Şimdi Ara

Vanilla Wow neden bu kadar iyi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
7.025
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, merak ediyorum açıkçası vanilla zamanında retail server'larda hiç oynamadım. Fakat redditte, blizzard forumlarında okuyorum herkes vanilla wow'u övüyor. Eskiden şöyleydi böyleydi. Siz ne düşünüyorsunuz ? Wow'u seviyorum ama oyun şuan bana rpg oynuyorum tadını pek vermiyor. Bende vanilla serverları araştırıyorum. Gerçekten oynamaya değer mi sizce ?

    Ayrıca düşünüyorum 2004 yılında wow gibi bir oyun yoktu, dolayısıyla o yıllarda bu oyunu oynamış olanlar oldukça şanslı fakat o zamanki mekanikler grafikler zorluk vs.. 2016 yılında tutar mıydı tartışılır. Acaba eski oyuncular biraz duygusal davranıyor olabilir mi?



  • e işte vanillanın güzel yanını sen söyledin. sen orda hack and slash şeklinde OYUN oynuyorsun. wow vanilla ise fantastik çöllerde zorlu kesilen yaratıklarla, her görevi tek tek içine sine sine yaparaktan , denizin yosun kosunu cigerlerine çekerek, çölün sicaklıgını suratında hissederek, 1001 güçlükle bulduğun özel petinle aranda gerçekten bir bağ kurarak, heran bir saldırı tehditi altında elinde sıradan bir bow, bir kılıç, tüm atmosferi içine çeke çeke bir HAYAT sunuyordu.

    ayrıca repair için enginnerlar reapirbot yaparlar, merak etme. warlocklar dungeona önden gidip summonlamaya başlarlar. mageler çantalarını water ile doldururlar. 1 çanta dolusu flask hazır edersin, öyle saatlerce süren büyük flasklardan 2-3 tane AH alıp gitmek değil. dungeona göre giysini de hazırlarsın. item level 1 milyon olan itemlerin peşinden koşmak yerine , o bossla terinle , nefesinle çarpışırsın. vanilla da rogue roguedur, warrior warriordur. şimdiki gibi ismi ve iconu değişik ama etkiye sahip skiller yoktur. 1 critli kafalık craft etmek için mageler aylarca materyal toplarlar. yani OYUN değil bir fantastik dünyada yaşam vardı vanillada. 1 ayda max level olup raid yapmak yerine yavaş yavaş open pvpnin dibine vurarak gecenin ve gündüzün tadını çıkararak , tozun toprağın içinde çaresizliğinle başbaşa kalırdın. öyle ezberlenmiş ve sana tüm görevleri anlatan bir görev sistemi yoktu. görevi okurdun, thottbot-wowheadden okurdun, anlamaya çalışırdın.

    birinde bir binek görürdün dibin düşerdi. şimdiki gibi acviemenet saçmalığı yoktu. 500 tane binek de yoktu. herşeyin bir değeri vardı. paladin paladin idi, shaman shaman idi. şimdiki nolduğu belirsiz büyücüler değillerdi. bir paladin kutsal bir savaşçı gibi oynardı. çünkü insanlar kendileri ile karkterlerini özleştirmişlerdi. oyunda ister istemez role playing olurdu.

    ama sen anlamazsın evlat. sen hızlı internetin ile, 500 bineğin 20milyon item levelli eşyaların ile 2 ay sonra 21milyonuncu itemleveline , 4 ay sonra da yeni çıkan 22 milyon item levelli yeni itemine oynuyorsun. ve yine 5 ay sonra ise üzerindeki itemlerle yine yeni çıkan item eflasyonu karşısında ezik kalıyorsun. 10binmilyon critlerinle ekranda akan 6-7 sıfırlı damagelerinle oyunun nasıl bir eflasyona uğradığını görünce şaşırıyorum. biz yıllarca 1 item için uğraştık. oyunda esfane olan bossları değil kesmek onlara ulaşmak ve onlarla savaşmak için uğraştık. ragnorusu, neferyanı ilkkez görünce elleri titremeyen, onxya mağarasına kolyesini takıp girince kendinden geçmeyen, o atmosferi iliklerine kadar yaşamayan kimse yoktu.

    anlatmak zor.. wow u neden bıraktım? çünkü o wow bu wow değil artık. 1 senelik oynayıp bırakacak gençler için yapılmış ve yeni gelenlerin de hevesini alması için tasarlanmış, artık item setlerinin birbirinin aynısı olan , yapımcıların tekrar tekrar pişirdiği bir oyun haline gelmiş.
    wow ile ilk tanışmam inernet cafede amerika serverlarında oynayan bir Türk'ü görmem ve form değiştiren, devasa bir dünyada koşturan bir karakteri izlemem ile başladı. arkadas bir yaratık arıyordu. onu öldürme görevi varmış. mountu yoktu. druid idi kendisi. ilk görüşte aşık oldum oyuna. fantastik bir dünya ve çok büyük. o zamana kadar boyle bir oyun yoktu. hiç görmemiştim. atmosfer o kadar etkileyici idi ki. yanında oturup savaşmasını, elite yaratıgı kesmek icin cabalamsını izledikce bayıldım bittim oyuna.

    sonra duydumki avrupa serverları betada imiş ve yakında açılacakmış. evimde internetim yoktu. öğrenciyim. avrupa serverları acıldıgında o ay içerisinde 2 arkadas birlik olup oyunu almıştık.(kimsede kredi kartı yoktu :)) oyunu almak bile çok zordu. bilmedigimiz bir siteden aldık, bize cd-key satmıştı adam.

    oyunu ilk actıgımızda ben druid o shaman açmıştı. arada bi o arada bi ben oynuyorduk derslerden sonra. herşey çok yeniydi. mapleri ilkkez görüyorduk. mekanikler her class da çok farklıydı(şimdiki gibi karakteleri dengelemek adı altında hepsini birbirine benzetmemişlerdi) druidler int,str,agi herşeyi giyiyordu. crit damage görmemiştim pek. hunter actıgımızda bir pet evcilleştirmemiz büyük olay olmuştu. elimiz titriyordu. peti evcilleştirene kadar 10 kere ölmştük. internetten freeze trap taktigini ögrendik. sonunda bir kaplanımız olmuştu. ama mutsuzdu ve kaçtı. bir anda yok oldu. büyük bir hayal kırıklığı. sonra ögrendikki peti beslemeliymişiz. herkes o kadar yeniydi ki. tüm mekanikler bize "woaawwww" dedirtiyordu. herşey çok yeniydi. o elflerin ilk dogdugu adanın atmosfer beni kendimden geçirmişti. kafayı yiyorduk. tüm karakterleri açmak istiyordum. o sıralar hunterlar,warlocklar,paladinler cok ezik idiler. duellolarda 2-3 sn de dayak yiyorlardı. hele warlock yaratık bile kesemiyordu. petinin tauntu güclü degildi ve büyüler dot oldugundan dotları atıp baslıyordunuz koşturmaya :D

    her classın bir rolü vardı. priestin shadowunu görmeniz mümkün degildi. disipline priest de iş yapmazdı. priest dedigin holy, shaman dedigin resto, paladin dedigin holy olurdu. shamanların dps leri cok kotu ve cok agro alıyordu. shamanlar kendini tank sanarlardı. pvpde shamanlar etkili olsada pve de etkisizlerdi.

    yaklasık 5-6 karakter denedikten sonra rogue,gnome,pembe saclı, kız bir karakter açmıştım. 40 küsür lvllerde crossroada gidip sabahtan aksama kadar horde kesiyordum. sanırım aylarca bunu yaptım :D

    40lvl üzeri karakterim yoktu daha. ortalıklarda dolanıp görev denk gelirse belki göerv yapardık. görevin yerleri belli degildi. bulmak için görevi okur anlamaya calışır ,ip uclarından yerini bulurduk. gerci wowhead o zamanlar yoktu ama thottbot dye bir ste vardı. yarım yamalak görevleri oradan çözmeye başladık. dalarandan darkwooda az yüzmedik hani :D ne bilelim bekleyince gemi geliyormuş :D

    yaratıkları kırmızı sonra kurukafaya dönen lvller arasında öle kalka dünyayı keşfediyorduk. arada bir onyxia diye bir ejderhadan söz ettiklerini de duymuştum. oyunda raid yapmaki item kasmak gibi bir amacımız yoktu. horde bulup öldrüyorduk :D

    1 sene belli bir amac dışında internet cafede bu oyunu oynadım. sonra internet baglatıp, işi bilenlerin yardımı ile birde Türkler bir araya gelince bizi kanatlarının altına aldılar. STV ye götürüp tüm görevlerimizi yaptılar. bize lvl atlattılar. raidleri gösterdiler. molten core diye bir yere girdik ama inanın bu süre içerisinde oyunda bir cok kez ellerim titredigi onlarca an olmuştu.

    hele UBRS , LBRS ile ilkkez raid mantıgını , party mantıgını çözmiştim. mageler koyun yapar, rogue saplar(ama sap %100 şansla vurmadıgından vanish hazır bulunurdu) şimdiki gibi herclassın bir cc si yoktu. 1 hata asla telafi edilemezdi. tanklar dısında biri damage alırsa 2 vurusta ölürdü. 1 dungeonda bile kac kere repair arası verilirdi. reapri bot cok pahalıydı. repair en yakın yerlesim yerinde idi. tüm party/raid dısarı cıkar tamire giderdik. warlockların summon olayı 3 kişi ile olurdu. dungeon girişlerinde summon taşları vardı ama biz ne işe yarıyor bilmezdik. çalışmazdı çünkü. yıllar sonra o taşları tamir ettiler :D

    1 warlock buldukmu cok sevinirdik. warlock görevini bilir, ona yardım icin 2 kişi daha dungeona gider , diger uzaktaki 2 kişiyi summonlarlardı. yoksa kuş ile 30-40 dk dungeona gelmemizi beklerlerdi.

