Şimdi Ara

Unity Haraket Yardım Lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • odaki sorun nedir haraket ederken karakter tirtir titriyo




  • Kodları görsek daha iyi cevap verebiliriz :)

  • Equaties kullanıcısına yanıt

    public class Playerharaket : MonoBehaviour

    {  //karakterin hızı 

      public float speed;

      //karakter haraketi için gerekli bileşenler

      public Rigidbody2D rb;

      public GameObject player;

      public Vector2 movement;


      //karkaterin yönü 

      [HideInInspector]

      public float direction;

      //mermi

      public GameObject bullet;

      //mermini çıktığı nokta

      public Transform bulletspawnertr;

      public GameObject makinalımermi;

      //silah şarjör,cephane,maxcephane 

      public int şarjörekimermi, şarjör, toplananmermi;


      //kaç adet mermimiz kaldığını ekrana yazar iki farklı yere aynı rakam yazıldığı için iki adet 

      public TextMeshProUGUI toplammermianaslot;

      public TextMeshProUGUI toplananmermiufakyazı;

      //şarjorde kalan mermi sayısını ufak slota yazdırır

      public TextMeshProUGUI şarjordekimermisayısı;


      //silah alınca kaybolacak ve gelecek eller

      public GameObject sağel,solel, silahlıeller;


      //kaç saniyede bir ateş etebileceğimizi sınıraldık 

      public float sayac;

       


      void Start()

      {

        bulletspawnertr = GameObject.Find("bulletspawner").transform;

        rb = player.GetComponent<Rigidbody2D>();

      }

      void FixedUpdate()

      {

        moveCharacter(movement);

        

      }

      void moveCharacter(Vector2 dire)

      {

        //1. yönetm haraket 

        //rb.velocity = dire * speed;

        //2. yönetem haraket 

        rb.MovePosition((Vector2)transform.position + (dire * speed ));

      }


      void Update()

      {

        

        movement = new Vector2(Input.GetAxis("Horizontal"), Input.GetAxis("Vertical"));


        // sayacı geri saydıran kod

        sayac -= Time.deltaTime;



        // karakterin mouse takip etme kodu 

        var dir = (Input.mousePosition - Camera.main.WorldToScreenPoint(transform.position)) * Time.deltaTime;

        direction = (Mathf.Atan2(dir.y, dir.x) * Mathf.Rad2Deg) - 90;

        transform.rotation = Quaternion.AngleAxis(direction, Vector3.forward);


        //karakter haraket kodu fakat duvara çarpınca çok titiryor ve camlardan geçiyor arada bir

        //transform.position = new Vector3(transform.position.x + speed * Input.GetAxis("Horizontal")*Time.deltaTime, transform.position.y + speed * Input.GetAxis("Vertical")*Time.deltaTime, transform.position.z);





  • Equaties kullanıcısına yanıt

    3 yöntem var 1. yöntem velocity ondanda aynı karakter titriyor 2. yöntem movepositon onu kullanıyorum şuanda oda titriyor 3. transform postion onda karakter titemiyor duvara surtunduğumde titriyor ondada acaba mause takip koduyla alakalımı ki

  • Kodlarda bir hata göremedim gayet pürüzsüz çalışması lazım.Rigidbody 2d'de interpolation açıksa none yapın veya camera takip kodunuz titriyor olabilir.Kamera takip kodunu kapatıp deneyin.

  • Bir internet kullanıcısı B kullanıcısına yanıt

    hocam haklıymışşsınız kamera takıp kodunu değiştridim düzeldi birde şöyle bir sorunum var duvara değince ve duvara doğru haraket edınce titriyor

  • rocketraccoon kullanıcısına yanıt

    transform postionda böyle sorun var eğer velocity veya move postion ile yaparsam d ile duvara sürekli çarpmaya devam edersem olmuyor d ve w ile duvara sürtünme yapmaya başlarsam daha fena sallanıyor ve ani den ileri giderken birden s basıp geri gidersem ufak bi lag gibi bişey oluyor

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    hata lütfen yardım
    18 yıl önce açıldı
    LÜTFEN YARDIM
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • rocketraccoon kullanıcısına yanıt

    O hareket eden karakterdeki komponentleri yazar misin?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir internet kullanıcısı B kullanıcısına yanıt
  • Collider gorunmemis ama neyse o tam tahmin ettigim gibi polygon 2d collider ile kendiniz meshini ayarladiniz galiba.Duvara carpinca ziplamasi ondan oluyor.Karakterin elleri biri biraz yukarida ve karakter surekli mouse u takip ettigi ve dondugu icin bir sag kolu bir sol kolu carpip duruyor.o collideri kaldirip sadece 1 tane circle collider 2d ekleyin ve boyutunu ellerini de kapsayacak sekilde ayarlayin sorun cozulur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir internet kullanıcısı B kullanıcısına yanıt
    Yok hocam sorun devam ediyor ya
  • rocketraccoon kullanıcısına yanıt

    Collision detection'ı discrete değil continous yapmayı deneyin.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.