Şimdi Ara

Vodafone Akıllı Telefon Değişim Kampanyası Sıkıntısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
8.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Başımıza gelen tatsız bir olay oldu bu değişim kampanyası çerçevesinde, buradaki arkadaşların da fikirlerini almak istedim. Madde madde konuya gireyim:

    1) Elimizde alındığından bu yana servis yüzü dahi görmemiş Turkcell çıkışlı bir iPhone 4 mevcut. Bu değişim kampanyasını gördüğümde geçen cumartesi bize yakın bir Vodafone bayiisine gidip telefonu göstermek istedim. Yani acaba kampanya koşullarına uygun bir cihaz mı değil mi diye. Uygun değilse çünkü ne Vodafone ne benim için uğraşmaya değmezdi.

    2) Aldılar, baktılar, incelediler bir iki çiziği vardı ama önemsemediler, IMEI kontrolünü de yapıp OK dediler. Hatta standart home tuşunun zor basması sorunu olduğunu da gösterdim, o da pek etkilemedi kararlarını. Telefonu 1080 TL'ye sayabileceklerini ifade ettiler. Bunu üstüne basa basa sordum, bu telefonu bu şekilde kabul edecekseniz, başka bir problem ne bileyim, bakılacak başka bir şey yoksa biz operatör değişimini yapacağız dedik. Çünkü bu geçişte Turkcell'deki avantajlardan/haklardan da feragat edecektik.

    3) Bu onayı sözlü olarak aldıktan sonra ertesi gün (pazar) tekrar aynı bayiiye geldik. Yine ufak bir kontrolden geçti telefon. Yine 1080 TL sayılacağı hususunda onay alındı. Biz Turkcell kullandığımız için geçiş yapmamız gerektiğini ve o geçiş tamamlandıktan sonra eski cihazın alınıp yenisinin (iPhone 6 16 GB) verileceğini söylediler. Tamam dedik, eski Turkcell faturalarıyla geçmiş 5 ayın ödeme doğruluğunu ispatladık, cihaz geri alma taahhütnamesini ve hat geçişi için olan sözleşmeyi imzaladık ve onlar da sözleşmenin onların dolduracağı kısımlarını (telefonu da KULLANILMIŞ kategorisinde kabul ettiklerine ve iPhone 6 16 GB verileceğine dair) doldurup bayii kaşelerini bastılar.

    4) Perşembe günü geçiş işlemi tamamlanmıştı ve akşam bayiideydik. Bayiide iPhone 4'ü geri alırken önceden iki kere baktıkları için bir sorun olacağını düşünmüyorduk. Müşteri olarak ben üstüme düşeni yapmıştım, onayı almıştık, operatörü değiştirmiştik. Bu sefer bize önce iPhone 4'ün ekranındaki kırık/çizik tarzı olan noktayı öne sürerek 1080 TL'ye alamayız dediler, daha sonra bu konu ortadan kalktı ve yeni bir neden olarak cihazın sıvı teması aldığını söylediler. Bu sefer de telefon tabii kampanyaya bile giremez duruma geçiyor, alamayız dediler. (Telefon kesinlikle suya düşmüş ya da suya maruz kalmış bir cihaz değil.)

    5) Ben telefonu önceden size iki defa göstermişim. (Başıma böyle bir iş gelmesin diye göstermiştim zaten.) Kırığı yok ama çizik diyebileceğimiz kısımlarını, home tuşunu beraber görmüşüz, tamam demişsiniz. Başka bir kontrol varsa yapın demişim, gerek görmemiş ve tamam demişsiniz cihazı 1080 TL sayabiliriz sınıfına sokmuşsunuz. Sokmakla kalmayıp gerekli belgeleri de doldurmuş ve bayii olarak imzalamışsınız, ben de imzalamışım. Operatörümü de değiştirmişim. Ama Vodafone biz her şeyimizi bırakıp işimiz gücümüz arasında bu değişimleri yapmışken önceden kontrollerini yapıp sözünü verdiği telefonu almamazlık yapmış oldu.