    wow da her ortamın bir atmosferi vardır bilirsiniz. her ortam bizim icin yeniydi. herkes elindeki class ile birseyler yapmaya calısırdı. her sınıf herseyi yapamazdı. yıllarca paldinle shamanı eşitlemeye calıstı blizard. shamanı da paladini de öldürdü. paladin alliance , shaman ise horde a özgü idi. şimdi her classın birbirine benzer özellikleri var. stunları, cc leri, dotları vs. eskiden her classın dotu yoktu. dot ve cast speed (haste) olmaması demek direk büyü atan classların anlık damagelerinin yüksek olması demek idi. simdi blizarda anlık damageri yaymak icin dot ve haste ile burst damagei azalttı. aynı dpsi hastesiz ve dotsuz vuran classları düşünsenize.

    sonradan wow u cok bozdu blizard. hersey oyundaki bir özellikle basitleşti. raid icin sıraya giriyorsun, sıra gelince seni raid elemanlarını hazırlamış , dungeona sokuyor ve dümdüz edip haftalık yapılması gereken raidini yapar gibi, sıradan birseyler yapıp, gerekirse ortalıkta hicbirsey yapmayıp, itemleri toplamak üzerine kurulu birseyey cevrdi oyunu.

    heleki 3-4 ayda bir cıakrdıgı 5 kişilik dungeonlar ile itemlevel diye getirdigi sacma mekanikle bir anda ortalıgın canına okudu. en iyi guildler 100ilvl ortalamasına sahipken, yeni bir 5 kisilik dungeon gelir ve düsen itemler bir anda 95ilvl olurdu. aylarını harcamış olan kişiler (ben) buna sinir oldugumdan dolay wowu 8 sene bir fiil oynayıp, dünya sıralamasında boss kesme hızı olarak guildce ilk 4 e yükselip, türkiyenin en iyi resto/balance druidi olduktan (guild adı tyrants idi, catastrophun gücsüz oldugu dönemler) sonra zirvede bıraktım oyunu.

    her expansionda girer oyuna bakarım ama o eski tadı blizard bitirdi. şimdi oyuna girsem, en sn bi kendi evini kurdugun patchde her gün girip ot/maden toplama mantıgını görünce iyice sogudum oyundan. hergün kendi evinde (ne isim veriyorsanız oraya unuttum) görevler yapıp, herseyi güncel tutmaya calışmak telefonda oynanan clash of clan gibi oyunları hatırlattı bana.

    wow ne hale gelmişti. o eskinin fantastik dünyanın dibine vurdugu, petinle birlikte çöllerde görev yapmak icin saatlarce dolandıgın, %60 mountunla gurur duydugun, petine yemek bulmak icin bile caba gosterdigin, hersyin bir degeri olan dünyadan (kapitalizm dermişim :D ) hazır düsmanın önüne getirildigi git vur kes mantıgına dönüsen bir dünyayay cevirdiler wow u.

    vanilla nden mi güzeldi. cünkü ruhu vardı, soludugun havayı ve zorlugu bilgisayar basında sana hissetirirlerdi. emegin karsılıgı vardı. dostluklar vardı. görevlerde bile birlkte yapma zorunlugu vardı. yaratıgın elite olmasına gerek yoktu. oyunda wowheadde acıklandıgı gibi herseyin acıklandıgı bir sistem yoktu. herseyi biz bulur, kesfederdik. horde ve alliance keskin bir cizgi ile ayrılmıştı. karakterlerin zayıflıkları ve güclü yanları vardı ve oyle sevilirdi. kimse illaki fire magein vurudugu kadar dps cıkarmak zorunda degildi. simdi ise her class kendini digerinle karsılastırıyor ve onun gibi olmak istiyor. hem dps de hem heal de. bir yarışa dönmüş oyun. atmosfer, ekrandan dısarı cıkamıyor artık.

    neyse kısa keseyim , sanırım anlatabildim.
    1- item çok zor kasılıyordu dolayısıyla her itemin ciddi değeri vardı. O itemi olan oyuncuya gerçek hayatta gibi saygı duyuluyordu.
    2- Harita küçüktü dolayısıyla world pvp aktifti. pve itemleri pvp de de iş yaptığından guildin önemi çok fazlaydı.
    3- İlk defa böyle bir oyun kurgulandığından insanlara 2. bir dünya gibi geldi. Oynuyan oyuncular gerçekten o dünyanın içinde yaşıyormuş gibi heyecan ve haz alıyordu.( örneğin ben ilk horde gördüğümde neredeyse heyecandan düşüp bayılacaktım:D)
    4- Müzikleri oilk storminde girdiğimde ilk elf diyarına gittiğimde o müzikler off offf.
    5- Ally horde ittifakı gerçekten vardı. Bir saldırı olduğunda hep beraber savunma yapılırdı. Tüm guildler alarma geçerdi.

    Daha ne diyimki iyiki yaşamışım o günleri, asla bir daha o duyguları yaşamıyacağım. O günler anlatılmaz gerçekten YAŞANIR.
  • Hydralisk kullanıcısına yanıt
    Genel olarak herkes oyuna başladığı zamanki paketi en iyi olarak değerlendirir. Arada mutlaka istisnalar vardır.

