Şimdi Ara

Jeep Avenger vs Kia Niro EV (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
2.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • kutsalangemon kullanıcısına yanıt

    Merhaba, hibrit dedikleri 1.2 puretech yarı hibrit. 136 beygir, psa üretimi çift kavrama şanzımana sahip. Evveliyatı yok, yeni bir kombinasyon. Araç da psa temelli bir araç zaten, tasarım dışında jeep ile bir alakası yok. Hibrit konusunda fazla bir beklentiniz olmasın, 6-7lt civarında yakacaktır. Ötvsi de %80 olacağı için elektrikli versiyonundan pahalı olacaktır. Avrupada yaklaşık 10bin euro daha ucuz.


    10 günde 1 kullanım bence sorun yaratacaktır, bataryaların doğasına uygun değil. Bu ister diş fırçası olsun isterse araba


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kutsalangemon kullanıcısına yanıt

    Aracı nerde tutacağınıza göre bu değişir, sokakta park halindeyse sıcaklık değişimi piller için sorun yaratabilir. En güzeli kapalı garaj imkanı varsa o olabilir. Ben sırf bunun için bir çadır aldım :) Şu an havalar 35-38 civarına çıktı ve bu sıcaklıktan hem park halinde hem de sürüşte bir performans kaybı tespit edemedim. Dün 40km civarı yolu %9 pil tüketimi ile gerçekleştirdim.


    Bir haftaya kadar park halinde bıraktığım oldu ama genelde en fazla 3-4 güne bir aracı kullanıyorum bu 6 ay içinde bahsettiğim koşullarda pil performansında bir değişime yol açmadı, piller durduğu yerde kayda değer bir kayıp yaşamadı. Örneğin sıcaklar geldikten sonra 4-5 gün park halinde kaldı. %59 ile park etmiştim, çalıştırdığımda da %59 idi. Tabii bazen çalıştırdıktan hemen sonra %1 düştüğü oluyor ama henüz park ettiğim seviyeden bundan fazla bir düşüş tespit edemedim.


    Uzun süreli park dediğim gibi fren vakumunda sorun yaratıyor, bu her araçta böyle midir? Bendekinde bu konuda bir kaçak mı var bilemiyorum ama uzun süreli parkın böyle bir sorunu var.


    Camlarda tutacak yok, eksikliğini hiç hissetmedim. Hatta şimdi düşününce aklıma geldi ama kullandığınız bir aparatsa belki eksikliğini hissedersiniz, bilemiyorum.


    Hibrit araç konusunu da araştırmıştım, onda en büyük sorun bakım masrafları ve bir sorun çıktığında iki sistemin birlikte masraf çıkartabilmesi. Yani iki türden aracın bakım masraflarıyla düzenli masrafı cidden artıyor ve yeterince yakıt tasarrufu da sağlamıyor. Modelden modele değişiyordur belki ama eğer menzil sadece şehir içi içinse hibrete gerek yok ama eğer şehirler arası kullanılıyorsa tabii ki alternatif oluşturabilir.


    Full elektrik konusu tamamen ihtiyaca göre değişen bir konu. Yukarda bahsettim eğer şehirler arası yolculuk planları varsa yıllık tatiller bile olsa elektrikli araç yeterli olmayabilir ya da sorun çıkarabilir. O yüzden genelde ikinci araba olarak tavsiye ediliyor çünkü şehir içi tüketimi gerçekten çok az, özellikle elektriğe de uzun zamandır zam gelmediği için bu fark cidden fazla.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qazzzz -- 7 Haziran 2024; 18:30:51 >




