O motoru sana bağlamasakta tek başına uçabilir zaten.
kırıldım valla.
quote:
Orijinalden alıntı: Yasin Dayıoğlu
quote:
Orijinalden alıntı: burnaldinho
quote:
Orijinalden alıntı: Poker in the Face
boeing 747 motoru. General Electric'ten...
onu bana bağlasalar ben bile uçarım tabi
O motoru sana bağlamasakta tek başına uçabilir zaten.
ne meraklıymışınız motora bağlanmaya
hadi bi şekilde uçtu , bide utanmadan indiriyolar ucagı
quote:
Orijinalden alıntı: Elektroniker
quote:
Orijinalden alıntı: CAViA
gauss yasasına dayanarak.
Elektrik alanla mı uçuyor
evet karıştırdım ya akışkanlar mıydı neydi görmüştük fizik-1 de de unuttuk
quote:
Orijinalden alıntı: ahmetsirel
quote:
Orijinalden alıntı: tahrikk
quote:
Orijinalden alıntı: nesenlenesensiz
Basınç farkı.
En basit tanım bu olur ama bunu açmak gerekir mutlaka.
Uçakların kanatları görseldeki gibi standart bir şeklesahiptirler. Kanatlar, hava akımının içerisinde bulunduğunda, üst taraftan daha hızlı geçen hava alçak basınç, yavaş geçen yüksek basınç oluşturur (Yoğunluktan dolayı), bu da uçağın havada süzülmesini sağlar. Bu şekil birçok şeyde olduğu gibi doğadan, kuş kanatlarından alınmışlardır.
Havanın kaldırma kuvvetini evde de kolayca deneyebilirsiniz. Elinize biraz büyük bir kâğıt alın, kâğıdı düz tutun ve üst tarafına, hava kâğıdı yalayacak şekilde üfleyin: kâğıdın kalktığını göreceksiniz.
Uçaklar bu şekilde uçmaz, en çok anlatılan şekli budur okullarda bile böyle anlatılır fakat yanlıştır. Eğer böyle uçsaydı düz kanatlı uçaklar uçamazdı.
düz kanatlı uçak diye birşey mi var? Tamamen böyle uçuyor....
İyi güldüm akşam akşam, düz kanatlı uçak
Uçağın nasıl uçtuğunu anlamak için Bernoulli abimizin ne dediğini anlayabilmek gerekir.
Basit anlatmak gerekirse, yukarıdaki şekile göre, şimdi hava belli bir toplam enerjiyle ilerlerken bir kanada çarpıyor, kanada çarpınca iki yol var takip etmesi gereken, bir kısım hava kanadın üst kısmından , bir kısmı ise alt tarafından gitmeye başlıyor, kanat sonunda ise yine buluşuyorlar, işte bu kanat üzerindeki hareketleri sırasınca, kanadın üstündeki hava kanat şeklinden dolayı daha uzun bir yol gidiyor, ama kanat sonunda alttaki havayla buluşacak;
buluşmaya geç kalmamak için tabii hızlanıyor, hızlandıkça akışkanların basıncı düşer, alttaki hava da kısa yolu yavaş yavaş giderken basıncı daha yüksek olacağndan, yukarıdaki abimleri ittiri veriyor, böylece lift oluşuyor.
Olay bundan ibaret
Tam olarak bu motorlar süs diye yapılıyor aslında.