Elektrikli otomobil için araştırmalar yapıyorum. İki araba arasında kaldım. Jeep'in temel özellikleri biraz daha düşük gibi ama görüntüsü çok daha iyi. Kia özellikler daha iyi ama görüntü biraz daha kötü. Teknik detaylara hakim değilim. Müstakil evde şarj imkanım var. Şehir içi kullanımda olacak yani elektrikli araçlar için söylenen olumsuz durumlardan en az etkileneceğimi tahmin ediyorum. Pillerin garantileri 8 yıl civarında, dikkatli kullanımda çok daha uzun süre işimizi göreceğini umuyorum. Tesla'nın tekrar fiyat düşüreceği konusunda yorumlar okudum. Yılbaşını kaçırmak da istemiyorum. Tavsiyelere açığım, başlıktaki araçlar seviyesinde ve fiyatında pek fazla seçenek de yok açıkçası (ben bulamadım)... |
Jeep Avenger vs Kia Niro EV
-
-
Şu ithal elektrik araçlara bayi kurma zorunluluğu falan ne olur bilemem ama şu an 1.5 milyon altına benim gözümde MG4e rakip araç yok..
en temel sebebi de arkadan itiş, arkadan motor olması, 50:50 ağırlık dağılımı, yüksek torkla arkadan itiş birleşince buna paralel son derece sportif ve keyifli sürüşü.. elektronik müdahale de az tutulmuş bilerek bildiğin gariban taycan'ı yapmışlar. Tesla'dan sonra kullandığım ilk elektrikli araçtı beklentilerimi aştı yıktı geçti.. elimizde kalmasın devlet kazık atmasın diye bekliyorum şuan, direkt yapıştıracağım yoksa.
kalite hissi de ve işçiliği de gayet güzel..
ha menüleri ingilizceydi aracın mesela türkçe seçeneği yokmuş.. bazı eksikleri vardı makyaj aynalarında ışık yok, arka kol dayama yoktu bir iki eksiği daha vardı.. ama hiç önemi yok. menzili gayet yeterli, araba tüm muadillerinden açık ara keyifli. benim için yeterli.
tavsiye eder miyim bilmiyorum. bu tip araçlara bakanlarla benim zevklerim ne yazıki ki uyuşmuyor. bu yaşta GTI bakar gibi bakıyorum araçlara hala :) bu yüzden bir şey diyemem. çoğu insan için yazdıklarımın zerrece önemi yok. bu yüzden MG4 özelinde net bir şey diyemem ama müstakil şarj imkanınız varsa kimsenin sizi vazgeçirmesine izin vermeyin, mutlaka elektrikli bir araç alın..
-
Cevap için teşekkürler, evet MG4'e biraz baktım ama görür görmez vazgeçtim. Yani görüntü biraz ilk planda diyebilirim (çok büyük farklar olmadığı sürece). Sürüş keyfi ya da arabaların bu anlamda performansları büyük olasılıkla çok büyük fark yaratmayacak...
Pil kapasitesi daha iyi elbette bu önemli. Stabil şekilde çalışması, durduk yere başımızı ağrıtmaması ve ihtiyacı gidermesi yeterlidir.
-
Avenger, Kia Niro’ya göre fazlasıyla küçük bir araba hocam. Çok net bir şekilde küçük sınıfım diye bağırıyor. Kalite konusunda da pek iç açıcı olmuyor Jeep modelleri.
Tasarım tabi ki tamamen kişisel tercih ama geri kalan her konuda Kia daha iyi. Burda öncelik sıralaması yapıp ona göre kişisel karar vermek sanki daha doğru olur. Ben net Kia alırdım bu denklemde, ama işte siz derseniz benim için ilk ve en önemli kriter tasarım o zaman işler değişir -
Niro şekli şemali hoşuma giden bir araç oyum ona -
Ben bu ikisi arasından Kia alırdım hocam, Avenger da hoş duruyor ama menzil konusunda hayal kırıklığına uğratabilir. Görüntü ön plandaysa Skywell bakabilirsiniz belki. Diğer Çinlilere nazaran daha uzun süredir piyasa olduğu için servis vs konusunda sıkıntı olmaz diye tahmin ediyorum. MG de aslında diğer Çinlilere göre daha sağlam bir distribütörü olduğu için yine alternatif olabilir. Çinli istemiyorum diyorsanız aklıma gelen Mokka-e var fakat o da Avenger ile aynı altyapıya sahip diye biliyorum. Fiyat olarak yukarı çıkarsanız Hyundai Ioniq 5-6 da olabilir.
-
Elbette Niro. -
Cevaplar için teşekkürler, tekrardan şimdi karşılaştırmalı şekilde de bakıyorum. Çin markaları hep oyuncakmış hissi veriyor. Bir de adamlar bu kadar yatırım yapıyor ama bir markayı öne çıkartmak, duyulurluğunu sağlamak falan hiç akıllarına gelmemiş mi? Yani birçoğunu ilk defa duydum ve bu elbette güven vermiyor. Özellikleri iyi olsa bile böyle.
Skywell için 642 km menzil demişler ama bu pek doğru değilmiş. Aslında tüm modeller için bu böyle. Gazı köklerseniz menzil düşer diyorlar. Menzilin çok istisnai durumlar haricinde sorun yaratacağını sanmıyorum.
Boyutlar birbirine çok yakın, kia biraz daha büyük ama şurdaki karşılaştırmada çok net görünüyor:
carsized.comJeep Avenger 2023-present vs. Kia Niro 2021-presenthttps://www.carsized.com/en/cars/compare/jeep-grand-avenger-2023-suv-vs-kia-niro-2021-suv-evAklım kia diyor ama gönlümden jeep geçiyor, araştırmaya devam ediyorum, tekrardan teşekkürler.
-
Bugün iki aracı da galeride gördüm. Kia için test sürüşü yapamadık ama Jeep için yaptık. İzlenimlerim şöyle:
Kia fotolarda göründüğünden daha iyi, en azından siyah renkte algısı böyleydi. Daha geniş elbette ama iç genişliği ve koltukları da daha geniş.
Jeep yolda her şey yolunda hissi veriyor. Sanki dışardaki sesi biraz fazla alıyor gibi, emin olamadım.
İkisi arasındaki en büyük fark (tasarımı bir kenara bırakırsak) ısı pompası konusu, kia'nın elegance'de ısı pompası yok, jeep ile aynı fiyat olan bu, 100-200bin arası fiyat farkına neden oluyor diyorlar. Rakamları tam bilemiyorum ama bu durumda hava şartlarına göre zaten menzil kısalacağı için kia'nın fazladan 60km'sinin pek hayrını göremeyeceğiz.
İzmir'deyim, 0'ın altında düşmediği için çok gerek yok diye yorumlar da okudum ama diğer taraftan bu sistem 40 derece'nin üstünde de soğutma olarak çalışıyormuş sanırım. Zaten anladığım kadarıyla pilleri 20'nin üstünde ve 40'ın altında tutmaya çalışıyor. 20 derecenin altında menzil kaybı olacaksa ısı pompası çok önemli demek ve zaten ısı pompalı kia niro ile jeep'in fiyatları karşılaştırılmaz.
Bayii'deki indirimler sadece 20-30 bin civarındaydı. Yani arabaların fiyatlarına göre devede kulak bir indirim, bu aradaban 60bin kazanmadıklarını falan söylediler, başka bir modelde indirimler 100 bini bile bulabiliyormuş ama yukarda bahsi geçen iki alternatif arasında maalesef indirimler çok kısıtlı...
Bu şartlar altında mantıken de Jeep daha iyi bir tercih oluyor. Zaten henüz tam donanımları karşılaştırmadım ama Jeep içi dolu şekilde tek seçenek satılıyor. Kia'nın Jeep ile aynı fiyat olan seçeneğinde park asistanı ya da navigasyon sistemi falan yok yani...
