Şimdi Ara

Unity basket topunu potaya fırlatma

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar benim projemde top sürekli zıplıyor(fiziksel materyal ile) gene joystick ile sağ sol ileri geri yapıyor fakat oyun android olacağı için topu potaya fırlatmam lazım. Oyunda parmağımla topu potaya doğru atarken parmak sürükleme hızıma göre fırlatmak ve parmağım ekrana değdiği an zıplama fizikselinin devre dışı kalması lazım nasıl yapabilirim acaba?




  • OnMouseUp(), OnMouse(), OnBeginDrag(), OnDrag(), OnEndDrag()...

    gibi fonksiyonlar işinize yarayacaktır. Kabaca mantık şu, hızı ayarlama işlemlerini sürükleme yani drag esnasında yaparken fırlatmayı da sürükleme bittiğinde (OnEndDrag veya OnMouseUp gibi) yaptırmalısınız.

    Dipnot: OnMouse yazan fonksiyonlar en son benim bildiğim parmak hareketleri için de çalışıyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fulton -- 9 Aralık 2022; 5:5:7 >
  • ben geçen bi androide kasayım dedim de onmouseup eventini falan çalıştıramadım bir türlü.


    o yüzden update'in içinde input.getmousekeydown(0) inputu geliyo mu diye baktım. o şekilde yapmıştım event olayını.

    neden onmouseup down çalışmadı anlamadım ama,benim yaptığım da çalıştı. android için parmağı da algılıyor bu arada.


    neyse.

    şimdi yapman gereken şey mouse down kısmında mouse pozisyonunu değişkene saklamak. global bi mousestart değişkeni yapıp (vec2) buna saklayabilirsin pozisyonu.

    sonra da mouseup kısmında tekrar mouse pozisyonuna bakarsın. mouse up kısmındaki mouse pos ile başlangıç posu çıkarırsan yön vektörü elde edersin.

    o vektörün x y değerine göre force ekleyebilirsin.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.