Şimdi Ara

Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
979
Cevap
45
Favori
94.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben ortada bir sorun oldugunu görmüyorum. sizden izin istenmiş, sizde izni vermişsiniz. burada bir sorun varsa o da şudur, siz izin verirken bu iznin içinden neler dahil oldugunu sormanız gerekıyordu. atıyorum tamponlar sökülecek mi ? motor sökülecek mi ? gibi.. bunların yazılı oldugu bir metin illaki vardır. ayrıca telefondan izin istemekte saçma geldi bana. sonucta yazılı bir beyanınız olmalıki karşı dava açma imkanınız olsun. aksine şu durumda neyi iddia edeceksiniz ? telefon kayıtlarının dinlenmesinimi ? bu bile yeterli bir delil olmayabilir. sonuc itibariyle izin istenmiş sizde hemen kabul etmişsiniz.

    diğer yandan, aracın motorunun başka bir servise gitmesi gayet normaldir. bende aracımı rot balans için ve boya için Nissan servisine götürdüğümde, aracıma Nissan servisinden bir eleman bindi ve aracımı rot balans ve boyacı yan sanayiye götürdü. bu bütün markalar için geçerlidir. ellerinde her imkan olmadığı için böyle yapılmaktadır.

    dediğim gibi ortada bir sıkıntı varsa sizin izniniz ve TSİ motorun Muhteşem teknolojisidir. 16 bin deki bir motorun arıza vermesi ilginç.




  • Dogus maalesef bu konularda mimli.once sorunu nasıl cozecekler bir bakın.eger tatmin olmazsanız mahkemeye verip hakkınızı sonuna kadar arayın.garantiden degismeli o motor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eger gercekten rektifiye yapilmissa yeni motor konusunda israr edin sorunu cozemeyince cozuldugunu iddia yoluna gitmisti honda bora sesi ustalar degil birtek bizi duyar olmustuk! Geri adim atma para kolay kazanilmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sorunu yazılı bir şekilde doğuş otomotiv e bildir çünkü şifaen olabilecek cevaplar geçersizdir.motor tamiratını başka servise göndermeleri yanlış rektefiye ve enjektör pompa dışında bir şeyi göndermezler bu durum biraz farklı ama doğuş oto adı altında birkaç şube daha var ısrarla öğrenmeye çalış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    yataktan ses geldiği için motor rektefiyeye göndermişler hiç bi servis rektefiyeyi kendi yapmaz sanayide anlaştığı kişilevardır onlar yaparlar.Fiat ve Ford servislerinde çalıştım onlardada durum aynı şuan da Ford servisinde çalışmaktayım ve şunu söyleyebilirim servisler bozulan parçanın tamiri yapmaz.Atıyorum 40 binde bujiler değişcek servisteki usta hemen değiştirir ama sanayideki usta bakar parçaya durumu iyi şu kadar daha gider der değiştirmez onu...

    Edit:ekleme

    Hocam peki motoru dışarıda yaptırdıklarını kanıtlasam ve yetkili servis dışında yapıldığı için kabul etmeme hakkım var mı?Şu anda en azından sıfır motor almak istiyorum.

    bugün ustamı gördüm ona sordum her şeyin yasal olduğunu söyledi bu konuda yapacak bi şey ama daha öncede dediğim gibi sizden enjektörler için onay almışlar ama motoru sökmüşler ayrıca 17 bindeki motorun rektefiye gitmesi(sizin hatanız yoksa) normal bi durum değil bunuda katarsak motoru değiştirebilirsiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gün geçmiyorki bir doğuş oto rezaleti daha duymayalım gün geçmiyorki bir madur daha dinlemeyelim. Geçmiş olsun inşallah hakkınızı alırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Yetkili servis parcayi ramir etmez yenisi ile degisir

    Kesinlikle kabul etmeyin

    Bu arada hangi servis bu ?
    aynen motor değişim talebinde bulunun, tamir edilmiş motoru kabul etmeyin o nasıl bir yetkili servis öyle başka yere motor yatağı yaptırıyor, en mantuklı çözüm motor değişimi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Tam olarak 1 yaşında ve 14000 km olan Tiguan TSİ 160 bg'lik aracımın motorundan ses gelme şikayetiyle doğuş otoya götürdüm (aracımın yıllık bakımını da aynı yerde yaptırdım).İlk önce genç bir eleman (27 yaşlarında) verdiler test sürüşüne çıktık, eleman sesin gayet normal olduğunu ve dert etmememi söyledi.İşin açıkçası sinirlendim çünkü sanki bir tek ben bu sesi duyuyormuşum gibi bir tavır içerisine girdi.Neyse sonra içeri girdim ve bu işten GERÇEKTEN anlayan bir usta istedim.Murat isminde bir usta geldi ve test sürüşüne çıktık.Usta sesi duydu ve bir problem olduğunu kabul etti. Bu kadar uzatmamın nedeni siz siz olun ISRARCI olun eğer ben geri dönseydim aracım ileride garantisi bittiğinde sorun verecek ve beni binlerce tl zarara sokacaktı. Neyse usta aracı bırakmam gerektiğini söyledi ve bende bıraktım ona göre ses motordan değil yan aksamlardan geliyordu ve bir parça değişimiyle halledilebilecekti (bende sorunun erken bulunmasından dolayı memnun oldum ve aracı bıraktım).

    Asıl konu burada başlıyor arkadaşlar.Doğuş oto aracı bırakmamdan 2 gün sonra beni aradı ve sesin motorun içinden geldiğini tespit ettiklerini söylediler. Servis temsilcisi sesin enjektörlerden geldiğini ve benden ENJEKTÖRLERİ AÇMAK için izin istedi ve bende sorun çözülsün diye gayet normal bir şekilde izin verdim.Bugün aklıma takıldı ve şu araca bir bakayım dedim ve servisin yolunu tuttum. Aracımın yanına gittiğimde şok oldum çünkü ön tampon, farlar, motor bölümü (akü,fanlar,motor suyu kabı ,silecek suyu kabına kadar) komple sökülmüştü. Şok içersin de servis elemanına neden söktüklerini sordum, o da bana sizden izin aldık dedi ben öylece kaldım. Motorun anlaşmalı bir şirkete gönderildiğini(BUGÜN BU ŞİRKETİN NUMARASINI İSTEDİM VERMEDİLER ÖZEL KİŞİLERE ZATEN BİLGİ VERMEZ DEDİLER) kendilerinin motoru yapamadıklarını söylediler. Bende ustaya sorunun ne olabileceğini sordum oda motorun yatağında problem olabileceğini söyledi.

    SORUM şu arkadaşlar bir tüketici olarak bundan sonra haklarım nelerdir yeni motor mu talep edebilir miyim yoksa aracın farkını verip yeni araç talep edebilir miyim? Açıkçası araç bana artık güven vermiyor çünkü daha önce de bir kaç defa her şey normal iken kendi kendine stop etti şükür ki yüksek hızlarda gitmiyordum.Yardım edin lütfen. VOLKSWAGEN İYİ KÖTÜ ALANI OLMASIN!!!!!

     Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler)



    Ekleme: Servis bana aracımı bıraktığımda tahsis araç verdi.En azından bu konuda mağdur olmadım çok şükür.

    Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkürler.Şuanda aklımda 2 düşünce var;

    1. Sıfır motor talep etmek ve ikinci elde kaybımı gidermek için aksesuar (xenon far,abt tuning)vb hediye almak.Bunun aynısı bir forumdaşın başına gelmiş ve motorunu değiştirip aksesuar hediye etmişler.

    2.Aracı ayıplı mal (fabrika hatası) sayıp, ve de motorun benim iznim dışında açıldığını beyan edip mahkemeye başvurmak.Bu durumda mahkeme en az 4 ay sürer.Bu noktada sorum şu kazanma şansımız sizce nedir?.


    Başlangıçta enjektörleri açmak için izin vermek yerine arabanızın ayıplı olup olmadığını sana söylemelerini isteseydin daha iyi olurmuş. En azından bir arabanın asli parçası motoru olduğu için komple araba değişimi istemenin haklı olabileceği bir durum olurdu. Servis araç ayıplı demez ama başlangıçta sökün demeden olayı takip etmen daha olumlu olurdu. Sıfır motor taktırmayı denesen dahi aracın 2. el değeri şu durumda düşmüş olmalı. Sonuçta tampon, motor vs. ne varsa sökmüşler. Kaldı ki motoru yerinden sökmüşler yani, daha ne olsun.
    Tüketici açısından dava açılabilir ancak önce garanti doğrultusunda tamire verip, alın bundaki arızayı onarın şeklinde bir hareket içine girdiğinizi iddia edebilirler. Bu durumda da ilk olarak onarım hakkınızı kullandığınızdan dolayı, 1 yıl içinde 4 defa aynı arızadan onarım veya toplamda 6 defa aynı arızadan onarım görmesi ve araç değişimi istemeniz gündeme gelebilir.
    Daha profesyonel bir avukat desteği almakta fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirbilir81

    öncelikle geçmiş olsun, araç sahibi arkadaş konunun vw iyi-kötü tartışmasına dönüşmesini istemediğini en başında belirtmişti o yüzden markayı eleştirmekten çok soruna odaklanmak lazım, bu arada vw fanı değilim nissan marka araç kullanıyorum:)

    meseleye gelirsek;
    4077 sayılı yasanın 4.maddesinde “ ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma klavuzunda yada reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standartından , teknik düzenlemesinde tesbit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerinin veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi , hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici malın teslimi tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda bedel iadesini de içeren sözleşmeden dömme , malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi yada ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir. Satıcı Tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür”...denilmekte,

    aynı yasanın 13. maddesinde “ tüketici onarım hakkını kullanmışsa garanti süresi içerisinde sık sık arızalanması nedeniyle maldan yararlananamamanın süreklilik arzetmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde 4. maddede yer alan secimlik haklarını kullanabilir , satıcı bu talebi red edemez. Tüketicinin bu talebeninin yerine getirilmemesi durumunda satıcı , bayii, acenta , imalatcı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur .........” hükmü mevcuttur.

    bu hükümlerden hareketle, aracınızdaki arızanın öncelikli ayıplı mal kapsamında değrlendirilip değerlendirilemeyeceğini tespit etmek gerekir. burada kanunda tanımlandığı şekliyle; "tahsis veya kullanım amacı bakımından değerinin veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi , hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mal" vardır deyip ayıplı mal seçeneğini işletebiliriz, daha sonra ise, hangi seçimlik hakkın kullanıldığına bakmamız lazım, araç sahibi yetkili servise aracını bırakıp ücretsiz onarım hakkını kullanmak istediğini beyan etmiş ve enjektör değişimi izni kisvesinde eseslı bir tamirata onay verilmiş dolayısıyla onarm ile ilgili aşağıdaki mevzuat devreye girmiştir;


    garanti belgesi uygulama esaslarına dair yönetmeliğin 14. maddesinde; "Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) (Değişik:RG-24/4/2011-27914) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir....Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar."

    netice olarak; aracın tamiri tamamlandktan sonra arıza tekrarının toplamda 4 vy 6 olması halinde tekrar seçimlik hakların kullanılması söz konusu olacaktır.

    sizin yapabilecekleriniz ise;
    1- aracın onarım için değil arızanın tespiti için servise bırakıldığı ve esaslı bir tamir olan rektefiye işlemi için izin alınmadığı onun yerine arıza tespiti için enjektör sökümüne izin verildiği itirazı ile seçimlik hakkınızı onarımdan yana kullanmadığınız ayıplı malın ücretsiz değişimi vy bedel iadesini istediğiniz yönünde ısrarcı olmak
    2- ücretsiz onarımdan yana kullansanız dahi böyle esaslı bir tamiratın aracın ekonomik değerini azalttığı gerekçesiyle ya ayıp oranında bir bedel iadesi veya yine diğer seçimlik haklarınızı isteyebilirsiniz

    son olarak, vw ile anlaşamazsanız ve aracı da bu haliyle (motor rektefiye edilmiş olarak)kabul etmezseniz dava açmaktan başka çareniz görünmüyor bu aşamada tamir edilmiş aracınızı kullanmaya devam ederken davanız da ilerler ve bir netice alırsınız yalnız bu süreci bir avukatla takip etmek işinizi koloylaştıracaktır.

    Genelde servise verilenler onarım olarak değerlendirilir. Karşı grup da bunu savunur çünkü şu an o araba hakkında bir servis fişi veya girdisi var ve üzerinde onarıma ilişkin ibare yer aldığı için; eğer ki servise bırakan kişi seçimlik hakların kullanımı için arıza tespiti istiyorum yazarsa işi kolaylaşır. Hatta servislerin ve firmaların yaptıklarından dolayı, özellikle öncelikle tespit istendiği yazdırılmalı ki ispat açısından lehe bir durum oluşsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bir milyar adet x araç satılsa ve bunun bir tanesinin motoru sökülse infaz timi geliyor. Otomobil genel hakkaten çöplüğe döndü

    aynısı başına gelsinde senide görürüz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Pulse_ -- 25 Kasım 2012; 20:05:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Pulse_

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bir milyar adet x araç satılsa ve bunun bir tanesinin motoru sökülse infaz timi geliyor. Otomobil genel hakkaten çöplüğe döndü

    aynısı başına gelsinde senide görürüz...

    Dikkatli okumadan yazmamak lazım, yinede tekrarlayayım; "bende olsam değiştirmelerini ister, kabul etmezlerse dava açarım". Fakat bu markayı, modeli, motoru kötü yapmaz. Bu 1 (yazıyla: bir) arızadır, markanın yok oluşu değildir. Aracın vw olması hiç arıza yapmayacak olması anlamına gelmez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orijinalden alıntı: enes78

    Orijinalden alıntı: kadirbilir81



  • Tiguanlardaki 1.4 tsi motorlarda sorun vardi kol cikariyordu

    Sonra duzeldi diyebiliyorum

    Siz vw diyalog'u arayin birde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.Bu kilometrede ki bir aracın rektifiye işlemini kabul etmemeniz gerekmekte,motor değişimi olsa yeni motor takılsa eyvallah.Rektifiyeyi kesinlikle kabul etmeyin,gerekirse hukuki süreç olarak izlenmesi gereken yolları harfi harfiyen yerine getirin.Artık tüketici mahkemeleri, haklı olduğunuz müddetçe hep tüketicinin yanındadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bir milyar adet x araç satılsa ve bunun bir tanesinin motoru sökülse infaz timi geliyor. Otomobil genel hakkaten çöplüğe döndü

    Valla Güner bey ton la dsg arızası çıktı , anket yapıldı , onu da bi çok kişi kabul etmiyor.

    Bi tane olmadığında kabul etmeyelim tamam , ortada tonla vaka olan durum var , onu da kabul etmeyelim diyorlar.

    O iş nasıl olacak ?

    Çift sarjlı motorlar 'da sıkıntılı olduğunu maziden beri biliyoruz, 122'lik tek turbo versiyon da bu yüzden çıkmadı mı zaten ?

    Hatta ve hatta vw kendi açıklamadı mı , bu çift sarjlı motorları bi süre sonra piyasadan kaldıracaklarını , yapı olarak karışık olduklarını söylüyordu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Ben sizin kullanım şeklinizi bilmiyorum ama bu araba 1.4 turbo motorlu düşük yakıttan elde edebileceği en yüksek gücü çıkaran narin araç, siz gidipte bunla gazlarsanız, gerekli bakım talimatlarınıza uymazsanız, çalıştırmada, kapatmada bi süre turbo için beklemezseniz, elbet bi sorun çıkar, hassas, karmaşık motorlar.

    Bu nasıl bir yaklaşımdır böyle.daha 14.000 kmdeki bir araçtan bahsediliyor.Bu aracı alan kişi mutlaka motorun çalışma prensibini biliyor olmalıdır,kaldı ki araç 14.000 kmde denilmiş.Fabrikasyon hatada mı olmaz şimdi,öyle mi görünüyor.
  • Garanti süresi içinde rektefiye işlemi olmaz.

    O motoru yeni sandık motorla değiştirmeleri lazım.

    Sonuçta siz aracınıza LPG taktırmadınız, bakımlarını aksatmadınız.

    Bu sebeple mecburen yenilemeleri lazım. Tamirat mantıksız.
  • Rektefiye asla kabul etmiyorum. Ayrıca değer kaybı davası açacağım...Yeni 0 motor takılacak o bie arabamın değer kaybı olacak..Diye postanızı koyun..Yok derlerse davanızı açın. Kesin kazanacaksınız..Dünya kadar para öde yeni arabayı al..14.000 km de motor arızası...Gel tamir edelim kullan....Yok yahu ?..Daha neler ?...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bir milyar adet x araç satılsa ve bunun bir tanesinin motoru sökülse infaz timi geliyor. Otomobil genel hakkaten çöplüğe döndü

    Valla Güner bey ton la dsg arızası çıktı , anket yapıldı , onu da bi çok kişi kabul etmiyor.

    Bi tane olmadığında kabul etmeyelim tamam , ortada tonla vaka olan durum var , onu da kabul etmeyelim diyorlar.

    O iş nasıl olacak ?

    Çift sarjlı motorlar 'da sıkıntılı olduğunu maziden beri biliyoruz, 122'lik tek turbo versiyon da bu yüzden çıkmadı mı zaten ?

    Hatta ve hatta vw kendi açıklamadı mı , bu çift sarjlı motorları bi süre sonra piyasadan kaldıracaklarını , yapı olarak karışık olduklarını söylüyordu ?


    Değerli dostum, bunları iki karşıt görüş olarak forumda çok tartıştık. Bu gün Türkiye'de satış istatistiklerinde renaultun hemen ardından vw geliyor. Seat-skoda-audiyi dahil edince (aynı motor-şanzıman olduğundan dahil edilmelidir) Türkiye'de satış şampiyonu tsı-tdı-dsg araçlar. (ocak-eylül arası 75.000 kadar araç satmışlar)

    http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/516/2012_%28Ocak-Eylul%29.pdf

    Birinin motoru sökülmüş (bu konuda) on tanesininde kavramasında sorun var (dsg anket konusunda) Yani bu 2012 yılındaki 75.000 adetten 11 tanesi buraya yansımış. Bu 11 problemli araç sadece 2012 model değil, son 3-5 yıl modelden olanda var.

    Niye bunları yazıyorum ? Elimizde genelleme yapacak veri mevcut olmadığını kanıtlamak için. Arkadaş bir problem yaşamış, motor sökülmüş, belkide Doğuş Oto kendiliğinden değişime gidecek. Belkide aracın başka bri sıkıntısı var (motoru biz indirmedik) Kim bilir belkide mahkemelik olacak. Bazıları hemen tsı patladı çatladı diye zıpladı ben onlara ithafen yazdım. Bir çiçekle bahar gelmez boşa heves etmesinler dedim




  • kendi başıma geldiğini düşündümde servise gidip motoru sökük görmek dağılmış görmek gerçekten üzücü bir durum bir daha o araca severek isteyerek binemezdim her halde Geçmiş olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PriceleSss -- 25 Kasım 2012; 21:39:14 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.