Şimdi Ara

Vites geçişleri.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar vites büyütürken, eğer vitesleri değiştirmekte biraz geç kalırsam, aracın hızı düşmeye başlar, motor devri büyüttüğüm yeni vitesin devirinin altına düşerse vitesler biraz bir yere takılırmış gibi geçiyor.
    Araç boşta gidiyorken debriyaja basip vitese takıldığında sorun yok, vites küçültürken de sorun yok sorun sadece vitesleri yavaş şekilde büyültünce oluyor.
    Acaba aracın yavaşlamaya başlaması mi buna yol açıyor?
    Motor devrinin düşmesi bence olamaz sonuçta debriyaja basıyoruz oda motorla şanzımanı ayırıyor.


    Sorun ne olabilir?





  • Vitesi büyüttükten sonra gazı kesip arabanın kendi kendine hızlanmasını beklemiyorsun heralde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tassa -- 4 Şubat 2019; 20:55:38 >
  • Hocam ya deviri yüksek sanıp vitesi erken değiştiriyorsun, ya da bayırda vites değiştiriyorsun.

    Bir de yanlış anlaşılmaya mahal vermemek için soruyorum: Vitea topuzu mu geçmiyor yoksa vitese attığınızda araba titreme mi yapıyor.
  • tassa kullanıcısına yanıt
    Hocam benim dediğim mesela 2500 devirde vites yükselteceğiz debriyaja basip 1 sn dahi beklesem vitesler hafif sert geçiyor yani yani böyle 1-2 yere takılır gibi yapıyor ama sert değil.
    Debriyaja bastığım anda hızlı olursam düzgün yumuşakça geçiyor.
    Debriyaja basınca araç yavaşlamaya başladığı için yapabilirmi?
    Motor devri ile alakası varmi?
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Düz yolda da oluyor.
    3000 devirde dahi 2de debriyaja basip 1sn kadar bekleyip 3.vitese alsam 1-2 yere takılır gibi yapıyor. Vites geçiyor ama sertte olmasa böyle 1-2 yere değermiş (takilirmis) gibi yapıyor.
    Acaba o 1snde aracın hızı düşüyor diye mi yapıyor yoksa motor devri düşüyor diye mi?
    Motor devri çok saçma biliyorum ama aklıma takılıyor son günlerde.
    Cevaplarinizi bekliyorum saygılarımla...
  • emrenoyes E kullanıcısına yanıt
    Hiç beklemeden çat diye atarken takılma olmuyorsa debriyaj yayı gevşemiş olabilir. O bir saniye içinde debriyaj kendini ufak ufak salıyor olabilir. Aklıma başka birşey gelmiyor.
    Hız ne kadar düşerse düşsün en yüksek vitese bile geçerken pürüzsüz geçmeli. Araba çekmez orası ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 5 Şubat 2019; 0:18:56 >
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    10 gün önce debriyaj üst merkezini değiştirdim.
    Viteste giderken debriyaja basınca, yay kırıldığı için denriyaj basili olduğu halde basmıyordu,
    Vitesler sert geçiyordu hızlı hareket etmek veya yavaş olmak farketmiyordu hep sertti.

    0.5 mllik hidrolik sıvısının tamamını kullanmadılar.
    Ama öyle olsa vites düşürürkende sert geçmez mi?
    Aklım takılmaya başladı bu işe.
    Sizin araçlarınızda vites yükseltirken yavas harekt etsenizdahi yumusak mi geçiyor?
  • Araç ne?Kaç km de?
  • symbolcu S kullanıcısına yanıt
    Fiat doblo 90000 KM'de.
    Acaba sorun debriyajla ilgilimi?
  • Şanzıman yağı tam mı?
  • Önce anladığımı söyleyeyim:
    Mesela 2500 devirde vites büyütüyorsunuz, normal şartlarda bir üst viteste atıyorum 1750 devirden devam etmesi lazım. Siz geç kaldığınız için motor devri 1000 devire kadar düşüyor, bu aşamada vites kolunu bir üst vitese ittiğinizde zorlanıyor. Doğru muyum?

    Eğer öyle ise, debriyaja basın, devrin düşmesine müsaade ettikten sonra aragazı ile 1750 devri (Ya da kaç olması gerekiyorsa) buldurup öyle deneyin. Lokum gibi rahat geçerse benim tahminim senkromenç. Ama bunu her viteste yapıyorsa senkromençlerin hepsi birden aynı anda bozulmaz diye düşünüyorum.
  • Debriyaj merkezi değiştirdim demişsiniz.
    Sanki bu merkezle bir sorununuz var gibi?
    Hava falan kalmasın sistemde?
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam birşey sorucamda debriyaja basınca şanzıman ile motoru ayırıyoruz.
    Yani debriyaja basınca verilen aragaz şanzımanı etkilemez.
    Zaten eğer öyle olsaydı araç bosta giderken hızlıca debriyaja basıp vitese takınca yumuşak geçtiğini de söyledim. Eger Öyle olsaydı hep sert geçerdi.
    Zaten eğer öyle olsaydı debriyaj olmazdı, o aragazda şanzımanı etkiliyor olsaydı senkronmeclerde görevini yerine getiremezdi.
    Anlatan Adamlaryoutube
    Debriyaj Nasıl Çalışır? | Çalışma Prensibi
    https://youtu.be/zBFw560l3OI

    Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim.
    Ozetlemek gerekirse debriyaj basılıyken şanzıman ile motoru ayırıyoruz ve ikiside bağımsız oluyor.
    Hatta kara şanzıman olarak bilinen senkronmeçsiz şanzımanlarda yapilani anlatayım;
    Debriyaja basip ilk vitesi boşa alırsın.
    Sonra denriyajı birakirsin ve denriyaj serbestken aragaz verirsin, sonra debriyaja basip vitesi küçültürsün veya büyültürsün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrenoyes -- 6 Şubat 2019; 20:14:17 >




  • symbolcu S kullanıcısına yanıt
    Bende oyle düşünmeye başladım bir kontrol edeceğim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.