Jeep yıllık servis ücretleri
Her şey katlanarak artıyor ama sanki bu konuda işler kontrolden çıkmış gibi. Bugün Avenger Elektrikli modelini yıllık servise götürdüm. Liste fiyatı 14-15 bin dendi ama bunu 8800 küsür yaptık dediler, mecburen yaptırdım elbette ama diğer modellerde de servis ücretleri bu kadar yüksek mi?
Yakın zamanda ödediğiniz servis ücretlerini paylaşırsanız, aydınlatıcı olabilir.
E-Devlet üzerinden yaptığım başvuru 3 ay sonunda zar zor sonuçlandı. Normalde daha da çok bekleyecektik ya neyse...
Süreç sonuçladı, maaş bağlandı görünüyor. İlk maaşı günlük ödemede biriken olarak bankadan çekmeye gittim. Konuyu açıkladım, emekli maaş çekme hesabı oluşturuldu.
Buraya kadar her şey normal ancak bankadaki görevli emeklilik bilgilerimde maaş ödemesi olarak görünmediği için promosyon tanımlayamayız dedi. Peki dedim bekleriz.
Ancak yeni yatan maaş da günlük ödemeler kısmına yatmış ve ödeme detayının hesap numarası bölümünde yine ilk yaptığım maaş çekimi gibi TCKN ile para çekilecektir yazıyor.
Maaşım yatırılsın diye açtığım hesaba otomatik yatırılması gerekmiyor mu? Bankadaki görevli bunun böyle olacağını söylemişti ama işlemlerde bir eksiklik var gibi görünüyor. Bunu E-Devlet üzerinden düzeltmem mümkün mü? Tekrar bankaya mı gitmem gerekiyor? Yine günlük ödemede görünüyor derlerse?
Yani aylık bilgisi ya da diğer bölümlerde bile ödeneceği banka ve hesap numarası bilgilerinin olması gerekmiyor mu? Tüm bu bilgiler E-Devlet üzerinde boş olarak görünüyor.
---
Ekleme: Sorun bugün itibariyle çözüldü. Banka ikinci bir maaş hesabı tanımladı ve E-Devletteki maaş otomatik oalrak buraya yattı. İlk açılan hesap niye maaş hesabı olmadı onu bilemiyorum ama şu an sorun yok.
5000K led ampül internette neden satılmıyor?
Bakmadığım site kalmadı, birkaç markanın stokta olmayan ürününü bulabiliyorum ama satışta olan bir tane bile göremedim. 4000K var ama o istediğimden daha sarıdır diye tahmin ediyorum.
Neden ara renkteki ampüller satışta değil? Nerden temin edebilirim?
Yoksa hani teknik olarak 5000K gereksiz diye mi satışta değil? 6500K aşırı mavi ve gözü ciddi rahatsız ediyor.
Muhtemelen daha önce önerilmiştir ama bu kesinlikle olmalı.
Örneğin birine "Ruh hastası mısın kardeşim!" demek sanırım hakaret yüzünden siliniyor. Gerekçe bu mu emin değilim, kuşkuya yer bırakılmasın. Bu hakaret mi gerçekten ondan da emin değilim aslında ama bunun tartışma yeri burası olmamalı.
Nerdeyse 20 yıldır önce bu nickle hasbel kader kayıt oldum, telefon onayı istemediğim için sanırım nicki de değiştiremedim öyle kaldı ama uzun zamandır türlü teknik konuda destek alıp tecrübelerimi paylaştığım bir forum burası.
Umarım önerilerimizi dikkate alırsınız, bir dönem inci sözlükten hallice cevaplar geliyordu. İnsanlar zaten birbirlerine karşı tahammülsüz ve saygısız, forum kültürü olarak minimum düzeyde bunu sağlamanız gerektiğine inanıyorum.
Gree vs Hantech
Isı pompası olarak karşılaştırırsanız hangisini tercih edersiniz? Aldığım fiyat tekliflerinde Hantech daha ucuz görünüyor, bunun sebebi Almanya üzerinden gelmesiymiş. İkisi de TLC üretimi deniyor. Hantech'de ayrıca elektrikli ısıtıcı olayı varmış. -7'nin altına pek düşeceğimizi sanmam ama bilemiyorum.
Gree'nin ayrı bir 380V modeli varmış. Bu ısı pompası daha haz harcıyor diyorlar ama ne kadar az? Bu konuda bilgi bulamadım. Trifaze altyapımız var.
Konuyu klimalar bölümünde açtım, ısıtıcılar bölümü daha atıl duruyor ve bu teknoloji aslında klima teknolojisi.