    Grafiksel anlamda WoW ilk başladığı çizginin çok dışına çıkmadı. Cataclysm ile gelen yenilikler sonrası WoD ile karakter yenilemeleri olsa da Vanilla zamanından çok farklı değil. Hatta geçenlerde bindim bineğime, uçmadan Azeroth'ta dolaştım epey. Özlemişim :)

    Vanilla emek istiyor ve bunun karşılığını tam anlamıyla veriyordu. Akşam işten eve gelip 2-3 saat oyun oynayanla, 12 saat oynayan arasında dağlar kadar fark olabiliyordu. Oyunda bulunan neredeyse tüm mekanikler birçok kişinin ilk kez karşılaştığı, bu tür bir oyunda daha önce bulunmayan şeylerdi. Mesleklerin önemi çok büyüktü ve level kasarken onları da ilerletmek gerekiyordu. Guild denilen olgu tam anlamıyla yaşanabiliyordu. Sosyallik mecburi olarak had safhadaydı, ki bunu kaliteli bir vanilla sunucusuna başlarsan hala görebilirsin. Ve tabi hikayesi.

    Oyunu yapan firma sonuç itibariyle ticaret yapıyor. Bu da sektörde oynayanların isteklerine göre gelişim göstermek anlamına geliyor. Dünyada genel olarak jenerasyonun 'bana göre' kötüye gittiği için ona göre düzenlemeler yapılması gerekiyordu ve öyle oldu.
    Yavaş yavaş oyun kolaylaştırıldı; oynama süresi arasındaki fark kaldırıldı; mesleklerin etkileri minimize edildi; Dungeon Finder ile sosyallik gitti; haritalar, mükemmel hazırlanmış ve hikayeye oturtulmuş görevler, bölgeler, kişiler sonraları kimsenin tanımadığı, önemsemediği Npc'ler haline geldi.

    Değişik bir ruhu vardı oyunun, kendine bağlayan. Oyuna girip, PvE; PvP yapmadan, Orgrimmar'da bir kamp ateşi yakıp, saatlerce geyik muhabbeti yapabiliyordunuz veya banka çatısında saat yönüne ya da tersine(hiç bilemedim hangi yöne koşacağımı) durmadan koşabiliyordunuz :) Epic itemları olan birinin peşinden dolaşmıyor, inspect atıp bakmıyor, benim üstümde ne güzel olurdu bu demiyor artık kimse. O kadar çok şey var ki, okumuşsundur zaten söylediğin sitelerden.
    Şimdilerde insanların aptallıklarını görmemek için sohbet kanalından çıkmak, guilde girmemek, tek başına garnizonunda takılmak gerekiyor. Maksat zaman geçirmek, oyun falan oynamıyorsun yoksa.

    İçimi biraz döktükten sonra;
    Şu an RP yok, RP sunucuları bile sanal seks amacıyla girmiş kişilerle dolu.
    Vanilla sunucusu oynamaya değer eğer vaktin varsa. Forumda konusu olan Nostalrius'tu ismi sanırım, gayet başarılı. Tavsiyem PvE sunucusunda oynaman yönünde olur. Her yerde olduğu gibi egosunu tatmin etmek için düşük level oyuncuları bıktıran tipler orada da var bir sürü :)
    Mekanikler, grafikler aynı şekilde 2016'da da çıkmış olsa oyun, şu an çok daha kaliteli bir oyuncu kitlesine sahip olurdu.

    Duygusal mı bakıyorum ? Evet.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrecanonline

    Genel olarak herkes oyuna başladığı zamanki paketi en iyi olarak değerlendirir. Arada mutlaka istisnalar vardır.

    Grafiksel anlamda WoW ilk başladığı çizginin çok dışına çıkmadı. Cataclysm ile gelen yenilikler sonrası WoD ile karakter yenilemeleri olsa da Vanilla zamanından çok farklı değil. Hatta geçenlerde bindim bineğime, uçmadan Azeroth'ta dolaştım epey. Özlemişim :)

    Vanilla emek istiyor ve bunun karşılığını tam anlamıyla veriyordu. Akşam işten eve gelip 2-3 saat oyun oynayanla, 12 saat oynayan arasında dağlar kadar fark olabiliyordu. Oyunda bulunan neredeyse tüm mekanikler birçok kişinin ilk kez karşılaştığı, bu tür bir oyunda daha önce bulunmayan şeylerdi. Mesleklerin önemi çok büyüktü ve level kasarken onları da ilerletmek gerekiyordu. Guild denilen olgu tam anlamıyla yaşanabiliyordu. Sosyallik mecburi olarak had safhadaydı, ki bunu kaliteli bir vanilla sunucusuna başlarsan hala görebilirsin. Ve tabi hikayesi.

    Oyunu yapan firma sonuç itibariyle ticaret yapıyor. Bu da sektörde oynayanların isteklerine göre gelişim göstermek anlamına geliyor. Dünyada genel olarak jenerasyonun 'bana göre' kötüye gittiği için ona göre düzenlemeler yapılması gerekiyordu ve öyle oldu.
    Yavaş yavaş oyun kolaylaştırıldı; oynama süresi arasındaki fark kaldırıldı; mesleklerin etkileri minimize edildi; Dungeon Finder ile sosyallik gitti; haritalar, mükemmel hazırlanmış ve hikayeye oturtulmuş görevler, bölgeler, kişiler sonraları kimsenin tanımadığı, önemsemediği Npc'ler haline geldi.

