Arkadaşlar ürün garanti süreleri konusunda üreticinin mağdur olduğu bazı durumlara çözüm önerilerinizi almak için yazıyorum.Şimdi üretici malı üretti garanti kağıtları ile birlikte mağazaya satışını yaptı.Ürünün 2 yıl garanti süresi var.Mağaza sahibi ürünü son kullanıcıya satışını yaptı ancak garanti belgesini doldurmadı.Tüketiciyede abla sen merak etme ne zaman arıza yaparsa getir o zaman tarih atarız garanti belgene dedi.Aradan 2 yıl geçti ve ürün arıza yaptı tüketici ürünü mağaza sahibine arıza yaptı diye iade etti aslında ürünün garantisi doldu ancak ortada olan art niyet sebebi ile garanti kağıdana 1 yıl evvelki tarih atıldı ve üreticiye iade edildi ve ücretsiz tamir istendi bu durumda üretici mağdur oluyor.Mağaza sahiplerinin ve tüketicinin bu tarz davranışlarını önlemek adına üretici firna ne yapabilir sizce.
Insan faktorunun oldugu heryerde bu gibi durumlarla karsilasilmasi normaldir.
Bahsettiginiz durumda ureticinin yapacagi birsey yok ne yazik ki. Sorun saticinin is ahlakindan yoksun olmasi.
üretecinin yapacağı şey faturadır faturasız ürüne servis bakmaması lazım ama şu anda markalar bunu göze alamaz
şimdiye kadar garantiye bir sürü ürün verdim hiç kimse garanti belgesi istemedi özellikle verdim geri verdiler faturayı aldılar. Artık garanti belgesine bakmıyolar sanırım yada bana denk gelmiyor.
Aslında bunu muhasebe kaydından bulabilirler ama o durum için de haklı bir şüphe oluşması gerekir ki olayı mahkemeye taşısın.
quote:
Orijinalden alıntı: webbie Aslında bunu muhasebe kaydından bulabilirler ama o durum için de haklı bir şüphe oluşması gerekir ki olayı mahkemeye taşısın.
hangi kayıt hocam fatura kesilmiyor zaten
Faturasını veya fişini almanız lazım.Garanti belgesi doldurulsa bile almanız gerekli.
Her ürün için satış işlemi esnasında üretici firmanın sitesinden bir garanti belgesi çıktısı alınsa, ve üzerinde üretici firmanın elektronik imzasının ve sadece bu ürüne özel olarak belirlenmiş bir id numarası olsa bu belgede, ve tüketiciye verilse bu, tüketici de ne zaman garanti kapsamından faydalanmak istese, firmaya elindeki bu çıktıyı gösterse faturası ile birlikte...
Hem üretici, ürettiği malın ne zaman satıldığını, dükkanda ne kadar süre durduğunu bilir ve takibi kolay olur, hem tüketici adil bir şekilde garantiyi kullanmış olur, hem malı satan dükkanın "vay sen getir yapalım demiştin de, şimdi bunu sen yaptıracaksın" diyen müşterilerden başı ağrımaz.
Aklıma şimdi geldi tabi bu sistem geliştirilebilir, açıkları kapatılabilir
quote:
Orijinalden alıntı: Darkness Her ürün için satış işlemi esnasında üretici firmanın sitesinden bir garanti belgesi çıktısı alınsa, ve üzerinde üretici firmanın elektronik imzasının ve sadece bu ürüne özel olarak belirlenmiş bir id numarası olsa bu belgede, ve tüketiciye verilse bu, tüketici de ne zaman garanti kapsamından faydalanmak istese, firmaya elindeki bu çıktıyı gösterse faturası ile birlikte...
Hem üretici, ürettiği malın ne zaman satıldığını, dükkanda ne kadar süre durduğunu bilir ve takibi kolay olur, hem tüketici adil bir şekilde garantiyi kullanmış olur, hem malı satan dükkanın "vay sen getir yapalım demiştin de, şimdi bunu sen yaptıracaksın" diyen müşterilerden başı ağrımaz.
Aklıma şimdi geldi tabi bu sistem geliştirilebilir, açıkları kapatılabilir
burdaki temel sorun belirli markalar haricindeki diğer markaların spot satışlarıdır bu ürünler alınırkende satılırkende fatura kesilmez üretici bu durumu bilir satış artması içinde böyle durumları göze alır üretici açısından bir haksızlık yok yani
Ben çalıştığım firma adına yorum yapayım ürünlerin servise gönderilmesine destek veriyoruz yani müşteri adına alıp gönderiyoruz ve takibini gerçekleştiriyoruz geldiği zamanda müşteriye ürününüz geldi diyerek bilgi veriyoruz. Fatura ve garanti belgesi mutlaka olmalı fatura üzerinde ürün ve ürüne ait seri numarası mevcuttur zatne çoğu servis faturasız ve garanti belgesi olmadan kabul etmiyor.
Tüm mesajları okumadım ama ; fatura varsa sorun yok zaten . Ayrıca her malın garantisinin geçebilmesi için çeşitli kriterler vardır . Eğer garantiye yollayıp da sorununuz giderilmezse önce garanti belgesini , kullanım klavuzunu vs. okuyun daha sonra ilgili konu ile ilgili bir ibae bulamazsanız il hakem heyetlerine , tüketici mahkemelerine başvurun . . .
quote:
Orijinalden alıntı: Darkness
Her ürün için satış işlemi esnasında üretici firmanın sitesinden bir garanti belgesi çıktısı alınsa, ve üzerinde üretici firmanın elektronik imzasının ve sadece bu ürüne özel olarak belirlenmiş bir id numarası olsa bu belgede, ve tüketiciye verilse bu, tüketici de ne zaman garanti kapsamından faydalanmak istese, firmaya elindeki bu çıktıyı gösterse faturası ile birlikte...
Hem üretici, ürettiği malın ne zaman satıldığını, dükkanda ne kadar süre durduğunu bilir ve takibi kolay olur, hem tüketici adil bir şekilde garantiyi kullanmış olur, hem malı satan dükkanın "vay sen getir yapalım demiştin de, şimdi bunu sen yaptıracaksın" diyen müşterilerden başı ağrımaz.
Aklıma şimdi geldi tabi bu sistem geliştirilebilir, açıkları kapatılabilir
işte bence sorunun çözümü bu şekilde bir alt yapı oluşurulursa tüketicide üreticide mağdur olmaz
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme