Karşıdan gelen arkadaş forumdan biri çıkmaz herhalde ama burdan özür dileyerek başlayayım. Dar ve hafif sağa virajlı çift yönlü bir yol hayal edin. Bu yolda gittiğim şeritte içinden geçemeyeceğim derinlikte bir çukur var. Devamlı geçtiğim bir yol olduğu için ezbere bu delikten diğer şeride geçerek kaçıyorum. Elbette her seferinde karşıdan gelen olursa diye temkinli şekilde bunu yapıyorum. Hafif virajlı olabildiği için karşıdan geleni görüş mesafesi tahminen 300-400 metredir. Her zaman yaptığım gibi bu viraja girdim, çukurdan kaçarken yani karşı şeride geçtiğim anda virajın görünür olan en son ucunda araç olduğu fark ettim ve selektör yaptım. Karşı taraf selektörü görünce akıl almaz şekilde benim geri döneceğim şeride geçti (yani şeritleri değiştik)! Yani şöyle düşünün çift yönlü yolda bir kamyonu solluyorsunuz ve karşıdan birinin hızla yaklaştığını gördünüz ve selektör yaptınız, hızını kesmesi ve şeridinde kalması gerekmez mi? Yol boş olduğundan sanırım ve yoldaki delikten de habersiz benim neden şerif değiştirdiğimi düşündüğünü de anlamadığım bir şekilde bu karşıdan gelen arkadaş benim şeride geçti! Ben de tam o sırada onu bekletmemek için biraz daha gaza basıp bu deliklerden (evet birden çok delik var) kurtulup kendi şeridime meyletmişken bu arkadaşın hızla benim şeridimde üzerime doğru geldiğini gördüm. Bu hani bir insanla sokakta karşılaşınca sağdan soldan geçeyim kararsızlığı gibi ama araçla bu his gerçekten çok tehlikeliymiş. Ardından ani bir kararla ben de kendi şeridimi terk edip onun şeridine geçtim bu sefer o diğer şeride geçti ama hala hızla geliyor, sanırım en başta viraj öncesi hızını kesmediği için yavaşlamak yerine benim terk ettiğim şeride bundan meyletmişti. Birbirimize çok yaklaşmadan önce sanırım bir kez daha kafa kafaya şerit değiştirdik yani o çarpmamak için kendi şeridine, sonra benim şeridime geçerken ben de aynı şekilde ondan kaçmak için şerit değiştirdim. En son çarpmadan durduğumuzda ben onun şeridindeydim ve aracın kontrolünü kaybetmedim. O da benim şeridimdeydi ama araç yola biraz açılı duruyordu, yol dar da olduğu için fazladan hızla yoldan çıkabilirdi, onun aracının ön tekerlerinin hafiften kaydığını hatırlıyorum. Tekrar böyle bir durumla karşılaşmamak için ne yapmalıyım? Mecburen bu yolu kullanıyorum ve muhtemelen yolu onarmazlar ya da onarsalar dahi yolun bu bölümünün altı çöküyor olmalı çünkü 6 aydır bu böyle (birkaç kere doldurdular). Sağa virajlı bir yol olduğu için delik öncesi durup beklesem dahi geleni göremem ya da yavaş hızda karşı şeritte olmak da duruma göre daha çok tehlike yaratabilir. Normal şartlarda selektörün karşı tarafı yavaşlatması gerekmez miydi? Yani elbette şeridi değiştiren ben olduğum için kaza olsa ben tamamen kusurlu olacaktım, bu yoldaki bir engelden kaçarken kaza yapmak gibi belki bilemiyorum ama ne olursa olsun tekrar böyle bir tehlikeli duruma girmemek için ne yapabilirim? |
Çift yönlü yolda yoldaki büyük çukurdan kaçarken yaşanan kaza riski
-
-
"Tekrar böyle bir durumla karşılaşmamak için ne yapmalıyım?"
neyin kafasi bu?
seridinde kal cukuruna gir karsi seride gecip birde ustune selektor yapmak nedir.
-
Ne neyin kafası güzel kardeşim? Derdimi yukarda anlattım girilebilecek çukur olsa girerim zaten!
