Şimdi Ara

Uludağ otomotiv gerçeği (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
85
Cevap
0
Favori
14.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    En sonunda amerikan filmlerindeki gibi garaja arabayı çekip kendimiz yapacaz 😁 Ben ufaktan başladım bile, eski aracımın trigerini değiştirdim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • balata spreyi 1500 tl ?

  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    Araç marka model neydi hocam? Ben de elimden geldiğince her şeyi kendim yapmaya çalışıyorum. Haftaya abimin aracının şanzımanı indirmeye niyetim var, bana cesaret verdi bu mesajınız.  

  • en kalitelisi preakende 100 lira olan sıvı contaya 300 yazmış yuh anasını....

  • Şaka mı abi bu  

  • Köl Tigin K kullanıcısına yanıt
    1.4 hdi motor taşıyan bi araç. Çok basit aslında yapması. Havalı lokma olsa çok daha kolay yapardım. Bi tane kompresör almayı düşünmüyor değilim

    YouTube kanalı kursak aslında isteyen gönüllülerle birlikte tamir deneyleri yapsak, bence tutar.

    Bugün bu arabayı pert ettik haftaya diğer arabanın motorunu kırabilecezmi falan filan. Konusu tamamen başarıp başaramama üzerine kurulu olacak. 😅



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 24 Ocak 2023; 23:26:0 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt
    Vallahi ben de aynı şeyi düşündüm hocam, kompresör konusunda.

    2-3 hafta önce ön amortisör ve takozları değiştirdim, o helezon sıkıştırma işini cırcır kolla yapa yapa kollarım koptu vallahi. Dedim şöyle havalı tabanca olsaydı da iki dakikada yapsaydım. Yerim olsa gözü karartıp alacağım.

    Bende de Aveo 1.3 ltz var, bunların kilit aparatı falan var sente için. Turbo falan sökmek gerekiyor, biraz zor. O yüzden çok cesaret edemiyorum, ama yapılacak ufak tefek şeyleri kendim yapıyorum. Baskı balata da bitik mesela, biraz arabayı çözersem ona da girmeye niyetim var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Köl Tigin K kullanıcısına yanıt
    Hocam işin sırrı cıvata kaybetmemek. Hangisi nereden çıktı ayırıp koyacan. Birde söktüğün herşeyi sırasına göre not edip tersine sırayla geri takacaksın. El becerin varsa zor değil. Küçüklüğümden beri bozulan kırılan şeyleri kendim tamir etmeye yatkınlığım var. Belkide o yüzden kolay geliyor bana gözüme kestiriyom.


    Bu arada sıradaki hedefim motor bloğunu ve üst kapağı kucaklayıp rektefeciye götürmek. Arabanın üfürmeye başlamasını bekliyorum. 217 bin km de eli kulağında sayılır. Belkide milyon ömrü vardır bilemiyorum


    Bu arada lift işinin de kolay çözümünü buldum, büyük boy meyve toplama merdiveni ve calaskal kombini ile motoru yukarı kaldırabilirim diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 24 Ocak 2023; 23:48:10 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • sıvı conta 200 tl


    bu servisler zaten gariban işi değil, zengin işi ...servis de faturanın hakkını vermiş...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz006 -- 25 Ocak 2023; 2:8:54 >
  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    Hocam bende cıvata değil de soket kaybetme olayı var.   Geçen gün 7mm soketi kaybettim ısıtma bujilerini değiştirirken, ön tamponun içinden çıktı. Komple aracın önünü sökmek zorunda kaldım. Ben de küçüklüğümden beri tamir işlerine meraklıyım. Kendi kendime bir şeyler yapmaya çalışırım. O yüzden takip konusunda çok sorunum olmuyor, genel olarak söktüğümü toparlayabilirim yani. Ama hiç bilmediğim şeyler olunca tereddüt oluyor haliyle.


    Merdiven mevzusunu nasıl yapacaksınız anlamadım? Benim de motoru desteklemem lazım mesela şanzıman indirme için, kütükle falan hallederim diye düşündüm. 2 adet 3'er tonluk kriko standım var, arabayı onların üzerine alıp motoru da kütüğe bindirmeyi düşünüyorum. O şekilde şanzımanı indirebilirim sanırım.





  • Köl Tigin K kullanıcısına yanıt
    Üç ayaklı meyve toplama merdiveni olur ya ağacın kenarına kurarsın, onu motorun üstüne denk gelecek şekilde kuracaksın, en tepesine calaskal takacaksın yani hidrolik sistem gibi, cırcır çekersin ağır bir malzemeyi oda dişliler ile aktarıp az az yukarı çeker. Calaskal diye arattır anlarsın. İşte calaskala bi zincir bağlayıp zincirin ucuna da vinçlerde kullanılan kumaş gibi bi kuşak var ondan bağlayıp onuda motora sarmalayıp yukarı çekecem yarım metre, sonra arabayı geri ittirip altına masa koyup masaya indirecem motoru. Anlatması çok karışık oldu kusura bakma 😁

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aratınca anladım hocam.   Bence gayet mümkün. Yapılabilir.


