Şimdi Ara

Volvo C30, S40 İkinci El Araç Seçimi Yardım (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
4.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doraemon

    Bana bir arkadaş özel mesaj göndermiş, ama forumda gözükmüyor (mail adresime noreply donanimhaber den mail gelmiş), dolayısıyla kimden geldiğini bilmiyorum. Son durumu sorulmuş. Son durum şu:

    http://www.sahibinden.com/ilan/emlak-arsa-satilik-basiskele-damlar-mah-kapanmaz-manzarali-imarli-villa-arsasi-161865787/detay/

    Ayrıca duke390, MT09 olayı da şöyle: ninja300 , her an alabilirim :)

    ben olabilirim o :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayderd

    2011 C30 1.6 D2 ile 9. ay güncellemesi...

    Yakıt tüketimi giderek düşüyor. Şu anda genel ortalama (9.000 km, yaklaşık 1.500 km şehirler arası) 6.0 ile 6.1 arasında gidip geliyor. Lastiklerimiz Good Year Efficient Grip (205-55-16), yakıt Shell Nitro Dizel. Ev iş arası çok yakın olduğu için yakıt tüketimi (şehir içi) olabileceğinden biraz yüksek bile olabilir. Tam dolu depoyla 120 km sabit hızla 10-15 dk seyredince 1400 km civarı menzil görülebiliyor. Tabi gerçekten denesek o kadar gider mi bilmiyorum

    Mayıs ayında 50 bin bakımı yaptırdık Ankara Volan'da. 480 TL tuttu (bakımlar, yıkama, yazılım güncelleme). Bu güne kadar bunun dışında (aynı serviste iç-dış temizlik ve boya koruma dışında) servisle bir işimiz olmadı. Son gelen kampanya mesajlarında bakım fiyatı 430 TL görünüyor.

    Biz 46.000 TL'ye satın almıştık. İlanları incelediğimde aynı özelliklerde (2010 ve üzeri) fakat daha yüksek kilometrede (60-80 bin) olan bir kaç C30 için 55 bin TL civarı istendiğini gördüm ancak ilanlar uzun süredir duruyor. Sanırım araç sahiplerinin beklentisi yüksek olsa da satışlar zaten herkesin tahmin ettiği gibi çok hareketli değil. Alıcı kitlesi dar. Kısa vadede alıp satma düşüncesi için uygun değil diyebiliriz. Ancak bu durumun farkında olup uzun süre kullanmak niyetiyle alanlar için (bizim gibi) bu çok önemli bir sorun değil. Her ne kadar arada sırada yolda, "otoparkta kaça gidiyor?", "kaç istersiniz?" diye soranlar olsa da bu bir ölçü değil.

    Araçla ilgili bir tespitimiz ise tek kapılı olma - arka koltukların darlığı ile ilgili. Bunun aslında şehir içi kullanımda (in bin sayısı arttıkça) bir sorun oluşturduğunu, şehirlerarasında ise o kadar sorun yaratmadığını gördük. Sürücü arkasında olmadığım sürece ben (1.85 boyundayım), sağ arka koltukta rahat ettim. Diz mesafesi önceki aracım Astra’dan daha dar değildi (sağ arkada). İn-bin konusu ise daha çok anneler ve anneanneler için sorun

    Öte yandan bagaj gerçekten dar. Öyle böyle değil. Dört yolcu olacaksa, tatile çıkarken eşyalarınızı bavulla değil poşetlerle taşımanız gerekebilir. Ya da yumuşak spor çantalar tercih etmelisiniz eğip bükebilmek için. Arka koltuklar yattığında ise sorun yok tabi. Neyse ki bunları öngörmüş ve göze almıştık. Ailelerimiz dışında kimse için sorun oluşturmuyor şimdilik

    Bir diğer konu ise aracın yere yakınlığı. Bu, yol tutuş ve görüntü açısından iyi olsa da bazı otopark girişlerinde ve saçma yollarda dikkat gerektiriyor. Zaten bir kere sürttükten sonra refleks olarak her bir yükseltide yavaşlamaya başlıyorsunuz. Her ne kadar aracın altı tamamen kapalı/korumalı olsa da dikkat etmekte fayda var.

    Bu arada gerekli malzemeleri satın aldım ve fırsat oldukça kendim yıkamaya başladım aracı. Büyük fark olduğunu düşünüyorum. Yıkamacıların malzemeleri ve hızlı olmaya çalışmaları işlerini etkiliyor sanırım. İnternette de bulunan bir elektriksiz basınçlı yıkama pompası, bilindik markaların şampuanları, bir kaç mikrofiber bez, bir sünger ve kolay (ama kaliteli) cila/koruma ürünleri ile maksimum 1 saatte pırıl pırıl yapabilirsiniz aracınızı. Söz ettiğim pompa 8 litre alıyor. Onu doldurup bir de 10 litrelik su şişesi alıp iniyor, ilkiyle ıslatma, ikincisi ile durulama yapabiliyorum. Köpük için ise 2 litrelik bir pompa kullanıyorum. Şampuanı içine ekleyip ıslattığım boyaya ve jantlara bitirinceye kadar püskürtüyorum. İki tur yapılabiliyor ve su azaldıkça köpük artıyor. Sonra süngerle silip diğer 8 litre su ile duruluyorum. Pompa suyu daha idareli kullanmaya yaradığı için iki tur yapabilirsiniz. Tabi yukarıdan aşağıya doğru gitmek kaydıyla. Mikrofiber bezle kuruladıktan sonra ise biraz bekleyip pratik cila/koruyucu ile bir kez daha siliyorum. Boyası bakımlı olunca araç daha da keyifli geliyor.
    Özetlemek gerekirse aracımızdan memnuniyetimiz sürüyor. Aracı tanıyıp karar verenler için olumsuz yönleri çok sorun yaratmayacaktır. Sanki hiç bozulmayacakmış, yoldan çıkmayacakmış, yollarda zorlanmayacakmış ve eskimeyecekmiş gibi his veriyor.


    maşallah inşallah uzun seneler gönül rahatlığıyla kullanırsınız
    benim c30'um 130. bin lere yaklaştı ve bu aralar dpf arızası ile boğuşuyorum (işçilik dahil 3250 tl tutuyor !!)

    masrafsız kazasız sürüşler dilerim. baktıkça bakasım geliyor hala 4.5 yılda, değşen bi şey yok verdiği heyecan noktasında ..




  • Çok sağolun. Umarım siz de dilediğinizce sorunsuz ve keyifle kullanırsınız aracınızı.

    DPF arızasını nasıl fark ettiniz? Belirtisi ne oldu arıza mesajı dışında? Bilgi verebilirseniz sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayderd -- 9 Eylül 2014; 15:36:17 >
  • ayderd hocam detaylı yorumlarınız için teşekkürler.

    45.000 TL civarlarında bir fiyata araç bakıyorum ve BMW 116i, dizel Volvo S40 ve dizel Volvo C30 arasında kaldım diyebilirim. Üç aracın da manuel viteslisini düşünüyorum. Önceki araçlarım sırasıyla otomatik vites 2009 i20 (5 yıl kullandım) ve otomatik vites 2011 Golf 122PS idi (birkaç ay kullandım). i20 performans açısından, hele performans/yakıt tüketimi açısından tam bir ömür törpüsü idi. Golf'ün ise performansı malum çok iyiydi fakat kronik şanzıman sorununun kurbanı oldum.

    BMW beni en çok etkileyen marka ve 116i'nin tasarımına bayılıyorum. Anladığım kadarıyla performansı da çok çok çılgınca işler peşinde koşmayacaksanız oldukça iyi. Fakat yakıt tüketiminin 12lt/100km olduğu söyleniyor. Yılda yaklaşık 10.000 km yol yaparım ama yine de tüketim oldukça göz korkutucu ve 8 lt yakan i20'de bile sürekli benzin almak benim için can sıkıcı oluyordu bir noktadan sonra. Yine de gözümü karartıp gençliğin tadını çıkartmak adına alıp 1-2 yıllığına keyif yapabilirim. Sanırım satışı da kolay olur ve fazla değer kaybetmez.

    S40 da malum herkesin hayran olduğu bir araba ve iç hacim genişliğiyle C30'a kıyasla daha bir araba gibi algılanıyor ve ikinci elde talep görüyor. Ve fikrini sorduğum insanlar çoğu araba karşısında tereddütsüz S40'ı tercih etmemi tavsiye ediyor. Fakat belirlediğim fiyat aralığında 100.000 km'nin hatta 130.000 km'nin altında araç bulmak namümkün. Bu kadar fazla kilometredeki araçlara büyük paralar vermek çok doğru gelmiyor bana. Herhalde 1-2 yıl içinde de elden çıkartmak gerekir bu doğrultuda.