Şunu da ekleyeyim, tehlikeli bir durum var yavaşla, müsaade et geçeyim anlamına geliyor o selektör.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qazzzz -- 30 Haziran 2024; 3:20:41 > -
Bizimki gibi gelişmemiş ülkelerde yaşanan problemler bunlar. Çukurlar, yola sıfırlanmamış rögar kapakları vs. 100 yıl geçse de doğru düzgün yol yapmayı bilemez bizimkiler. Elli defa şikayet ettim semtteki bir çukuru, gelip düzlemediler. Araç zıplayarak geçiyor. Bir de işin kötü yanı kaçamıyorsun dar sokakta.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Durum maalesef öyle, bütün yolda zaten zıplayarak ilerliyorum yani yol zaten çukur ve engebelerle dolu ama yukarda bahsettiğim büyük çukur aracın hasar görmeden geçemeyeceği bir çukur. Elektrikli araç olduğu için alttan alacağı darbe her anlamda çok tehlikeli olur.
-
Çukura girmektense kafa kafaya çarpışmayı göze almışsın ne yapmalıyım diyorsun. Kendi şeritinden devam etmelisin.
O yol için belediye beyaz masayı arayıp şikayet oluşturabilirsin. Senin yüzünden kendi şeritinden giden bir acemi panikle kaza yapabilirdi.
-
Ben mi tam anlatamadım yoksa okunulan mı anlaşılmıyor gerçekten garip.
Özet şu sevgili arkadaşlar:
- Evet, elbette trafiğin akışına ters bir şey yapıyorum ama bunu tedbirini alarak yapmıştım (tenha bir köy bağlantı yolu bu arada).
- Trafikte her şey mümkün, karşı taraf size selektör yapınca bir durum var mı diye yavaşlarsınız, bundan başka bir metot var mı diye düşünerek buraya yazmıştım. Çukura girebilmem söz konusu değil.
- Anlattığım olayda güvenle yavaşlanıp hatta durulacak mesafe zaten vardı. Karşı taraf yavaşlamak yerine şerit değiştirip hız kesmedi (zaten yola göre hızı fazlaydı), yani trafikte selektör yapınca hadi artık şeritleri değişelim anlamına gelmez, böyle bir uygulama yok. Bu ışık yeşil yandı önümdekini ezeyim gibi bir şey olur.
- Yollarımız tamamen çukur içinde hiçbirini tamir etmiyorlar, birçoğunu belediyeye zaten bildirdim.
- Elbette yukarda bahsettiğim şerit değiştirme olayını artık yapmayacağım. Hatalı olduğumu bildiğim için de zaten ilk cümlemde karşı taraftan buradan özür diledim.
Gayet insani ve elimden geldiğince net şekilde yazmaya çalıştım. Umarım anlaşılmayan bir yer kalmamıştır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qazzzz -- 1 Temmuz 2024; 3:25:25 >
-
Çukurun yerini google maps ile ara sokak/cadde ise ilçe, ana cadde ise il belediyesine ulaşabileceğiniz tüm mecralardan tekrar tekrar bildirin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanal Bellek -- 1 Temmuz 2024; 10:1:16 > -
:)))
-
Orada selektör park ediyorum anlamına da gelebilir. Sollama yaptığınız durumla aynı değil. Çünkü orada karşıdaki sizin sollamada olduğunuzu görüyor. Burada tamamen yoruma kalıyor o yüzden tehlikeli. Bunu engellemek için sağa sinyal verebilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tEmh@ -- 1 Temmuz 2024; 12:27:7 > -
Anlıyorum işte bunun için sormuştum. Yolun durumuna göre park edilecek yer yok aslında ama diyelim yolun karşısına park (ya da dönüş diyelim) için selektör yapmış olayım bu araç hemen yanımdan beni geçmiyor, 400-500 metre ilerden şerit değiştiriyor (aynı hızla yani). Kendi şeridinde kalmış olsa zaten hiçbir tehlikeli durum olmadan ben şeridime geçecektim. Durum bu.
-
Trafikte en büyük ustalıkların biri karşıdakini kararsız bırakmamaktır. Kararsız kalmayan araçların hareketleri daha kolay tahmin edilir.
Trafikteki iletişimi zorlamayın. İletişim basit ve ilkeldir, öyle de klaması gerekir. Hız, yön ve pozisyonununz en önemli mesajdır. Fazlasına gerek yok. Frenim patladı, bonzai içtim, direksiyonum kilitlendi selektörleriyle çukur var şeridime döneceğim selektörü farklı şeyler değil. Siz makul bir sürücü olabilirsiniz ama karşıdaki bunu bilmiyor, her ihtimali değerlendirmek zorunda.