  • 3) Aracınızın kilometresini ve çekiş

    akünüzün dayanıklılığını korumak için

    Jeeps şunları yapmanızı önerir; elektrikli

    aracınızın aküsünü her gün tamamen

    şarj etmeyin (çekiş aküsünü mümkün

    olduğunca sık %80'in altında şarj edin);

    aküyü tamamen boşaltmayın; çekiş

    aküsü düşük veya yüksek şarj seviyesine

    sahipken aracı uzun süre kullanmadan

    (12 saatten fazla) saklamayın. %20 ile %

    40 arasında bir şarj seviyesini tercih

    edin; hızlı şarj kullanımını sınırlandırın;

    aracı -30°C'nin altındaki ve +60°C'nin

    üzerindeki sıcaklıklara 24 saatten fazla

    maruz bırakmayın; aracı negatif

    sıcaklıklarda (aracın 20 dakikadan fazla

    çalıştığı durumlar hariç) veya +30°C'nin

    üzerinde şarj etmekten kaçının; aracın

    yüksek voltajlı aküsünü bir enerji

    jeneratörü olarak kullanmayın; aracınızın

    yüksek voltajlı aküsünü şarj etmek için

    bir jeneratör kullanmayın.


    Kullanım kılvazunda böyle bir madde var. Havalar çok ısınınca kaç dereceye kadar sıkıntı yaratır diye bir bakayım derken bu bilgiyle karşılaştım.


    Bu kadarına uymak biraz zor, yani aracı 12 saatten uzun süre kullanmayacaksanız şarjı %40'ın altında tutun diyor, buna her zaman nasıl uyabiliriz? Devamlı %20-%40 şarj etmek gerekir bunun için...





  • Jeep Avenger vs Kia Niro EV





    Hyundai KONA Elektrik, 1.399.000

  • qazzzz Q kullanıcısına yanıt
    Bunu dese de demese de jeep e özgü bir durum değil bütün elektrik motorlu araçlar için geçerli.
    Bu araçla marka ile değil pil teknolojisinin kendisi ile alakalı.
    Bunlar telefon bataryaları için bile geçerli yeni.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • qazzzz Q kullanıcısına yanıt

    hayırlı olsun ... uzun yolda 120 km sabit hızla menzil ne civarda acaba ?


    bu arabayı düşünüyoruz ancak sahibinden de çok fazla satılık araç olmasından işkillendim ... araçta menzil vb bir sorun mu var acaba diye ?

  • ponchik P kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim ben de şikayetvar sitesinde ya da genelde araçla ilgili şikayetler görüyorum. Sahibinden'deki durumu tam bilemiyorum ama elektrikli araçlar için genel bir memnuniyetsizlikle ilgili olabilir çünkü insanlar ne kadar hızlı giderlerse o kadar pil tüketeceğinin farkında değiller gibi görünüyor.


    Araçta benim tespit ettiğim menzil sorunu yok ama otobanda 120 sabit hızla aracın verilen menzil değerlerine ulaşmanız mümkün değil. Otobanda tüketim 15 kwh'ye kadar çıkar diye tahmin ediyorum. Bu yolun durumuna ve gaza agresif basmanıza göre anında değişiyor.


    Ben otobanda nadiren kullanıyorum. Daha çok köy yolları ve engebeli virajlı yollarda ortalama hızı 40-50km civarı oluyor. Tabii yolda 100'e de çıktığım oluyor ama küçük bir kısmında... 20 km civarı bir yolu 30 dakikada alıyorum. 10-11 kwh kadar tüketimi oluyor. Gidiş ve dönüş olarak değişiyor. Hatta şöyle söyleyeyim dik yokuşta yolda bir yeni bir bozukluk varsa ve orada yavaşlayıp tekrar gaza basmışsam bu tüketimi değiştiriyor.


    Özetle ihtiyacınıza göre lütfen dikkatlice araştırın, insanlar araştırmadan alıyor gibi ve sonra pişman oluyor. Araç normalden ufak ve şehirlerarası kullanıma uygun değil. Bunlar size uyuyorsa ben şu ana kadar aracın performansından memnunum ama tabii bunu da mevcut elektrikli arabalarla kıyasla yapmıyorum. Önceki kullandığım eski model benzinli arabalarla kıyasla diyorum.


    Sahibinden'de merak ettim arattım mesela bu başlık için kıyaslama olursa:


    "Jeep Avenger Electric"

    araması için

    "Vasıta"

    kategorisinde

    38

    sonuç bulundu.


    "Kia Niro EV"

    araması için

    "Vasıta"

    kategorisinde

    60

    sonuç bulundu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qazzzz -- 14 Ekim 2024; 23:9:29 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.