Şimdi Ara

VİTESİ BOŞA ALMAK (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
21.264
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Alakası yok boşata giden arabaya birşey olmaz ki başka birşey vardır arabada.
  • Manuel şanzımanda boşta gitmek şanzımana zarar vermez. Ayrıca ani frenleme durumunda motor kompresyonundan yararlanılamayacağı yazılmış. Zeten panik fren denilen şey ve testlerde ölçülen fren mesafesi debriyaj ve frene aynı anda basılarak yapılan frenlemedir. yani deriyaj basılı olduğu için zaten motor kompresyonundan yararlanmak diye birşey söz konusu değildir. Motor kompresyonundan yararlanma durumu sadece yavaşlamak istediğinizde geçerlidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    Manuel şanzımanda boşta gitmek şanzımana zarar vermez. Ayrıca ani frenleme durumunda motor kompresyonundan yararlanılamayacağı yazılmış. Zeten panik fren denilen şey ve testlerde ölçülen fren mesafesi debriyaj ve frene aynı anda basılarak yapılan frenlemedir. yani deriyaj basılı olduğu için zaten motor kompresyonundan yararlanmak diye birşey söz konusu değildir. Motor kompresyonundan yararlanma durumu sadece yavaşlamak istediğinizde geçerlidir.

    Çok ilginç bir yaklaşımda bulunmuşsunuz. Panik frende ayağımızı gazdan çekip frene basıncaya kadar geçen sürede aracın viteste olması ve olmaması karşılaştırılmışsa hangi araç daha kısa mesafede durabilir? Milisaniyelerle ölçülen bir soru oldu...




  • ''Aracı durduran frenleme kuvveti genellikle teker lastiği ile lastiğin üzerinde döndüğü zemin arasındaki bağlantıdan doğar. Frenleme kuvvetine hava direnci, yokuş direnci, sürtünme direnci gibi kuvvetlerin etkisi de vardır. Bu dirençleri yenen kuvvet ortadan kaldırılacak olursa taşıtın yavaşlamasına veya durmasına sözü edilen dirençler sebep olur. Diğer taraftan taşıtın yavaşlamasına yardımcı olan motorun frenleme gücü de vardır. Vites kutusu pirizdirek durumunda iken gaz pedalı bırakıldığı zaman mevcut hızı sağlamak için sarfedilen gücün takriben üçte biri kadar bir frenleme gücü oluşur.

    100 km/sa. hızla giden bir taşıttan şu sonuçlar alınmıştır:

    Ayak gaz pedalından çekildiği zaman vites boş durumda iken taşıt 1100 m sonra 61 sn'de durmuştur
    Ayak gaz pedalından çekildiği zaman vites pirizdirek durumundayken taşıt 560 m sonra 36 sn'de durmuştur.
    Ayak gaz pedalından çekildikten sonra vites pirizdirek durumundayken ve fren pedalına güç tatbik edilince taşıt 65 m sonra 4 sn.'de durmuştur. ''

    yukarıdaki kısım vikipediden alınmıştır. Bu sonuçlara göre aracı asıl durduran frenler oluyor, Maalesef boştaki araçta fren mesafesi ölçümü yapmamışlar, yapmış olsalardı da zaten sonuç çok farketmeyecekti. belki birkaç metre farkederdi. birkaç metrenin önemsiz olduğunu savunmuyorum yeri geldiğinde çok önemli olabilir, ama bundan önce insanlarımıza şehir içinde 50 km hız sınırına uymayı öğretebilirsek bu birkaç metrede çok daha fazlasını kazanabiliriz. Daha dün evimin önündeki yolda bir yaya öldü. Eğer ona çarpan araç yol 4 şerit ve dümdüz diye 80-90 km gibi bir süratle gitmese 50 km ile gidiyor olsa o yaya hala yaşıyor olacaktı.
    Saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    yukarıdaki kısım vikipediden alınmıştır. Bu sonuçlara göre aracı asıl durduran frenler oluyor, Maalesef boştaki araçta fren mesafesi ölçümü yapmamışlar, yapmış olsalardı da zaten sonuç çok farketmeyecekti. belki birkaç metre farkederdi. birkaç metrenin önemsiz olduğunu savunmuyorum yeri geldiğinde çok önemli olabilir, ama bundan önce insanlarımıza şehir içinde 50 km hız sınırına uymayı öğretebilirsek bu birkaç metrede çok daha fazlasını kazanabiliriz. Daha dün evimin önündeki yolda bir yaya öldü. Eğer ona çarpan araç yol 4 şerit ve dümdüz diye 80-90 km gibi bir süratle gitmese 50 km ile gidiyor olsa o yaya hala yaşıyor olacaktı.
    Saygılarımla



    Selam,

    Kesinlikle belirttiğiniz otomobil sürücüsünü haklı çıkarmaya çalışmıyorum; ama yayalarımız da az değil. MEsajınızda yolun durumunu belirtmemişsiniz, yaya geçidi, ışık durumu falan; fakat İstanbul banliyölerinde TEM'de giderken inanın araçlardan çok yayalar tedirgin ediyor beni. Adamlar her 200-300 metredeki üst geçitleri kullanmak yerine otobana atlıyorlar ya... Bi de bu işi şaka gibi yaya geçitlerinin altında yapıyorlar ki gölgede gözükmeleri daha zor olsun diye sanki...

