Şimdi Ara

ÜRETİLEMEYEN OTOMOBİLİMİZ: 'ÇAĞDAŞ' (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
2.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uçanBalık

    quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    isminden dolayıdır.

    bu ülkede çağdaş olan hiç bir şeyi kabul ettiremezsin. adı arapça bir şey olsaydı eminim üretilmişti.

    valla ne diyeyim bu kadar sığ ve saçma düşünce. . .

    kısa bir tartışmaya girsek adam akıllı tek bir cevap bile verebilecek kapasiten olmadığından eminim, o yüzden sen bu alıntıyı yapmamış ol bende bu mesajı yazmamış olayım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bay Bilgiç

    Faiz lobisi denen oturduğu yerden para kazanan, yukarıda arkadaşın isimlerini zikrettiği büyük zenginler böyle bir aptallık içinde olduğu için araç falan üretilmiyor. En kısa zamanda bu ölüm uykusundan uyanmak dileğiyle.

    Tabi bi de jant lobisi lastik lobisi araba distribütörleri lobisi falan var. Onlar daha bi fena. Herşey lobi zaten yoksa yürür gideriz.

    Faiz lobisi derken neyi ifade ettiğimi anlayabilecek kapasitede değilsin hala böyle bir mesaj attığına göre

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bırak Türk otomobilini, yerli otomobil üretimini arttırmaya çalışırken Özdemir Sabancı'nın başına gelene bakın(1996). Kapitalizmin acımasız yüzü net olarak bu : sadece garibanı değil, kendinden küçük zenginleri de ezip geçiyor.
    Bu arada söz konusu örgüt nasıl bir maşa ki, katili Avrupada serbestti. Özdemir Sabancı ve H. Görgün (Toyotasa G.Müdürü) öldürüldükten sonra Sakıp Ağa Toyotayı geri satmak zorunda kaldı , bu cinayetler hem japonlara hem bize net bi mesajdı.


    Sabancı'nın katili Mustafa Duyar, 15 Şubat 1999 tarihinde Afyon E Tipi Kapalı Cezaevi'nde çıkan bir isyanda Karagümrük çetesi mensuplarınca kaldığı 5/A koğuşunda tabancayla vurularak öldürüldü. Can Dündar'ın iddialarına göre, Duyar'ın suikast ile ilgili konuşmak istemesi üzerine bakanlıktan röportaj izni alınmış ancak Can Dündar'ın yapacağı röportaj Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürü Ali Suat Ertosun tarafından mevzuata aykırı olduğu gerekçesiyle engellenmiştir. Röportajı engelleyen Ertosun, Karagümrük çetesinin Afyon'a nakline izin vermiş, çete Afyon'a geldikten 2 hafta sonra Duyar'ı öldürmüştür.
    Ergenekon iddianamesinin delil klasörlerinde de bulunan ve 2 Eylül 2008 tarihinde basına da yansıyan bir videoda Karagümrük çetesi lideri Nuri Ergin'in sekiz yıl önce cezaevinde çıkardıkları isyan sırasında çekilen ve Özdemir Sabancı suikastının faili Mustafa Duyar'ı öldürme emrini kendisine Tuğgeneral Veli Küçük'ün verdiğini söylediği görülmüştür. «Bu devlet bana Mustafa Duyar'ı öldürttü, ben öldürdüm. Şimdi canlı söylüyorum. Veli abiyi ara, Veli Küçük'ü ara. Bizi sor! Başka bir şey söylemiyorum. Allah'a emanet olun!»
    (vikipedi)






  • yalnız ilk baştaki sponsorlara dikkat!
  • Türkiyede otomobil üretilir. Kralı üretilir. Ama bırakın daha dış destekli adamların engellerini, kendi halkımız bile sıkıntı çıkarır. ( Bir kısmı tabi )

    Bu arabada niye şu yok, niye bu yok, türk malı değil mi işte , teknoloji fakiri gibi şeyler söyler bir takım kesim.

    Bir kesime sorarsanız bizim ülkemizde üretildiği için hyundai, ford, fiat falan yerli sayılıyormuş ( )

    Bir kesime göre otomotiv üretmeye , o sektörü geliştirmeye gerek yokmuş ( almanya bugün neyden para kazanıyorsa, neye yatırım yapıyorsa artık )

    Tabi bir kesim daha var ki, fiyatı uygun olduğu sürece araca dört elle sarılacak olan. Kuş grubunda bu ülkenin o kesimini kullandılar. O yıllarda araba ithal etmek de zor olunca adamlar saçma arabalarla zengin oldular.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • r0x kullanıcısına yanıt
    Bu kişi blok listesinde "block" ve mesajı bloklandı.
    Bu kişinin mesajını görmek için bloğunu kaldır..(Başka kimler bloklu?)
  • Bizde arabayı mesela Ali Ağaoğlu yapabilir, Zorlu da yapabilir. İmkanları var. En azından, Volvoyu veya Saabı alacak imkanları vardı.

