Şimdi Ara

VİTESİ BOŞA ALMAK (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
1
Favori
21.264
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracınız enjeksiyonlu ise size ekstradan 1lt/100km yakıt masrafı bindiren ve güvenliği azaltan durum.Yalnız şanzıman yağlamanın durması kadar doğal bişey yok ayrıca boştayken şanzıman yağlanmasa da bişey olmaz.
  • arkadaşlar enjeksiyonlu veya yeni nesil araçlarda boş atmak hem tasarruf hemde güvenlik açısından iyi değil, onu biliyoruz peki karbüratörlü eski araçlarda durum nasıl..?

    bende 92 brodway var ve ben her fırsatta boşa atıyorum vitesi, mantık olarak boşa atınca benzin yakmaz diye düşünüyoruz.. kimisi abartıp kontağı filan kapatıyor o tamamen ayrı bi konu...

    sizce eski araçlarda boşa atmak benzinden tasarruf sağlar mı yoksa her zaman viteste gidip sadece ayağı gazdan çekmek yeterlimi... bu arada vitesi boşa atmayıp ayağımızı debriyaja basarak da gidebiliyoruz.. bu konuyu nasıl değerlendirirsiniz..?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_mysterious -- 18 Şubat 2008; 14:06:18 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    0,5-0,8lt/ 100 km



    hayır dogrusu 0.5-0.8 lt/saat, rölantideyken lt/100 km saçma bir ölçüm birimi çünkü, rölantide bosta 120 ile de gidebilirsin, 30 la da.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanahmeteren


    quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    0,5-0,8lt/ 100 km



    hayır dogrusu 0.5-0.8 lt/saat, rölantideyken lt/100 km saçma bir ölçüm birimi çünkü, rölantide bosta 120 ile de gidebilirsin, 30 la da.


    Neden sacma olsun, bilgisayar aracin anlik hizi ile rolantide yakilan benzini formule yatirip, lt/100 km olarak veriyor. Laguna 2 ve C3 yol bilgisayarlari da ayni sekilde calisir... 30 ile bosa atarsan daha fazla deger gorursun, 120 ile bosa atarsan cok daha az...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tk152 -- 18 Şubat 2008; 23:44:50 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tk152

    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanahmeteren


    quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    0,5-0,8lt/ 100 km



    hayır dogrusu 0.5-0.8 lt/saat, rölantideyken lt/100 km saçma bir ölçüm birimi çünkü, rölantide bosta 120 ile de gidebilirsin, 30 la da.


    Neden sacma olsun, bilgisayar aracin anlik hizi ile rolantide yakilan benzini formule yatirip, lt/100 km olarak veriyor. Laguna 2 ve C3 yol bilgisayarlari da ayni sekilde calisir... 30 ile bosa atarsan daha fazla deger gorursun, 120 ile bosa atarsan cok daha az...

    +1000
    Hareket halinde iken lt/100 km neden saçma olsun ki 30 km ile boşta giderken 2 lt/100 km, 100 ile giderken 0.6 lt /100 km olarak görüyorsunuz, sonuçta 1 saatte yaktğı benzin değişmiyor ama hızınıza göre aldığınız yol değişiyor. hızda sabit olmadığına göre hareket halindeyken lt/100 km göstermesi bence daha iyi, gerçekten anlık olarak ne yaktığımızı biliyoruz hiç olmazsa




  • Otomatik şanzımanlarda boşa (N) almanın bir sakıncası var mı peki?????
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jeffrey

    Otomatik şanzımanlarda boşa (N) almanın bir sakıncası var mı peki?????




    otomatik şanzımanlarda daha tehlikeli olduğunu duymuştum.ama teknik detayını bilmiyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jeffrey

    Otomatik şanzımanlarda boşa (N) almanın bir sakıncası var mı peki?????


