Şimdi Ara

Uçak nasıl havalanır??? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
6.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • altta kendimce bir şekil çizdim.
    fizikten bildiğimiz gibi hızın arttığı yerde basınç düşer.hızın azaldığı yerde de basınç artar.
    kanadın ön tarafından gelen hava alttan ve üstten geçer ve kanadın sonunda aynı yerde buluşur.kanadın üst tarafı biraz bombelidir.bundan dolayı üstten geçen hava alttakine oranla daha fazla yol alır ve daha yüksek hız alır.böylece üst tarafta düşük basınç oluşur.alt yüksek,üst düşük basınç olduğundan hava akımı kanadı ve uçağı havalandırır.
     Uçak nasıl havalanır???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    imân gücüyle...

  • Poposundan alev fışkırıyo görmüyo musun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Zakumo


    quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    imân gücüyle...



  • En çok merak ettiğim,Uçağın ilk kalkış hali.O uçak ilk kalktığında nasıl tırmanıyor yani.Onu sanki yukarıya doğru çekiyorlarmış gibi.İlk kalkış yani Pistten nasıl başarıyor?
    İşte şunu merak ediyorum:
     Uçak nasıl havalanır???

    ..
    ..
    Bir de o kadar metre yükseklikte ki havadan nasıl yere iniyor uçak o nasıl oluyor nasıl indiriliyor??
     Uçak nasıl havalanır???
    İniş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ZaptiyE_ -- 15 Mart 2008; 20:07:15 >




  • kardeş bence sen similasyon bi ucak oyunu oyna. Microsoft flight x'i tafsiye ederim anlarsın ucagi kaldırmayi indirmeyi
  • sana da cevap veriyolar sen hala nasıl nasıl..kafan mı güzel?adam momentum demiş şekil çizmiş o kadar.
  • Türbülans olayını açıklamak isteyen?
  • Boş boş konuşma git ders çalış !
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TimeSLoRD

    Boş boş konuşma git ders çalış !



    Ben?
  • Uçağı bırkaın o basit. Helikokpterin çalışma sistemi çok ilginç. Uçağın sisteminden kat kat daha karmaşık. O kadar ince ayarları varki şaşar kalırsınız. Mesela soruyorum. Helikopter neden çalışınca kanatlarından patır patır ses gelir? Çoğunuz normal diyecek ama o patır patır sesi motordan gelmiyor. Pervanelerden geliyor. Peki uçağın pervanesi neden o sesi yapmıyor? Uçak pervanesinden gelen ses motorun sesidir. Elektrikli fanları düşünün...

    helikopterin pervaneleri ilginç bir biçimde ön kısımda gerilerek yanlamasına kırbaç gibi bir şakılama yapıyor her turda. Aksi taktirde ileri geri ve yanlara hareket edemez.

    Geçenlerde elektrikli bir heli model aldım ve net üzerinden edindiğim bilgilere şaştım kaldım. Malesef türkiyede bu bilgilere rastlamadım. Amerikan, alman ve ingilizlerin bu hobi üzerine o kadar çok merakları ve ilgileri varki. Adamların her üyesi resmen helikopter üretecek bilgiye sahip. Sorsan ya garsondur yada fabrikada işçi.

    İşte bu hobi ve meraklar üzere yetişen toplumlardan çıkıyor patent ve icatlar. Bizde bu hobiler akvaryum, kuş ve para koleksiyonundan öteye geçmez




  • Adamlarda para varda uzaktan kumandalı helikopteri hobi olarak kullanıyorlar.
  • Ucagi ucuran kanatlaridir.. govde ise bir yuktur.. kanadin enteresan bir kesiti vardir.. kesit olarak baktigimizda (yani yandan) alt yuzeyi duz, ust yuzeyi egimli bir damla seklindedir neredeyse.. bu kanat, havada bir hava filesi ile karsilastiginda, o hava filesi ikiye ayrilir, bir bolumu kanadin ust yuzeyinden bir bolumu kanadin alt yuzeyinden gecme egilimindedir.. alt yuzeyden gecen hava filesi belli bir mesafeyi x zamanda gecer.. ama kanadin ust yuzeyinden gececek olan hava filesi, kanadin altindan gecen hava filesi ile ayni zamanda kanadin sonunda bulusmak zorunda oldugu icin, ayni surede daha fazla mesafe gecer.. bu da su demektir, kanadin ustunden gecen hava filesinin hizi fazladir.. bernoulli prensibine gore de, hizi artan havanin basinci duser.. boylece, kanadin altinda kalan havanin basinci, ustte kalan havanin basincindan yuksek olur.. boylece basinci yuksek olan bolum, basinci dusuk olan bolumu havaya kaldirmaya calisir.. kaldirir da.. ve bu kaldirma sonucunda kanat, daha yuksege cikmaya calisir.. neden ? cunku alttaki yuksek basinc ustteki alcak basinca galip gelir.. ist-paris tk182 sefer sayili ucusunuz iyi yolculuklar diler..


    http://tr.wikipedia.org/wiki/U%C3%A7ak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ZaptiyE_

    En çok merak ettiğim,Uçağın ilk kalkış hali.O uçak ilk kalktığında nasıl tırmanıyor yani.Onu sanki yukarıya doğru çekiyorlarmış gibi.İlk kalkış yani Pistten nasıl başarıyor?
    İşte şunu merak ediyorum:
     Uçak nasıl havalanır???