Bence selektörü azaltın. Korna veya selektör çoğu zaman durumu daha berbat ediyor. Profesyonel şoförlere yolcu olursanız fark edilir ki, hem denk gelmezler hem de korna ve selektörü neredeyse hiç kullanmazlar. Bütün trafik kurallarının altındaki ana mantık, denk gelmemek. Bu da satranç gibi, neredeyse sonu olmayan, kendinizi sürekli geliştirebileceğiniz bir konu.
-
Hatalı olan sensin.Hem şeridinde kalmıyorsun hem de adama selektör yapıyorsun.Bir de Matrix filmindeki gibi saniyeler içinde nasıl defalarca karşılıklı şerit değiştirdiniz anlamadım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Okuman yazman var mı senin?
Hepsini yukarda tek tek anlattım tekrar tekrar sorma!
Hatalı değilim mi dedim yukarıya tekrar bak!
Ne kadar gereksiz insan toplanmış bu forumda valla pes!
Doğru düzgün cidden mevzuyu anlayıp öneri yapanlara lafım yok, yukarda o tarz bilgiler de verildi ama hala adam geliyor, komiklik peşinde!
Evet matrix ajanıyız!
Ha şunu hala diyorum, normal şartlarda karşıdaki araç şeridinde kalmış olsa tehlikeye yol açmayacak bir hamle yapmıştım. Bu kaçırdığın sapağa ters istikamete girmek gibi bir "HATA" elbette. Buna lafım yok ama trafikte böyle şeyler oluyor.
En önemli şey kararsızlıkta bırakmamakmış, belki selektör yapmamış olsam böyle olmayacaktı, o da mümkün, burada yazılanlardan anladığım bu.
Gerisi insanlıktan ve yazı dilinden nasibini almamış, foruma binlerce gönderi yapmış tipler lütfen muhatap olmasınlar. Az ötede eğlensinler.
-
Muhtemelen karşı taraf senin hız yüzünden virajı alamayıp karşı seride geçtiğini düşündü. O yüzden o da senin şeridinde geçti. Öyle bi tehlike varsa gerekirse durma hızına kadar yavaşlayıp kendi şeridinden devam etmen gerekir. Karşı taraf acemi olabilir. O yolu ilk defa kullanıyor olabilir ne yapmaya çalıştığını anlamayabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kendi şeridimdeki çukura ben girmeyeyim, ben karşı şeride geçeyim, ya adamla kafa kafaya çarpışayım ya da o benım şeridime girsin ki benım sakındıgım çukura o girsin kafası ne kadar cahil ve bağnaz ve bencilce bir düşüncedir acaba. allah akıl fikir versin. bu kafayla bu dunyada, bu kadar veballe de cennette çok kalamayacağınız aşikar.
-
Böyle bir durum olduğunu sanmıyorum çünkü zaten hızlı değildim, hafif virajdan sonra çukur, çukurdan kaçtıktan sonra da karşıdan bu aracın geldiğini görüp selektör yapma durumu var. Yani hızını alamayan biri zaten o an selektör yapmaz. Ben o an selektör ile kasti bir davranış olduğu ve yolda engel olduğunu anlar diye düşünmüştüm, zaten onun da benim şeritte ilerlese bile geçemeyeceği bir çukur bu.
Durma hızına kadar yavaşlama önerisi kendi şeridimde kalıp çukurun önünde bekleyip onun geçmesini beklemekse bu da kendi şeridimde arkadan gelebilecek araçlara karşı tehlike oluşturmak demek olacak, viraj sonrası aracı yolun ortasında durdurmak gibi yani.
Bugün bir saat önce otoban girişine doğru bir anayol üzerinde sağ şeritten yola katıldım, hızım düşüktü ve 1 km sonra dönüş yapacaktım. Baktım sol şeritte arkadan gelen var. Ben sinyali verince adam şerit değiştirip beni sağlamadı mesela. Yavaşlayıp dönüş yapmamı bekledi. Burda aynı yönde olmamıza rağmen böyle yapıldı, olması gereken de bu. Çift yönlü trafikte şeritleri değiştirdik gibi bir uygulama ben şu ana kadar hiç görmedim/duymadım, böyle bir şeye neden olabileceğimi bile hesap edemedim.
-
Okuduğunu anlamaktan aciz ve karşı tarafı yargılayan bir de dindar kisveli insanlar tam internet trollerinin profili, burada da böyle olmaması imkansız olurdu. Şaşırmadım.
Bak güzel kardeşim!