    Değişik bir ruhu vardı oyunun, kendine bağlayan. Oyuna girip, PvE; PvP yapmadan, Orgrimmar'da bir kamp ateşi yakıp, saatlerce geyik muhabbeti yapabiliyordunuz veya banka çatısında saat yönüne ya da tersine(hiç bilemedim hangi yöne koşacağımı) durmadan koşabiliyordunuz :) Epic itemları olan birinin peşinden dolaşmıyor, inspect atıp bakmıyor, benim üstümde ne güzel olurdu bu demiyor artık kimse. O kadar çok şey var ki, okumuşsundur zaten söylediğin sitelerden.
    Şimdilerde insanların aptallıklarını görmemek için sohbet kanalından çıkmak, guilde girmemek, tek başına garnizonunda takılmak gerekiyor. Maksat zaman geçirmek, oyun falan oynamıyorsun yoksa.

    İçimi biraz döktükten sonra;
    Şu an RP yok, RP sunucuları bile sanal seks amacıyla girmiş kişilerle dolu.
    Vanilla sunucusu oynamaya değer eğer vaktin varsa. Forumda konusu olan Nostalrius'tu ismi sanırım, gayet başarılı. Tavsiyem PvE sunucusunda oynaman yönünde olur. Her yerde olduğu gibi egosunu tatmin etmek için düşük level oyuncuları bıktıran tipler orada da var bir sürü :)
    Mekanikler, grafikler aynı şekilde 2016'da da çıkmış olsa oyun, şu an çok daha kaliteli bir oyuncu kitlesine sahip olurdu.

    Duygusal mı bakıyorum ? Evet.


    Fazla post a gerek yok en guzel cevabi vermis.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Darkragetr

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrecanonline

    Genel olarak herkes oyuna başladığı zamanki paketi en iyi olarak değerlendirir. Arada mutlaka istisnalar vardır.

    Grafiksel anlamda WoW ilk başladığı çizginin çok dışına çıkmadı. Cataclysm ile gelen yenilikler sonrası WoD ile karakter yenilemeleri olsa da Vanilla zamanından çok farklı değil. Hatta geçenlerde bindim bineğime, uçmadan Azeroth'ta dolaştım epey. Özlemişim :)

    Vanilla emek istiyor ve bunun karşılığını tam anlamıyla veriyordu. Akşam işten eve gelip 2-3 saat oyun oynayanla, 12 saat oynayan arasında dağlar kadar fark olabiliyordu. Oyunda bulunan neredeyse tüm mekanikler birçok kişinin ilk kez karşılaştığı, bu tür bir oyunda daha önce bulunmayan şeylerdi. Mesleklerin önemi çok büyüktü ve level kasarken onları da ilerletmek gerekiyordu. Guild denilen olgu tam anlamıyla yaşanabiliyordu. Sosyallik mecburi olarak had safhadaydı, ki bunu kaliteli bir vanilla sunucusuna başlarsan hala görebilirsin. Ve tabi hikayesi.

    Oyunu yapan firma sonuç itibariyle ticaret yapıyor. Bu da sektörde oynayanların isteklerine göre gelişim göstermek anlamına geliyor. Dünyada genel olarak jenerasyonun 'bana göre' kötüye gittiği için ona göre düzenlemeler yapılması gerekiyordu ve öyle oldu.
    Yavaş yavaş oyun kolaylaştırıldı; oynama süresi arasındaki fark kaldırıldı; mesleklerin etkileri minimize edildi; Dungeon Finder ile sosyallik gitti; haritalar, mükemmel hazırlanmış ve hikayeye oturtulmuş görevler, bölgeler, kişiler sonraları kimsenin tanımadığı, önemsemediği Npc'ler haline geldi.

    Değişik bir ruhu vardı oyunun, kendine bağlayan. Oyuna girip, PvE; PvP yapmadan, Orgrimmar'da bir kamp ateşi yakıp, saatlerce geyik muhabbeti yapabiliyordunuz veya banka çatısında saat yönüne ya da tersine(hiç bilemedim hangi yöne koşacağımı) durmadan koşabiliyordunuz :) Epic itemları olan birinin peşinden dolaşmıyor, inspect atıp bakmıyor, benim üstümde ne güzel olurdu bu demiyor artık kimse. O kadar çok şey var ki, okumuşsundur zaten söylediğin sitelerden.
    Şimdilerde insanların aptallıklarını görmemek için sohbet kanalından çıkmak, guilde girmemek, tek başına garnizonunda takılmak gerekiyor. Maksat zaman geçirmek, oyun falan oynamıyorsun yoksa.

    İçimi biraz döktükten sonra;
    Şu an RP yok, RP sunucuları bile sanal seks amacıyla girmiş kişilerle dolu.
    Vanilla sunucusu oynamaya değer eğer vaktin varsa. Forumda konusu olan Nostalrius'tu ismi sanırım, gayet başarılı. Tavsiyem PvE sunucusunda oynaman yönünde olur. Her yerde olduğu gibi egosunu tatmin etmek için düşük level oyuncuları bıktıran tipler orada da var bir sürü :)
    Mekanikler, grafikler aynı şekilde 2016'da da çıkmış olsa oyun, şu an çok daha kaliteli bir oyuncu kitlesine sahip olurdu.

    Duygusal mı bakıyorum ? Evet.