    Ben kesinlikle telefonda sıvı teması olduğunu/olacağını tahmin etsem (olmadığını da biliyorum, ha nem, ter, yağmur gibi bir sorundan da olmuş olabilir ama bunu tahmin edemezdim) bayiinin önünden bile geçmezdim. (Bu olay vasıtasıyla ben de yeni öğrendim iPhone 4'lere nasıl bakılacağını sıvı teması var mı yok mu diye, bilseydim onlardan önce ben bakardım). Bana bu problemi ilk gittiğimde söylemiş olsalar, kontrol edin dediğimde bakın şöyle bir olay var deseler doğal olarak cihazın uygun olmayacağı konusunda anlaşacaktık. Ama bunu her şey bittikten sonra söylemeleri bu işin altında bir art niyet var olduğunu gösteriyor.

    Bir de dediler ki "biz önceden sıvı teması olup olmadığına bakamıyoruz." Benim yanıbaşımda fenerle cihazın şarj girişinin/kulaklık girişinin içine bakarak bu sıvı kontrolünü yaptığını biliyorum. Kontrol şekli bu. Yani cihazın sökülmesi falan gerekmiyor. Kırık, çizik, yıpranma gibi şeylere bakarken doğal olarak sıvı kontrolü de yapılır aynı anda. Baştan neden yapılmamış bu kontrol? Ben iki defa getirdim cihazımı, iki kere başka telefonun flaşı vasıtasıyla sağı solu dikkatlice incelendi, bu inceleme esnasında bu sıvı teması olayı gözden kaçamaz. Bırak gözden kaçmayı, ben Vodafone çalışanı olsam önce buna bakarım çünkü telefonun kampanyaya girişine engel oluşturacak ilk nokta bu. Sen bunu görüp de müşteriden son ana kadar saklarsan bu ne demek oluyor? Hoş değil bu davranışlar.

    Şimdi gördüğüm muamele şu oluyor bence: "Sizi türlü sözlerle hele bir Vodafone'a geçirelim de telefonunuzu bir şekilde reddedip almayadabiliriz sizden."

    6) Biz iki tarafça da doldurulup imzalanan belgeleri (taahhütname vs.) aldık. Aslında almamıza baştan izin vermediler ama yine de bayiiye bırakmadık, ufak bir ses yükselmesi durumu yaşandı. Genel merkezi de aradık, 48 saat içinde dönüş olacak tarafımıza. Tüketici mahkemesine de gitmeyi düşünüyoruz. Vodafone'a geçen hattı da tekrar Turkcell'e geçirmeyi düşünüyoruz. Ben kendim zaten Vodafone müşterisiyim, ben de çıkmayı düşünüyorum.

    Ben haklı olduğumuzu düşünüyorum açıkçası. Bu cihazı onlara getirdiğimde kontrollerini yapmak onların görevi. Kontrolü yaptırtmak da müşteri olarak benim görevim. Ki diyorum ya, burası Türkiye, başıma böyle abuk bir şey gelmesin diye bir değil iki kere bu cihazı kontrol ettirdim orada. Ama ben ödeme planımı hazırlayıp, operatör değişimini tamamlayıp, cihazı resetleyip hazır olarak getirdiğim taa üçüncü seferde "bu cihaz olmaz" deyip, bu kontrolleri baştan eksik yapıp beni müşteri olarak tongaya düşürüyorlarsa ve verdikleri sözden cayıp hakkımı gasp ediyorlarsa orada bir durmak lazım.

    Bu uzunlukta yazıyı okuyan arkadaşların yorumlarını görmek istiyorum. Haksızsak veya haklıysak nedenleriyle birlikte siz de bir şeyler söyleyin lütfen.







  • ben bu kampanyayı baştan takip eden bir Turkcelliyim ve geçiş yapmayı düşünüyorum.

