düşen bir uçağın olduğundan bahsetmişlerdi.

    Küçük bir araştırmanın ardından, bu kazayı biraz politik, biraz teknik açıdan inceleyen bir yazıya denk geldim. Ve sizlerle paylaşmak istedim. Sizleri biraz düşünmeye sevk edecek bir yazı.

    Yazının yazarına teşekkür ediyor ve linkini sunuyorum. Saygılar.

    http://www.osmansoysal.com/yazilarim/muhtelif/68-suephan-daina-dueen-nglz-ucai.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Takipteyim


  • şu bölümü izlemeden önce pilotlara çok imrenirdim,özenirdim mesleklerine hayrandım fakat izledikten sonra pilotların sıradan insanlar olduğu kanısına vardım ve bir pilotun nasıl böyle bi nefsine yenik düşmesini anlamakta güçlük çekiyorum en nihayetinde hepimiz insanız diyoruz..

    KAZANIN ÖZETİ

    aeroflot russian international airlines*'a ait bir airbus a310-304 tipi yolcu uçağının, kaptan pilotun 15 yaşındaki oğlunun pilot koltuğuna oturması sonucunda meydana gelen hataların ardından dağa çakıldığı havacılık tarihinin en tuhaf kazalarından biridir. uçaktaki 75 kişiden tek bir kişi bile kurtulamadı.

    kazanın hikayesi:
    moskva-sheremetyevo havalimanı*'ndan kalkan ve hong kong-kai tak uluslararası havalimanı*'na varması planlanan a310, çoğunluğu hong konglu ve tayvanlı yolculardan oluşuyordu. ayrıca yolcular arasında kaptan pilotun kızı, oğlu ve kardeşi de bulunuyordu. çocuklar ilk kez yurtdışına çıkmanın heyecanı içerisindeydiler. 10 saatlik yolculuğun 4. saatinde kaptan pilotun kardeşi, yeğenlerini de yanına alarak kokpiti ziyaret ederek sürpriz yapmaya karar verir.

    otomatik pilotla rotasında sakince ilerlemekte olan a310'un kokpitinin mevcudu bir anda 5 kişiye çıkmıştır. çocuklarının yanında olmasına sevinen kaptan, çocuklarına pilotluk zevkini tatmak için sırayla koltuğa oturmalarını teklif eder. ilk olarak kız çocuğunu oturtan pilot, otomatik pilotun sağ ve sola dönüşünü sağlayan heading kısmındaki değeri değiştirerek kızına uçağı sağ sola çevirdiği hissini yaşatır. değeri eski haline getirerek uçağı doğrultan pilot, bu sefer oğlunu pilot koltuğuna oturtur. bu sırada kaptan pilot çocuklarına kontrol panelindeki hiçbir şeye dokunmamalarını(özellikle kırmızı otopilot de-aktif butonuna) tembih eder. oğlu koltuğa oturduktan sonra otopilota oğlu için de aynı komutları verir ve tekrar doğrultur uçağı. bu sırada arkada kızıyla sohbet etmekte olan kaptan pilot, oğlunu yalnız bir şekilde koltukta bırakmıştır. levyeyi sağa sola çevirse de uçağın tepki vermediğini anlayan çocuk(uçak otomatik pilotta olduğu için bu durum doğal), kısa bir süre sonra ufuk çizgisi gösterge panelinden uçağın gereğinden fazla yana doğru yattığını fark eder(bunu da pilotlardan önce çocuk fark ediyor!). kaptan pilot oğluna "kendi kendine mi dönüyor?" diye sorar. co-pilot da duruma bir anlam verememiştir. navigasyon panelinde de uçağın düz rotası yerine kavisli bir rota üzerinde uçmaya çalıştığını görürler. aşağıdaki bir havalanını etrafında tur atacaklarını* tahmin ettiler. bu durumda bile kaptan pilot hala yerine oturmamıştır. çok kısa bir süre sonra da uçak tam 45 derecelik bir açıyla sağa yatıyor konuma gelir. bu uçağın havada tutunma direnci için yüksek bir değerdir. navigasyon cihazından da kavis şeklindeki uçağın rota çizgisi kaybolmuştur. 500km/h hızla ve 45 derecelik sağa dönüş açısıyla havada tutunmak için burnunu havaya veren uçakta inanılmaz bir yerçekimi kuvveti oluştu. yolcular da büyük bir panik içerisine girdiler. koltuğa oturmayı yeni akıl eden(!) kaptan pilot yerinden kıpırdayamaz duruma gelir. uçaktaki herkes kendi ağırlığının iki katı bir kuvvetle yerlerine yapışmışlardı. co-pilot da levyeyi tutmakta ve doğrultmakta büyük zorluk çekiyordu.

