Şimdi Ara

Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
979
Cevap
45
Favori
94.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Özel şirket dediğide sanayideki Mehmet ustadır.
  • Bu tip sorunlarda üzülmemek adına alınan arabanın markası dışında servis kalitesine de önem vermenin gerekliliğini sanırım DH Otomobil Genel olarak bir kez daha yaşıyoruz. Bu açıdan, Hyundai, Toyota vb. diğer markaların tercih edilmesi yalnızca marka imajının dışında, çeşitli faktörlerin de etkisiyle oluşuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Yetkili servis parcayi ramir etmez yenisi ile degisir

    Kesinlikle kabul etmeyin

    Bu arada hangi servis bu ?

    Yetkili servis parçayı tamir etmezse eğer adı servis dğeil, yedek parçacı olurdu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Yetkili servis parcayi ramir etmez yenisi ile degisir

    Kesinlikle kabul etmeyin

    Bu arada hangi servis bu ?

    Yetkili servis parçayı tamir etmezse eğer adı servis dğeil, yedek parçacı olurdu

    Ugrasmazlar genelde kanser olmus derler degisirler

    Adamlar yarim bakata degisiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-DN

    Bu tip sorunlarda üzülmemek adına alınan arabanın markası dışında servis kalitesine de önem vermenin gerekliliğini sanırım DH Otomobil Genel olarak bir kez daha yaşıyoruz. Bu açıdan, Hyundai, Toyota vb. diğer markaların tercih edilmesi yalnızca marka imajının dışında, çeşitli faktörlerin de etkisiyle oluşuyor.

    Bu olayın marka ile alakası yok, yetkili servislerin hepsi adamı bezdiriyor. Ford da daha beteri oldu bunun kendi gözlerimle gördüm, ticari minibüs sahibini 1.5 ay beklettiler arızalanan klima için, adam tur şöförü, turdan atıcaklardı klima çalışmadığı için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SamsClient

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH-DN

    Bu tip sorunlarda üzülmemek adına alınan arabanın markası dışında servis kalitesine de önem vermenin gerekliliğini sanırım DH Otomobil Genel olarak bir kez daha yaşıyoruz. Bu açıdan, Hyundai, Toyota vb. diğer markaların tercih edilmesi yalnızca marka imajının dışında, çeşitli faktörlerin de etkisiyle oluşuyor.

    Bu olayın marka ile alakası yok, yetkili servislerin hepsi adamı bezdiriyor. Ford da daha beteri oldu bunun kendi gözlerimle gördüm, ticari minibüs sahibini 1.5 ay beklettiler arızalanan klima için, adam tur şöförü, turdan atıcaklardı klima çalışmadığı için.

    Konu sahibi arkadaş olayı direk yetkili servis ile görüşecek o zaman, olayın gidişatı forumda yanlış bir biçimde aktarılmış. Sanki bu durumun hatası VW'ye ait bir hata gibi anlatılıyor, demek ki hata yetkili servisin hatası.

    Forumda VW'ye çamur atanlar yüzünden artık neyin ne olduğunu ben de şaşırdım. Bazılarıda halen olayın VW'ye ait olduğunu söylemeye çalışıyor. Geçen sene yazın bu forumda TSI motorlu bir Golf aracın hatasından bahsedilmiş, bayağı olay olmuştu. Umarım sorun en kısa zamanda çözülür.

    Benim anlayamadığım şey şu : Yetkili Servis, nasıl oluyor da, telefondan izin alıp motoru söküyor ? Bu işler bu kadar basit mi ? En azından servisin araç sahibini servise çağırıp, bunula ilgili kağıt imzalatması gerekirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    160hp motorun kronik sorunu diye biliyorum. inanmayabilirsiniz ama benim arkadasin tiguanin motoru 2 kez Almanya dan gelen yeni motorla degisti ve cok sikinti yasamisti.