    Fazla post a gerek yok en guzel cevabi vermis.

    Alıntıları Göster
    Yaşlı insanlar gençlik yıllarını anlatır.




  • emrecanonline kullanıcısına yanıt
    güzel açıklamışsınız. dediğiniz gibi şuan wow bana hiç bir şekilde rpg hissiyatı vermiyor. karakterimi geliştiriyormuş gibi hissetmiyorum skill ağacı yok, boş boş item, shard topluyorum amaçsız bir şekilde. vanilla wow'u deneyeceğim.
  • Fark şu ki eskiden tüm karakterler bir gizemdi. Fazla item çeşitliliği vardı. Used itemler kullanılırdı. Mesela 60 lvl full mavi gearlı karakter iyiydi. Yarı mavi yarı epic bir karakter için vayy iyi kasmış neredeyse full epic! Derdik. Full epic karakterler için gözümüz kamaşırdı. Yeşil item, mavi item, mor item renklerinin değerlerini taşıyordu. Yarı mavi yarı epic gearlı bir karakter full epic bi karakteri kesebilirdi. Çok fazla item çeşitliliği vardı kullanım açısından. Pek çok farklı one hand, two hand kullanılabiliyordu. Şimdiki gibi örneğin pvpde seni tek bir iteme mecbur bırakıp herkesin standart olmasını engelliyordu.

    Pvpde used itemler, meslek itemleri kullanabiliyordun. Elektrik damage, stun bomb vs. World pvp gerçek anlamda vardı. Harita sadece olması gereken şekilde Azerothdan ibaret olduğu için her yer doluydu. İstediğin haritada world pvp yapabilirdin.

    O zamanlar da pvp sever biri olarak pve yapmak zorunda kalıyordum ki bu da süper bir deneyim sunuyordu. Pve bana göre bir amaca hizmet etmeliydi ki o da daha güçlü olup diğer oyuncuları öldürebilmekti. Bu yüzden pve yapıyor ve item düşerken epey heyecanlanıyordum. Raid yapmak zor, eski raidler daha fazla kişiden oluştuğu için insan toplamak eskiye göre çok daha zordu. Bu yüzden item çok değerliydi. İlerisini hayal ederdin. Şuan iyiysem Hakkar'dan şu silahı düşürsem of hayal edemiyorum derdin. Kısacası pve yapmayı, ilerisini hayal etmeyi sağlayan bir neden vardı. Ne zaman onu öldürdüler benim için pve bitme noktasına geldi. Şuan pve itemleri sadece itemi düşürdüğün zindandan sonra gelecek zindanda daha iyi dps, heal, tank vs yapmak için.. Ee ben bir amaç göremiyorum.

    Pvp sistemi çok daha gelişmişti bence. Ranking sistemi mükemmeldi. İtem tasarımları harikaydı (tbcde de öyleydi) itemler daha realistik idi. Aşırı ışıklı futuristik itemler yoktu.

    Pvp aksiyonu genel anlamıyla daha kısaydı. Healerlar ölümsüz değildi ve pvpyi baltalamazdı. Dediğim gibi her class çok farklı şeyler yapabilirdi pvpde.

    Daha çoooook şey yazarımda telefondan yazmak zor biraz. Kısacası Blizzard klasik ya da tbc serveri açsa retail olarak 1 dk durmam anında basarım parayı. Eskiden bende duygusal sebeplerden seviyoruz derdim ama yok kesinlikle oyun daha iyi ve daha orjinal haldeydi, warcraft oynadığını hissediyordun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Psikotrex -- 2 Mart 2016; 18:33:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psikotrex

    Fark şu ki eskiden tüm karakterler bir gizemdi. Fazla item çeşitliliği vardı. Used itemler kullanılırdı. Mesela 60 lvl full mavi gearlı karakter iyiydi. Yarı mavi yarı epic bir karakter için vayy iyi kasmış neredeyse full epic! Derdik. Full epic karakterler için gözümüz kamaşırdı. Yeşil item, mavi item, mor item renklerinin değerlerini taşıyordu. Yarı mavi yarı epic gearlı bir karakter full epic bi karakteri kesebilirdi. Çok fazla item çeşitliliği vardı kullanım açısından. Pek çok farklı one hand, two hand kullanılabiliyordu. Şimdiki gibi örneğin pvpde seni tek bir iteme mecbur bırakıp herkesin standart olmasını engelliyordu.

    Pvpde used itemler, meslek itemleri kullanabiliyordun. Elektrik damage, stun bomb vs. World pvp gerçek anlamda vardı. Harita sadece olması gereken şekilde Azerothdan ibaret olduğu için her yer doluydu. İstediğin haritada world pvp yapabilirdin.

    O zamanlar da pvp sever biri olarak pve yapmak zorunda kalıyordum ki bu da süper bir deneyim sunuyordu. Pve bana göre bir amaca hizmet etmeliydi ki o da daha güçlü olup diğer oyuncuları öldürebilmekti. Bu yüzden pve yapıyor ve item düşerken epey heyecanlanıyordum. Raid yapmak zor, eski raidler daha fazla kişiden oluştuğu için insan toplamak eskiye göre çok daha zordu. Bu yüzden item çok değerliydi. İlerisini hayal ederdin. Şuan iyiysem Hakkar'dan şu silahı düşürsem of hayal edemiyorum derdin. Kısacası pve yapmayı, ilerisini hayal etmeyi sağlayan bir neden vardı. Ne zaman onu öldürdüler benim için pve bitme noktasına geldi. Şuan pve itemleri sadece itemi düşürdüğün zindandan sonra gelecek zindanda daha iyi dps, heal, tank vs yapmak için.. Ee ben bir amaç göremiyorum.

