Şimdi Ara

ultrasonic bujiler hakkında! (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
6.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba,

    arkadaşımın 2005 Vtec ES Hondasına bujileri taktık...performans anlamında ara hızlanmalarda farkettiğini söyledi...son hız ile alakalı denemeyi henüz gerçekleştirmemiş...performans ile alakalı tespiti yapalı çok oldu ancak yakıt ekonomisi sonuçlarını beklediğim için yazmadım...az evvel kendisi ile görüştüm ve ondan aldığım bilgileri sizlerle paylaşıyorum: araç Antalya şehiriçi kmde 34 kuruş yakıyorken 29 kuruşa düşmüş...yakıt olarak 95 oktan opet kullanıldı ve yakıt 1 hafta önce alındı...bu oran yaklaşık %15 tasarruf anlamına geliyor...kendisine birkaç depo daha takip etmesini söyledim...şayet tasarruf oranı bu seviyelerde çıkarsa ben de bu bujilerden taktıracağım...oran %10 bile olsa toplamda 263 litrede yani yaklaşık 6 depoda buji kendisini amorti eder ve ayda 2 depo (45 lt varsayarsak) bitiren kullanıcının asgari 9 lt yani 34 TLsi azami 51 Tlsi cebinde kalır***

    gelişmeleri yine paylaşacağım...


    ***hesap konusunda gecenin azizliğine uğramamış olmayı ümit ediyorum...iyi geceler




  • gecenin azizliğinden ziyade havaların azizliği olmasın. zira benim carisma aynı yolda bir ay kadar öncesine kadar 8.8 LT altına inmezken şu günlerde 7.8-7.9 lt arasında. ne buji ne filtre ne de yağ değiştirdim. tek değişken hava sıcaklığı. kendi yakıt sarfiyatımı hava değişimine bağlıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacey

    arkadaşlar merhaba,

    arkadaşımın 2005 Vtec ES Hondasına bujileri taktık...performans anlamında ara hızlanmalarda farkettiğini söyledi...son hız ile alakalı denemeyi henüz gerçekleştirmemiş...performans ile alakalı tespiti yapalı çok oldu ancak yakıt ekonomisi sonuçlarını beklediğim için yazmadım...az evvel kendisi ile görüştüm ve ondan aldığım bilgileri sizlerle paylaşıyorum: araç Antalya şehiriçi kmde 34 kuruş yakıyorken 29 kuruşa düşmüş...yakıt olarak 95 oktan opet kullanıldı ve yakıt 1 hafta önce alındı...bu oran yaklaşık %15 tasarruf anlamına geliyor...kendisine birkaç depo daha takip etmesini söyledim...şayet tasarruf oranı bu seviyelerde çıkarsa ben de bu bujilerden taktıracağım...oran %10 bile olsa toplamda 263 litrede yani yaklaşık 6 depoda buji kendisini amorti eder ve ayda 2 depo (45 lt varsayarsak) bitiren kullanıcının asgari 9 lt yani 34 TLsi azami 51 Tlsi cebinde kalır***

    gelişmeleri yine paylaşacağım...


    ***hesap konusunda gecenin azizliğine uğramamış olmayı ümit ediyorum...iyi geceler


    Bujiler bu kadar fark etmez %3-5 hadi 7 olsun ama %15 pek inandirici gelmedi bana




  • arkadaşlar,

    n bu şiddet bu celal?...hesap ortada...ancak birkaç test için ben de beklemedeyim...mevzu bir haftalık mevzu ve Antlayada bir haftadır iklim devrimi olmadı...

    gelişmeleri paylaşırım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightmare115

    gecenin azizliğinden ziyade havaların azizliği olmasın. zira benim carisma aynı yolda bir ay kadar öncesine kadar 8.8 LT altına inmezken şu günlerde 7.8-7.9 lt arasında. ne buji ne filtre ne de yağ değiştirdim. tek değişken hava sıcaklığı. kendi yakıt sarfiyatımı hava değişimine bağlıyorum.


