Şimdi Ara

Uzun yolda Kullanılmış araç vs Şehir içinde kullanılan araç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 tane aynı marka model araç ve 2 tane aynı sürüş karakterine sahip sürücü ile bir deney yapılsa.

    A sürücüsü otoyolda günde git gel toplam 500 km yol yapıyor.

    B sürücüsü şehir içinde günde git gel toplam 100 km yol yapıyor.

    Böyle bir senaryoda hangi araç daha uzun ömürlüdür?

    1 Sene sonunda A aracı 182 bin kilometrede olacakken B aracı 36 bin km olacak. Şahsen böyle bir durumda A aracını tercih ederdim.

    İnsanların ikinci el otomobil alırken ilk dikkat ettiği faktör kilometredir sanırım. Peki bu kilometrenin hangi şartlarda yapıldiğı da önemli değil midir?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Saçma bir soru . Ha şehir içinde aracı kullanmışsın ha şehir dışında .Tek fark km olacaktır ki aracı alırken zaten buna dikkat edersiniz .

    Alıntıları Göster
    Bunu söylüyorsunuz aynı zamanda arabadan anliyor gibi tüm gün forumda dolaşıp tavsiye veriyorsunuz. Garip. Gerçi sadece megane diyorsunuz.

    Teknik bilgisi yüksek arkadaşların yorumunu merak etmiştim sadece.

    Bence düşük hız-yüksek devirler ile şehiriçinde sürekli dur kalk yapılan, şanzımanın sürekli aktif olduğu bir araç bence yüksek hız düşük devirde otobanda kullanılan araçtan daha az ömürlü olacaktır.
    Deneyin cevabı geldi, bebeleri pistten alalım alalım ;

    2 adet 0 km alınmış Fiat araca sahibim. Biri 2002 model diğeri 2017 model. 2002 model olanı 2002'den beri sadece uzun yolda keyfine kullanıyorum. Şehir içinde de son 2 senedir sadece 2017 modeli kullanıyorum.

    Uzun yol yapan kesinlikle daha genç kalıyor. Şu anda 18 yaşındaki araba ile servise bakımdan bakıma ugruyorum. Arabanın bütün yuruyeni fabrikasyon.

    Şehir içinde kullandığım 2 yaşındaki arabam ile servise çok daha sık gidiyorum. 2 lastiğe çivi girdi, yama yapıldı. Kapı ayarları bozuldu, vs vs.

    Şu kadarını söyleyebilirim, şuanki yol koşullarında 10 km şehir içi yol 300 km şehirler arası duble yola bedel. Günlük kullandığım yolda yaptığım dur-kalk'ın, geçtiğim kasislerin (plastiği asfaltı yetmedi birde tek tek olanları çıktı resmen arabaya zarar) trafikte yapılan sürekli gaz-frenin haddi hesabı yok.

    Yaptığım km belli benim, biri şehirde diğeri şehirler arası yollarda. Farkı bariz görüyorum, şehir arabası yerine km yapmış uzun yol aracı kat be kat daha sorunsuz olur.
    Ben hep düşük km li araç sahibi oldum km 100.000 olmadan. Yada araç 8 yaşına gelmeden de sattım, sıfır gibi bir başka araç aldım.
    Mevcut aracımı ise (hep istediğim bir oyomobil olduğu için) bağrıma taş bastım (yenisi ve düşük km lisi yok) 7 yaşında 128.000 de aldım.
    Aldığım araç bir anadolu kasabasında yaşayan bir ailenin 2. Aracı olarak (diğer araçları i20 ve kısa mesafede onu kullanımışlar) sadece şehir dışında kullanılmış.
    Zaten şehir içinde kullanılma şansı yok çünkü şehir içi olayı yok.
    Aracın döküğünden söküğünden az buçuk anlarım araç aldığımda bildiğin sıfır ayarındaydı. 7 yaşında 130.000 km de sıfır gibi olur mu abartma diyorsunuzdur ama gerçekten öyle
    Araç şu anda 140.000 ye yaklaştı ve ben yaptığım yolun yarısını şehir içi kısa mesafe ve çok kötü bir güzergahta yapıyorum inanın aracın ben aldığımdan beri şehir içi yaptığım 5.000 km deki yıpranması 7 yıllık 130.000 km lik yıpranmasından daha fazla.
    İnsan gibi kullanılan bir aracın uzun yolda yapılan km ile yıpranması minimumdur.
    1 yıl boyunca her hafta ankara_kocaeli git gel yapıyordum haftalık 1000 km yıllık 50.000 km eder. İnanın şu an kullandığım güzergahta 5000 km yola tercih ederim ben o 50.000 km yi.
    Birde sadece yolun çeşidi değil kullancının deneyimi ve aravı korumasıda önemlidir.
    20 yaşımdaki kulllanım şeklimle 10.000 km de araca verdiğim zararı bugün 100.000 kmde anca veririm.
    Çok uzattım ama okuyanın işine yarar diye tecrübelerimizi aktarmazsak forum ne işe yarar
    Hep söylediğim bir laf vardır bir arabayı 3 şey eskitir.
    Yıl, Yol ve İnsan.
    Bu yüzden bunların teki ile aracı değerlendirmeyin.
  • Böyle incik boncuk herşeye kafa yorarsanız asla araç alamazsınız. Bu kadar takıntılı olmayın uçak almıyorsunuz alt tarafı araç alıyorsunuz. Maddi şeylere de bu kadar değer yüklemeyin!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Böyle incik boncuk herşeye kafa yorarsanız asla araç alamazsınız. Bu kadar takıntılı olmayın uçak almıyorsunuz alt tarafı araç alıyorsunuz. Maddi şeylere de bu kadar değer yüklemeyin!
    Hocam bu sadece bir soru. Araç almıyorum. Sadece insanların görüşünü merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Giacchino