    Geçenlerde scirocco hakkında konuşurken yüksek basınçtan dolayı motor bloğunun çatladığını? duydum, (serviste çalışan biri, arkadaşıma söylemiş) mantıksızlık gelmedi 1.4 motor 160 bg araç boş olarak 1500-1550 kg

    Servis tamir etmeyecektir, arkadaşların söylediği gibi parça değişimi yapmakla mükelleftir. Sıkıştırın, boş bırakmayın, zaten onlar yasal olarak ne yapmaları gerektiğini iyi biliyorlar, ancak ülkemizde tüketici haklarını istismar edenleri daha önce çok gördük, biraz baskı yardımcı olacaktır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın sahibi arkadaşa enjektörlerinizi sökelim bunun için sizden izin istiyoruz diyorlar ama aracın motorunu söküyorlar ve motorun nereye dahi gittiğini bilmiyorum.Ben olsam o arabaya bir daha binmem ve mahkedeye veririm.Motoru sökmek ne demek yaaa....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Ben sizin kullanım şeklinizi bilmiyorum ama bu araba 1.4 turbo motorlu düşük yakıttan elde edebileceği en yüksek gücü çıkaran narin araç, siz gidipte bunla gazlarsanız, gerekli bakım talimatlarınıza uymazsanız, çalıştırmada, kapatmada bi süre turbo için beklemezseniz, elbet bi sorun çıkar, hassas, karmaşık motorlar.

    Böyle bir yorum olabilir mi?

    Adamcağız motoru söküp trene bağladı da o esnada mı gümledi makine?

    Hassas araçmış da bilmem ne.
    O zaman VW zeki mühendisleri (!) 1.4 litre 80 beygirlik motor yapsın.

    Üstün Alman teknolojisi motoru yapabiliyor da onu koruyacak 2 solenoid, 2 zaman rölesi mi yapamıyor?

    Kendinizi komik duruma düşürmeyin!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir milyar adet x araç satılsa ve bunun bir tanesinin motoru sökülse infaz timi geliyor. Otomobil genel hakkaten çöplüğe döndü

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bir milyar adet x araç satılsa ve bunun bir tanesinin motoru sökülse infaz timi geliyor. Otomobil genel hakkaten çöplüğe döndü

    Bu mu yani? Bu kadar basit mi yani?

    "bi tane arabanın motoru sökülmüş canım ne var bunda"

    Pes yahu!!

    Şu anlatılan durumun özeti bu mudur? Bu durumu eleştirenlere uygun sıfat "infaz timi" midir?

    Nerde vicdan ya?

    Bu ülkede kötüye, yanlışa "bendendir, bizdendir" mantığıyla sahip çıkanlar oldukça, iyinin, mağdurun, güçsüzün boynu bükük kalmaya devam edecek.

    Başlığı açan arkadaşa da sesleneyim; milyon tane arabadan motoru sökülen araç size denk gelmiş. Normalmiş. İdare edin. Servis sizi arayana kadar sesinizi çıkartmayın. Aracınız geldiğinde alın. Binin. Gidin.

    Soru da sormayın. İsterseniz teşekkür de edebilirsiniz motoru geri verdikleri için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi superegoid -- 25 Kasım 2012; 13:19:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bir milyar adet x araç satılsa ve bunun bir tanesinin motoru sökülse infaz timi geliyor. Otomobil genel hakkaten çöplüğe döndü

    Bu mu yani? Bu kadar basit mi yani?

    "bi tane arabanın motoru sökülmüş canım ne var bunda"

    Pes yahu!!

    Şu anlatılan durumun özeti bu mudur? Bu durumu eleştirenlere uygun sıfat "infaz timi" midir?

    Nerde vicdan ya?

    Bu ülkede kötüye, yanlışa "bendendir, bizdendir" mantığıyla sahip çıkanlar oldukça, iyinin, mağdurun, güçsüzün boynu bükük kalmaya devam edecek.