    Soğuk havada sıcak havaya göre az yakması gerekmiyormu, ben böyle biliyorum, yoksa yanlış mı biliyorum... 2009 lancer için önerebileceğiniz, yukarıdaki sayılan etkileri yapabilecek bujiler nelerdir marka model olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi badboy8717 -- 7 Mayıs 2010; 11:47:46 >
  • yanlış hatırlamıyorsam motor için 23 santigrad derece ideal hava sıcaklığı şeklinde bir bilgi aklımda kalmış. tam emin değilim.

    ancak hava soğukken yoğunluk fazla olduğu için 1 hacim içinde bulunan oksijen miktarı da fazla olacağından ideal karışımı hazırlamak için daha fazla yakıt enjekte edilecektir. doğal olarak da tüketim artacaktır. bir diğer yön ise soğuk bir motorun ısınması için rolantiniz otomotik olarak yükselecek ve yine yakıt tüketiminiz artacaktır.

    dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım umarım anlaşılır olabilmişimdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacey

    arkadaşlar,

    n bu şiddet bu celal?...hesap ortada...ancak birkaç test için ben de beklemedeyim...mevzu bir haftalık mevzu ve Antlayada bir haftadır iklim devrimi olmadı...

    gelişmeleri paylaşırım...


    Bacey Şiddet,Celal yok yahu :)

    Ben Yaklasik 1 yila yakindir kullaniyorum bu ve bunlara benzer urunleri %15 fark olmadi bende :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kSenwS


    quote:

    Orijinalden alıntı: bacey

    arkadaşlar,

    n bu şiddet bu celal?...hesap ortada...ancak birkaç test için ben de beklemedeyim...mevzu bir haftalık mevzu ve Antlayada bir haftadır iklim devrimi olmadı...

    gelişmeleri paylaşırım...


    Bacey Şiddet,Celal yok yahu :)

    Ben Yaklasik 1 yila yakindir kullaniyorum bu ve bunlara benzer urunleri %15 fark olmadi bende :)


    abi aranan kan burnumuzun dibindeymiş desene :)...anlat abi o zaman neler kullandın , n gibi bir sonuç aldın?...ultrasonic tarzı bujiler kullandın mı vs...klavye sende :)
  • Yakıtta tasarruf beklemeksizin dediği etkileri gösterecekse kullanabilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: badboy8717

    Yakıtta tasarruf beklemeksizin dediği etkileri gösterecekse kullanabilirim


    performans etkisi kesin, test edildi onaylandı...ben ekonomiyi öncelediğim için bu derece ısrarcıyım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacey


    quote:

    Orijinalden alıntı: badboy8717

    Yakıtta tasarruf beklemeksizin dediği etkileri gösterecekse kullanabilirim


    performans etkisi kesin, test edildi onaylandı...ben ekonomiyi öncelediğim için bu derece ısrarcıyım...


    Valla ne yalan söyliim bende ekonomik anlamda inceliyorum.

    "sınıfının en ekonomik aracını kullanıyoruz hala neyin peşindeyiz anlamadım"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacey


    quote:

    Orijinalden alıntı: kSenwS


    quote:

    Orijinalden alıntı: bacey

    arkadaşlar,

    n bu şiddet bu celal?...hesap ortada...ancak birkaç test için ben de beklemedeyim...mevzu bir haftalık mevzu ve Antlayada bir haftadır iklim devrimi olmadı...

    gelişmeleri paylaşırım...


    Bacey Şiddet,Celal yok yahu :)

    Ben Yaklasik 1 yila yakindir kullaniyorum bu ve bunlara benzer urunleri %15 fark olmadi bende :)


    abi aranan kan burnumuzun dibindeymiş desene :)...anlat abi o zaman neler kullandın , n gibi bir sonuç aldın?...ultrasonic tarzı bujiler kullandın mı vs...klavye sende :)



    ben yakitta %15 gibi fark hissetmedim belki biraz faydasi olmustur .... rampa cikarken faydasi oluyor (aslinda stock bir arabada denemek Lazim Cold Air Intake ve Acik hava filtresi var ) ben bu urunu alirken daha az benzin yakarim diye almadim daha saglik benzin yaksin diye aldim bir de uzun omurlu olduklari icin asagi yukari ayni paraya geliyordu her bakimda Buji degistirmekle bu bujilerden almam




  • bence performansta etki gösteriyorsa, kesinlikle yakıtta etki göstermesi lazım.

    aynı yokuşta +1 viteste çıkabiliyorsa daha az yakacaktır. piston içindeki yakıtı daha iyi yakabiliyorsa aynı yakıt ile daha fazla güç alacağı için daha fazla yol ve elektrik üretecektir.

    bu arada şu anda COLT için belki beni "daha iyi olsa ne güzel olurdu" düşüncesine gark eden negatif nokta ise, yokuş çıkarken 90-100 aralığında çıkmak için (gemlik-bursa yolu, dürdane yokuşu) 4000 devirden aşağı düşmemem gerekmesi :))) ne olurdu sanki 6. vites ile 2500 devirde bastıkça çıksa bastıkça çıksa :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atayum

    bence performansta etki gösteriyorsa, kesinlikle yakıtta etki göstermesi lazım.