    Hocam bu sadece bir soru. Araç almıyorum. Sadece insanların görüşünü merak ettim.

    Alıntıları Göster
    Saçma bir soru . Ha şehir içinde aracı kullanmışsın ha şehir dışında .Tek fark km olacaktır ki aracı alırken zaten buna dikkat edersiniz .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Saçma bir soru . Ha şehir içinde aracı kullanmışsın ha şehir dışında .Tek fark km olacaktır ki aracı alırken zaten buna dikkat edersiniz .

    Alıntıları Göster
    Bunu söylüyorsunuz aynı zamanda arabadan anliyor gibi tüm gün forumda dolaşıp tavsiye veriyorsunuz. Garip. Gerçi sadece megane diyorsunuz.

    Teknik bilgisi yüksek arkadaşların yorumunu merak etmiştim sadece.

    Bence düşük hız-yüksek devirler ile şehiriçinde sürekli dur kalk yapılan, şanzımanın sürekli aktif olduğu bir araç bence yüksek hız düşük devirde otobanda kullanılan araçtan daha az ömürlü olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Michael Giacchino -- 5 Ekim 2019; 14:7:10 >




  • Deneyin cevabı geldi, bebeleri pistten alalım alalım ;

    2 adet 0 km alınmış Fiat araca sahibim. Biri 2002 model diğeri 2017 model. 2002 model olanı 2002'den beri sadece uzun yolda keyfine kullanıyorum. Şehir içinde de son 2 senedir sadece 2017 modeli kullanıyorum.

    Uzun yol yapan kesinlikle daha genç kalıyor. Şu anda 18 yaşındaki araba ile servise bakımdan bakıma ugruyorum. Arabanın bütün yuruyeni fabrikasyon.

    Şehir içinde kullandığım 2 yaşındaki arabam ile servise çok daha sık gidiyorum. 2 lastiğe çivi girdi, yama yapıldı. Kapı ayarları bozuldu, vs vs.

    Şu kadarını söyleyebilirim, şuanki yol koşullarında 10 km şehir içi yol 300 km şehirler arası duble yola bedel. Günlük kullandığım yolda yaptığım dur-kalk'ın, geçtiğim kasislerin (plastiği asfaltı yetmedi birde tek tek olanları çıktı resmen arabaya zarar) trafikte yapılan sürekli gaz-frenin haddi hesabı yok.

    Yaptığım km belli benim, biri şehirde diğeri şehirler arası yollarda. Farkı bariz görüyorum, şehir arabası yerine km yapmış uzun yol aracı kat be kat daha sorunsuz olur.




  • Sağolun hocam değerli deneyimleriniz için.

    2002 model uzun yol aracınız doblo mu?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Forumda tabii ki A aracı kazanır ama gerçekte kimse A aracını almaz eğer ikisi de 3 yaşında araç dersek

    Neden ? Çünkü burası Donanımhaber, almayacağın şeyleri översin. İş kendine gelince almazsın bu kadar basit.
  • Motor ömrü konusunda çok birşey farketmez ama şanzıman, alt takım, fren sistemi vs birçok konuda şehir içi özellikle İstanbul içi kullanılmış araçtan kaçmak gerekir.
  • Bir de yüksek km araçların ilanlarında sıkça karşılaşılan açıklama;

    "km kesinlikle uzun yolda yapılmış, motor yıpranmamıştır..."

    şimdilerde bu moda...
  • günümüz modası kilometresi uzun yolda yapılmıstır .
    acıksası ben uzun yolda aracın daha fazla yoruldugunu düşünüyorum cevirdiği devir sayısından dolayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Saçma bir soru . Ha şehir içinde aracı kullanmışsın ha şehir dışında .Tek fark km olacaktır ki aracı alırken zaten buna dikkat edersiniz .

