Dünyaca ünlü otomobil üreticisi firma Batı Avrupa ve Doğu Avrupa pazarından çıkma kararı aldı. Bu bölgedeki pazarlar arasında Türkiye de bulunuyor. Chevrolet’nin bu kararında Avrupa’daki zorlayıcı iş modelleri ve ekonomik krizin etkili olduğu belirtiliyor.
Dünya üzerindeki en büyük 4. otomobil markası olarak bilinen firma Avrupa pazarından çıkarak Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu’ndaki faaliyetlerine ağırlık vermeyi planlıyor. Bu topluluk içinde Kazakistan ve Ukrayna gibi eski Sovyet ülkeleri de bulunuyor. Şirket bu stratejisi ile birlikte Avrupa’da Opel ve Vauxhall markalarını güçlendirmeyi hedefliyor.
MALİYETİ 1 MİLYAR DOLARI BULABİLİR General Motors’un Başkan Yardımcısı Steve Girsky yaptığı açıklamada Avrupa pazarından geri çekilmenin maliyetinin 700 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında değiştireceğini ifade ediyor. Chevrolet 2015 yılı sonuna kadar Avrupa’dan tamamen çıkmış olacak. Chevrolet Avrupa araba pazarında Peugeot Citroen, Volkswagen ve Renault'un arkasından 4. sırada yer alıyor. Avrupa pazarına ilk olarak 2005 yılında giren Chevrolet burada sadece 8 yıl kaldı.
MANU İLE YOLA DEVAM Şirket 2011 ve 2012 yılları arasında Avrupa'da 12 tane yeni araç tanıttı. Firmanın Kıta Avrupası genelinde 1.900 bayisi bulunuyor. Ayrıca Chevrolet'in Corvette gibi efsaneleşmiş lüks spor araba modelleri Avrupa'da satılmaya devam edecek. Chevrolet'nin bir İngliz takımı olan Machester United ile imzaladığı sponsorluk anlaşması da devam edecek.