Şimdi Ara

Varlıklar niye etkileşim kurma eğilimde

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
265
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Etkileşimleri tekil olarak analiz edince her biri için farklı sonuçlara ulaşmak mümkün ama tüm etkileşimler için genel bir yaklaşım mümkün mü

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Etkileşimden kastın çok muğlak. Ne anlamalıyım bundan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Örneğin neden evrendeki kütleler birbirini çekme eğiliminde neden elektronlar protonlarla etkileşim halinde varlıklar neden evrimsel değişim görüyor bunlara verilen bilimsel cevaplar hep cevaplanması gereken başka soruları doğruyor bu soruları daha da özele çekip binlerce farklı şekilde sorulabilir ama özünde soru neden her şey durağan değil

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Doğa yasalarının formu-öz- gereği öyle. Elektron dediğimiz şeyin özünde elektron gibi davranmak var. Bunları kendi doğasından dolayı zorunlu olarak yapıyor. Dolayısıyla o şekilde davranmakla belli şeylere neden olmak arasında ayrım yapamıyoruz. Hume'un nedensellik eleştirisi şeylerin doğaları olduğunu ve bu şeylerin nedensel özelliklerinin de doğalarının bir parçası olduğunu kabul eden gayet makul ufak bir öncül eklediğin zaman çöker. Bu durumda mesela bir elektronun davrandığından radikal şekilde farklı davrandığını söylersen o şey artık elektron olmaktan çıkar. Nedensellik eleştirisi en fazla nedenselliğin bilgisinin nereden geldiğiyle ilgili. Bu arada Hume'un nedensellik hakkında ne düşündüğü de çoğunlukla iddia edilenden daha tartışmalı. Galen Strawson'ın The Secret Connexion kitabında ve genel olarak 'Yeni Humecu' yorumu benimseyenlerin yazdıklarında Hume'un nedensellik konusunda bir Humecu olmadığını düşünmemiz için öne sürdüğü ciddi gerekçeler var mesela. Yeni Humecu yoruma göre Hume’un nedensellik eleştirisi epistemik bir eleştiri ontolojik değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-02AA5DC42 -- 11 Ocak 2020; 20:35:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • "Niye?" sorusunu, bir olayın nasıl olup bittiğini kavramak için soruyoruz.

    Hayata baktığımızda, görüyoruz ki hareket her şeyde var. Durağan cisimlerin bile atom düzeyinde devamlı hareket etmeleri söz konusu. Hareket de, etkileşim demek zaten. İki cisim var, hareket halindeler. Birbirlerine çarpmasalar bile, hava boşluğuna çarpıyorlar ve hava boşluğu ile etkileşime geçiliyor...

    Yani burada aslında merak konusu şey, maddelerin ve maddesel varlıkların nasıl olup da hareket ettikleri. Maddelerin hareketini de; kütle çekimi, potansiyel ve kinetik enerji, atalet momenti gibi konseptler fizik biliminde açıklıyor.
  • Newton fiziğine göre maddeler arası etki tepki ilkesi - 3.yasa - sayesinde, bu maddeye içkin bir özellik atalet gibi. Kuantum fiziğinde ise bu parçacıkların kuvvet değişiminde bulunduğu, kuantum alanlarda ortadan kalkıp varoldukları bir ihtimal. Einstein fiziğinde madde ve enerjinin birbirlerine ve uzay zamana içkin dokusal ve geometrik eğilimleri. Uzay zaman maddede bükülür ve eğrilti hareket yaratır etc. Böyle soruları fizik ile açıklaman sağlıklı. Ötesinde nedeni yükleyen sensin çünkü. Fizik kısaca "içkin neden" der. En mantıklı ve anlamlı yalnızca görülerden ibaret olmayan, geri bildirimli nedeni söyler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • varsayabilirsin. şöyle düşünelim. yaratılışın dinsel tematiği ne diyor.

    gökte görmesen de bir ilah var. yerde de olur. bunu taktir et. bu yaratıcı senden namaz oruç istiyor. bunu da taktir et ve esasen bunları farzet.

    buradaki farzediş ilahın emri değildir. bu bir varsayımdır. yani dinsel tematik bir varsayım üzerinedir.

    ......................

    gerçekten de ilahı görmüşse rasul görmüştür. namazı orucu o emir almıştır ve sen sanki emri ben aldım sanki onu gördüm farzedersin.

    ..........................

    etkileşim için dinsel retorik refere edilecekse bu örnekseme yolu ile bir şeyi 0 noktasına koyup farzetmeyle olabilir.

    bana göre 0 noktasında kendisine dokunulduğu an bütün kusurları belli eden bir şey var.

    farza bu melekul mevt dedik. bakın farz ediyorum. budur demiyorum. belki bu şey ondan da kötü bir şey. yine başka bir farzediş.

    .............................

    atomun etkileşimi ile ilgili olarak da bir farzediş (teori) ileri sürülebilir. ancak bu farzediş makul olabilme adına sonuç da üretmesi isteniyorsa insana tabi var olumun netice verdiği realitelerden yola çıkmalıdır.

    yani kainatın sonucu biz isek bizden yola çıkılmalı. yok biz salt bir misafir isek bu kere varlık denen şeye bakış yani etkileşim indeksi oldukça farklı bir mihenk noktası ileri sürülerek temellendirilebilir ki bu durum oldukça müşküldür.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.