Çukura o da giremez, muhtemelen şerit değiştirerek geçmiştir. Onun yolu bilip bilmemesi ve çukur dolu yolda 50 ile gidilecek yolda 70-80 yapması onun tercihi!
Adamla kafa kafaya çarpışma rotasında değildim, tane tane yazdım ama anlamak bu kadar mı zor, cidden yorucu!
Ben virajın görünen son ucunda gelen aracı gördüm, güvenli mesafe zaten vardı. Adam buna rağmen şerit değiştirmeyi tercih etti çünkü yavaşlamak istemedi. O yolda o kadar hızla gidemez çünkü yolun başlangıcından sonra çukurların başladığı yer zaten bu karşılaştığımız yer.
Cahil ve bağnaz olmak için ilk şart okuduğunu anlamamak, insanların niyetini uzaktan klavye başında çözümlemek, bunlar tam olarak böyle, her seferinde böyle hiç şaşmadı.
Olay olunca milletin yazdıkça yazası geliyor, ben daha ilk cümlede adamdan özür dilediğim halde ki bu senin dini literatüründe hakkını helal et kardeşe denk düşer!
Bana gelip hala bu lafların edilmesinin tek sebebi, internetteki leş bir trollük ve linç kültüründen başkası değil.
Üstüne iki cümle okuyup anlamaktan aciz insanların bunu yapması beni gerçekten üzüyor.
Biraz kafa kullanılsa ve düşünülse zaten eğer mesafe olmadan bu hamleyi yapmış olsam kafa kafaya çarpışırdık! Ben viraja zaten kontrollü hızda ve kontrol ederek girdim diyorum, virajdan sonraki şerit değişiminde karşı tarafa bir sıkıntı var, bak selektör, yavaş sinyalini de gönderdim diyorum. Hala nesi anlaşılmıyor, gerçekten boşa yazıyorum galiba.
Şu anlaşılmamış tekrar ediyorum: Çukur benim şeritte, karşı tarafa benim şeride geç çukura gir demedim, aksine çukur var dikkat et anlamına geliyor tüm bu yaptıklarım. Bu kadarını bile anlamadan edilmiş lafları muhatap almak bile boşa...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qazzzz -- 2 Temmuz 2024; 20:43:7 >
-
Bizim yol sisteminin de hatası var. Böyle bakımsız yollarda, dağ yollarında, kırsal yollarda, sürekli karşıdakiyle anlaşıp göz kontağı kurmak gerekiyorsa şerit falan çizilmez. Banket çizgileri vardır en çok. Madem bakamıyorsunuz yol düzenlemesi falan yapmayın. Altyapı yok ama sanki varmış gibi işaretleme yapılıyor.
-
Söylediklerini aynen sana iade ediyorum.İnsanlıktan nasibini almamış kişi sensin.Okuman yazman varsa sana verilen cevaplardan ne olduğunu anlarsın.Hatalı olduğunu söyleyen tek kişi ben değilim.Boşuna sinirlenmene gerek yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Trafikte en büyük ustalıkların biri karşıdakini kararsız bırakmamaktır. Kararsız kalmayan araçların hareketleri daha kolay tahmin edilir. Trafikteki iletişimi zorlamayın. İletişim basit ve ilkeldir, öyle de klaması gerekir. Hız, yön ve pozisyonununz en önemli mesajdır. Fazlasına gerek yok. Frenim patladı, bonzai içtim, direksiyonum kilitlendi selektörleriyle çukur var şeridime döneceğim selektörü farklı şeyler değil. Siz makul bir sürücü olabilirsiniz ama karşıdaki bunu bilmiyor, her ihtimali değerlendirmek zorunda. Bence selektörü azaltın. Korna veya selektör çoğu zaman durumu daha berbat ediyor. Profesyonel şoförlere yolcu olursanız fark edilir ki, hem denk gelmezler hem de korna ve selektörü neredeyse hiç kullanmazlar. Bütün trafik kurallarının altındaki ana mantık, denk gelmemek. Bu da satranç gibi, neredeyse sonu olmayan, kendinizi sürekli geliştirebileceğiniz bir konu. |
Benzer içerikler
- monoküler ehliyet cezaları
- bodrum ücretsiz yol tarifi
- direksiyon sınavı komisyonu şikayet etme
- tutanak seri no mb nedir
- amasra sinop sahil yolu nasıl
- uçan araba fiyatları
- renault logan
- elektrikli paten
- trafik cezası itiraz
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X