    Pvp sistemi çok daha gelişmişti bence. Ranking sistemi mükemmeldi. İtem tasarımları harikaydı (tbcde de öyleydi) itemler daha realistik idi. Aşırı ışıklı futuristik itemler yoktu.

    Pvp aksiyonu genel anlamıyla daha kısaydı. Healerlar ölümsüz değildi ve pvpyi baltalamazdı. Dediğim gibi her class çok farklı şeyler yapabilirdi pvpde.

    Daha çoooook şey yazarımda telefondan yazmak zor biraz. Kısacası Blizzard klasik ya da tbc serveri açsa retail olarak 1 dk durmam anında basarım parayı. Eskiden bende duygusal sebeplerden seviyoruz derdim ama yok kesinlikle oyun daha iyi ve daha orjinal haldeydi, warcraft oynadığını hissediyordun.
    İyi değildi ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nefarius

    İyi değildi ki

    Alıntıları Göster




  • Şu şöyleydi bu böyleydi diye sayfalarca ballandıra ballandıra anlatırım ama üşendim.

    Şunu söyleyebilirim oyuna son yıllarda başlamış oyuncuların %90'ı Vanilla zamanına dönsek oyunu bırakır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Şu şöyleydi bu böyleydi diye sayfalarca ballandıra ballandıra anlatırım ama üşendim.

    Şunu söyleyebilirim oyuna son yıllarda başlamış oyuncuların %90'ı Vanilla zamanına dönsek oyunu bırakır.
    En basit tabiri ile oyunun başlangıcı olması.. sadece wow'un ilk anlarını bile hatırlamak beni heycanlandırıyor mükemmel zamanlardı ve o zamanlar ulaşılması güç bir oyundu.
  • Bence tek bi sebeb, o da her classın farklı bir görevi olması ve görevleri alanında ilerlemeleri. Paladinin görevi insanları bufflamak seallarla oynamak (farklı seallar farklı işler mi ne yapıyormuş hiçbir fikrim yok paladinden anlamam), shamanın görevi takıma utility kazandırmak bloodlust combat resslemek, warriorların görevi olması gereken gibi silah ustası olmak ve oyundaki en iyi tank olmak, mage rogue gibi pure dps classların görevi sadece damage vurmak (mage yemeklerini falan saymazsak) priestin görevi heallamak falan filan.. Bence oyunu rpg yapan şey buydu her classın kendi alanında özel ve tek olmasıydı. Evet dengesiz olabilirdi pvp için dizayn edilmemiş olabilirdi ama şuanki gibi her class aynı gelmezdi insana. Sadece warriorlarda (paladinde de vardı sanırım bilemicem) execute özellikli bi skill olması sadece shamanların combat ress atabilmesi bence oyundaki rolünüzü özelliştiren ve oyunu eğlenceli kılan şeyler.

    Raidlere falan lafım yok, fanboyluk yapmam yani bu konuda şuan ki raidler mekanikler bakımından çok daha güzel ve eğlenceli. Ama işte insan oynadığı şeyi özel hissetmeyince o kadar da eğlenceli olmuyor. Özel hissetmek için artifact weaponlara ihtiyacımız yok sadece classların birbirine benzememesine ihtiyacımız var blizzard :/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SkylerDurden -- 2 Mart 2016; 22:53:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SkylerDurden

    Bence tek bi sebeb, o da her classın farklı bir görevi olması ve görevleri alanında ilerlemeleri. Paladinin görevi insanları bufflamak seallarla oynamak (farklı seallar farklı işler mi ne yapıyormuş hiçbir fikrim yok paladinden anlamam), shamanın görevi takıma utility kazandırmak bloodlust combat resslemek, warriorların görevi olması gereken gibi silah ustası olmak ve oyundaki en iyi tank olmak, mage rogue gibi pure dps classların görevi sadece damage vurmak (mage yemeklerini falan saymazsak) priestin görevi heallamak falan filan.. Bence oyunu rpg yapan şey buydu her classın kendi alanında özel ve tek olmasıydı. Evet dengesiz olabilirdi pvp için dizayn edilmemiş olabilirdi ama şuanki gibi her class aynı gelmezdi insana. Sadece warriorlarda (paladinde de vardı sanırım bilemicem) execute özellikli bi skill olması sadece shamanların combat ress atabilmesi bence oyundaki rolünüzü özelliştiren ve oyunu eğlenceli kılan şeyler.