Yakın zamanda karar vermemiz gerekiyor, tecrübeleriniz çok işimize yarayacak...
Alternatif başka bir marka önerir misiniz bilemiyorum ama f/p ürünleri olarak bu iki markaya ulaşabildim. Japon ürünleri cidden çok pahalı.
Isı pompasının soğutma performansı nasıldır?
İzmirde doğalgaz altyapısının 50 metre ötede olduğu ama henüz adresimize gelmediği bir bölgedeyiz. Yakın zamanda altyapı çalışmaları olacağı söyleniyor ve bekliyoruz.
Doğalgaz olan komşulardan bazılarının ısı pompası kullandığını görüyoruz. Isı pompasının daha ucuz olduğu yönünde bilgiler olduğunu biliyorum ama bu konuda genel kabul doğalgaz olmayan yerlerde mantıklı bir yatırım olduğu çünkü ilk kurulum maliyetinin çok yüksek olduğu yönünde...
3 katlı müstakil bir ev, ısınma ve soğutma muhtemelen sadece 2 katta açık olacak 1 kat için gerekmeyecek ve yerden ısıtma var.
Benzer durumda yani sadece 2 kat ortalama bir müstakil ev için doğalgaz ve ısı pompası tercihi nasıl olmalı?
Aynı zamanda en belirleyici konu yazın soğutma performansı, yerden ısıtma-soğutma konusunda deneyimleriniz nasıldır? Isıtmada yanlış hatırlamıyorsam 45 dereceyi geçmemesi gerekiyordu. Soğutmada da bir alt limit betonda çatlama yapmaması için var diye okumuştum ama her durumda hiç klima taktırmadan yerden soğutma ile yaşamak mümkün olabilir mi?
Dalgıç pompa yerine su pompası kullanabilir miyim?
İyi forumlar, konu tam olarak bahçe ve tarım sayılmaz ama genelde dalgıç pompalar bu bölüme sorulmuş, o yüzden buraya yazıyorum.
3 katlı müstakil evimizin zemin katı kot farkı nedeniyle bahçedeki ayrı bir foseptiğe bağlı. Mutfak gideri burada, tuvalet de var ama pek kullanmayı düşünmüyoruz.
Dalgıç pompa için araştırma yaptım. Foseptik ve pis su ile uğraşacak ustalar şimdiden yan çizmeye başladı.
Normal bir su pompasının borusunun ucuna bir filtreyle foseptiğin kapağından içine sokmuş olsam, bu şekilde foseptiği tahliye edebilir miyim? Yani foseptiğin yarısını tahliye etsem yeterli olabilir diye düşünüyorum ama bu şekilde sağlıklı mı? Konuyu hiç bilmiyorum.
En sağlıklı metodun bıçaklı dalgıç pompa olduğunu tahmin ediyorum. Foseptiğin kapağı açılıp içine monte ediliyor ama bunun hem işçiliği zor hem henüz uğraşmak isteyen usta bulamadım hem de daha sonra arıza çıkarttığında tekrar işçilik gerekecek.
Bunun yerine basit bir su pompası ile montaj gerekmeden suyu tahliye edebilirim gibi geliyor. Muhtemelen çok sık tahliye de gerekmeyecek...
Karşıdan gelen arkadaş forumdan biri çıkmaz herhalde ama burdan özür dileyerek başlayayım.
Dar ve hafif sağa virajlı çift yönlü bir yol hayal edin. Bu yolda gittiğim şeritte içinden geçemeyeceğim derinlikte bir çukur var. Devamlı geçtiğim bir yol olduğu için ezbere bu delikten diğer şeride geçerek kaçıyorum.
Elbette her seferinde karşıdan gelen olursa diye temkinli şekilde bunu yapıyorum. Hafif virajlı olabildiği için karşıdan geleni görüş mesafesi tahminen 300-400 metredir.
Her zaman yaptığım gibi bu viraja girdim, çukurdan kaçarken yani karşı şeride geçtiğim anda virajın görünür olan en son ucunda araç olduğu fark ettim ve selektör yaptım.
Karşı taraf selektörü görünce akıl almaz şekilde benim geri döneceğim şeride geçti (yani şeritleri değiştik)!
Yani şöyle düşünün çift yönlü yolda bir kamyonu solluyorsunuz ve karşıdan birinin hızla yaklaştığını gördünüz ve selektör yaptınız, hızını kesmesi ve şeridinde kalması gerekmez mi?
Yol boş olduğundan sanırım ve yoldaki delikten de habersiz benim neden şerif değiştirdiğimi düşündüğünü de anlamadığım bir şekilde bu karşıdan gelen arkadaş benim şeride geçti!