    ..
    ..
    Bir de o kadar metre yükseklikte ki havadan nasıl yere iniyor uçak o nasıl oluyor nasıl indiriliyor??
     Uçak nasıl havalanır???
    İniş...



    flaplar




  • Begenmediğin hava senı burdan istese Amerikaya uçurur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eggy1


    flaplar


    Flapla alakası yok ne yazık ki. Uçak belli bir hıza ulaştığında kuyruğundaki kanat (stabilizer) kontrol yüzeyi (elevatör) uçağın kuyruğunu yere bastırır, lövyeyi çekince olur bu. Kuyruğu yere basar, ön tarafı havalanır. Ardından hücum açısı artan kanatların kaldırma kuvveti tamamen yerden kesilmeyi getirir ve olaylar gelişir. Flaplar sadece bu tırmanışı daha düşük hızda yapmaya yarar.

    Bahsettiğim hıza (Vmu) ulaşmadan lövye çekilirse kuyruğunuzu yere sürtersiniz. İtinayla kaçınınız. Vr denen rotasyon hızında lövye çekilir ve hop uçak yerden kesilir.

    @tuvnera

    Motorların kanatta ya da arkada olmasının o kadar çok faktörü var ki... Şu anda en mühim olan ekonomik kaygılar ve bazı teknik avantajlar. Çok kabaca şöyle diyebiliriz, şu günden itibaren artık motoru arkaya koymanın tek gerekçesi uçağın ufak ve alçak olmasından dolayı kanatlara koymanın mümkün olmamasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 15 Mart 2008; 16:44:50 >




  • arabada 100 km ile giderken elini camdan çıkar. yere paralel tut ve incele, ardından 20 derece ağim ve ve serçe parmağını flap açar gibi hafif aşağıda tut öyle gözlemle. işte öyle kalkıyor.


    hava mava demeyin demişsin, başka açıklaması yok. olay basit, kanadın altına çarpan hava (bu açıya da angle off attack denir), bir seviyeden sonra muazzam kaldırma kuvvetine dönüşür, o da uçağı kaldırır. o yüzden farklı uçakların kalkış hızları farklı olur.


    flapın etkisi vardır, flaplar açıldığında angle of attack artacağından daha düşük hızda yeterli kaldırma kuvveti oluşturulabilir, dolayısı ile uçak daha düşük hızda kalkabilir. zaten iniştede flap açılmasının sebebi, uçağın süzülmesini hız düşmesinde bile sürdürebilmek içindir, zira hatırladığım kadarı ile 20 derece üzeri açılan flaplar spoiler görevi görüp frenlemeye yarar. 20 derece altında süzülme ve kaldırma kuvveti gözlemlenir.




  • Ccaparli,

    Gözlemler doğru. Şöyle ki, 25 (20) derece üzeri flapların sürtünmeye etkisi, kaldırmaya etkisinden fazladır. Yani toplam kaldırma gücüne eklediği marjinal fayda azalır. Bu yüzden kalkışlarda ve tek motorla yapılan inişlerde flaplar 15 derece üstünde kullanılmaz pek. İstisnai olarak A340-600 gibi çok uzun uçaklarda flap ayarı 3 (yani 25-30 civarı) olmadan yerden havalanmak çok zordur çünkü kuyruk sürtme (tail strike) ihtimali çok yüksektir.

    Flapların alakası yok derken, ilk yerden kesiliş ile doğrudan alakaları yok anlamında belirttim. Bir uçak flap açmadan da eninde sonunda gerekli hıza ulaşınca yerden kesilir, flap bu hızı aşağı çeker.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 15 Mart 2008; 16:54:33 >
  • Hücum açısı (angle of attack) da çok önemli.Kanatların yapısna göre değişir bu.Eğer kanatların standartları dışında bir açıya getirirseniz stall yaşanır.

    Stallda kanat altında ve üstündeki hava akımı bozulmaya başlar.Kaldırma kuvveti azalır ve uçak irtifa kaybeder.Resmen taş gibi düşmeye başlar
    Resimde görüldüğü gibi,özellikle T-Kanatlı uçaklarda bu hadise çok tehlikeli.
    Çünkü stalldan kurtulmanın tek yolu hücum açısını düşürmektir.T-Kanatlarda ise elevatörün de hava akımı kesiliyor.Buna deep stall deniliyor ve belki de yapılabilecek en ölümcül hatalardan biridir.


     Uçak nasıl havalanır???




     Uçak nasıl havalanır???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABSOLUT -- 15 Mart 2008; 17:43:03 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.