    Gelelim C30'a... Tasarımı çok hoşuma gidiyor. Arka koltukların genişliği de hiç fena değil. Zaten arkada oturmayacağım için pek umurumda da değil :) Bagajın sorun olacağı durumlarda da koltukları yatırmak çözüm olabilir. Gelelim esas sorulara... Aracın ikinci el piyasası zayıf olduğundan dolayı satış çok kolay olmayacaktır. Zaten sürekli araba değiştirmeyi seven birisi değilim. En az 5 yıl kullanmak isterim alacağım arabayı. Tabi tanımadığınız aracı satın almak memnun kalmamanız halinde büyük risk. Yani ikinci eli bu kadar riskli bir araç almak için aracın performansından oldukça memnun kalacak olmam gerekir. Golf'ten sonra bu aracı kullanırsam tabiri caizse (performans açısından) attan inip eşeğe binmiş gibi olur muyum? Kendimce birkaç soruyla ifade etmem gerekirse;

    Öndeki aracı sollamaya çıktığıma pişman olacağım durumlar yaşar mıyım? Rampada gazdan tepki alamayıp sinirlerim bozulur mu? Araba 150-160'dan sonra çok zorlanır mı ve bu hızların üstünde yol hakimiyeti konusunda güvensizlik yaşatır mı? Örnek vermek gerekirse sabahları Golf'le işe giderken Esenboğa yolunda genelde 180 yaptığım oluyordu ve herhangi bir zorlanmayla, nazlanmayla ve güvensizlik hissiyle karşılaşmıyordum. Genelde uzun yollarda veya müsait yollarda çıkmak isteyeceğim maksimum hız da 200 veya belki çok azıcık daha üstüdür, bu arada belirteyim. Aynı zamanda virajlara gönül rahatlığıyla belli hızlarda girebiliyordum. Bu konularda C30 nasıldır? İşte sorularım bunlar :) Bazı kritik sitelerinde aracın performans konusunda tek kapılı, sportif bir arabaya göre bekleneni veremediğini okudum. Ama bu 'beklenen'den tam olarak ne kastedildiğini anlamadığım için kendi 'beklenen'lerimi açıklamak istedim :)

    Yorumlarınızı merakla bekliyorum, kararımda etkisi olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yattara11 -- 21 Eylül 2014; 3:25:46 >




  • Merhaba,

    Aklınızdaki sorularla ilgili kendi fikirlerimi söyleyeyim hemen.

    Söz ettiğiniz araçlarınız hepsi benim de favorilerim arasında ancak aynı zamanda farklı sayılabilecek araçlar. C30 coupe, s40 sedan, 116 5 kapılı :)

    BMW bir premium araç. 1 serisi en alt grubu olsa bile piyasadaki pek çok araçtan çok daha etkileyici bence. Bu gibi araçların donanımı kağıt üzerinde başka araçların altında olabiliyor. Ancak önemli olan sürücüsüne verdiği his. Volvo kullanmadan önceki aracım 3 yıl süreyle Astra H 1.3 cdti idi. Ondan önceki ise Citroen c3 1.4 HDI. Citroen'den Opel'e geçişte hissettiğim olumlu farkı, Opel'den Volvo'ya geçişte de hissettim. Daha önce de yazmış olmalıyım ancak özetle hiç eskimeyecek, hiç bozulmayacak, hiç tehlike yaşatmayacak gibi bir his veriyor. Bunları neden anlatıyorum? BMW, 1 serisi bile olsa (ki c30 da Volvo için en alt segmentti) Volvo'nun ötesinde bir his verecektir size. Malzeme kalitesi, yol tutuş, klima veya ses sistemi performansı, koltukların kavrayışı, direksiyonun ergonomisi... Bunlar, kağıt üzerinde sayfalar kaplayan donanım listesinden daha önemli ise sizin için, BMW ve Volvo (tabi öncelikle BMW) doğru tercih olacaktır.

    Kullandığım araç olan C30'a gelince, söyleyebileceğim şey fiyat-performans-verdiği his dengesi bakımından benim kesinlikle tavsiye edebileceğim bir araç. Sanırım 116'nın benzinli modelini düşünmüşsünüz. C30'un bu araca karşı en önemli artısı yakıt tüketimi olur sanırım (karma 6 lt civarı). Tabi çok deli dolu kullanmazsanız. Bir de zevk meselesi ama tasarımı bazıları için artı olabilir. Bunun dışında BMW önde kesinlikle.

    Performansa gelirsek... Ben çok atak kullanan birisi değilim ve benim beklentimi fazlasıyla karşılıyor. Ankara'da Cinnah'tan çıkarken 2 ile bile başlasanız birisi önünüze atlamazsa 5. vitesi rahatlıkla bulursunuz. Özellikle otomatik araçların yanından geçer gidersiniz. Torku muazzam. 4 kişi artı bir sürü eşya ile yüklüyken düz yolda 2. vitesle kalkış yapabilirsiniz. 0-100 km, 11 saniyenin biraz üstünde. Bence yeterli. Uzun yol için ise şöyle bir bilgi verebilirim. 120 km'de hız sabitleyiciyi devreye aldığınızda Ankara-Eskişehir arasında hiç bir yerde rampa vs. hissetmezsiniz. Sanırım bunu 150 km civarına kadar rahatlıkla yapar. Ötesini kestiremiyorum. Üstelik bunları yaparken şehir içinde 6.5 litre, uzun yolda 3.8-4.0 lt tüketirsiniz.

    Golf ile performans karşılaştırması yaparsak, benzinli 122 beygire karşı dizel 115 beygir çok büyük bir fark yaşatmayacaktır. Özellikle Golf'ün otomatik, C30'un 270 NM torklu dizel olduğunu düşünürsek... Tabi yine kullanmadığım bir araç için kesin konuşmam doğru olmaz. Yol tutuş konusunu ben de almadan önce çok araştırdım. Focus ile benzer özelliklerde olduğu ve genel olarak çok başarılı bulunduğuna ikna olunca tereddüdüm kalmadı. Tabi fazla zorlamadığım için iddialı değilim. Ama özellikle kışın, en ufak bir patinajda kontrol sisteminin devreye girerek aracın kaymasına izin vermediğini gördüm. Virajlarda ise 120 km civarında sorun yaşamadım. Tabi viraj konusu biraz karışık. Ne keskinlikte, hangi eğimde, hangi hava koşullarında bilmeden bir şey söylemek zor. Yine de doğru lastikler, keskin olmayan hareketler ve doğru gaz-fren uygulamasıyla bir sorun yaratmayacağına inanıyorum. Yukarıda da yazdığım gibi ne yapar bilemeseniz bile hiç bir sorun yaratmayacakmış gibi bir his veriyor sürücüsüne.

    Görünüm ile performans konusu da yine göreceli :) Benim aracım temel donanımlı, siyah, gümüş renkli marşpiyel, en ve arka tampon spoileri, sis farı çerçevesi ve 16 inch standard lastiklerle ne çok spor ne de çok düz durumda. Performansı ile orantılı gibi. Ama r-design modellerde insan tabi ki daha başka beklentilere giriyor. 17-18 inch jant bile başlı başına beklentiyi değiştiriyor. Sanırım R-design T5, görünüm ve performans bakımından akılda soru bırakmaz. Dizellerde için chip benzeri uygulamalar da yapıyorlar ama şahsen gerek görmüyorum. Yakıt tüketimi benim için öncelikli.

    Özetlemem gerekirse, Golf'e yakın bir performans alacağınız, Golf'ten daha değişik tasarımlı ve en az onun kadar kaliteli bir araç C30. 116'nın ise bir adım gerisinde. S40 alırsanız satmak c30'a göre daha kolay olur herhalde. Bagaj ve arka koltuk genişliği artısı, yakıt tüketimi ve performansın bir nebze düşmesi (ağırlık ve aerodinamik nedeniyle) dezavantajı olacaktır. Genel olarak zor bir tercih. Ama tercihiniz az yakıt tüketimi olursa dizele, dizel olursa da fiyatı bakımından Volvo'ya yönelebilirsiniz. Temiz bir araç bulursanız hiç de pişman olmazsınız.

    Edit:

    Bu yazımdan sonra Mercedes A serisini de gördüm, araştırdım. Tasarım olarak -bence- sadece bu sınıfta değil, genel olarak en güzel araçlardan birisi. Hem spor hem de çok kaliteli görünüyor. Golf, C30, V40, a3, 1 serisi hatta Guilletta'dan güzel bir tasarım. Dizel motoru, Renault'da başarılı olmuş 1.5 cdi motor (109 beygir). Bazıları için Mercedes'te Renault motoru bir gariplik olsa da ben öyle düşünmüyorum. Bu motor, daha büyük ve hantal kasalı (Fluence gibi) araçlarda bile çok iyi performans sergileyebiliyor. Ancak, genel olarak A serisinin iç mekan kalitesi ile ilgili endişeler olduğunu gördüm. Bazı videolarda aracın orta konsolunun, düğmelerin, gösterge panelinin takırdadığı, esnediği rahatça görülüyor. Benim için bu yönüyle bir hayal kırıklığı oldu. Yabancılar dahil hemen her incelemede BMW ve Audi'nin iç mekan kalitesi (tasarımı değil) daha üstün çıkmış. Kullandığım C30'da (2011 model) bu sorunların hiçbirisini yaşamadım. Eminim yakında düzeltilecektir ancak A serisini bir süre beklemek gerekecek gibi. Bunun dışında tasarım, ekonomi, mekanik ve performans olarak çok iyi.

    Umarım yardımcı olur görüşlerim. Başka bir sorunuz olursa lütfen sorun.

    İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayderd -- 18 Mart 2015; 13:44:31 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.