Şimdi Ara

Volvo bakım fiyatları (65. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.876
Cevap
32
Favori
280.908
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6364656667
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba,

    Aracım 2010 C30 1.6d DRIVe.
    70k bakımını yaptırdım.
    Fikir vermesi açısından yapılanları ve masrafları paylaşıyorum.

    Bosch, yag, hava ve karbonlu polen filtresi - 60 TL
    Castrol Edge, 5w30 dpf katkılı 4 lt yağ, - 90 TL
    Önler için 2 adet Ate fren balatası, - 125 TL
    Arkalar için 2 adet Trw fren balatası, - 67 TL
    4 disk tornalanması + işçilik, - 170 TL

    toplam 512 TL,
    Parça kaliteleri ve yapılan iş açısından fiyatın uygun olduğunu düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delann -- 7 Aralık 2014; 22:02:24 >
  • delann kullanıcısına yanıt
    yağ filtesini değiştirmediniz mi? bosch filtrelerinin bu kadar ucuz olduğunu bilmiyordum! bence bir yanlışlık var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvo S40D

    yağ filtesini değiştirmediniz mi? bosch filtrelerinin bu kadar ucuz olduğunu bilmiyordum! bence bir yanlışlık var...

    Selamlar,
    Mazot yerine yag filtresi olacak, yanlis yazmisim.:).
    Set halinde almistim, ford focus icin olani 60, volvo s40 icin olani 80 kusur tl'ydi. Parcalar ayni oldugundan focus icin olani almistim.
  • Büyük Bilge B kullanıcısına yanıt
    Sayın B.Bilge;

    Ben DPF değişimini yaptım ve şuan sorunsuz olarak kullanmaya devam ediyorum. DPF problemi yaşayan herkese yardımcı olmaya gayret ederim ve ediyorum..
    Bazen telefon ile bana ulaşanlardan araçlarına yapılan işlemleri duydukça hayretler içinde kalıyorum.. (DPF'in içine tuzruhu, çamaşır suyu, kola, mazot, benzin dökenlermi ararsınız, bu tıkanmış- bunun içini kırmak lazım diyenlermi...) usta diye gidilen ustalar neler yapıyor neler..
    Ayrıca ismini burada yazmamın uygun olmayacağı büyük şehirlerde olan bazı servislerin DPF ikazı veren araca yaptıkları işlemler ise komik ötesi...

    OLAY;
    Gece saat 22:30 telefon çaldı. İlanımdan dolayı birisi beni arıyor. Olayı anlattı..

    Araç DPF ikazı veriyor ve 3,000 deviri geçmiyor, yetkili servis aracın EOLYS sıvısı bitmiş, tamamladık deyip ve hata kodunu silip aracı servis çıkışı yapıyor. Araç servisten çıkarken problem yok.
    Araçla eve kadar geliniyor, park ediliyor ve gece acil olarak evden çıkmak gerekince kontak açıldığı an arıza ışığı ve 3,000 devir problemi tekrar çıkıyor. Ertesi gün tekrar servis ve VOLVO DICE hatası "DPF tıkalı"... Servis DPF değişimi önermek yerine "TURBODA problem var, bakmamız lazım diyor... Sonunda kullanıcı bana ulaştı. Derdini anlattı. DPF değişimi yaptırması gerektiğini ve servisten fiyat almasını söyledim. Servis hiç ısrarcı olmamış ve tamam madem istiyorsunuz değişim yaparız demiş.. Bu cevaba istinaden beni tekrar aradı.

    İzmite geldi..Aracı cihaza bağlattık. Arıza kodunu gördük ve DPF değişimi yaptık.
    Değişim yapalı 5 ay oldu 2 defa görüştük problem yaşamadığını bildirdi. Bende sürekli arayıp ne oldu, sıkıntı varmı diye rahatsız etmek istemedim...

