Şimdi Ara

Volkswagen patronu kötü gidişatı “yapısal sorunlara” bağladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen patronu kötü gidişatı “yapısal sorunlara” bağladı
    Alman otomotiv devi Volkswagen (VW), yılın üçüncü çeyreğinde kârının yüzde 63,7 düşmesiyle derin bir krizden geçiyor. Aynı dönemde satışlar yüzde 8,3 azaldı, yılın ilk dokuz ayında ise kârda yüzde 30,7, satışlarda ise yüzde 4,4 oranında düşüş yaşandı. VW CEO'su Oliver Blume, bu durumun uzun yıllardır süregelen yapısal sorunların bir sonucu olduğunu belirtti.



    “Yapısal sorunlar”



    Alman gazetesi Bild’e verdiği röportajda Blume, Avrupa'daki satışların düşmesinden ve Çin'deki kötü sonuçlardan “VW'de on yıllardır süregelen yapısal sorunları” sorumlu tuttu. Blume, iş gücü maliyetlerinin Almanya’da diğer Avrupa ülkelerindeki VW tesislerinin iki katı olduğunu söylerken maliyetleri düşürmek zorunda olduklarını vurguladı.



    Ayrıca Bkz.Suzuki ilk elektrikli otomobilini tanıttı: Karşınızda Suzuki eVitara



    VW’nin yapısal sorunları, Dieselgate skandalının etkilerini aşmaya çalışırken daha da gün yüzüne çıktı. Şirket, 2020’de bu skandalın kendilerine yaklaşık 31,3 milyar euroya mal olduğunu açıkladı. Bu devasa maliyetin şirket üzerinde ciddi bir baskı oluşturduğu biliniyor. Ayrıca, Golf 8 ve ID.3 gibi modellerde yaşanan yazılım sorunları da markanın imajını zedeledi.



    İş gücü maliyetleri düşürülecek



    Blume’nin maliyet düşürme planı, VW'nin İK Başkanı Gunnar Kilian tarafından da destekleniyor. Kilian, iş gücünün ücret kesintilerine razı olması gerektiğini ve şirketin hızlı bir şekilde yeniden yapılanmaya gitmesi gerektiğini belirtti. Sendikanın yüzde 7 oranında zam talebi reddedilirken, ücretlerde yüzde 10’luk bir indirim planlanıyor. Şirket ayrıca tatil bonusları ve çalışan indirimleri gibi dolaylı personel maliyetlerini azaltmayı hedefliyor. Stajyer sayısının azaltılması ve erken emeklilik teşvikleri ile maliyetlerin düşürülmesi planlanıyor.



    VW, bu önlemleri hayata geçirmek için yaklaşık 900 milyon euro (1 milyar dolar) ayırdı. Fabrika kapatma ihtimali henüz netleşmese de, Çin'den gelen artan rekabet baskısı ve maliyet yapısının yeniden gözden geçirilmesi gerektiği VW’nin öncelikleri arasında yer alıyor.




    Kaynak:https://www.motor1.com/news/739673/vw-boss-structural-problems-decades/







  • AB ekonomisinin lokomotif devi Almanya bu haldeyse diğerlerini düşünemiyorum.

    Avrupa’nın 50 yıllık refah dönemi bitmesine sayılı yıllar kaldı.

  • joven kullanıcısına yanıt
    Yaşlanan nüfus, vizyonsuz yöneticiler, ABD'nin gazına gelip ucuz Rus doğalgazını bırakmak...

  • yc#1 kullanıcısına yanıt

    Bence bu batışın ana sebebi sömürgecilik ile elde edilen kazanç şimdi fatura efiliyor bu beyaz kıtaya.

  • Çin yavaş yavaş dağıtıyor dünyayı...

  • Çin mekanın sahiplerini mekanlarından edecekler yakın zamanda ..!

  • Bosch da ekonomik olarak çok iyi durumda değil hatırladığım kadarıyla geçenlerde onunla ilgili bir haber vardı...ukrayna savaşı ve ucuz rus gazının yerine pahalı alternatiflerin kullanılması üstüne de yöneticilerin çapsızlığı bugünlere getirdi alman ekonomisini...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tutuştular elektrikli araba devriminde yedek parçadan kazanamayacakları için. Çin yasaklıyor içten yanmalı arabaları kendi ülkesinde, plaka vermiyor senin içten yanmalı motorlu arabana. Sen hala eski 100 - 150bin km'de bozulup arıza veren büyük masraflar açan dandik teknolojili arabalar üretip satmaya çalışırsan o fabrikanı alır başında paralar parası olan kesim. Yok trigeriydi, yok şanzımanydı, yok blok kırmasıydı, yok piston kırmasıydı, yağ yakmasıydı, yok dandik 2 yıl 60bin km garantili dsg'siydi, yatak sarmasıydı, duman atmasıydı, ambeleye kalkmasıydı, üflemesiydi, yağ kaçırmasıydı,.. vs. kronik sorunlu dandik teknolojiniz tarih olacak. Ya yeniliğe ayak uyduracaksın yada batacaksın almanya.

    Otomatik vitesli arabalarda gaza basmadığın halde araba ileri gidiyor, bizim ülkedeki acemi arabanın hakimiyetini sağlayamayanlar insanların ölümüne engelli olmasına yol açıyorlar. Sırf siz bu arabayı dandik tasarladınız diye. D'ye alsak dahi gaza basılmıyorsa o araba gitmemeli fakat içten yanmalıların aptal teknolojisinde araba ileri gidiyor, sonra da facialar yaşanıyor. Elektrikli de böyle değil, manuel viteste böyle değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 6 Kasım 2024; 9:14:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • A haber de yakında bu çöküşü Togg'un piyasaya çıkışına bağlar. at fava bekle.

  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Ne anlatıyorsun arkadaş sen ya, bir de nasıl emin kendinden. bundan sonra necmettin batırel diyeceğim sana :) (takılıyorum yanlış anlama)


    Almanya ve Ab zaten topyekün elektrikli otomobil peşine gittiği için problem yaşıyor. 4 senede içten yanmalıyı bırakıp, motorları yasaklıyoruz gibi sözler verip, bütün yatırımları elektriğe aktarıp geri dönüşünü alamadıkları için bu sorunlar.


    Maliyet kurtarmıyor maliyet, kârlılık çok kötü. bu kadar net. yoksa elektrikli otomobillere on milyarlarca dolar yatırdı adamlar, ne vizyonsuzluğu, ne DSG'si?


    Asıl içten yanmalı motorlardan devam etselerdi ve elektrikli otomobilleri bu kadar sübvanse etmeselerdi bu kadar ağır sorunlar yaşamayacaklardı. şimdi geri dönmeye çalışıyorlar ama artık maalesef çok geç gibi.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Volkswagen patronu kötü gidişatı “yapısal sorunlara” bağladı  Şimdiye kadar kazandıklarına saysınlar maliyeti. 100 yıldır soyuyorlar milleti, kronik sorunlu planlı eskitmenin dibine vurdukları arabaları satarken iyiydi. Dün piyasaya çıkan çinliler başardıysa, onların japonlar gibi nasıl başardıklarını anlamaya çalışıp ilham alarak yürümeleri lazım. Geri dönüşünü alamama diye bir sorun olduğunu sanmıyorum. Teknolojiyi gıdım gıdım vermemekte gocunuyorlar. Mekanikteki ustalıklarını elektronikte göstermekten acizler almanlar. Çinliler Guiness rekorlar kitabına giren tek depoyla 2200km yol giden araba ürettiler. Neden böyle bir arabayı alman markası üretmedi. Çünkü 100 yıldan fazladır alıştılar; ne versek ne üretsek alıyorlar diyerek eski kafalılıktan kurtulamadılar. Elektrikli arabalarda yükselen değer olan çinliler uzaylı değil, bunlarda insan. Vizyonsuzluk elektrikli araba teknolojisi geliştirememekte, uygun fiyata üretmeyi becerememekte..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • böyle haberleri okudukça başta ab sonrada abd kanada gibi ülkelerde refah ekonomilerinin sona yaklaştığını düşünüyorum.

  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    100 yıldır muhteşem otomobiller üretti adamlar, tarih yazdılar, şu anki bütün kullandığın otomotivdeki gelişimlerin yarısını belki Almanların otomotiv konusundaki dehasına borçlusun -Çin tamamını borçlu- ama bu şekilde aşağılıyorsun öyle mi, bir pil bir depo ile bir araba bilmem kaç km menzil gitti diye?


    Nasıl bu hale geliyorsunuz hayret ediyorum. aklınıza Dsg polo'dan başka araba gelmeyecek kadar mı bu ülkeye tıkışıp kaldınız? Gerçekten inanılmaz.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Mesele bunların kurduğu yedek parça imparatorluğuna bağlı kalmak istememek. Zırt pırt bozulan köhne teknolojili ilkel arabalarını kullanmayı satın almayı aptallık olarak görmek. Bozulmayan yada çok daha az bozulup daha az masraf çıkaran araba candır. Ben cebimi düşünüyorum. Düşünmeyen de kendini sorgulamalı. Dolayısıyla elektrikli arabaların yükselişi bunlara inat sürecek. Hatta almanların bu hale düştüğünü gören çinliler daha da bastıracaktır..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neyini anlamıyorsunuz.

    Adamlar diyorki bizde işçilik pahalı. Rakip markalar nerede ucuz işçilik var orada üretiyor. Adamlarla rekabet edeceğiz diye karimiz azalıyor. Bizde ucuz işçiliğe kaymak istiyoruz.

    Bunun sorunu şu Almanlar için Almanya’da üretilmiş bir vw alman aracıdır.

    Kendi ülkelerindeki fabrikaları başka ülkelerce taşıyıp oradan Almanlara satmak isteyince Almanlar’ in “sen bizim işçilerimizi çalıştırmak yerine başka ülkenin işçisini çalıştırıyorsun, bizdeki yatırımını başka yere taşıyorsun, biz seni nasıl Alman markası olarak görelim.” diyecek olması problem.

    Bunu alıştırmak ve Alman halkı zihninde mantıklı bir zemine oturtmak icinde kriz miriz birseyler diyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almanya bu haldeyse insan Türkiyeyi düşünemiyor
    Ülkenize faydalı olmak istiyorsanız kâğıt üzerinde ne olup ne olmadığı halkının yıllardır ne yaşayıp ne yaşamadığı belli olan Almanyayı değilde kendimizi konuşmalıyız

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • joven kullanıcısına yanıt

    Hiçbir alakası bulunmuyor; Uzak Asya ile rekabette aldıkları yanlış kararlar yüzünden. Liberal demokrat ideolojik bir tavırla ABD'nin peşinden gidip Rusya ile didişmelerinin de payı var (hiçbir ideolojinin veya dinin körü körüne havarisi olmamak ve pragmatik/akıllı olmak lazım).


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yumuşak kapılı araçların getirdiği son bu. Hani herkes Polo ya binip ne kadar yumuşak kapıları var wv yapıyor abi derken kapıda sert plastik kullananların bir bildiği varmış diyor insan.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.