Şimdi Ara

Uzun yolda Kullanılmış araç vs Şehir içinde kullanılan araç (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Bence çok basit bir düşünce bu. Fizik veya makine mühendisi değilim ancak süratli ve hızlanmayan bir motor, sık sık dur kalk ve hızlanma yapan bir motordan daha az yorulur gibime geliyor. Fizikçi olan varsa bizi de aydınlatsa ne güzel olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • işimiz gereği sürekli uzunyolda kullandığımız 4 tane arabamız var.Hepsini sıfır aldık ve aldığımız günden beri tertemiz kullandık.

    2016 Model 1,6TDİ DSG Passat:Aracı aldığımızda hemen koltuk kılıfı, bagaj havuzu, paspas takımı ve direksiyon kılıfı aldık.Çok titiz ve düzgün kullanırız döşemelerinde içinde tek bir hata bile yok.Şuanda güncel kilometresi 250bine geldi bakım dışında hiçbir problem yaşamadık,sadece cam tavanın sesi dışında.DSG Dahil.

    2012 Model Transporter 140ps:2015 yılına kadar 300 küsür bin kilometre yapıp geçirdiğimiz kaza sonucu kaskodan sandık motorla değişene kadar bir problem yaşamadık.Ama sandık motordan sonra biraz masraf çıkardı.Yine kılıflarda direksiyonda arka tarafta sıfır hata.Millet kilometreyi görene kadar inanmıyor.Güncel kilometresi 475bin kilometre.

    2011 Model Doblo 1,6 Premio:Araba Sadece Şantiyede ufak tefek işlerde, merkeze giderken genellikle kısa mesafede kullanıldı.Bu arabaya yapılan masrafı diğer iki arabamıza harcamamışızdır.Turbodan Enjektörlere kadar çok fazla masraf edildi.Güncel kilomtresi:130Bin.

    2015 Fluence İcon:Gerçekten en sevdiğimiz arabamızdır.Sadece şantiye, toptan, ev arası kulanıldı.Hiçbir problem yaşamdık bunulada.

    Şimdi bu kadar uzun neden yazdın görgüsüzlük diyen olacaktır.Hepsi hakkında bilgi olsun diye bu kadar detaylı yazdım.Sonuçta hepsinin kilometresi yüksek ve kısa mesafe kullandığımız araç kadar masraf yapmadık.Evet, mekanik şans işidir ve kullanıma bağlı olarak arıza riski artıp azalabilir ama uzun mesafe kullanılan arabayı, sürekli kısa mesafe kullanılan arabaya değişmem.Bizim Shell'de TAŞIT TANIMA SİSTEMİ olduğu için başka yakıtta kullanmıyoruz.




  • W00DPECKER kullanıcısına yanıt
    Haklısınız hocam. Bizler kozmetiğe kanıyoruz. Ancak düşük km olsa da araba kullanmayı bilmeyen biri uzun yolda araba kullanmayı bilen birinden daha fazla zarar verebilir bence. Motor ısınmadan yüksek hızlarda çıkmak, yağ sıcaklığı uygun seviyeye gelmeden yüksek devirlere çıkmak, motoru kapatmadan önce bir süre beklememek, aniden gaza/frene yüklenme vb. davranışlar düşük km'de epey zarar verebilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Elsa kullanıcısına yanıt
    W00DPECKER kullanıcısına yanıt
    Motorun mekaniğine binen yük devir değişimlerinde artar. Yani motorun sürekli hızlanıp yavaşlaması; sabit hızda çalışmasından daha yorucudur.
    Aşınma kısmı da modern motorlar ve modern yağlarla artık bir problem olmaktan çıktı. Motorun tasarımından gelen bir sorun yoksa piston-yatak vs. kolay kolay bitiremezsiniz bakımlara riayet edildiği ve düzgün kullanıldığı sürece.
    Kaldı ki burada atladığımız bir konu daha var. Çalışma saati. Şehir içinde 1 saatte 20 kilometre gidersiniz. Aynı mesafeyi otobanda 10-15 dakikada gidersiniz. Kağıt üstünde ikisi de 20 km yapmış gözükür. Ama birisi o mesafeyi 1 saatte kat etti ve en iyi ihtimalle(ortalama 1400 devir alırsak) 84.000 devir çevirdi. Öbür taraftan şehir dışına giden araba 28.000 devir(2400 sabit) çevirdi. Aşınma durumunda tam 3 katı fark var.

    Şehir içi-şehir dışı farkı en çok süspansiyonda belli eder kendini. Şehir içinde bir dakikada onlarca yol bozukluğundan geçersiniz. Otobanlarda durum böyle değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 10 Ekim 2019; 16:49:31 >




  • Şehir içinde 50bin km = şehir dışında 100bin km.

    Bol kasis, tümsek ve çukurlar+kalitesiz dalgalı asfalt,
    sürekli vites ve devir değişimi aracı ve motoru yıpratıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.