    Alıntıları Göster
  • W00DPECKER kullanıcısına yanıt
    Şehir içinde devamlı devri değişeceğine uzun yolda yüksek devir kalması daha iyi değil mi hocam? Yüksek km ama genç bir araba aldık, km'sinin büyük bölümünü uzun yolda yapmış. Daha tık demedi şükür.
  • Verdiğiniz kıyası değiştirswk daha iyi olur. 36 bin şehir içinde kullanılan arabaya pekte bir şey olmaz. Ama 100 bin şehir içi vs 180 bin şehir dışı kıyas yapsak kesinlikle şehir dışı. 100 bin km sonrası genel olarak psikolojik sınır olarak görüldüğü için böyle daha iyi bence.
  • Şanzıman tarafında evet haklısınız uzun yol yapan araçların şanzıman sıkıntısı daha az fakat şehiriçi veya şehirdisi kullanım fark etmez motor her zaman görevini yapar yorulma eşit olacaktır. Alt takım vs de işler karışabilir...
  • Ben hep düşük km li araç sahibi oldum km 100.000 olmadan. Yada araç 8 yaşına gelmeden de sattım, sıfır gibi bir başka araç aldım.
    Mevcut aracımı ise (hep istediğim bir oyomobil olduğu için) bağrıma taş bastım (yenisi ve düşük km lisi yok) 7 yaşında 128.000 de aldım.
    Aldığım araç bir anadolu kasabasında yaşayan bir ailenin 2. Aracı olarak (diğer araçları i20 ve kısa mesafede onu kullanımışlar) sadece şehir dışında kullanılmış.
    Zaten şehir içinde kullanılma şansı yok çünkü şehir içi olayı yok.
    Aracın döküğünden söküğünden az buçuk anlarım araç aldığımda bildiğin sıfır ayarındaydı. 7 yaşında 130.000 km de sıfır gibi olur mu abartma diyorsunuzdur ama gerçekten öyle
    Araç şu anda 140.000 ye yaklaştı ve ben yaptığım yolun yarısını şehir içi kısa mesafe ve çok kötü bir güzergahta yapıyorum inanın aracın ben aldığımdan beri şehir içi yaptığım 5.000 km deki yıpranması 7 yıllık 130.000 km lik yıpranmasından daha fazla.
    İnsan gibi kullanılan bir aracın uzun yolda yapılan km ile yıpranması minimumdur.
    1 yıl boyunca her hafta ankara_kocaeli git gel yapıyordum haftalık 1000 km yıllık 50.000 km eder. İnanın şu an kullandığım güzergahta 5000 km yola tercih ederim ben o 50.000 km yi.
    Birde sadece yolun çeşidi değil kullancının deneyimi ve aravı korumasıda önemlidir.
    20 yaşımdaki kulllanım şeklimle 10.000 km de araca verdiğim zararı bugün 100.000 kmde anca veririm.
    Çok uzattım ama okuyanın işine yarar diye tecrübelerimizi aktarmazsak forum ne işe yarar
    Hep söylediğim bir laf vardır bir arabayı 3 şey eskitir.
    Yıl, Yol ve İnsan.
    Bu yüzden bunların teki ile aracı değerlendirmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 5 Ekim 2019; 19:22:35 >




  • Arac olayini cok abartmamak gerekiyor bence tamamen sans olayi. Adam araci sifir aliyor hayir gòrmuyor baska bi adam var pert arac aliyor hayrini goruyor fazla kasmamak lazim.
  • Araç alırken kullanmayı değil satmayı düşünen bir millet olduğumuz için kimse yüksek km araç almak istemiyor benim için araç bir ulaşım aracıdır ne kadar ucuza ne kadar az yakan az masraf çıkaran araç olursa onu alıp kullanmayı tercih ederim çizilir boyanır değeri düşer km yükselir değeri düşer diye düşünmemek için taksi çıkması aldım pişmanmıyım değilim bundan sonrada böyle devam ederim adı üstünde araç sonuçta çokta takılmam böyle şeylere işimi görsün yeter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChiefOfficer

    Şehir içinde devamlı devri değişeceğine uzun yolda yüksek devir kalması daha iyi değil mi hocam? Yüksek km ama genç bir araba aldık, km'sinin büyük bölümünü uzun yolda yapmış. Daha tık demedi şükür.
    varsayalım ki iki araçta bir yasında birisi 150binde diğeride 30bin km de şehir içinde km yapan aracın sürtme - kaza oranı fazladır boya değişene etki edecek / uzun yolda kullanılan arabanın boya değişen olma oranı daha azdır ama boya miktarda taş izi vardır , iç mekanda uzun yolda kullanılan aracın daha temiz olabilir . sehir içinde kullanılan arabanın sarf malzemeleri erken tükenir bunlarda motor masrafının yanında hiç birşey . (baskı balata / fren balatası vb) Uzun yolda Kullanılmış araç vs Şehir içinde kullanılan araç
    motorun içini düşürsek uzun yol arabasının içinde sürtünme diğer aracın tam 5 katı




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.