    Diyeceğim şudur ki;
    BAZI Yetkili servisler bile bu partikül ve EOLYS sıvı olayında hala olaya vakıf değil.. Aman dikkatli olun..

    Saygılarımla..




  • ssr206 kullanıcısına yanıt
    Değerli ssr206,

    Açıklamalarınız için sağolun! 2 sene önce bir arkadaşımın 2011 model Citroen Jumper marka ticari aracının egzost takozlarından birinin düşmesi sonucu bir egzost profesörüne (!) yolumuz düştü. Adam allem ve kullem edip arkadaşımı DPF'yi parçalamaya ikna etti! İkna yöntemi; bu filtrenin kısa bir süre sonra tıkanacağı, aracın çekişinin düşeceği, yakıtının artacağı vs vs oldu... Gözümün önünde filtreyi çıkarıp parçaladılar. Düşen parçalardan iri olanını elime alıp ışığa tuttuğumda karşımda pırıl pırıl ışığı gördüm (araç 60 bin km civarındaydı ve tıkanmaya dair en küçük bir belirti yoktu). Parçaladıkları şey bin yıl düşünseler icat etmeyi beceremeyecekleri bir zararlı gaz arıtma sistemiydi. Bunu bizzat yaşamış biri olarak birşeylere inanmak zor geliyor.

    Tekrar paylaşımınız için teşekkür ederim. Mutlaka birimize birgün yarayacak bir bilgi oldu bu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: delann

    Arkadaşlar Merhaba,

    Aracım 2010 C30 1.6d DRIVe.
    70k bakımını yaptırdım.
    Fikir vermesi açısından yapılanları ve masrafları paylaşıyorum.

    Bosch, yag, hava ve karbonlu polen filtresi - 60 TL
    Castrol Edge, 5w30 dpf katkılı 4 lt yağ, - 90 TL
    Önler için 2 adet Ate fren balatası, - 125 TL
    Arkalar için 2 adet Trw fren balatası, - 67 TL
    4 disk tornalanması + işçilik, - 170 TL

    toplam 512 TL,
    Parça kaliteleri ve yapılan iş açısından fiyatın uygun olduğunu düşünüyorum.

    aracın bakımını uygun fiyata yaptırmışsınız. parçalar da kaliteli markalardan seçilmiş.
  • 2000 model 1.6 s40
    Ön takımda birkaç Parça Değişim yaptırdım.
    Faydalı olur diye düşünüyorum.
    Ön rotil sağ/sol lucas marka 50 tl
    Rot başı sağ/sol Trw Marka 50 tl
    Ön Z kolu sağ/sol. Trw marka 40 tl
    Rot mili sağ/sol. Trw marka. 40 tl
    Rot mili körüğü sağ/sol orjinal 30 tl
    İşçilik 90 tl
    Rot ayarı 30 tl
    Toplam masraf :330tl
    Değiştirme sebebim sol ön rotilden kaynaklı
    Diğer parçalarda ustamın söylemesi 25bin km sonra ses yapar dedi.
    Bende bir eski bir yeni olmasın sebebi ile sökmüşlen bu parçaları komple değiştirdik.
    Deşimden sonra o parçaların miladını doldurduğu Anlaşılıyor ve direksiyon önceki haline göre hissedilir şekilde hafifledi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün 2008 model S40 1.6D aracımın 90 bin km bakımını yaptırdım. Otostart.com dan aldığım UFİ marka yakıt filtresi, Bosch marka yağ fitresi ve EF marka hava filtresi kargo dahil 130 TL, 4lt Castrol Edge 0W30 yağ 120 TL ve İzmir Volmar'da işçilik 100 TL olmak üzere toplam 350 TL harcadım bu bakım için...

    Bu arada, S40 1.6D için Volvo'nun önerdiği yağ 0W30 dur. İlk üretilen ve motor bölümüne 5W30 yazılan modellerde fazlaca motor ve turbo problemi yaşanınca Volvo olayı biraz sessizce 0W30 viskoziteye çevirmiş.