    Klasik otomatiklerde SAKIN HA!!!, ama otomatikleştirilmiş manuel ise (MMT, AMT, ASM, Dualogic daha aklıma gelmeyen bir sürü var) hiç fark yoktur düz şanzımanla.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cenkmavi

    dostum ben benım 1.6 hdi pug ıle 400 km yı 28 ytl ye gıdıyorum.(fabrika verisi 4,3lt/100km yanı 45 mılyona denk gelıyo 400 km)
    hicbir zaman boşa almam ışıga yaklasıyorsam bıle ayagı gazdan ceker yavas yavas yavaslar ve hafıf bır frenle dururum.boşta gıtmenın araca bır zararı yok .daha once bradway kullanıyorduk hep boşafılan atardık bışı olmadı. benım tavsıyem boşta gıtmemen ekonomık olmasını ıstıyorsan.

    eger yol bılgısayarın kalıtelıyse 90 la gıdeken aracı boşa aldıgında 0,1-0,2 gıbı anlık tuketım degerlerı gorurursun, ama vıteste ayagını gazdan cektıgınde anlık tuketım 0,0 da sabıtlenr.

    saygılar



    katılıorm herzman vıteste gıdın hem daha guvenlı hem daha ekonomık...




  • Atakuleden at beni aşağıda tut beni
  • megane coupe var bende 2000 model... bu durumda sakın ha mı hocam???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jeffrey

    megane coupe var bende 2000 model... bu durumda sakın ha mı hocam???


    Öncelikle bu konudaki teknik bilgimin yetersiz olduğunu sadece yorum olarak bunu yazdığımı ifade edeyim. Klasık otomatik şanzımanlarda vites geçişini tork konvertörü sağlar, yani bir ECU idaresinde değil mekanik bir olaydır vites geçişi, bu nedenle aracı boşa aldınız diyelim, motor devriniz rölantide sonra 100 ile giderken tekrar D ye aldınız hangi vitese geçeceğine mekanik bir aksam karar veremez sanırım, yanlış vitese geçersede vay halinize. ancak otomatikleştirilmiş manuellerde Vites ECU su herşeyi kontrol ediyor sonuçta 100 yada daha farklı bir hız vites kolunu E ye aldığınızde zaten ECU motor devri ve hızı karşılaştırarak bunun karşılığı olan vitesi kendi seçiyor, en azından yanlış vites seçimi tehlikesi ortadan kalkıyor, Ancak her iki durumda da vitesi boşa alarak gitmek TEHLİKELİDİR ve ekonomik olup olmadığı ise tartışmalıdır, Kendi tecrübelerime ve kanaatıma göre Şehirlerarasında güvenliği tehlikeye atmaktan başka bir işe yaramamaktadır, şehir içinde ise cüzi bir yakıt tasarrufu sağlamaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kir-pi -- 25 Şubat 2008; 20:48:39 >




  • yakıt tasarrufundan zıyade, yokus asagı ıvmelenmek ıcın gaza basmaktan kurtarıyo sankı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jeffrey

    yakıt tasarrufundan zıyade, yokus asagı ıvmelenmek ıcın gaza basmaktan kurtarıyo sankı


    Zaten bu nedenle şehiriçinde biraz yakıt tasarrufu da yapabiliyorsun, normalde vitesde iken 200 metre ancak gaz vermeden aynı hızı koruyabiliyorsun halbuki hafif bir rampa inişinde boşa attın mı hız kaybı olmadan rampa sonuna kadar hatta düzde de200-300 metre gidebiliyorsun.
  • http://www.otomatikvites.info/kullanim.htm

    otomatik şanzıman hakkında teknik detay verilen bu sitede asla boşta kullanılmaması gerektiği belirtiliyor
  • BOŞTA GİTMEK VİTESTE GİTMEKTEN DAHA FAZLA YAKIYOR...
    RAMPA AŞAĞI BOŞTA GİDECEĞİNE 5. VİTESE TAK
    DAHA AZ YAKIYOR....
  • nedenini bilmiyorum ama ben hiç boşta gitmiyorum
  • Arabanın boşta gitmesinin tehlikeli olduğu söylenir. Ani durumlarda duramayacağı için hatta yasak olduğu söylenir. Bu otomatik bir mekanizmayla ayarlanırsa o başka...
    ( Türkan Kartal tarafından, 04-06-2003 tarihinde gönderildi. )
    Öncelikle bunu yapmak araçta yakıt tasarrufu sağlamaz. Çünkü gerekli durumlarda zaten kullanılıyor. Aksine yapılan davranışlar yakıt tüketimini arttırmaktadır. Bu nedenle tasarruf sayılmıyor. Bir aracı en iyi verimle kullanmak şöförün ustalığına bağlıdır. Diğer bir konu bu davranışın yasaklığı veya serbestliği ile ilgili kanun hükmü yoktur. Emniyet açısından rampa aşağı inişlerde motor freni kullanmak sonderece faydalı ve gereklidir.
    ( murat.colak@datapro.com.tr tarafından, 04-06-2003 tarihinde gönderildi. )
    Boşta gitmenin arabanın gidiş takımına zarar verdiği söylenir.
    ( Tolga Başarır tarafından, 01-07-2003 tarihinde gönderildi. )
    vites boşa atıldığında uzun bir süre az yakıt yakrarak gitmesine rağmen gerek rüzgar gerekse lastik şanzıman vs... parçaların oluşturduğu sürtünme ile yavaşlayacak,tekrar vitesin boşa atıldığı andaki hıza ulaşana kadarda sabit hızla giderkenkinden çok daha fazla yakıt yakacak.yani hızlanırken hem sürtünmek kuvveti için(rüzgar,lastik,şanzıman)hem de ivme sağlamak için fazladan kuvvete ihtiyacı olacak,fazla kuvvet için de fazla yakıt yakacak.
    ( onur kula tarafından, 07-11-2003 tarihinde gönderildi. )
    Hareket halindeki bir arac, kinetik enerjiye sahiptir, siz enerji kullanmayı kestiğiniz durumda
    (vitesi de bosa alıp gaz pedalına basmadığınız durumda) arabada (kütlede) depolanmış (kinetik) enerji kullanılarak bir süre daha yol katedilir.

    Ancak bu enerji, sürtünme nedeniyle bir süre sonra
    biter ve tekrardan aracı hızlandırmak için enerji uygulamak (gaza basmak gerekir). Bu esnada aracı hızlandırmakta kullandıgınız enerjinin bir bölümü sürtünmelere harcanırken bir miktarıda aracta (kütlede) depo edilmeye neden olur.

    Yani aracın bosa alınması suretiyle gitmesine neden olan enerjiyi siz zaten daha önce fazla yakıt kullanmak suretiyle kullanmış ve depo etmiştiniz.

    Oratada bedava bir şey yok.

    ( Bulent UNALMIS tarafından, 08-11-2003 tarihinde gönderildi. )
    yolda giderken aracın vitesinin boşa alınması birçok tehlikeyi de beraberinde getirir, örneğin acil bir durumda frenlemek için motorun kompresyonundan faydalanamazsınız, boştayken motorun durması durumunda hidrolik fren ve direksiyona sahip araçlarda tüm sistem iptal olur ve sakıncalı olmasına rağmen vurdurma tabir edilen işlemi bile yapmak için vaktiniz olmaz. illa ki tasarruf yapmak isterseniz yokuş aşağı yolda aracı viteste bırakarak enjektör sistemli ve bazı karbüratörlü araçlarda var olan cut-off sistemi vasıtasıyla benzin akışının sıfırlanmasına yol açar ve hala motor kompresyonundan faydalanbilmeyi mümkün kılar.
    ( onur baykara tarafından, 11-03-2004 tarihinde gönderildi. )
    vitesi boşa almak karburatörlü araçlarda işe yaradı aslında yine de tehlikeli çünkü araba daha kontroldışı hareket eder ama yine belli bir yakıt tasarrufu sağlar

    ama enjektörlü araçlarda ECU yani elektronik kontrol ünitesi hafızasında bulunan bilgilere göre hareket eder ve araba motor freni yaparken rolantiden daha az bensin gönderebilir.

    biraz daha çok da olabilir ama ECU bunu en iyi şekilde ayarlar ve arada bir fark olduğunu söylemek zordur. risk de göz önüne alındığında ??

    evrencakil@yahoo.com
    ( evren çakıl tarafından, 11-08-2004 tarihinde gönderildi. )
    Araçlarda vitesi boşa almanın (özellikle yeni arabalarda) birçok zararı vardır.Benimde önceden böyle bir düşüncem vardı, çoğu zaman arabayı boşa alıyor ve yakıttan tasarruf ettiğimi düşünüyordum ama 2 ay sonra arabanın şanzumanını indirdiğimde tasarruf ettiğimden çok daha fazla zararda olduğumu gördüm. ayrıca ani fren durumunda ne yapılacak? veya 50 ton yüklü bir kamyonun boşa bırakılmasını bir düşünün isterseniz...
    (zaten vitesi boşa almanın kamyocular arasındaki adı "PEYGAMBER VİTESİ"dir bilgilerinize...
    mühendisliğinde temel konusudur: MİNİMUM MALİYET, MAKSİMUM KALİTE. bedava enerji yok.
    ( engineer38 tarafından, 14-03-2005 tarihinde gönderildi. )
    Güvenlik konusundan hiç bahsetmeden olayı taşıt tekniği açısından ele alalım. Taşıtı boşa almak demek tekerleklere hiç bir moment iletmemek demektir. Bu durumda motor rölanti devrinde çalışırken, taşıt yol dirençlerinden dolayı hız kaybetmeye başlayacaktır. Aracın boşa alınmasından sonra sabit hızla yola devam etmesi mümkün değildir. Düşük hızlarda bunu pek fark etmeyiz ancak yüksek hızlarda (100-120km/h ve üzeri) taşıta etki eden hava direnci kuvvetleri hızın karesiyle ve direnç gücü hızın küpüyle arttığı için araç büyük bir ivmeyle hız kaybeder. İsterseniz aracınızı kullanırken bunu sınayabilirsiniz. Kaybettiğiniz hıza tekrar çıkmak için harcayacağınız güç, sabit hızda seyirde harcayacağınız güçten çok daha fazla olur, çünkü hızlanırken araca bir de ivme direnci etki eder. Yani aracı boşa almanın hiç bir faydası yoktur. Ancak düz bir yolda ileride trafik ışıkları görürseniz gaza basmak yerine aracı boşa alabilirsiniz. Böylece araç kendi kendine yavaşlar ve ışıklara vardığınızda frenlerde ısı şeklinde kaybettiğiniz enerji azalmış olur. Ancak bunun da yakıt tüketimine fark edilir şekilde etki edeceğini pek sanmam.

    e-posta adresim: pasa_tosun@hotmail.com
    ( Galip Tarkan Güçlü tarafından, 29-01-2005 tarihinde gönderildi. )
    benzin tasarrufu yapmak için aracı boşa almaya gerek yok çünkü araç boşta iken rölanti devresinde çalşır ve belli bir miktar benzin harcar. bunun yerine gaz pedalına basmazsan araç kompresyona girer ve otomatikmen benzin sarfiyatı düşer.
    ( m.tile tarafından, 19-01-2006 tarihinde gönderildi. )
    gazı bırakırsın araba kinetik enerjisinden faydalanarak yani rölantiden hiç benzin almayarak motor kayışını döndürür yani motor benzin almadığı halde çalışır durumdadır...
    neredeyse 10 yıldır bu sistem kullanılıyor.
    çok az bir motor freni kaçınılmaz tabi.

    bu sistemi barındıran araçta yokuş aşağıya boşa alanın aklını seveyim.

    bu forumda kimsenin bunu araştırmadan yorum yapabilmesi çok ilginç geldi bana

    ( çağatay pınar tarafından, 01-02-2006 tarihinde gönderildi. )
    evet boş viteste gitmek demek otomobilin rolantide gitmesi için gerekli yakıtı yani az yakıt yakması demektir. boş viteste gitmenin tehlikeli olmasını bir yana bırakıyorum, ama burda iki onemli husus var; boş vitesle katedilen yolun sonunda araç duracakmı yoksa yola devammı edecek??? eğer araç ilerideki bir kırmızı ışıkta duracaksa, durma noktasına kadar boş viteste gitmek tasarruflu olacaktır, çünkü araç zaten duracaksa neden gaz verilsinki? Şayet araç yoluna devam edecekse -örneğin yokuş aşağı bitiminde- bir müddet sonra hızını kaybedecek ve siz tekrar hızlanmak için daha küçük bir vitese takıp daha çok gaza basacaksınız... bu durum tasarruflu değil. Ki aracın direksiyon ve fren tertibatı hidrolik sistemle çalışıyorsa tehlikeli de.
    arkadaşlar kurulan mantık her şartta , her ortamda geçerli olmayabilir.




  • ANLAŞILDI...
  • bence ileride ısıklar varsa bosa atmak en guzeli. arac ısıklara kadar yavaslıyor. Vites takılı gaza basmadan hareket edince ise arac cabucak yavaslıyor ve tekrardan gaza basmak gerekiyor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.