|
Bildirim
|
Teknik bilgisi yüksek arkadaşların yorumunu merak etmiştim sadece. Bence düşük hız-yüksek devirler ile şehiriçinde sürekli dur kalk yapılan, şanzımanın sürekli aktif olduğu bir araç bence yüksek hız düşük devirde otobanda kullanılan araçtan daha az ömürlü olacaktır. |
Forumda tabii ki A aracı kazanır ama gerçekte kimse A aracını almaz eğer ikisi de 3 yaşında araç dersek
Neden ? Çünkü burası Donanımhaber, almayacağın şeyleri översin. İş kendine gelince almazsın bu kadar basit. |
Böyle incik boncuk herşeye kafa yorarsanız asla araç alamazsınız. Bu kadar takıntılı olmayın uçak almıyorsunuz alt tarafı araç alıyorsunuz. Maddi şeylere de bu kadar değer yüklemeyin!
|
Deneyin cevabı geldi, bebeleri pistten alalım alalım ;
2 adet 0 km alınmış Fiat araca sahibim. Biri 2002 model diğeri 2017 model. 2002 model olanı 2002'den beri sadece uzun yolda keyfine kullanıyorum. Şehir içinde de son 2 senedir sadece 2017 modeli kullanıyorum. Uzun yol yapan kesinlikle daha genç kalıyor. Şu anda 18 yaşındaki araba ile servise bakımdan bakıma ugruyorum. Arabanın bütün yuruyeni fabrikasyon. Şehir içinde kullandığım 2 yaşındaki arabam ile servise çok daha sık gidiyorum. 2 lastiğe çivi girdi, yama yapıldı. Kapı ayarları bozuldu, vs vs. Şu kadarını söyleyebilirim, şuanki yol koşullarında 10 km şehir içi yol 300 km şehirler arası duble yola bedel. Günlük kullandığım yolda yaptığım dur-kalk'ın, geçtiğim kasislerin (plastiği asfaltı yetmedi birde tek tek olanları çıktı resmen arabaya zarar) trafikte yapılan sürekli gaz-frenin haddi hesabı yok. Yaptığım km belli benim, biri şehirde diğeri şehirler arası yollarda. Farkı bariz görüyorum, şehir arabası yerine km yapmış uzun yol aracı kat be kat daha sorunsuz olur. |
Ben hep düşük km li araç sahibi oldum km 100.000 olmadan. Yada araç 8 yaşına gelmeden de sattım, sıfır gibi bir başka araç aldım.
Mevcut aracımı ise (hep istediğim bir oyomobil olduğu için) bağrıma taş bastım (yenisi ve düşük km lisi yok) 7 yaşında 128.000 de aldım. Aldığım araç bir anadolu kasabasında yaşayan bir ailenin 2. Aracı olarak (diğer araçları i20 ve kısa mesafede onu kullanımışlar) sadece şehir dışında kullanılmış. Zaten şehir içinde kullanılma şansı yok çünkü şehir içi olayı yok. Aracın döküğünden söküğünden az buçuk anlarım araç aldığımda bildiğin sıfır ayarındaydı. 7 yaşında 130.000 km de sıfır gibi olur mu abartma diyorsunuzdur ama gerçekten öyle Araç şu anda 140.000 ye yaklaştı ve ben yaptığım yolun yarısını şehir içi kısa mesafe ve çok kötü bir güzergahta yapıyorum inanın aracın ben aldığımdan beri şehir içi yaptığım 5.000 km deki yıpranması 7 yıllık 130.000 km lik yıpranmasından daha fazla. İnsan gibi kullanılan bir aracın uzun yolda yapılan km ile yıpranması minimumdur. 1 yıl boyunca her hafta ankara_kocaeli git gel yapıyordum haftalık 1000 km yıllık 50.000 km eder. İnanın şu an kullandığım güzergahta 5000 km yola tercih ederim ben o 50.000 km yi. Birde sadece yolun çeşidi değil kullancının deneyimi ve aravı korumasıda önemlidir. 20 yaşımdaki kulllanım şeklimle 10.000 km de araca verdiğim zararı bugün 100.000 kmde anca veririm. Çok uzattım ama okuyanın işine yarar diye tecrübelerimizi aktarmazsak forum ne işe yarar Hep söylediğim bir laf vardır bir arabayı 3 şey eskitir. Yıl, Yol ve İnsan. Bu yüzden bunların teki ile aracı değerlendirmeyin. |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Michael Giacchino -- 5 Ekim 2019; 14:7:10 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 5 Ekim 2019; 19:22:35 > |
|
|