    Siz de bayağı anlıyorsunuz gördüğüm kadarıyla, hem turbo motor var sizde de. Size danışmak istediğim bir şey var. Benim aracın turboda sorun var bir haftadır. Turbo ilk marşta devreye girmiyor, açmıyor. Tüm vakum hattını kontrol ettim, kaçak yok. Borular sağlam. Selenoid valfi de sağlam. Sıfır aldım, değiştirdim, hala aynı. Wastegate takılıyor diye düşünüyorum. Çünkü araç giderken boşa alıp 3-4 bin devir çevirince açılıyor turbo, sonra normal bir şekilde çalışıyor. Bazen takılıyor açmıyor. Var mıdır bununla ilgili bir düşünceniz?


    Turboyu söküp kurum temizliği yapsam mı, faydası olur mu?


    Henüz herhangi bir temizlik veya yağlama yapmadım wastegate mili üzerinde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Köl Tigin -- 26 Ocak 2023; 17:57:48 >




  • Köl Tigin K kullanıcısına yanıt
    Bende de 3500 devirden sonra turbonun etkisini göstermesi sıkıntısı yaşadım. 750 liraya turbo satıldığını görünce hiç uğraşmadım gittim sıfır turbo alıp taktım

    Ama sorun turbo da değilmiş, söktükten sonra pervaneleri falan kontrol ettim hiç boşluk yok. Araştırınca maf sensörü diye havayı ölçen bi sensör varmış onun arızalı olabileceğini tahmin ettim. Parçacı dan deneme maksatlı aldım taktım turbo 2 bin devirde kendini hissettirmeye başladı. Yani arızalı şey bambaşka bişeymiş. Turbo da arıza olsa devir farketmeksizin arıza devam eder diyorlar zaten. Mass air Flow sensörün adı. Sende varmı yokmu bi araştır bakalım. Beyin ondan gelen veriye göre yakıt hava karışımı ayarlıyormuş. Yani gelen havaya göre enjektörü kısıp açıyormuş.


    Bu sensör turbo hava girişi önündeki boruda oluyor.

    Turboyu Uludağ'a değiştirtsek temizinden bi 15 bin geçirirlerdi bize galiba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 26 Ocak 2023; 18:12:5 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    Yani keşke o kadar ucuz olsa da ben de alıp taksam.  


    Bendeki sorun onunla alakalı değil ya, maf veya map sensörü olsa zaten arıza kodu verir. Her ikisini de kontrol ettim. Sensörlerle ilgili hiç arıza yok. Zaten mesele 3500 devirde hissettirme değil. Bir kez 3500 devir yapınca turbo açıyor, sonra 1750 devirde dahi kendini gösteriyor, olması gerektiği gibi yani. Benim aracın maksimum torku 1750-2500 devir arası zaten.


    Akşam bir turbocuya gittim, gösterdim. Tahmin ettiğim gibi, kanatlarda sıkışma var, wastegate takılıyor dedi. Turbo sökülecek, temizlenecekmiş. Fiyat olarak da 1000-4000 arası bir şey çıkarmış, artı 1000 lira da sökme takma alırlarmış.  


    Eyvallah dedim çıktım. Haftaya kendim söküp temizlemeye niyetim var bakalım.





  • Köl Tigin K kullanıcısına yanıt
    6 tane cıvata söküp 6 tane cıvata takmaya 1000 lira iyiymiş. Bi cıvata yı 85 liraya söküyor 85 liraya geri takıyor. Ne güzel dünya.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

    Şaşırdım ben de duyunca, kendileri Uludağ Otomotiv'in varisleri belli ki. Şanzıman indir bindire 1000 lira alırsın anlarım, zor iş ama turbo için nedir 1000 lira ya?

  • Köl Tigin K kullanıcısına yanıt
    Turboyu icat eden adam bu kadar kazanmamıştır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sinirli ve Süratli kullanıcısına yanıt

      


    Sizinle iletişimde kalalım hocam, kendim gibi adam bulmakta zorlanıyorum. Millet arabanın a'sından anlamıyor.  

  • Köl Tigin K kullanıcısına yanıt
    1000 lira için köpek gibi çalışıyor insanlar. Benim kanıma dokunur yokluktan değil yani. Çakallığın lüzumu yok. Bunlar böyle abarttıkça kamçılanıyorum.


    Öte başı kompresör aldıracaklar bana. Kompresörü alırsak bu sefer boya işinede burnumu sokarım ben rahat duramam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 26 Ocak 2023; 22:29:0 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.