Arkadaşlar GUI'demi bir hatam var iş yerinde Visua studio IDE var, Unity MonoDevelop Yüklü değil hatamı bulamıyorum yardım edebilir misiniz?
using UnityEngine; using System.Collections;
public class health : MonoBehaviour { int playerhealth = 4800; // Daha Sonra iç eşyalara göre database'den gelecek Health. int suanhealth = playerhealth; // güncel(şu an) can seviyesi ilk halini ayarlıyoruz. Vector3 Mytransform; // Mytransform adında bir değişken oluşturuyoruz Respawn'lanırken kullanacağız. bool damageMe; //Düşmanla aramızdaki mesafe kontrolü için kullanacağımız Boolean değişken public float saldiriHizi = 1;// saldırı hızı database bağlandığında iç eşyalara göre değişecek. public GUISkin customskin; // Inspector Panelinden eklenecek GUI SKin'i customskin değişkeninin içine aktarıyoruz. public int HealthYuzdeyle = 100; //Health değerini yüzde ile göstermek için başta 100e eşitlediğimiz bir HealthYuzdeyle isminde değişken oluşturuyoruz.
public void Start() {//Application Start ayarlamaları. Mytransform = this.transform; // Mytransform değişkeninin içerisine bu scriptin verildiği objenin transform class'ındaki position değerlerini entegre ediyoruz. AIScript dusmanZekasi = GameObject.FindWithTag("enemy").GetComponent<AIScript>;//Enemy AI script'ini çağırdık. damageMe = false;// hasar alıyormuyuz? hayır. }// Start die public void Update() {//Update fonksiyonları. HealthYuzdeyle = (playerhealth / suanhealth) * 100; // health'i yüzde ile gösterme. (dusmanZekasi.mesafe < 6) ? damageMe = true : damageMe = false; // kısa if yazımı : eğer enemy ile mesafemiz 6dan küçükse? bana vurabilir büyükse vuramaz. if(damageMe){hasarAl();} // hasar alırsa bu fonksiyonu çalıştır. if(Input.GetKey(KeyCode.SPACE)){hasarVer();}// space tuşuna basılırsa hasarVer fonksiyonunu çalıştır. }// Update die public void Awake() {//Awake Programming. Quaternion MyRotate = Mytransform.transform.rotation;//Benim Rotasyon değerim. (Vector3 X,Y,Z açılarım) Vector3 MyPosition = Mytransform.transform.position;//Benim Pozisyon değerim. (Vector3 X,Y,Z koordinatlarım) }// Awake die public void OnGUI() {//Gui işlemleri. GUI.Skin = customskin;// GUI nesnelerimizin Skin'ini değiştiriyoruz. artık Customskin'in içerisindeki skin 2D texture'ları kullan. GUI.Label(new Rect(Screen.width - 150,Screen.height - 100, 120,80),HealthYuzdeyle); /* Ekranın genişliğinin 150 px gerisine yüksekliğinin 100px eksiğine 120ye 80 ebatlarında bir label koy ve healthı yüzdeyle yaz.(Bu bir GUI fonksiyonudur 3d nesne değildir dışardan görülmez)*/ }// OnGUI die
/*_______________Fonksiyonlar_______________*/
void hasarAl() { if(dusmanZekasi.mesafe < 4){ //dusmanin script'indeki mesafe isimli integor değeri 4den küçükse yani Vector3'e göre 4den küçük bir mesafedeyse.(bize yakınsa) StartCorountine(Example()); //Example Fonksiyonunu çalıştır. break;// ve ifden cık birdaha sorma 4den küçükmü diye. } }// hasarAl die void IEnumerator Example() { yield return new WaitForSecounds(1);// bu satırdan sonraki tüm işlemler 1 saniye sonra çalışsın. if(dusmanZekasi.mesafe < 4){// yukarıda mesafe 4den küçüktü ama hala küçükmü? suanhealth -= 10; // küçükse suanhealth değişkenini 10 birim düşür. StartCorountine(Example()); // ve birdahaki saniyede birdaha bu kontrolü yap. } }// IEnumerator Example die void hasarVer() { if(dusmanZekasi.mesafe < 4){// kullanıcı space'a basıyor ama yanında düşman varmı ? dusmanZekasi.can -= 5 * time.DeltaTime; // güncel zamana göre 5 can azalt enemy'den. animation.Play("animation_mesh01");// animation_mesh01 yani modelinizin atak animasyonunu oynatsın. animation["animation_mesh01"].speed = saldiriHizi;// animasyon hızı saldırı hızına göre oynatsın. }// Güncel zamana göre 5-5-5 sırasıyla hasarver bize yakınsa. }// hasarVer die
}//class health : MonoBehaviour die
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme