Şimdi Ara

Unity3D Global C# Script

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1
Cevap
0
Favori
740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar GUI'demi bir hatam var iş yerinde Visua studio IDE var,
    Unity MonoDevelop Yüklü değil hatamı bulamıyorum yardım edebilir misiniz?


     
    using UnityEngine;
    using System.Collections;

    public class health : MonoBehaviour
    {
    int playerhealth = 4800; // Daha Sonra iç eşyalara göre database'den gelecek Health.
    int suanhealth = playerhealth; // güncel(şu an) can seviyesi ilk halini ayarlıyoruz.
    Vector3 Mytransform; // Mytransform adında bir değişken oluşturuyoruz Respawn'lanırken kullanacağız.
    bool damageMe; //Düşmanla aramızdaki mesafe kontrolü için kullanacağımız Boolean değişken
    public float saldiriHizi = 1;// saldırı hızı database bağlandığında iç eşyalara göre değişecek.
    public GUISkin customskin; // Inspector Panelinden eklenecek GUI SKin'i customskin değişkeninin içine aktarıyoruz.
    public int HealthYuzdeyle = 100; //Health değerini yüzde ile göstermek için başta 100e eşitlediğimiz bir HealthYuzdeyle isminde değişken oluşturuyoruz.

    public void Start() {//Application Start ayarlamaları.
    Mytransform = this.transform; // Mytransform değişkeninin içerisine bu scriptin verildiği objenin transform class'ındaki position değerlerini entegre ediyoruz.
    AIScript dusmanZekasi = GameObject.FindWithTag("enemy").GetComponent<AIScript>;//Enemy AI script'ini çağırdık.
    damageMe = false;// hasar alıyormuyuz? hayır.
    }// Start die
    public void Update() {//Update fonksiyonları.
    HealthYuzdeyle = (playerhealth / suanhealth) * 100; // health'i yüzde ile gösterme.
    (dusmanZekasi.mesafe < 6) ? damageMe = true : damageMe = false; // kısa if yazımı : eğer enemy ile mesafemiz 6dan küçükse? bana vurabilir büyükse vuramaz.
    if(damageMe){hasarAl();} // hasar alırsa bu fonksiyonu çalıştır.
    if(Input.GetKey(KeyCode.SPACE)){hasarVer();}// space tuşuna basılırsa hasarVer fonksiyonunu çalıştır.
    }// Update die
    public void Awake() {//Awake Programming.
    Quaternion MyRotate = Mytransform.transform.rotation;//Benim Rotasyon değerim. (Vector3 X,Y,Z açılarım)
    Vector3 MyPosition = Mytransform.transform.position;//Benim Pozisyon değerim. (Vector3 X,Y,Z koordinatlarım)
    }// Awake die
    public void OnGUI() {//Gui işlemleri.
    GUI.Skin = customskin;// GUI nesnelerimizin Skin'ini değiştiriyoruz. artık Customskin'in içerisindeki skin 2D texture'ları kullan.
    GUI.Label(new Rect(Screen.width - 150,Screen.height - 100, 120,80),HealthYuzdeyle);
    /* Ekranın genişliğinin 150 px gerisine yüksekliğinin 100px eksiğine 120ye 80 ebatlarında bir label koy ve healthı yüzdeyle yaz.(Bu bir GUI fonksiyonudur 3d nesne değildir dışardan görülmez)*/
    }// OnGUI die

    /*_______________Fonksiyonlar_______________*/

    void hasarAl() {
    if(dusmanZekasi.mesafe < 4){ //dusmanin script'indeki mesafe isimli integor değeri 4den küçükse yani Vector3'e göre 4den küçük bir mesafedeyse.(bize yakınsa)
    StartCorountine(Example()); //Example Fonksiyonunu çalıştır.
    break;// ve ifden cık birdaha sorma 4den küçükmü diye.
    }
    }// hasarAl die
    void IEnumerator Example() {
    yield return new WaitForSecounds(1);// bu satırdan sonraki tüm işlemler 1 saniye sonra çalışsın.
    if(dusmanZekasi.mesafe < 4){// yukarıda mesafe 4den küçüktü ama hala küçükmü?
    suanhealth -= 10; // küçükse suanhealth değişkenini 10 birim düşür.
    StartCorountine(Example()); // ve birdahaki saniyede birdaha bu kontrolü yap.
    }
    }// IEnumerator Example die
    void hasarVer() {
    if(dusmanZekasi.mesafe < 4){// kullanıcı space'a basıyor ama yanında düşman varmı ?
    dusmanZekasi.can -= 5 * time.DeltaTime; // güncel zamana göre 5 can azalt enemy'den.
    animation.Play("animation_mesh01");// animation_mesh01 yani modelinizin atak animasyonunu oynatsın.
    animation["animation_mesh01"].speed = saldiriHizi;// animasyon hızı saldırı hızına göre oynatsın.
    }// Güncel zamana göre 5-5-5 sırasıyla hasarver bize yakınsa.
    }// hasarVer die

    }//class health : MonoBehaviour die







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.