    Başlığı açan arkadaşa da sesleneyim; milyon tane arabadan motoru sökülen araç size denk gelmiş. Normalmiş. İdare edin. Servis sizi arayana kadar sesinizi çıkartmayın. Aracınız geldiğinde alın. Binin. Gidin.

    Soru da sormayın. İsterseniz teşekkür de edebilirsiniz motoru geri verdikleri için.

    Hayır yanlış anlıyorsunuz; adamlar açıp hatayı-arızayı bulmak ve anlamak zorunda. Ben olsam müşteri olarak yenileme talep eder, dava da açarım bu ayrı konu. Fakat milyarlarca otomobilden biri bozulunca vw kötü, diğerlerinin yarı yarıya fire vermesi normal. Anlatmak istediğim her vw arızasına mal bulmuş mağribi gibi saldırmanın yanlış olduğudur. Vw hiç arıza vermeyecek diye bir şey yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 25 Kasım 2012; 13:29:20 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bir milyar adet x araç satılsa ve bunun bir tanesinin motoru sökülse infaz timi geliyor. Otomobil genel hakkaten çöplüğe döndü

    benim çevremde sadece 2 tane vag grubu aracın motoru indi

    audi s5 + polo gti( bu 2 kere indi)

    milyarda bir değil, milyonda hiç değil, 1000 de 1 bile değil zaten çevremde en fazla 10-15 vag aracı sahibi vardır, 2tanesinin motoru indi al sana basit aritmedik 2/15*100
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bir milyar adet x araç satılsa ve bunun bir tanesinin motoru sökülse infaz timi geliyor. Otomo?bil genel hakkaten çöplüğe döndü

    Bu mu yani? Bu kadar basit mi yani?

    "bi tane arabanın motoru sökülmüş canım ne var bunda"

    Pes yahu!!

    Şu anlatılan durumun özeti bu mudur? Bu durumu eleştirenlere uygun sıfat "infaz timi" midir?

    Nerde vicdan ya?

    Bu ülkede kötüye, yanlışa "bendendir, bizdendir" mantığıyla sahip çıkanlar oldukça, iyinin, mağdurun, güçsüzün boynu bükük kalmaya devam edecek.

    Başlığı açan arkadaşa da sesleneyim; milyon tane arabadan motoru sökülen araç size denk gelmiş. Normalmiş. İdare edin. Servis sizi arayana kadar sesinizi çıkartmayın. Aracınız geldiğinde alın. Binin. Gidin.

    Soru da sormayın. İsterseniz teşekkür de edebilirsiniz motoru geri verdikleri için.

    Hayır yanlış anlıyorsunuz; adamlar açıp hatayı-arızayı bulmak ve anlamak zorunda. Ben olsam müşteri olarak yenileme talep eder, dava da açarım bu ayrı konu. Fakat milyarlarca otomobilden biri bozulunca vw kötü, diğerlerinin yarı yarıya fire vermesi normal. Anlatmak istediğim her vw arızasına mal bulmuş mağribi gibi saldırmanın yanlış olduğudur. Vw hiç arıza vermeyecek diye bir şey yok.

    "bendendir bizdendir" mantığı dediğim bu.

    "vw arıza yapmayacak mı"

    Yahu vw falan kimin umrunda ben olaya bakıyorum. İster renault, ister bmw, ister lada olsun.

    Değil milyar tane motor, katrilyon tane motor da satılsa benim için "o vaka" önemlidir.

    Allah korusun hastalanıp, sizdeki mantığa sahip bir cerrahın eline düşersiniz yandınız.

    "canım ilk kalp ameliyatı olan hasta bu mu, o da sakat kalıversin"

    Yok böyle bir şey.

    Milyar tane de motor satılsa, sadece biri arızalanıp o aracın sahibine bu muamele yapılsa o bile önemlidir çünkü bir tane mağdur vardır artık.

