|
Uzun ömürlü akü (jel) tavsiyesi ? (3. sayfa)






-
-
quote:
Orijinalden alıntı: M. Reha
Voltaj kontrollü şarj konusunda haklısınız da, kurşun asit akü için PB tavsiye edilen en yüksek akım, akü kapasitesinin % 40 dır.
En yüksek akım % 40 olduğunu ilk defa duyuyorum.Genel de en fazla % 10'u ile biliriz.Bu konuyu irdelemek gerekiyor anlaşılan.Yani max. akım konusunu.Hayırlı günler. -
quote:
Orijinalden alıntı: malisert32
quote:
Orijinalden alıntı: M. Reha
Voltaj kontrollü şarj konusunda haklısınız da, kurşun asit akü için PB tavsiye edilen en yüksek akım, akü kapasitesinin % 40 dır.
En yüksek akım % 40 olduğunu ilk defa duyuyorum.Genel de en fazla % 10'u ile biliriz.Bu konuyu irdelemek gerekiyor anlaşılan.Yani max. akım konusunu.Hayırlı günler.
% 10 Şarj akımı voltaj takibi yapılmayan, eski kara düzen şarj aletleri içindir, efendim.
% 10 Şarj akımı ile günümüz modern araçlarında, hergün gidiş geliş 2-3 km. yol yapsın bir otomobil, 1 ayda o akünün şarjı biter.
Eskiden alternatörler yoktu, bu dediğim km. yapan araçlar aküyü bitirirlerdi.
-
Unutmadan yazayım bu dediğim şarj akımı normal otomobil aküleri (Starter Akü) içindir.
Her akü için şarj rejimi farklıdır, normal ni-cd piller 10/1 şarj akımıyla şarj edilirken, bazı özel imalat modelleri 1C şarjı kaldırırlar. -
quote:
Orijinalden alıntı: M. Reha
Unutmadan yazayım bu dediğim şarj akımı normal otomobil aküleri (Starter Akü) içindir.
Her akü için şarj rejimi farklıdır, normal ni-cd piller 10/1 şarj akımıyla şarj edilirken, bazı özel imalat modelleri 1C şarjı kaldırırlar.
Merhaba Sayın M. Reha;öncelikle verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim.Açıkçası,bu forumda yıllardır süregelen bu bilgiyi öğrenmiştik.Yani bir akünün max. % 10 nispetinde akımla şarj konusunu.Öyle ki bu bilgiyi paylaşan bu forumun usta yorumcuları da dahil olduğundan itibar edip,güvenip bu bilgiyi hafızamızda yer etmiştik,daha doğrusu yer etmiştim diyeceğim.
Evet sizin yazınızı sabah okuyunca biraz irdeledim derken yiğit akünün klavuzunu edindim.Firma anlatımında marş akımının en fazla %1'i ile şarj edilebilir üstü akımda zarar eder diye yazmış.Zaten PDF formatında anlatımdan alıntıyı aynen buraya kop.yap. yapacağım.Evet,bu bilgiyi okuyunca kafama takıldı,illa marş akımı ne çekiyor ölçmeliydim.
Ölçtüm arkadaşlar ne var ne yok ölçtüm.Galiba sayın M. Reha'nın verdiği bilgi doğru,doğru derken sorgulamak babından değil doğrusunu öğrenmek babından diyorum.Bilakis bizlerin doğrusunu öğrenmede vesile olduğu için müteşekkirim.
Unutmadan;araç çalışırken 2 defa ölçüm yaptım irinde 123amper akım çekti diğerinde 113amper.
İşte Yiğit akünün açıkjlamasından alıntı;
7. AKÜMÜLATÖRÜN ŞARJ EDİLMESİ
Akümülatörler sadece ihtiyaçları olan tekrar dolma akımına göre doldurulurlar. Akümülatöre
gelen fazla akım doldurma işlemini hızlandırmaz, ısı ve gaz üretimine neden olarak ziyan olur.
Akümülatörün sıcaklığının yükselmesi ve şiddetli gaz çıkması fazla şarj akımının geldiğinin
göstergesidir ve uzun süre maruz kalınırsa akünün ömrünü azaltır.
Sabit akım şarjlarında marş akımı oranının % 1’inden fazla akımın akümülatöre getirilmemesi
gerekir, aksi takdirde aküden gaz çıkışı arttıkça akımı bu değere kasıtlı ve kademeli olarak
düşürmek gerekir. Genellikle bu sabit akım şarj cihazları deşarj olmuş akünün başlangıçta
emeceği yüksek akımı sağlayacak şekilde yapılmış değildir, tekrar dolma en kısa sürede
tamamlanmaz.
Diğer şarj cihazları, sabit voltaj veya taper şarj cihazları akü doldukça şarj akım oranını
devamlı olarak azaltırlar. Eğer şarj cihazı 30 amperlik başlama akımını verebiliyorsa daha
çabuk dolma mümkün olur. Ancak eğer çıkış voltajı çok yüksekse veya eğer akım düşürme
modeli akü şarjın sonuna yaklaştıkça marş akımı oranının %1 altına düşürmeye yetmiyorsa ve
şarj zamanı uzunsa bu tür şarj cihazları akümülatöre zarar verebilir.
Resim yükleme de problem olmazsa bol bol,ölçüm sonucu resimleri olacak;
-
Evet araç rolentde, açık hiç yük yok iken şarj akımı 18-19 amperlerden başlıyor 10 ampere kadar düşüyor.Hatda çalıştıkça düşmeye devam ediyor.Bunun anlamı;
marş akımı ile boşalan aküyü bir an önce doldurma gayesi var.Marş akımı anlık da(bir saniye gibi)aküden yediğinden illa eksilecek.Akü yaklaşık 1 yıllık,boşta dururken 12,95V yüksüz şarjda 14,2V rolentde klima+fan 42A akım çekiyor.Bu arada uzun ile kısa far arasında 1 amper fark ediyor.
Bu durumda;akü 60A.lik olduğuna göre bizim yanlış bildiğimiz eski tekniğe göre bu akü enfazla 6A akımla şarj olması gerekirken,görüldüğü gibi akü % 90 üstü doluyken bile 14-15 Amper akımla şarj oluyor.Yani konjektör kontrolunda şarj oluyor diyelim.
Akümüz daha eski ya da daha çok boşalmış olsaydı demekki şarjda % 40 akım görecektik,bu kanaatdeyim.
Şimdi gelelim konjektörün akım kontroluna yani o andaki ihtiyaca göre akım ayarlamasına diyelim.
Yukarda ısrarla akımda voltaj kontrolu ile olur sözüm aynen uygulama ile tasdik ediliyor.
Dikkatinizi çekerim;sadece farlar açık iken 22Amper akım çekiyor ama voltaj 14V,,,,klima+farlar açıkken 42amper akım çekiyor evet voltaj 14Volt.....14 voltun altını çiziyorum.Eğer bu 14-14,2Volt yükselirse işte şimdi akünün hali duman yani zarar görür.
Çok önemli bir konuyu atladım,,,ben ölçümü direk akü yanından yaptım.Gerek marş basarken gerekse tüketim anındaki kontrolların hepsini aküye montajlı kırmızı kablodan yaptım.
Bu durumda sadece klima+farlar 42A yanlış oluyor galiba...doğrusu;
Klima+farlar+şarj akımı olmalı değilmi?Şarj akımı da ilk çalışma anından 1-2 dk. sonra 9,8A'e kadar düşüyor.Belki daha da düşecek ama ben devamını beklemedim.Hayırlı günler.
Sonradan düzeltme=Şu akıla gelebilir,yaa aslında yine % 10'unu geçmemeli ama senin aracın konjektörü böyle ayar edilmiş,konjektördeki hata denilebilir.
Bende derim ki;bu araca hiç akü değiştirmeden 4 yıl bindim.Hata arıza konjektör de olsaydı akü 4 yıl değil 4 ay bile gitmezdi değilmi?
Bu 4 yıl şu anlama geliyor ki yukardaki yazımda en ideal akü kullanımı,şarjı araçlardır görüşümü onaylıyor. Haydi kolay gelsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 23 Eylül 2013; 17:21:03 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: malisert32
quote:
Orijinalden alıntı: M. Reha
Unutmadan yazayım bu dediğim şarj akımı normal otomobil aküleri (Starter Akü) içindir.
Her akü için şarj rejimi farklıdır, normal ni-cd piller 10/1 şarj akımıyla şarj edilirken, bazı özel imalat modelleri 1C şarjı kaldırırlar.
Merhaba Sayın M. Reha;öncelikle verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim.Açıkçası,bu forumda yıllardır süregelen bu bilgiyi öğrenmiştik.Yani bir akünün max. % 10 nispetinde akımla şarj konusunu.Öyle ki bu bilgiyi paylaşan bu forumun usta yorumcuları da dahil olduğundan itibar edip,güvenip bu bilgiyi hafızamızda yer etmiştik,daha doğrusu yer etmiştim diyeceğim.
Resim yükleme de problem olmazsa bol bol,ölçüm sonucu resimleri olacak;
Esas ben teşekkür ederim, efendim.
Yıllardır bunu yazarım, milletin kafasında % 10 şarj akımı var, halbuki o akım elektroniğin bu kadar yaygınlaşmadığı yıllardan kalma.
Ayrıntılı fotoğraflar ile bu konu iyice açıklığa kavuşmuştur, tekrar sağolun.
-
Hocam ben size deep cycle akü öneririm. Bakınız şurada detaylı açıklamalar var.http://www.jelakuler.net/deep-cycle-jel-aku-nedir/ -
quote:
Orijinalden alıntı: AliYanık
Hocam ben size deep cycle akü öneririm. Bakınız şurada detaylı açıklamalar var.http://www.jelakuler.net/deep-cycle-jel-aku-nedir/
3 sene önce konuyu silmelerini rica etmistm adminlere silmemişler . :/
kuru jel hepsini denedim belli birşeyden sonra gidiyorlar aküyle ugrasmayı kestim anlık gelen voltu kullanıyorum daha verimli -
quote:
Orijinalden alıntı: gs1991apo
quote:
Orijinalden alıntı: AliYanık
Hocam ben size deep cycle akü öneririm. Bakınız şurada detaylı açıklamalar var.http://www.jelakuler.net/deep-cycle-jel-aku-nedir/
3 sene önce konuyu silmelerini rica etmistm adminlere silmemişler . :/
kuru jel hepsini denedim belli birşeyden sonra gidiyorlar aküyle ugrasmayı kestim anlık gelen voltu kullanıyorum daha verimli
Nasil bi sisteminiz var resim vs. Mevcutmu ??
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Hocam ben bunlardan aldımhttp://www.jelakuler.net bir arkadaşın tavsiyesiyle yıllardırda kullanıyom
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
arkadaşlar merhaba,
Konu uzun zaman evvel açılmış, tekrar benzer bir konu açmak istemedim.
Evde elektrikler kesildiğinde zor durumda kalmamak için bir düzenek kurmak istiyorum.
Hem güneş paneli, hemde şebeke elektriği ile şarj edilebilen 100 Ah 12 V jel akülü bir sistem olsun istiyorum.
Amacım Televizyon, receiver, laptop, 2-3 led lamba kullanabilmek ayrıca Ayda 1-2 sefer kamp için kullanmak.
bana teklif edilen sistem :
1 x 100 ah asterion marka jel akü
1 x 205 w mono kristal güneş paneli lexron marka
1 x 600 w şebeke şarjlı modifiye sinüs inverter carspa marka
1 x 30 a mppt şarj regülatörü lexron marka
1 x solar kablo seti 5+5 mt
Bütün bunları bir pano içinde toplayıp (paneller hariç) Mobil bir sistem kurmak.
Tekif edilen sistem için görüşlerinizi almak isterim. Yapacağınız yorumar benim için çok önemli, şimdiden çok teşekkürler.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X