    kısa bir süre sonra tekrar otomatik olarak kendini doğrultmaya çalışan uçak bu sefer pike yaparak burnunu aşağıya verir. bu sırada co-pilotun "yer göründü" şeklinde bağırması kokpit ses kayıtlarında duyulmuştur. bu sefer ciddi bir şekilde irtifa kaybetmeye başlar. hala yerinden kıpırdamakta zorluk çeken kaptan pilot, kontrol panelinden gelen uyarı sesleriyle(otomatik pilotun tamamen iptal olduğu, motorların itme kuvvetinin azaldığı) birlikte daha da panik yapmaya başlamıştır. uçak saatte 720 km/h hızla yere doğru dalışa geçmiştir. o sırada co-pilot sonunda az da olsa uçağı doğrultmayı başarır. yerçekiminin etkisinin azalmasıyla kaptan pilot oğlunu kaldırıp hemen yerine geçmeyi başarmıştır. kontrolden çıkan uçak tekrardan adeta tirbuşon burgusu gibi dönerek dalışa geçer. kaptan ve yardımcı pilot uzun süren çabayla uçağı biraz sakinleştirdi, ancak yaklaşık 10 dakikadır yer, irtifa ve rota bilgisinden yoksun a310'un pilotları, karla kaplı bir dağın tepesine çakılmaya çok yakın olduklarını sadece saniyeler önce fark eder. kısa bir süre sonra sibirya yakınlarında her şey sessizliğe büründü. a310'daki 75 kişi ne olduğunu anlayamadan sonsuzluğa adım attılar.

    kazanın sebebi:
    kazanın asıl sebebi olayda da görüldüğü gibi tamamen pilot hatası. ancak oğlunu pilot koltuğuna oturttuktan sonra uçakta neler olduğu asıl merak edilen konu...

    olayı inceleme altına alan yetkililer, karakutu bilgilerine baktıklarında motorların çarpışma anında çalışır durumda olduklarını tespit ettiler. ardından kokpit ses kayıtlarını incelemeye geçtiklerinde yetkililerin nutku tutuldu: kaptan pilot çocuklarına uçağın kontrolünü teslim etmişti. kaptan pilotun böyle bir şeye nasıl izin verdiğine bir türlü anlam veremiyordu. tüm aeroflot firması adeta şok içindeydi. 1. sınıf bir kaptan pilotun, bahsi bile geçmesinin mümkün olmayacağı böyle bir duruma müsade etmesi inanılır gibi değildi. bu durumun basına da sızmasıyla aeroflot'un itibarı resmen mahvolmuştu.

    uçağın düşmesine ne sebep olduğunu araştırmaya koyulan yetkililer ilginç bir detayı fark ederler: otopilotun uçağın sağa ve sola hareket etmesini sağlayan bölümü* devredışı olmuştu. facianın başlangıç noktası burasıydı. otopilot uçağın 3 önemli hareketini kontrol eden çok gelişmiş bir sistemdir: yön, irtifa ve hız. yeni nesil uçaklarda bu 3 kısımdan herhangi birini iptal edip otopilotun çalışmasını devam etmesini sağlayan tasarımlar vardı. peki heading otomatik pilottan nasıl devre dışı kaldı?

    yetkililer bu durumu bir a310 simülatöründe tekrar canlandırdılar. yapılan testlerde çok ilginç bir detayı fark ettiler. uçağın tamamen otomatik pilotun kontrolü altındayken; eğer levye uzun bir süre belli yöne doğru zorlanırsa, otomatik olarak heading devre dışı kalıyor ve bu durumu ikaz eden hiç bir uyarı sesi kokpitte çıkmıyor. sadece 2 ışıkla bu durum pilotlara aktarılıyor. bu durumda uçağın sağ ve sol yönelmeleri tamamen pilota kalıyor. ancak bu uçağın pilotları böyle bir durumun gerçekleştiklerine dair hiçbir eğitim almamışlardı. eğitimlerin ne kadar hatalı olduğu bu durumda ortaya çıktı. yani çocuğun uzun süre levyeyi zorlayarak otopilotun bir kısmını devredışı bırakması pilotlar tarafından fark edilemiyor. bu sebeple de uçağın otopilottayken neden sürekli sağa yattığını bir türlü çözemediler. uçak 45 derecelik riskli bir açıya dayandıktan sonra facia önlenemez bir duruma geliyor. uçağın tüm kontrolü artık aerodinamik yasalarının kontrolündeydi. yine eğitim eksikliğinden kaynaklanan sebepten dolayı; eğer pilotlar panik yapıp sürekli uçağı doğrultamaya çalışmak yerine kendi haline bıraksalardı uçak kendini toparlayıp yatay bir konuma gelecekti. buna eğitilmedikleri için sürekli kendileri müdahele ettiler ve uçağın otopilotu tamamen devredışı kaldı.

    kaza ile ilgili diğer notlar:
    - cesetlerin çoğu tanınmayacak haldeydi. teşhis için kurbanların kıyafetleri yardımcı oldu. 22 ceset teşhis edilemeyince birlikte yakılmaya karar verildi.
    - ancak 11 eylül olaylarından sonra kokpit kapılarının kilitlenmesi kararı alındı.
    - ne yazık ki her kazada olduğu gibi kaza sonrası elde edilen bilgiler havacılık güvenliği için fayda sağlamıştır. bu kaza sonrası gidilen tasarım değişikleri ve pilot eğitimleri, yolcuların güvenliği için havacılığa önemli katkılar sağlamıştır.
    - sovyet uçaklarında heading devredışı kaldığında sesli uyarı sistemi vardı. a310'da olmaması pilotların alıştığı bir durum değildi.
    - havacılık dünyasının en ufak bir ciddiyetsizliğe dahi tahammülü olmadığını söylememe gerek yok sanırım...

    kaza ile ilgili istatistikler:
    - airbus a310'un geçirdiği 2. kaza.
    - airbus a310'un geçirdiği en kötü 6. kaza.
    - rusya'da gerçekleşen en kötü 30. kaza.

    uçağın eski bir fotoğrafı:
    http://aviation-safety.net/...9940323-0&vnr=2&kind=pc

    kaza sonrası bir fotoğraf:
    http://www.airdisaster.com/photos/f-ogqs/photo.shtml

    [anlatım kısmı alıntıdır]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brifing -- 2 Ağustos 2012; 1:10:32 >




  • atlas jetteki yolcuların içinde cernde çalışacak olanların olması enteresandı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    atlas jetteki yolcuların içinde cernde çalışacak olanların olması enteresandı

    ordaki profları resmen yediler ama o yuzden ama yarın öbürgün dişe dokunur bişeyler yapacağındann..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brifing

    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    atlas jetteki yolcuların içinde cernde çalışacak olanların olması enteresandı

    ordaki profları resmen yediler ama o yuzden ama yarın öbürgün dişe dokunur bişeyler yapacağındann..

    daha çok yakında rusya sanırım polonyalıların uçağını rusyada yapılan bir katliamı anmak için gelirken düşürdü koca hükümeti havaya uçurdu ve bu göz göre göre oldu ama bütün dünyaya bu teknik arıza dendi bu işler böyledir koskoca devlet biziim uçağımızı şunlar düşürdü diyecek hali yok derse zaten itibarı kalmaz halkına açıklayamaz durumu, halkı "sen ne iş yapıyon orada hacı der".

    atlas jet olayında entersan olan uçak girmemesi gerekn bir dağa doğru gidip kuyruğunu sürtüp düşmüştü ama uçağın radarları tamamen gitmesi gerekn yönde gittiğini gösteriyordu. Artık askerlerle tankla topla savaşılmıyor gözle görülen bir oırdun varsa ve bir savaştaysan bir hiçsindir. Atlas jet kimindi diye aklıma geldi şimdi....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai

    Bölümünüze bir katkıda bulunmak isterim.

    Süphan Dağı'na yakın bir bölgede bulunduğum zaman, oranın halkı 1950'lerde dağa düşen bir uçağın olduğundan bahsetmişlerdi.

    Küçük bir araştırmanın ardından, bu kazayı biraz politik, biraz teknik açıdan inceleyen bir yazıya denk geldim. Ve sizlerle paylaşmak istedim. Sizleri biraz düşünmeye sevk edecek bir yazı.

    Yazının yazarına teşekkür ediyor ve linkini sunuyorum. Saygılar.

    http://www.osmansoysal.com/yazilarim/muhtelif/68-suephan-daina-dueen-nglz-ucai.html

    Katkınız İçin Teşekkür Ederim.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.