    Sorun motor arızası değil zaten. Sorun şark kurnazı kafaların eline düşmek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi superegoid -- 25 Kasım 2012; 13:42:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: mertce

    yeni motor takılmaz beyler sakin olun. Bu işi bilen de konuşuyor bilmeyende. araç 17 bin km kullanılmış. Sonuçta aracın hangi şartlarda kullanıldığı belli değil. Mesela vw yi zarara uğratmak için tuttunuz yağı boşaltıp aracı kullandınız. Aracım garantili diyerek servise gittiğinizde motorunuzun önce neden arızalandığına bakarlar. Eğer yağsızlık buna neden olmuşsa mesela kullanıcı hatası derler ve sizi geri gönderirler. Yani öyle hemen hoş geldiniz deyip sorgusuz sualsiz motorunuzu değiştirmezler.

    Gelelim bu mevzuya burada motor indirilmiş ve açılacak arızasına bakılacak. Kim bakacak buna? Bence garanti işlemi uygulanması için öncelikle doğuşun teknik elemanları bakıp karar vermeleri gerekirdi. Motoru öylece söküp sanayiye göndermek başlı başına garabet. Servis bu işin içinden çıkamayacaksa motoru sanayiye değil doğuşun genel merkezine göndermeli orada teknik elemanlar nezaretinde arızası tespit edilmeliydi.
    Sanayide doğuşun yetki verdiği bir kuruluşun olduğunu hiç sanmıyorum.
    Ben motorunuzun peşine düşmenizi öneriyorum. SAnayici para kazanmak için parça değişimi yerine rektefiye işlemi yapabilir.
    yapılan işlemleri harfiyen takip edin.

    Hocam kullanıcı hatası olacağını sanmıyorum çünkü bakım için aynı yere götürdüm zamanında yapıldı ayrıca bu sesi servisten sonra duymaya başladım.Araç turbolu diye soğukken çalıştırdığımda 30 sn kapatırkende 30 sn bekledim. Hiç bir zaman red line kullanmadım.Neden böyle bir sorun çıktı anlamıyorum araç 14.000 kmde 17.000 değil ve 1 yıl oldu. Anlamadığım olay şu bana önce ufak bir sorun dediler 1 güne halledilir, sonra 2 gün oldu sonra motoru söktük gönderdik dediler. Bu gönderdikleri firma nedir ne değildir onuda bilmiyorum numarasını istedim onuda vermediler.

    bu sesi servis bakımından sonra duymaya başladım demişsiniz,muhtemelen servis bakımda hata yaptı ve motorda sorun oluştu,şayet araçta fabrikasyon sorun olsaydı ,doğuş oto ve vw kanalı ile sadece işçilik maliyeti ile çözme yoluna giderlerdi,sorununu iyice araştırıp durumu vw merkeze bildirin ve onlarla diyaloğa geçin derim,
    sonucuda bildirirseniz sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SamsClient

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bir milyar adet x araç satılsa ve bunun bir tanesinin motoru sökülse infaz timi geliyor. Otomobil genel hakkaten çöplüğe döndü

    benim çevremde sadece 2 tane vag grubu aracın motoru indi

    audi s5 + polo gti( bu 2 kere indi)

    milyarda bir değil, milyonda hiç değil, 1000 de 1 bile değil zaten çevremde en fazla 10-15 vag aracı sahibi vardır, 2tanesinin motoru indi al sana basit aritmedik 2/15*100

    bu mesajı okuyunca bir fıkra aklıma geldi )) adam başarı oranı çok düşük bir ameliyata girmek üzereymiş, doktora '' doktor bey kurtulma umudum var mı ? '' demiş, doktor da '' bence siz kesin kurtulacaksınız'' demiş, hasta da ''ama doktor bey başarı oranı %2 demiştiniz,nasıl bu kadar kesin konuşabiliyorsunuz'' demiş, doktor da '' evet başarı oranı %2 ama bundan önce yaptığım 98 ameliyatın hepsi öldü''demiş




