Bildirim
Unity aksiyon sonrası buton aktifleştirme
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Bir tane Public Gameobject olustur.
Ornegin tekrarIzle_btn
Oyun baslayinca Setactive ozelligini kullanarak butonu kapat, test bitince ise tekrar acarsin.
Takildigin yer olursa yardim ederim. -
-
Yanlis anladiniz , butonu kapat ac yapmak icin.
public GameObject tekrar_btn;
Benzeri bir degisken olusturun bunu testi kontrol eden scriptte yaparsaniz daha kolay olur.
Scripti kaydedin ve scriptin icinde oldugu Oyun objesi(camera, vb ) ne ise onu secin public degiskeni boss gorunecek, sonra butonunuzu alip o alana surukleyin.
Surukledikten sonra tekrar_btn.setactive kullarak butonu istediginiz yerde acip kapatabilirsiniz. -
hocam çok teşekkürler deneyeceğim bunu. Birde şu işaretli kısma kayan yazı gibi bir şey koyabilir miyim ?quote:
Orijinalden alıntı: Baxa
Yanlis anladiniz , butonu kapat ac yapmak icin.
public GameObject tekrar_btn;
Benzeri bir degisken olusturun bunu testi kontrol eden scriptte yaparsaniz daha kolay olur.
Scripti kaydedin ve scriptin icinde oldugu Oyun objesi(camera, vb ) ne ise onu secin public degiskeni boss gorunecek, sonra butonunuzu alip o alana surukleyin.
Surukledikten sonra tekrar_btn.setactive kullarak butonu istediginiz yerde acip kapatabilirsiniz.
-
Yapilir , en basit nasil yaparsin kayma isleminin animasyonunu yaparsin ortada baslar koseye gider geri gelir nasil istiyorsan loop da birakirsin surekli tekrarlar.quote:
Orijinalden alıntı: batuhantstkn
hocam çok teşekkürler deneyeceğim bunu. Birde şu işaretli kısma kayan yazı gibi bir şey koyabilir miyim ?
Alıntıları Göster
Youtube dan 2d animasyonlara bak cozersin.
Diger bir yol ise Text objesinin transformunu degistirmek , X ve Y ekseninin degerleriyle oynayarak istedigin yere kaydirirsin.
-
Hocam bu şekilde yazdırıyorum ama bunu örneğin 5 saniye sonra kaybolacak şekilde nasıl yapabilirim ?quote:
Orijinalden alıntı: Baxa
Yapilir , en basit nasil yaparsin kayma isleminin animasyonunu yaparsin ortada baslar koseye gider geri gelir nasil istiyorsan loop da birakirsin surekli tekrarlar.
Youtube dan 2d animasyonlara bak cozersin.
Diger bir yol ise Text objesinin transformunu degistirmek , X ve Y ekseninin degerleriyle oynayarak istedigin yere kaydirirsin.
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhantstkn -- 3 Mayıs 2019; 15:40:1 >
-
Bunu dene ve ya waitforseconds islemini yapmissin devamin da Destroy edebilirsin
Destroy (gameObject, 5); -
Çok teşekkürler hocam. İlk buton konusunu yapacağım birazdan olursa tekrar yazacağımquote:
Orijinalden alıntı: Baxa
Bunu dene ve ya waitforseconds islemini yapmissin devamin da Destroy edebilirsin
Destroy (gameObject, 5);
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhantstkn -- 3 Mayıs 2019; 17:4:30 > -
Başlatınca:
GameObject tekrarizlebutonu = GameObject.Find("buton_tekrarizle");
tekrarizlebutonu.SetActive(false)///KAPAT
Bitince:
5 saniye içinde göstermek için
float gosterimaktif = true;
float gosterimsuresi = 5;
GameObject tekrarizlebutonu = GameObject.Find("buton_tekrarizle");
if(gosterimaktif)
{
gosterimsuresi -= 1*Time.delta;
if(gosterimsuresi < 0.0f)
{
gosterimaktif = false;
gosterimsuresi = 5;
}
}
if(gosterimaktif)
{
tekrarizlebutonu.SetActive(true); ///AÇ
}
else
{
tekrarizlebutonu.SetActive(false); ///KAPAT
}
Animasyonlu olarak yapmak istiyorsan azalan gosterimsuresi saniyesini renk componentinin alpha kısmını da bağlayabilirsin..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Progressive288 -- 3 Mayıs 2019; 18:5:15 > -
Hocam merhaba, kodları okuyorum ama ilk kısımda takıldım, başlatınca derken ne demek istedin acaba ?quote:
Orijinalden alıntı: Progressive288
Başlatınca:
GameObject tekrarizlebutonu = GameObject.Find("buton_tekrarizle");
tekrarizlebutonu.SetActive(false)///KAPAT
Bitince:
5 saniye içinde göstermek için
float gosterimaktif = true;
float gosterimsuresi = 5;
GameObject tekrarizlebutonu = GameObject.Find("buton_tekrarizle");
if(gosterimaktif)
{
gosterimsuresi -= 1*Time.delta;
if(gosterimsuresi < 0.0f)
{
gosterimaktif = false;
gosterimsuresi = 5;
}
}
if(gosterimaktif)
{
tekrarizlebutonu.SetActive(true); ///AÇ
}
else
{
tekrarizlebutonu.SetActive(false); ///KAPAT
}
Animasyonlu olarak yapmak istiyorsan azalan gosterimsuresi saniyesini renk componentinin alpha kısmını da bağlayabilirsin..
-
Hocam selam, denedim ama olmadı bir yerde yanlış gidiyorum galiba. Setactive için yazmam gereken bir kod var mı ? Birde setactive ile kapattığım butonu test bitince kontrol butonuna basınca aktif edecek şekilde nasıl yapabilirim ? Çok teşekkürler şimdidenquote:
Orijinalden alıntı: Baxa
Bir tane Public Gameobject olustur.
Ornegin tekrarIzle_btn
Oyun baslayinca Setactive ozelligini kullanarak butonu kapat, test bitince ise tekrar acarsin.
Takildigin yer olursa yardim ederim. -
Pm de tw at gostereyim istersen.quote:
Orijinalden alıntı: batuhantstkn
Hocam selam, denedim ama olmadı bir yerde yanlış gidiyorum galiba. Setactive için yazmam gereken bir kod var mı ? Birde setactive ile kapattığım butonu test bitince kontrol butonuna basınca aktif edecek şekilde nasıl yapabilirim ? Çok teşekkürler şimdiden
Alıntıları Göster -
Attım hocamquote:
Orijinalden alıntı: Baxa
Pm de tw at gostereyim istersen.
Alıntıları Göster
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X