    Yapmıyorlarsa, sebebi teknik değil. Karlılık...

    Bu memlekette. Turizm, İnşaat, Tekstil, her zaman devlet tarafından kayırılır.

    Bu sektörler, bu kadar ballı börekli olduğu müddetçe. Biz detaylı teknik işlerle uğraşamayız. Uğraştığına değmez.
  • Yukarıda da söylendiği gibi bu ülkede ''üretilmek istenen'' her şey en iyi şekilde üretilir. Fakat dış mihraklardan önce içimizdeki sığ görüşlüler ürettirmez.

    Bizim ülkemizde kısa vadedeki daha yüksek kazanç uzun vadede gelecek büyük kazançlardan her zaman daha kıymetlidir.
  • parker48 kullanıcısına yanıt
    ben bi ara mahallede gormustum ama hep duruyodu hic calısır gormedim belki vardır bi ara hayat bilgisi dizisinde vardı galiba :D 10 yıl once
  • Bunun en yaygın olduğu 80 li yıllarda bile doğru düzgün göremezdik yollarda, ben bile bir tane hatırlıyorum.
  • Ben sorun Türk algısı ve bencillikle alakalı bir durum.

    Üretsek kim alacak mantığı var ülkemizde .Türkler bir şeyi doğru yapamaz mantığı var.Bugün VW Alman diye bağıranlar yarın o Türk arabası çıksa alın alın

    der ama bir tanesi gidip almaz.Birinci sorunumuz bu.Alıcı kitle Renault Symbol,Fiat Linea ve Dacia alanlar kısıtlı olur.

    Kısaca fiyatları düşük olmalı bayaki aracı eski olanda acaba alsak mı demeli? Devlet bankaları kolay ödemeli krediler vermeli.

    Tüm devlet kurumlarına alınan ve ya kiralan araç tamamen yerli üretim olma zorunluluğu getirilmeli.

    Sonra üretim için devlet yatırmıyor ağalar,paşalar niye yatırmıyor diye sormalı.

    Ağaoğlu ve İntercity sahibi o otomobilleri garajlarına koyana kadar yerli otomobil için birleşse olmaz.

    Koç Fiat satmaya harcadığı cabayı yerli otomobile harcasa olmaz.

    Çünkü benciller ceplerini doldurmaya bakan zenginlere sahibiz.




  • Araba üretmenin bu kadar kolay olduğu zamanlarda tabikide ürettirmeyenler vardır yoksa araba yapmakta ne var .
  • Üretilir ama bunu üretecek olanlar neden parasını riske atsın ki? Yurtdışından alıp burada satıyorlar kara bakıyor.Zaten sabancı ve koç üretimden çekilip tatlı kar getiren sektörlere el attılar.Üretmekle uğraşmak istemiyorlar.
  • Bence otomobil üretimi gibi katma değeri son derece düşük, düşük karlı işlere girişmek yerine, teknoloji geliştirmeye bakmak lazım. Bir ürünün öncüsü olur, bir süre alternatifsiz olursan kar marjı çok yüksek oluyor. Bende var oradan biliyorum. Türkiye'de kaç tesis %40 kar ile üretim yapıyor? O yüzden kır çıçını Ar-Ge yap Türkiye. Başkalarının fason üretiminden vazgeç. Kendi markalarını oluştur. Kendi imza projelerini gerçekleştir, bu sükseli projelerde markalarının ismini duyur. Katma değeri yüksek üretim böyle yapılır.

    Otomobil sektöründe bir tek elektriklide var böyle bir yüksek katma değer potansiyeli. Ancak çok ciddi bir Ar-Ge lazım. Yüksek menzilli elektrikli arabayı yapan bir dönem çok güzel kar edecek benden söylemesi.

    Bu bağlamda otomobil üretmek yerine, otomobil teknolojisi üretip üretici firmalara yarı mamul satmak çok daha karlı. Bakınız: Bosch. Benzin pompasından cam sileceğine, adamlar yaptığı işin hakkını veriyor. Maliyetleri kısacak, ucuz ama daha güvenilir ECU sistemleri üretmek, yeni teknoloji gösterge panelleri üretmek mesela. Bu ürünleri markalar kendileri mi üretiyor sanıyorsunuz? En basitinden Audi'den Fransız malı gösterge çıkıyor mesela...

    Yeni teknoloji airbag üretsen mesela? Daha düşük maliyetli ve fırlama sırasında direksiyona kenetlenmiş olan sürücünün elini yakmayacak birşey geliştirsen de, kaza sonrası kol ve bilek yanıklarının da önüne geçsen... Bu tarz ürünlerin katma değeri çok daha yüksek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stainless..

    Maalesef ülkenin durumu...

    Nuri Demirağ, bu adamı araştırın, hayatını ve yaptıklarını okuyun. Atatürk'ün bu adama verdiği desteği görün. Sonra da bu adamın önü nasıl kapatılmış ve ülkeye nasıl kötülük yapılmış bir okuyun. Soyadının nereden geldiğine, ülkemizin demir yollarına ve hava yollarına verdiği çabayı görün. Belki bu adam faaliyetlerine devam etseydi şu an daha farklı olabilirdi. Ama yok...

    Nuri Demirağ 1, Vecihi Hürkuş 2

    bu iki yürekli girişimcinin hayatını okuyanlar görecek ki bugün "bu ülke çok geri kalmış, avrupa ne gelişmiş" diye ağlayan zihniyetin zamanında bu iki insanı nasıl sindirdiğini,nasıl engellediğini görürler.

    Sizden ricam şu linki mutlaka okuyun,dediklerim daha net anlaşılacaktır.

    link

    asıl konu olarak da düşüncem;

    yıl 2014 olmuş, otomobil icat edileli 120 yılı geçmiş, küresel markalar dünya pastasını çoktan paylaşmış, millet hala yerli oto beklentisinde. Adım gibi emininm O yerli otoyu ilk almayacak kitle yine bizim YERLİLER.




  • parker48 kullanıcısına yanıt
    Yok ben zaten bi kac ay once gordum bi mahalle arasında yatıyordu dagalmıs durumda sadece anadol oldugu belliydi
  • Tasarımcısının adı bile Jan Nahum ise üretilse bile ben hayır beklemem o yerli araçtan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keppir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Stainless..

    Maalesef ülkenin durumu...

    Nuri Demirağ, bu adamı araştırın, hayatını ve yaptıklarını okuyun. Atatürk'ün bu adama verdiği desteği görün. Sonra da bu adamın önü nasıl kapatılmış ve ülkeye nasıl kötülük yapılmış bir okuyun. Soyadının nereden geldiğine, ülkemizin demir yollarına ve hava yollarına verdiği çabayı görün. Belki bu adam faaliyetlerine devam etseydi şu an daha farklı olabilirdi. Ama yok...

    Nuri Demirağ 1, Vecihi Hürkuş 2

    bu iki yürekli girişimcinin hayatını okuyanlar görecek ki bugün "bu ülke çok geri kalmış, avrupa ne gelişmiş" diye ağlayan zihniyetin zamanında bu iki insanı nasıl sindirdiğini,nasıl engellediğini görürler.

    Sizden ricam şu linki mutlaka okuyun,dediklerim daha net anlaşılacaktır.

    link

    asıl konu olarak da düşüncem;

    yıl 2014 olmuş, otomobil icat edileli 120 yılı geçmiş, küresel markalar dünya pastasını çoktan paylaşmış, millet hala yerli oto beklentisinde. Adım gibi emininm O yerli otoyu ilk almayacak kitle yine bizim YERLİLER.

    Linkteki yazıyı bir solukta okudum ve şu an sinirden tüylerim diken diken oldu...


    HERKES OKUSUN!!!!!!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hijacke-R

    quote:

    Orijinalden alıntı: keppir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Stainless..

    Maalesef ülkenin durumu...

    Nuri Demirağ, bu adamı araştırın, hayatını ve yaptıklarını okuyun. Atatürk'ün bu adama verdiği desteği görün. Sonra da bu adamın önü nasıl kapatılmış ve ülkeye nasıl kötülük yapılmış bir okuyun. Soyadının nereden geldiğine, ülkemizin demir yollarına ve hava yollarına verdiği çabayı görün. Belki bu adam faaliyetlerine devam etseydi şu an daha farklı olabilirdi. Ama yok...

    Nuri Demirağ 1, Vecihi Hürkuş 2

    bu iki yürekli girişimcinin hayatını okuyanlar görecek ki bugün "bu ülke çok geri kalmış, avrupa ne gelişmiş" diye ağlayan zihniyetin zamanında bu iki insanı nasıl sindirdiğini,nasıl engellediğini görürler.

    Sizden ricam şu linki mutlaka okuyun,dediklerim daha net anlaşılacaktır.

    link

    asıl konu olarak da düşüncem;

    yıl 2014 olmuş, otomobil icat edileli 120 yılı geçmiş, küresel markalar dünya pastasını çoktan paylaşmış, millet hala yerli oto beklentisinde. Adım gibi emininm O yerli otoyu ilk almayacak kitle yine bizim YERLİLER.

    Linkteki yazıyı bir solukta okudum ve şu an sinirden tüylerim diken diken oldu...


    HERKES OKUSUN!!!!!!!!

    Sadece o linkle sınırlı kalma dostum, Nuri Demirağ ismini geniş bir şekilde oku. Bunu sana eğitim sistemimizin anlatması gerekiyordu ama sana ben söylüyorum ne yazık ki... bu ülkenin göreceği en baba adamların başında gelir bu insan. Bu denli vatanseverlik ve hayırseverlik kaç kişide var? Peki bu iyi niyetli güzel insanı güzel ülkemde kaç kişi biliyor? Okuyun dostlar, okuyun... okuyun ki gerçekleri daha iyi görün...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.