  • öncelikle geçmiş olsun, araç sahibi arkadaş konunun vw iyi-kötü tartışmasına dönüşmesini istemediğini en başında belirtmişti o yüzden markayı eleştirmekten çok soruna odaklanmak lazım, bu arada vw fanı değilim nissan marka araç kullanıyorum:)

    meseleye gelirsek;
    4077 sayılı yasanın 4.maddesinde “ ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma klavuzunda yada reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standartından , teknik düzenlemesinde tesbit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerinin veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi , hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici malın teslimi tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda bedel iadesini de içeren sözleşmeden dömme , malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi yada ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir. Satıcı Tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür”...denilmekte,

    aynı yasanın 13. maddesinde “ tüketici onarım hakkını kullanmışsa garanti süresi içerisinde sık sık arızalanması nedeniyle maldan yararlananamamanın süreklilik arzetmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde 4. maddede yer alan secimlik haklarını kullanabilir , satıcı bu talebi red edemez. Tüketicinin bu talebeninin yerine getirilmemesi durumunda satıcı , bayii, acenta , imalatcı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur .........” hükmü mevcuttur.

    bu hükümlerden hareketle, aracınızdaki arızanın öncelikli ayıplı mal kapsamında değrlendirilip değerlendirilemeyeceğini tespit etmek gerekir. burada kanunda tanımlandığı şekliyle; "tahsis veya kullanım amacı bakımından değerinin veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi , hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mal" vardır deyip ayıplı mal seçeneğini işletebiliriz, daha sonra ise, hangi seçimlik hakkın kullanıldığına bakmamız lazım, araç sahibi yetkili servise aracını bırakıp ücretsiz onarım hakkını kullanmak istediğini beyan etmiş ve enjektör değişimi izni kisvesinde eseslı bir tamirata onay verilmiş dolayısıyla onarm ile ilgili aşağıdaki mevzuat devreye girmiştir;


    garanti belgesi uygulama esaslarına dair yönetmeliğin 14. maddesinde; "Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

    a) (Değişik:RG-24/4/2011-27914) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir....Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar."

    netice olarak; aracın tamiri tamamlandktan sonra arıza tekrarının toplamda 4 vy 6 olması halinde tekrar seçimlik hakların kullanılması söz konusu olacaktır.

    sizin yapabilecekleriniz ise;
    1- aracın onarım için değil arızanın tespiti için servise bırakıldığı ve esaslı bir tamir olan rektefiye işlemi için izin alınmadığı onun yerine arıza tespiti için enjektör sökümüne izin verildiği itirazı ile seçimlik hakkınızı onarımdan yana kullanmadığınız ayıplı malın ücretsiz değişimi vy bedel iadesini istediğiniz yönünde ısrarcı olmak
    2- ücretsiz onarımdan yana kullansanız dahi böyle esaslı bir tamiratın aracın ekonomik değerini azalttığı gerekçesiyle ya ayıp oranında bir bedel iadesi veya yine diğer seçimlik haklarınızı isteyebilirsiniz

    son olarak, vw ile anlaşamazsanız ve aracı da bu haliyle (motor rektefiye edilmiş olarak)kabul etmezseniz dava açmaktan başka çareniz görünmüyor bu aşamada tamir edilmiş aracınızı kullanmaya devam ederken davanız da ilerler ve bir netice alırsınız yalnız bu süreci bir avukatla takip etmek işinizi koloylaştıracaktır.




  • Aynisi bize 1000 km bakiminda honda borada oldu mahkemeye verdik sonuç alamadik türkiyede maalesef üretici lehine herşey motoru yeniletmeye bak bizim sorun 3. Rektifiyede çözüldü ne yeni araç ne yeni motor verdiler umarım vw daha insaflidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum mahkemeyle ugrasmak sıkıntılı olur ve uzun bir yola girersiniz. En mantiklisi bence dogusta takas fiyatını bu yaptıklarından dolayı yüksek tutmak ve araçtan kurtulmaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Can vtec haklı tiguanda sıra var aradan istediğin tiguani bulsunlar piyasa değerinden aracını alsınlar el sikis yaparlarsa en temizi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.