    Bu söylediklerim tabiki şehir içinde güvenli hızlarda gidilmesi gerektiğini değiştirmez; ama insanlarımızın da trafiğin çok yönlü bir olgu olduğunu unutmamaları gerek. Bu trafik denen şeyde esas unsur yoldur; diğer unsurlar ise yol üstünde, yanında bulunan herşey...




  • arkadasıma aynen katılıyorum trafık sadece otomobıllerden ıbaret degıldır benıde yayalar daha cok korkutuyor
  • Ya Vitesi boşa alma konusuyla bir ilgisi yok ama ekonomik yakmayla ilgili bi sorum olacak.aracım tüplü 1700 motor flash s.4-5 gün oldu alalı ve 80-90 km yol yaptım 50 ytl lik tüp yaktı bunun nedeni ne olabilir motorun ayarlarıyla oynanmış olabilirmi yoksa kaçak filanmı var?

    NOT:Egsoz değişmiş bağıran egsozlardan takılmış bununda etkisi olurmu tşk...
  • Boştaki yakıt tüketimi neden viteste ve gaza basmadığımızda olandan fazla sorusuna yanıt:

    Yol bilgisayarının yakıt tüketimini hesaplayan kaptör (megane 2 ) gaz pedalına bağlıdır basit bir potansiyometredir. ne kadar basarsanız okadar gosterır.cogu aracta durum budur o yuzden arac bosta ıken rolantıdekı tuketım hesaplanır ama gaza basılmadıgında yakıt tuketımı yokmus gıbı algılanır aslında mazot pompası ve benzın pompası sureklı calıstıgından dolayı motorada az mıktarda yakıt-hava karışımı mutlaka girmekte motor devri ne kadar yuksekse o kadar yakıt da motora gırmektedır yanı aslında bosta daha az yakıt harcanmaktadır. yani gaza basmadığımız ıcın yakıt motora girmiyor sıfır gibi düşünceler tamamen hayalidir. siz yinede boşa almayın derim cok bısey farketmez.hiç bir şey canınızdan önemli değildir.'
    Kaynak:renault osmaniye servisi
  • İyi güzel bize bugüne kadar anlatılan söylenilen CUT OFF sistemi ne anlama geliyor o zaman.

    Orada bariz yanıldıkları bir durum var. Ayak gazdan kesildiğinde CUT OFF sistemi zaten direkt devreye girmez. Çoğu dizelde devir 1800.ün üstündeyse yakıt kesilir. Niçin 1800 devir derseniz maksimum tork bu devirde gelir. Aracı gaza basmadığınız halde rampa aşağı götüren kuvvet motorun tork kuvvetidir. Hangi durum ya da devirde olursanız olun frene bastığınızda cut off sistemi devreden çıkar.

    Ancak sorunun cevabı kesinlikle boşta gitmeyin. cut off devrede olsun olmasın boş viteste gitmekten daha az yakıt harcarsınız. Yol bilgisayarları burada yanıltmaya yönelik değildir ancak hiç yakıt yakmaz demekde mümkün değildir.

    Zigana.dan aşağı tüm sayaçları sıfırladığımda ve gaza dokunmadığımda bile 0.0 lt.lik bir tüketim söz konusu olmuyor. Evet anlık yakıt tüketimi gaz pedalının konumuyla ilgili ancak ortalama yakıt tüketimi gaz pedalının konumuyla alakalı değil. ECU yakıt deposundan alınan yakıtla yapılan km.yi kıyaslayıp ort. yakıt tüketimini verir.

    Yani Renault servisinin söylediği doğru ancak eksik bir doğru.




  • banada viteste kaymanın yakıt tuketimini sıfır yapacagı söylenmişti bunu bizzat denedim her fırsatta bosa attım araç %20 daha az yaktı..
  • sonuç olarak boşa atmayalım mı
  • bu bilgi işime yaradı
  • CUT OFF sistemini enjektörler gaz benzin ve motorin tamamen kesiyor deniyor. Yani pistonlara herhangi bir yakıt türü girmiyor . Buda demek oluyor pistonlarda yanma olayı olmuyor Motor freni bilen var mı ? size küçük bir deneyden bahsedecem 50 km.re hızla trafiğe açık olmayan bir yolda kontatağı yarım kapatarak motoru durdurun araba viteste olsun cut off sistemini devre dışı bırakmış olursunuz . O zaman bakın motorda yanma olayı olmadığında
    motor freni nasıl oluyormuş görün Bir başka anlatımda araba çalışmadığı zaman vurdurma olayı motor freninden dolayı lastiklerin nasıl kaydını görmüşsünüzdür.
    yani buda şu oluyorki araba viteste iken EPU hızınıza göre motorlara karışım gönderir. buda sizin fark etmeden motor freni ortatan kaldırır.Buda olurki hızınızı ve motor devirinizi EPU hesaplayarak pistonlar karışım gönderilir yani buda oluyorki rölanti devrideki karışımdan devir çarpanından hesaplanarak daha fazla karışım gideceği anlamına geliyor. Şimdi arabayı boşa almak güvenlik yönünden EPU çalışmamasına neden olur. ASR ,ABS ESP gibi sistemler doğru çalışmacağından dolayı çok telikelidir.
    Burda özet çıkaracak olursak arabayı boş vitese almak yapılan hıza göre daha az yakıt harcaması anlamına gelir. Ama güvenlik yönünden çok kötüdür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: whitelion07

    Boştaki yakıt tüketimi neden viteste ve gaza basmadığımızda olandan fazla sorusuna yanıt:

    Yol bilgisayarının yakıt tüketimini hesaplayan kaptör (megane 2 ) gaz pedalına bağlıdır basit bir potansiyometredir. ne kadar basarsanız okadar gosterır.cogu aracta durum budur o yuzden arac bosta ıken rolantıdekı tuketım hesaplanır ama gaza basılmadıgında yakıt tuketımı yokmus gıbı algılanır aslında mazot pompası ve benzın pompası sureklı calıstıgından dolayı motorada az mıktarda yakıt-hava karışımı mutlaka girmekte motor devri ne kadar yuksekse o kadar yakıt da motora gırmektedır yanı aslında bosta daha az yakıt harcanmaktadır. yani gaza basmadığımız ıcın yakıt motora girmiyor sıfır gibi düşünceler tamamen hayalidir. siz yinede boşa almayın derim cok bısey farketmez.hiç bir şey canınızdan önemli değildir.'
    Kaynak:renault osmaniye servisi

    Bence siz o servise bir daha uğramayın. Mesele tamamen enerji meselesi. Cut off sistemi yakıtı keser, pompa çalışır by pass dan depoya geri döner yakıtınız. Cut off un devreye girmesi için aracın ilerlerken motorun enerjisine ihtiyaç duymaması gerekir. Örneğin yokuş aşağı iniyorsunuz motor kompresyona bindi. motoru çevirmek için gereken enerjiyi tekerlekten alabilirsiniz. Eğime göre aracınız yavaşlayabilir ya da yavaşlamaz ama motor döner, pistonlar çalışır yağlama ve diğer sistemler çalışmaya devam eder. Yakıt kesilir. Kompresyon gerçekleşmez ise, örneğin hızınıza göre bir üst vitesde giderseniz, yerçekimi enerjisini kullanacağınız bir eğim yok ise cut off devreye girmez motor devrini çevirmek için yakıt kullanır. Ayrıca üst viteslerde 6-5- gibi motor arızasından dolayı aracınızın motoru stop etse bile öyle denildiği gibi lastikleri kaydırarak fren yapmaz.




  • 50 km hızla 1ci vitese al motoru stop ettir. Bunları yaparken depriyaj basılı tut. Depriyajdan bıraktığı zaman görürsün motor fireni



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanarif -- 12 Şubat 2014; 19:39:08 >
  • hakanarif H kullanıcısına yanıt
    Normal yolda giderken neden 50 km de 1 ci vitese alayım? Sonra motoru kapatayım, ardından da debriyajı bırakayım?Çok salakça olmaz mı? Sahi siz araba kullanmayı biliyor musunuz? Bakın benim aklıma daha iyi ibr fikir geldi, 110 km hızla giderken şanzımanın bağlantılarını sök, kranka müdahale et o zaman daha sağlam otor freni olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commonwealth -- 12 Şubat 2014; 20:17:51 >
  • Burda anlatılmak istenen vitesi boşa almadığın zaman belirli bir enerji farkı oluştuğunu bu farkı karşılamak için yakıt harcalanarak karşınlandığı kanıtlamaktır ( CUTT OFF sisteminin nasıl çalıştığını anlatılmak istenmesi) Birde şunu eklemek isterim motoru 1000 D/D çalışmasın harcanan yakıt mı
    yoksa 3000 D/D harcana yakıt mı daha fazla mıdır ? sorusuna cevap verebilmektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanarif -- 12 Şubat 2014; 21:00:45 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.