    Siz haklısınız yazınızı da baştan okudum. şikayetvar.com adresine de mutlaka yazın bence. Ben bu sitede yazarak bir çok firmadan geri dönüş ve çözüm aldım. Hakkınızı da sonuna kadar arayın. Adam edilecek çok kişi var bu ülkede.
  • Klasik vodafone sesleri bunlar iste,bana da mutlu ailem kampanyasindan faydalaniyorsunuz gecis yapin denildi gecis yaptik bu sefer oyle olmuyormus 42.5 lira yerine 69 liradan faydalandiralima donduler 1 ay sonra tekrar turkcell e gecis yaptim bu tarz islerde vodafone ile isbirligi asla yapmayin ortada kalirsiniz benden soylemesi,dostum sana da gecmis olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler. Vodafone doğal olarak hala geri dönüş yapmış değil ama yapacaklar elbet.

    Durumun müşteriye yanlış izahı, sözle verilen gereksiz ve yanıltıcı kabul imaları, resmi belgelerin yanlış şekilde zamansız (vaad edilen cihazı -iPhone 6- alırken doldurtulmalıydı, öncesinde değil) ve eksik bilgiyle (telefonun kampanyaya uygunluğu kampanyaya girmeden/operatör değiştirmeden ÖNCE ve TAM OLARAK kontrol edilmeliydi) imzalatılması sonucu müşteri lehine bir hak doğmasına neden olmuş durumdalar bana göre.

    Burada mevzubahis para pul telefon falan da değil kesinlikle. Müşterinin son derece dikkatsiz ve hatalı yorum ve hareketlerle "yolunmaya" yönelik olarak yönlendirilmesi çok olumsuz.

    Tüketici hakem heyetine bu konu için görüşmeye gittiğimde yetkili kişilerle konuştuğumda onların ifadelerini de buraya ekleyeceğim.
  • Birazsizin sanssizliginiz olmus bu durum bende kullandim bu sekilde bir sorun cikarmdan aldilar ve hemen yeni bir telefon verdiler yeni kontrat yapmadimgim icin hatti iptal ettricem onumuzdeki hafta

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de kampanyayı dün duydum geçmeyi planlıyordum... ama madem cihaza binbir mazeret uyduruyorlar tcelldeki daha taze 2 aylık taahüdümü bozdurup gelmeyeyim ben o firmaya... zaten soğuktum iyice soğudum..
  • büyük geçmiş olsun bende turkcell kullanıcısıyım elimde ıphone4 var bunu 1080 tl ye almaları bana cazip geldi değiştirmeyi düşünüyorum telefonu göstermedim daha ama sizin başınıza gelenler umarım benimde başıma gelmez cok tatsız bir durum ben altı aylık fatura toplamım 300 tl tutmadığı için birde platinyum olayına yükselttim bu vodafona gecmeye celışmakla iyi bir iş yapıyormuyuz bakalım hep şüpeli
  • Bu kampanya bitti mi ?
  • Merhaba,

    Konuyla ilgili Tüketici Hakem Heyeti'nin kararı elime ulaştı. Sanırım aynısı ilgili Vodafone bayiisine de ulaşmıştır. Her ne kadar savunma kısmında "bayiiyi yanıltmaya çalıştığımız" gibi abuk bir laf geçse de (böyle olmadığını ilk postumda yazdım, okuyun lütfen) hakem heyeti durumu bizim lehimize sonuçlandırmış. Bu kararla beraber bayiiye gittiğimde ise kendilerine Vodafone tarafından onay verilmesi gerektiği söylendi. Karşı tarafın itiraz etme süresi de geçtiği için eğer kampanya girişi sağlanmazsa tüketici mahkemesine uzanacağız. Emsal bir karar çıkma olasılığı var.

    Bu noktadan sonra ne olacağını hep beraber göreceğiz. Siz de kararı yorumlarsanız sevinirim.

     Vodafone Akıllı Telefon Değişim Kampanyası Sıkıntısı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ready2strike -- 10 Mayıs 2015; 13:35:03 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.