    Son olarak fren balataları konusundaki deneyimimi tekrar paylaşacağım. Aracımın üzerindeki ilk balataları 60 bin KM kullanmıştım. Yerine TRW marka olanları taktırdım ve bugünkü bakımda (30 bin kilometredir) balataların halen iyi durumda olduğu görüldü! Daha önceki yazışmalarda TRW'nin Volvo için OEM marka olduğu belirtilmişti...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük Bilge

    Bugün 2008 model S40 1.6D aracımın 90 bin km bakımını yaptırdım. Otostart.com dan aldığım UFİ marka yakıt filtresi, Bosch marka yağ fitresi ve EF marka hava filtresi kargo dahil 130 TL, 4lt Castrol Edge 0W30 yağ 120 TL ve İzmir Volmar'da işçilik 100 TL olmak üzere toplam 350 TL harcadım bu bakım için...

    Bu arada, S40 1.6D için Volvo'nun önerdiği yağ 0W30 dur. İlk üretilen ve motor bölümüne 5W30 yazılan modellerde fazlaca motor ve turbo problemi yaşanınca Volvo olayı biraz sessizce 0W30 viskoziteye çevirmiş.

    Son olarak fren balataları konusundaki deneyimimi tekrar paylaşacağım. Aracımın üzerindeki ilk balataları 60 bin KM kullanmıştım. Yerine TRW marka olanları taktırdım ve bugünkü bakımda (30 bin kilometredir) balataların halen iyi durumda olduğu görüldü! Daha önceki yazışmalarda TRW'nin Volvo için OEM marka olduğu belirtilmişti...

    balata konusunda Volvo özel modeller hariç ( s60r gibi) tek bir marka ile çalışmıyor.

    benim bilidğim ATE,TRW ve Textar marka ile çalışabiliyor. o yüzden bu markaları gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük Bilge

    Bugün 2008 model S40 1.6D aracımın 90 bin km bakımını yaptırdım. Otostart.com dan aldığım UFİ marka yakıt filtresi, Bosch marka yağ fitresi ve EF marka hava filtresi kargo dahil 130 TL, 4lt Castrol Edge 0W30 yağ 120 TL ve İzmir Volmar'da işçilik 100 TL olmak üzere toplam 350 TL harcadım bu bakım için...

    Bu arada, S40 1.6D için Volvo'nun önerdiği yağ 0W30 dur. İlk üretilen ve motor bölümüne 5W30 yazılan modellerde fazlaca motor ve turbo problemi yaşanınca Volvo olayı biraz sessizce 0W30 viskoziteye çevirmiş.

    Son olarak fren balataları konusundaki deneyimimi tekrar paylaşacağım. Aracımın üzerindeki ilk balataları 60 bin KM kullanmıştım. Yerine TRW marka olanları taktırdım ve bugünkü bakımda (30 bin kilometredir) balataların halen iyi durumda olduğu görüldü! Daha önceki yazışmalarda TRW'nin Volvo için OEM marka olduğu belirtilmişti...

    merhabalar,
    haziran 2009 da aldığım aynı aracın motor bölümünde de yağ cinsi olarak 5W-30 yazıyordu!
    1 senedir ( 33 000km) mobil 1 esp 5W-30 kullanıyorum!
    0W-30 olarak mobil 1 fuell economy yağını ise aşağıdaki cümleden dolayı almıyorum...

    (Kullanım Yerleri
    Mobil 1 Yakıt Tasarrufu 0W-30, yüksek performanslı turbo-şarjlı benzinli ve Dizel (Dizel Partikül Filtresi olmayan) motorlar dahil pek çok modern araç türleri için tavsiye edilmektedir.)

    keyifli sürüşler - yolunuz açık olsun...




  • Sayın volvo S40D,

    Bahsettiğim bilgiyi bir Volvo servis ustasından öğrendim. Aracımın kullanma kılavuzunda da "şayet motor bölümünde bir yağ etiketi yoksa 0w30 yağ kullanın" diyor. Aracı aldığımdan beri tüm bakımlarda hep bu yağ kullanıldı (hem yetkili servise hem de özel servise gittiğimde) Ayrıca Castrol'un web sitesinde de "aracım için hangi yağ?" sorgulamasında bizim araçlar için önerilen 0w30.

    Daha önce de 5 mi 0 mı konusu yazılıp çizilmişti ama sonuçta ortada kalan hep 0W30 oldu. Mobil, DPF olmayan araçlar derken neyi kast ediyor acaba? Hem modern olacak turbo şarjlı olacak hem de DPF olmayacak???? Belki bir yazım hatası (veya bizim algılamada bir hatamız) olabilir, belki DPF olmayan dizel araçlar da dahil demek istenmiştir.
  • Büyük Bilge B kullanıcısına yanıt
    Sayın Büyük Bilge,

    yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum.
    ben, 110 000 - 140 000 km arası 4 bakım işlemlerimi yetkili volvo servisinde yaptırdım ve yağ olarak faturada 5W-30 görünce, "neden bu yağ?" soruma servis yöneticisinin cevabı "A5/B5 spesifikasyonunu karşıladığı için bu yağı koyuyoruz" oldu ve 4 defa hep 5W-30 yağını koydular.(faturaları muhafaza ediyorum). bende bu arada alternatif yağ arayışına girdim. hatırlayacaksınız, forumda tartışılmıştı, birçok volvo servislerinde konulan castrol edge professional 0W-30 a5/b5 yağı, piyasada satılan edge 0W-30 yağı ile aynı değildir şeklinde!!!! - Sabri Beyin de kulaklarını çınlatmış olduk bu arada. (hatta 2 sene önce carrefour'dan indirimdeyken aldığım 3 adet castrol edge 0W-30 yağının sadece 1 tanesini kullandım.) bu arada mobil-1 0W-30 fuel economy yağ koydurmak amacıyla 150 000km bakımı için mobil yağı kullanan bir özel volvo servise gittim ve aracımda DPF olduğundan ESP (emission system protection)- ingilizcem yok, yanlış yazdıysam kusuruma bakmayın) formula 5W-30 koyulması gerektiğini söylediler. ...
    böylece son 3 bakımdır bu yağı kullanıyorum....
    benim sizin mesajınıza yazmamın nedeni aslında, varsa başka mobil kullanıcıların görüşlerini almak idi - ama kullanan yok galiba...
    saygılarımla...




  • 0w 30 yerine 5 w 30 kullanılması motor ve turbo arızası arasında hiçbir bağlantı yoktur.
    Varsa nedir söyleyinde bir otomotiv Mühendisliği mezunu olarak öğrenelim ben bağlantı kuramadım

    Lütfen yanlış bilgi vermeyelim eski volvomda yıllarca 5w 40 ve 5w 50 kullandım 300 bin kmde sattım hiçbirsorun yoktu bence 0w ile 5w arasındakifarkı bilmek gerekir viskosite kalanlığından başka fark yoktur
    Yıllardır bende mobil kullanıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 15 Aralık 2014; 22:03:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fsnn F kullanıcısına yanıt
    Sayın fsnn,
    yanılmıyorsam sizin aracınızda D2 motoru var, hangi mobil yağını kullanndığınızı sorabilir miyim?
    saygılarımla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvo S40D

    Sayın fsnn,
    yanılmıyorsam sizin aracınızda D2 motoru var, hangi mobil yağını kullanndığınızı sorabilir miyim?
    saygılarımla...