-
Konuyla ilgili böyle bir grafik buldum, ne kadar doğru bilemiyorum ama verilen bilgilerle tutarlı duruyor. 20 derecede en iyi performansı veriyor. 20'nin altı ve üstünde performans simetrik olarak düşüyor. 0 ile 40 derece nerdeyse aynı kayba sahip, ne kadar bir etkisi olduğu ayrı tartışma konusu ama yine de hava şartlarından etkilenmemek için ısı pompası şart gibi görünüyor.
-
Megane'da düşünebilirsiniz aslında benzer rakamlara.
-
Isı Pompası çok önemli bir detay. Sakın bu konuyu atlamayın. Şimdiki aklım olsa ısı pompası olmayan araçları direkt elerdim. İzmir'deyim diyorsunuz da sıcaklarda klima kullanmayacak mısınız sanki? Maalesef ısı pompası olmayan araçlarda klima bataryadan çok fazla çalıyor. Şu günlerde LPF tipte batarya, 800v mimari, 22 kwh AC şarj, en az 100 kwh DC şarj ve ısı pompası EV araçlarda ilk bakılacak özelliklerden olmalı. Yok navigasyonmuş, sürüş asistanıymış vs.. gerisi fasa fiso.
-
Isı pompası olmayan araç kullanıyorsunuz sanırım, tecrübelerinizi daha detaylı aktarabilir misiniz ?
-
alın hocam size tecrübe :) Tamamı şehir içi kullanım, Ankara içi. İşe geliş-gidiş saatlerinde kullanıldığı için sıkışık trafikte yüksek olmayan hızlarda kullanım sonuçları. Isı pompası olmayan araçlarda klima kullanınca durum bu.
-
Aracın menzilini bilmiyorum ama mesela son satıra bakınca %60 şarjla 200km yol yapmış. Çok kötü gibi gelmedi bana :) ısı pompası olsa 250km civarı mı olurdu ?
-
Evet tekrardan teşekkürler, ısı pompası ve diğer özelliklerle birlikte (navigasyon yokmuş ama önemli değil) Jeep Avenger'ı tercih ettim. Kaporayı yatırdım aracın temin edilmesini bekliyorum. Umarım bundan pişman olmam. Herkese tekrardan teşekkür ederim.
Şimdi ev tipi şarj olayını araştırıyorum, o da biraz sıkıntılıymış (mesela klima için bir kalın kablo vardı, ona bağlayabilir miyim ya da klima ile birlikte hattan elektrik çektiğinde dayanır mı?).
Düzeltme: Forumda elektrikle ilgili bölüm yokmuş...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qazzzz -- 22 Aralık 2023; 18:0:59 > -
Merhaba aracı aldınız sanırım internet de kullanıcı incelemesi göremedim sizi o yüzden rahatsız ettim deneyiminiz nasıl acaba araç hakkında
-
Evet aracı aldım sorunsuz şekilde kullanıyorum. 6 ay kadar oldu. Sadece bir kere yandaki ekrana görüntü gelmedi, bu hatayı tekrar etmedi (bunu pek önemsemedim).
Araç park halinde 3 günden fazla kalınca fren pedalındaki vakum bitiyor. Bunu uzun süre araştırdım ama bir hata mı yoksa normal bir durum mu bilemiyorum. Bazıları normal diyor, bazıları kaçak olabilir diyor. Servisine danıştım, bir sorun yok dediler. 6 ay sonra yıllık bakımı için götüreceğim, şu an bir problem ya da tehlike teşkil etmiyor. Araç çalışırken herhangi bir sorun ya da uyarıya neden olmuyor.
Bunlar haricinde herhangi bir olumsuz duruma rastlamadım. Eko modda ve sakin (+rejeneratif) kullanımla verdikleri değerlerde menzilim var. Yani kabaca %10 pile 40km civarında bir menzil yapıyor. Pillerin performansında 6 ayda bir değişiklik fark etmedim.
Tek pedal kullanım inanılmaz rahat bir olaymış. Bunu ilk kez deneyimledim tavsiye ederim. Aynı zamanda elektrikli otomobiller için en büyük artı az tüketim yanında vites olayının olmayışıymış. Ne kadar basarsanız o kadar gidiyor.