Ben de tam o sırada onu bekletmemek için biraz daha gaza basıp bu deliklerden (evet birden çok delik var) kurtulup kendi şeridime meyletmişken bu arkadaşın hızla benim şeridimde üzerime doğru geldiğini gördüm.
Bu hani bir insanla sokakta karşılaşınca sağdan soldan geçeyim kararsızlığı gibi ama araçla bu his gerçekten çok tehlikeliymiş.
Ardından ani bir kararla ben de kendi şeridimi terk edip onun şeridine geçtim bu sefer o diğer şeride geçti ama hala hızla geliyor, sanırım en başta viraj öncesi hızını kesmediği için yavaşlamak yerine benim terk ettiğim şeride bundan meyletmişti.
Birbirimize çok yaklaşmadan önce sanırım bir kez daha kafa kafaya şerit değiştirdik yani o çarpmamak için kendi şeridine, sonra benim şeridime geçerken ben de aynı şekilde ondan kaçmak için şerit değiştirdim. En son çarpmadan durduğumuzda ben onun şeridindeydim ve aracın kontrolünü kaybetmedim.
O da benim şeridimdeydi ama araç yola biraz açılı duruyordu, yol dar da olduğu için fazladan hızla yoldan çıkabilirdi, onun aracının ön tekerlerinin hafiften kaydığını hatırlıyorum.
Tekrar böyle bir durumla karşılaşmamak için ne yapmalıyım?
Mecburen bu yolu kullanıyorum ve muhtemelen yolu onarmazlar ya da onarsalar dahi yolun bu bölümünün altı çöküyor olmalı çünkü 6 aydır bu böyle (birkaç kere doldurdular).
Sağa virajlı bir yol olduğu için delik öncesi durup beklesem dahi geleni göremem ya da yavaş hızda karşı şeritte olmak da duruma göre daha çok tehlike yaratabilir.
Normal şartlarda selektörün karşı tarafı yavaşlatması gerekmez miydi? Yani elbette şeridi değiştiren ben olduğum için kaza olsa ben tamamen kusurlu olacaktım, bu yoldaki bir engelden kaçarken kaza yapmak gibi belki bilemiyorum ama ne olursa olsun tekrar böyle bir tehlikeli duruma girmemek için ne yapabilirim?
Su arıtma cihazlarındaki NFC bilmecesi
İyi günler yeni bir su arıtma cihazı arıyordum. Almışken sertifikalar da tam olsun diye düşünürken birbiri ile çelişkili içeriklerle karşılaştım. Tamamen rastgele ve belki almayı düşünebileceğim fiyat olarak diğerlerinden uygun şu ürün:
https://www.koctas.com.tr/aqua-bella-optimus-12-asamali-en-iyi-su-aritma-cihazi/p/5000057312
Kendi sitesinde NFC sertifikalı görünüyor ve verdikleri bilgiler de gerçekten nfc sitesinde var:
Ama firma ismi farklı ve aquabella olarak aratınca şu sonuç çıkıyor:
Şimdi bu marka sertifikalı mı? Markada sertifika olması tüm modellerinde sertifika olduğu anlamına geliyor mu?
Yaklaşık 1 aydır aracı kullanıyorum. Arabayı durdurduktan sonra içinde beklediğim için fark edebildim. Normalde fark edilmesi mümkün değil. Aracı park edip motoru durdurduktan 5-10dk sonra alttan bir "tak" sesi geliyor. İlk başta kedi sandım ama aracın içinde beklediğim her seferinde bu sesi duydum. Tam olarak metal sesi gibi değil.
Servisi haberdar ettim, yerinde kontrol edelim demişler, servis çok uzak olduğu için önden bir araştırmak istedim. İnternette böyle bir sesten bahseden kimseye rastlamadım ama eğer normal bir sesse boş yere götürmek istemiyorum.
Jeep Avenger ile mi ilgili? Ya da herhangi bir elektrikli aracı olan motoru durdurduktan sonra, hemen sonraki sesler değil, 5-10 dakika sonra gelen ses (arabanın altında kedi bir yere çarpmış gibi bir ses) gelip gelmediğini yazabilirse çok sevinirim.
Ekleme: Böyle bir sesle karşılaşan varsa olay sadece yüksek voltaj pillerinin araç durduktan sonra bağlantısının kesilmesi olayıymış. Normal bir sesmiş. En azından ben böyle anladım.
Hatta videosunu da çektim:
Son Giriş: 7 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 4 gün
Mesaj Sayısı: 273
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 318
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 24.648 (Bu ay: 1.117)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 27 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Haberleşme ve Dijital Platformlar