    Bende t4 motor var 0-30 mobil 1 kullanıyorum sebibide yaşadığım şehir çok soğuk -32 yi gördüm geçen yıl dolayısıyla 0-30 ince yağ ilk çalıştırmada daha kolay çalışsın diye üreticiler yeni motorlarda daha çok 0-30!u öneriyor ancak bu yaşadığınız iklimle alakalı sıcak yerlerde 5-40 kullanılabilir 0-30 veya 5-30 5-40 kullanmak ne motara ne turboya zarar verir. Size tavsiyem volvo servisleri çok çeşitli markalarda yağ kullanıyor bu motora zararlı 3-5 sayfa geride sebeplerini yazdım hangi marka yağ ile başladıysanız o marka yağ ile devam ediniz sonuçta mobil castrol shell gibi öarkaların hepsi kaliteli yağ markası ve viskositeyi sürekli değiştirmek çok istenen birbdurum değildir son olarak turbı sağlığınız için aracı stop etmeden 10-15 sn rölantide çalıştırınız saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İlk mesaınızı bu konu üzerine atmanız ve servisi övmeniz insanın aklına başka şey getirdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En azından biz böyle bir servis değiliz hatamız varsa telafi edelim diyebilirdin. Sen muhasebeciydin yanlış hatırlamıyorsam orada. Kendinizi aklamak için böyle ucuz yollara başvurmayın lütfen. Söylediklerimin arkasındayım iyi bir servis değilsiniz volvodan da anlamıyorsunuz. Aslen vwci olduğunuzu kendiniz söylediniz zaten.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karareis -- 5 Ocak 2015; 12:47:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karareis

    En azından biz böyle bir servis değiliz hatamız varsa telafi edelim diyebilirdin. Sen muhasebeciydin yanlış hatırlamıyorsam orada. Kendinizi aklamak için böyle ucuz yollara başvurmayın lütfen. Söylediklerimin arkasındayım iyi bir servis değilsiniz volvodan da anlamıyorsunuz. Aslen vwci olduğunuzu kendiniz söylediniz zaten.




    Tebrikler güzel tespit.

    Dediğiniz gibi orada çalışıyorsa yazdıkları reklama girer forum cezasını verir.

    Ama şunuda belirtmek isterim. Bazen yetkili servis bile hatalı işlemler(işçilik), yanlış arıza tespitler, hatta arızayı tespit edememe gibi sıkıntılar yaşatıyor.

    Bunun sıkıntısını çok çektim ve çekiyorum da. Şans mıdır yoksa çekiyor muyum bilmem başıma çok geliyor. Yıllardır ustayız,sen çok karışma diyen ustaların yapamadığı tespitleri yapıyorum.

    Sonra gelde usta de bunlara.




  • Aynı sıkıntıları ben de çok yaşadım hocam, artık emin olmadan aracımı bir yere teslim etmiyorum. Insanlar işlerinde hata yapabilirler ancak o işin ehli olmadan ve olarak hata yapmak ayrıdır ve hata yapıldığında telafisi için uğraşılması gerekir. Bahsi geçen Mete volvo ben özel servisim diye çıkmış ama volvodan anlayan bir ustası yok mekanikçisi vw ustası. Ayrıca hatalarını telafi etmediler arabayı toparlayamadım ve galeriye bırakmak zorunda kaldım. Ilk volvom olduğu için gerçekten çok zorlandım. Ancak volvodan vazgeçemedim çok düşük kmde tertemiz bir s40 t4 aldım yine. Ankara bana 350 km olduğu halde bakımları için rvolvoya gidiyorum başka yere güvenerek bırakacağımı sanmıyorum.
    Ustaların yaptıkları hatalar sebebiyle araştırmak zorunda kalıyoruz haliyle müdahil oluyoruz hocam. Söylediklerinizi aynen ben de yaşadım, bu sebeple bilmediğim bir ustayı iyi gözlemeye çalışıyorum anlamadığı kanısına varırsam koşarak uzaklaşıyorum oradan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karareis -- 7 Ocak 2015; 2:33:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 6364656667
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.