Ben sadece şehir içi kullanıyorum, şehir dışı ve otobanda daha fazla tüketecektir.
Isı pompası konusu da çok önemliymiş. Arabanın kliması zaten harika çalışıyor ve pil tüketimini artıracak derecede bir tüketim de yapmıyor 30-40 dakikalık yolculuklar için bunu tespit edemedim. Aynı zamanda aracın kendisi içinde gerekli olduğunu söylemişlerdi.
Sonuç olarak ben çok memnunum ama işler son dönem biraz değişti. Tesla Türkiye için %10 dilime giren bir seçenek sunmuş ve onun fiyatı ile şu an bu aracın fiyatı aynıya geliyor. Tam detayları bilemiyorum, şu an sadece ön siparişle doların artmasıyla ilgili detaylar var.
Ama tesla ile avenger arasında kalsam zor bir tercih olurdu. Tesla'nın yazılım ve içinin daha iyi olduğu bariz ama tipi ve yerden yüksekliği çok kötü. Bozuk yollarda aracın yerden yüksek olması çok önemli çünkü alttan pillere de darbe almamanız gerekiyor.
Yani Kia hakkında fikrim yok ama bahsettiğim özelliklerde zaten Kia artık karşılaştırma konusu bile değil, Tesla'nın modeline de bakın derim.
Forumdan bildirim alamadığım için geç gördüm, kusura bakmayın.
Ha bir de nerdeyse hiçbir yerde bulamadığım ilginç bir bilgi var. Eğer evde düşük hızda şarj edecekseniz bu biraz kayıp anlamına geliyormuş. Örneğin ben 3.4 kw /16a ile şarj ediyorum. %20'den %80'e geçmesi için %85 falan olması gerekiyor, yani wallbox bu elektriği çekiyor ama araçta göstergeler %80 oluyor, %5'lik bir kayıp söz konusu. Bunu yabancı forumlarda da sordum, normal dediler. Göstergeler de tam doğru olmayabilir dediler ama illa ki bir kayıp oluyormuş. Maliyeti çok artırmıyor ama ilginç bir bilgi.
-
oyum Avenger'dan yana. -
Jeep Avenger benim de son dönemde radarıma girdi. Şekli şemali tasarımı 10 numara araba. Test sürüşüne başvurdum. 2010 Ford Fiesta düz vitesten Jeep Avenger'a geçiş bir çağın kapanıp ötekinin açılması gibi bir şey olacak hayatımda :) Genelde İstanbul şehir içi kullanıyorum ama araç ihtiyacım açıkçası 10 günde 1 falan oluyor. 10 gün çalışmadan beklemesi şarjda bir soruna yol açıyor mu? Bir de izlediğim inceleme videolarında koltuk yanlarında cam üst tutacak olmadığı bilgisi veriliyor. Bu aman aman bir sorun yaratıyor mu? Yıl sonu sanırım hibrit modeli de Türkiye'de satışa sunulacakmış. Full elektrik şu an için mantıklı mı değil mi ona da pek karar veremedim.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Isı Pompası çok önemli bir detay. Sakın bu konuyu atlamayın. Şimdiki aklım olsa ısı pompası olmayan araçları direkt elerdim. İzmir'deyim diyorsunuz da sıcaklarda klima kullanmayacak mısınız sanki? Maalesef ısı pompası olmayan araçlarda klima bataryadan çok fazla çalıyor. Şu günlerde LPF tipte batarya, 800v mimari, 22 kwh AC şarj, en az 100 kwh DC şarj ve ısı pompası EV araçlarda ilk bakılacak özelliklerden olmalı. Yok navigasyonmuş, sürüş asistanıymış vs.. gerisi fasa fiso. |
Benzer içerikler
- nissan vanetta neden tutulmuyor
- cif araba boyasına zarar verir mi
- t gdi motor
- citroen c elysee nasıl araba
- turbo yağ yakar mı
- bmw 2022
- citroen logosu
- lynk co fiyat
- opel corsa 2024 özellikleri
- mg es5
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X