    aynı yokuşta +1 viteste çıkabiliyorsa daha az yakacaktır. piston içindeki yakıtı daha iyi yakabiliyorsa aynı yakıt ile daha fazla güç alacağı için daha fazla yol ve elektrik üretecektir.

    bu arada şu anda COLT için belki beni "daha iyi olsa ne güzel olurdu" düşüncesine gark eden negatif nokta ise, yokuş çıkarken 90-100 aralığında çıkmak için (gemlik-bursa yolu, dürdane yokuşu) 4000 devirden aşağı düşmemem gerekmesi :))) ne olurdu sanki 6. vites ile 2500 devirde bastıkça çıksa bastıkça çıksa :))


    bursadan-gemlike gidiste durdaneyi 6.vitesle cikabilirsin 3000d civari ama gemlikten bursaya giderken o cok zor iste :) evet cekiste bir fark war ama bu %15 yakit ekonomisi saglyacak kadar degil :)




  • sevgili kSenwS,

    sizin araçta şu anda ultrasonic tarzı buji var mı?...şu anda şehiriçi yakıt ortalamanız nedir?...
  • bujiler hangi bakımlarda değişiyor ve bu bahsedilen bujinin ömrü ortalama kaç km?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: badboy8717

    bujiler hangi bakımlarda değişiyor ve bu bahsedilen bujinin ömrü ortalama kaç km?

    45.000km olmasi lazim bujilerin degisimi coltlarda
    Bu Bujilerin omurleri cok uzun bazi markalar 400.000km ye kadar verebiliyor ama genel kani 100.000km
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bacey

    sevgili kSenwS,

    sizin araçta şu anda ultrasonic tarzı buji var mı?...şu anda şehiriçi yakıt ortalamanız nedir?...

    Sevgili bacey

    2 tane aracim var colt'ta kullanmiyorum henuz bu tarz urunler Coltun garantisi dolmadan bu tarz seyler kullanmak istemiyorum servislerde var bu tarz urunler servis kontrolunda taktirabilirim aslinda ama piyasanin 2 kati fiyat istiyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kSenwS


    quote:

    Orijinalden alıntı: bacey

    sevgili kSenwS,

    sizin araçta şu anda ultrasonic tarzı buji var mı?...şu anda şehiriçi yakıt ortalamanız nedir?...

    Sevgili bacey

    2 tane aracim var colt'ta kullanmiyorum henuz bu tarz urunler Coltun garantisi dolmadan bu tarz seyler kullanmak istemiyorum servislerde var bu tarz urunler servis kontrolunda taktirabilirim aslinda ama piyasanin 2 kati fiyat istiyorlar


    Colt şehiriçi yakıt verisi nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kSenwS


    quote:

    Orijinalden alıntı: atayum

    bence performansta etki gösteriyorsa, kesinlikle yakıtta etki göstermesi lazım.

    aynı yokuşta +1 viteste çıkabiliyorsa daha az yakacaktır. piston içindeki yakıtı daha iyi yakabiliyorsa aynı yakıt ile daha fazla güç alacağı için daha fazla yol ve elektrik üretecektir.

    bu arada şu anda COLT için belki beni "daha iyi olsa ne güzel olurdu" düşüncesine gark eden negatif nokta ise, yokuş çıkarken 90-100 aralığında çıkmak için (gemlik-bursa yolu, dürdane yokuşu) 4000 devirden aşağı düşmemem gerekmesi :))) ne olurdu sanki 6. vites ile 2500 devirde bastıkça çıksa bastıkça çıksa :))


    bursadan-gemlike gidiste durdaneyi 6.vitesle cikabilirsin 3000d civari ama gemlikten bursaya giderken o cok zor iste :) evet cekiste bir fark war ama bu %15 yakit ekonomisi saglyacak kadar degil :)


    evet ovaakçadan kapatıp 120 ile başlarsan yokuşa 6. vitesle çıkarsın ama yokuş sonuna kadar 90-100 ortalama tutturman zor görünüyor.

    ama aslında benim demek istediğim, dizeller gibi tork azıcık daha yüksek olsaydı gaza bastıkça vırın vırın gitseydik ne güzel olur demi :)) Yani uzun yokuşlarda sıkıntı oluyor. deviri yükseltip hızı ancak yükselebiliyorum.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.