    Raidlere falan lafım yok, fanboyluk yapmam yani bu konuda şuan ki raidler mekanikler bakımından çok daha güzel ve eğlenceli. Ama işte insan oynadığı şeyi özel hissetmeyince o kadar da eğlenceli olmuyor. Özel hissetmek için artifact weaponlara ihtiyacımız yok sadece classların birbirine benzememesine ihtiyacımız var blizzard :/
    herşey neyse de şu itemleri cocuk oyuncagı gibi fantastik ötesi yapmalarını gercekten anlamıyorum. Yani oyunda adam akıllı bir kılıç bulmak cok zor. Tamam cok ciddi bir cizim yapılmasın oyunun teması farklı ama şu itemler nedir yav:

     Vanilla Wow neden bu kadar iyi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thrashbringer




    Tam paylaşmayı düşünüyordum benden önce yorum olarak yazılmış. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Trafalgarrrr

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thrashbringer




    Tam paylaşmayı düşünüyordum benden önce yorum olarak yazılmış. Saygılar.

    Alıntıları Göster
    MMORPG'nin RPG kısmı o zamanlar vardı,şimdi yok mesela




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuke General

    MMORPG'nin RPG kısmı o zamanlar vardı,şimdi yok mesela

    Alıntıları Göster
    Hepinizin yorumlarını okudum. Herkes oyunun farklı bir yönünü beğeniyormuş o zamanlar. Kimisi itemleri elde etmenin zor olmasını, kimisi class dengesini, işte kungen gibiler o zamanki end game'i beğeniyormuş. Ama unutulmamalı ki blizzard bir ticarethane, dolayısıyla 1 milyon oyuncusu varken neden 5 milyon oyuncum yok der, 5 milyon olur, 10 milyona çıkartmaya çalışır. Bu doğrultudada oyunun mekaniklerini, lore'unu eğip büküyorlar. Varolan oyuncularını nasıl korurum değilde, yeni nasıl oyuncu toplayabilirim diye düşünüyor blizzard. Oyuncularda kendilerine kolay gelen özellikleri istiyorlar, hatırlayın dreanor'da uçan binekler kullanılmayınca millet ortalığı yıktı. Yani bir kısım oyuncu vanilladaki özellikleri özlüyor, istiyor fakat tam tersi büyük çoğunlukta oyunun şu halinden kolaylığından memnun. Açıkçası ben garrisonda oturup sıra beklemeyi, amaçsız amaçsız aynı görevleri yapıp shard toplamayı, aynı raid'i defalarca temizlemeyi sevmiyorum.




  • Şu ygs lys bitsin bende denicem ya benide heyecanlandırdınız. Bende mop tan beri oynuyorum, bakalım nasılmış vanilla hele ki o kadar oyuncu var ben pvp de başlarım daha zevkli olur gibime geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Şu şöyleydi bu böyleydi diye sayfalarca ballandıra ballandıra anlatırım ama üşendim.

    Şunu söyleyebilirim oyuna son yıllarda başlamış oyuncuların %90'ı Vanilla zamanına dönsek oyunu bırakır.

    Bence eski oyuncuların çoğu da dönmek istemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bydeprem

    quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Şu şöyleydi bu böyleydi diye sayfalarca ballandıra ballandıra anlatırım ama üşendim.

    Şunu söyleyebilirim oyuna son yıllarda başlamış oyuncuların %90'ı Vanilla zamanına dönsek oyunu bırakır.

    Bence eski oyuncuların çoğu da dönmek istemez.

    Vanilla'ya dönmek istemez belki ama bir şeylere dönmek istendiği kesin, oyun ruhunu kaybetti. Şahsen ben de bu saatten sonra Vanilla ile uğraşamam. Hem rahatlığa alıştık hem yaş geçiyor eskisi gibi zamanımız olmuyor. Vanilla gereğinden fazla zordu tam stabil değildi her şey. World PvP eğlence değil zorunluluktu çünkü başka level kasma yöntemi yoktu. Bana göre oyunun en iyi paketi Tbc'dir bu arada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    quote:

    Orijinalden alıntı: bydeprem

    quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Şu şöyleydi bu böyleydi diye sayfalarca ballandıra ballandıra anlatırım ama üşendim.

    Şunu söyleyebilirim oyuna son yıllarda başlamış oyuncuların %90'ı Vanilla zamanına dönsek oyunu bırakır.

    Bence eski oyuncuların çoğu da dönmek istemez.

    Vanilla'ya dönmek istemez belki ama bir şeylere dönmek istendiği kesin, oyun ruhunu kaybetti. Şahsen ben de bu saatten sonra Vanilla ile uğraşamam. Hem rahatlığa alıştık hem yaş geçiyor eskisi gibi zamanımız olmuyor. Vanilla gereğinden fazla zordu tam stabil değildi her şey. World PvP eğlence değil zorunluluktu çünkü başka level kasma yöntemi yoktu. Bana göre oyunun en iyi paketi Tbc'dir bu arada.

    Alıntıları Göster
    millet o zamanki grinding'ten şikayet ediyorda, şuan sanki oyunda grinding yok. dungeon, rep, gear, honor, shard, flying mount achievement'ı hepsi grind.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IllidanStormrage

    Şu ygs lys bitsin bende denicem ya benide heyecanlandırdınız. Bende mop tan beri oynuyorum, bakalım nasılmış vanilla hele ki o kadar oyuncu var ben pvp de başlarım daha zevkli olur gibime geliyor

    Eskisi gibi bol vaktim yok , o yüzden vanilla felan benden geçti
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.